RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Tepi72 - 04.12.11 - klo: 23.52
-
Moro.
En omaa aikaisempaa RC-kokemusta, ja olen tilaamassa kauhealla kiireellä saksasta jouluksi AXIAL WRAITH RTR pojalle ja itselleni leikkikaluksi.
Jenkeistä en tohdi näin lähellä joulua enään tilata, ja suomea googlettaessa "tilapäisesti loppu"
Autoa luonnollisesti rääkätään jouluaamuna takapihalla lumihangessa, mikäli lunta sattuu olemaan...
Onko kokemuksia AXIALin muoviosien pakkaskestävyyksistä? Kärsiikö juuri nollan alle mennä?
Kaksi NiMh akkua ajatettelin ostaa ja niille sopiva laturi. En anna pojan leikkiä Lipo akkuilla.
Jos ajattelee noin puoli tuntia per päivä ajoa, toisen akun ollessa laturissa seuraavaa päivää varten,
niin minkä kokoiset NiMh akut minun pitää siihen hankkia? Ja mikä olisi niille asiansa ajava edullinen laturi?
Kun olen noita youtube videoita katsellut, niin auton ei tarvitsisi kulkea noinkaan lujaa, vaan enemmän crawling tyylisesti.
Onko minun järkevin korvata 20T moottori jollain 35T moottorilla, vai muutella vain välityksiä?
Mikä on AXIAL WRAITHin heikoin lenkki, joka tod.näk ekana porsii? Osaisi varata valmiiksi varaosia.
Tepi
-
Saattaa tulla aikamoinen kiire saksasta postittamiseen..
Itse olen lueskellut, että ohjauslinkit joustavat ärsyttävästi, ja knucklet/c hubit saattavat mennä rikki.
rc-offi.net sivulta saa enemmän crawling tietoa, mutta sielläkin on vain muutama wraitti esillä.
-
Auton kestävyydestä en tiedä, mutta Modelsportilta tilaamalla saanet auton kevyesti jouluksi
-
Saa niitä autoja Suomestakin: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Axial/Axial-Wraith-110th-Scale-Electric-4WD-Kit-109363 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Axial/Axial-Wraith-110th-Scale-Electric-4WD-Kit-109363)
-
Saa niitä autoja Suomestakin: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Axial/Axial-Wraith-110th-Scale-Electric-4WD-Kit-109363 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Axial/Axial-Wraith-110th-Scale-Electric-4WD-Kit-109363)
HUOH
Juuri tuli postissa oma kitti saksasta, onneksi maksoin vain 10-20 euroa suomen hintoja enemmän (en laske suomen postituksia mukaan)
-
haen ready to run pakettia, en kittiä
-
http://rc10.fi/index.php?topic=30064.0 (http://rc10.fi/index.php?topic=30064.0)
-
saksan ebaystä otin, toivottavasti ehtii jouluksi.
Mitenkäs nuo NiMh akut, kauanko keskimäärin tällaisella ajoaika Wraithissa ?
3300mAh (https://www.karkkainen.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=10551&productId=226014&langId=-11&parent_category_rn=20418&top_category=20417&selectedTopCategory=18051&selectedSecondLevel=20362&selectedThirdLevel=20417&categoryId=20418&searchMethod=)
Ja onhan tuo Wraithiin käypänen akkutyyppi?
-
No hyvinhän se ehti jouluksi, paketti saapui jo eilen.
En ole pakettia edes vielä avannut, täytyy työpaikalla joku ilta pojalta piilossa tutustua :lipsrsealed:
Tilasin myös Mobitiveltä Plasti Dip Spray purkin ja "nestemäistä sähköteippiä" kaiken varalta jos jotain vesieristyksiä tarvii tehdä ennen "hankirallia"
Paketin kyljessä lukee 8kpl AA Alkaline paristoja lähettimeen. Kuinka nopeaa ne yleensä tyhjenee, kannattaako suoraan hankkia jotain ladattavia paristoja?
NiMh ajoakut ja laturi myös vielä hankkimatta. Soitin Oulun Akkutaloon, aikoivat rakennella sopevat akut...
Ja jotain laadukkaita kuusiokoloruuvareita täytyy myös ostaa.
-
Miksi nimh akut? mielestäni ne on vaarallisempia kuin lipot. Kuumiaa herkästi niin ladattaessa kuin käytössä.
-
Ainakin Traxxasin manuaalissa suositellaan, että LiPo-akkuja ei käytettäisi kosteissa olosuhteissa. En kyllä ymmärrä, miksi? Tietty se balancerin liitin pitää varmaan jollakin konstilla suojata jos talvella käyttää.
Tepi72 - suosittelen kyllä kerralla kunnollisen rc-laturin hankkimista. Jos vaikka tuosta kehittyykin harrastus niin sitten ei tarvi heti ostaa uutta laturia!
-
Kuvittelin NiMh akkujen olevan turvallisempia latailla ??? Uskaltaa antaa vaimon ja pikkupojankin niiden kanssa tolskailla... Olenko väärässä?
Sanokaa joku "kerralla kunnollisen rc-laturin" merkki ja malli
-
Kuvittelin NiMh akkujen olevan turvallisempia latailla ??? Uskaltaa antaa vaimon ja pikkupojankin niiden kanssa tolskailla... Olenko väärässä?
Sanokaa joku "kerralla kunnollisen rc-laturin" merkki ja malli
tuossa hyvä laturi imax B6 AC
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F6478%5F%5FIMAX%5FB6%5FAC%5FCharger%5FDischarger%5F1%5F6%5FCells%5FGENUINE%5F.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F6478%5F%5FIMAX%5FB6%5FAC%5FCharger%5FDischarger%5F1%5F6%5FCells%5FGENUINE%5F.html)
-
Imax B6 AC ostettu :azn:
-
Itsellä vain muutaman vuoden kokemus rc-autoilusta, ja vain muutamista nimh akuista ja se sai riittää, ajon jälkeen nimh akut olivat kuumat, ja kerran tietenkin unohdin akut lataukseen vähän pidemmäksi aikaa niin akut olivat todella kuumat, saa kyllä tarkkailla kähevänä, toki lipojakin kannattaa, mutten ole tuollaisia lämpö ongelmia tavannut lipoilla.
-
Tuosta vääntyilevästä raidetangosta sellaista että amerikan pojat olivat kirjoitelleet vakioraidetangon olevan hyvä juttu jos autolla ajellaan sekalaisessa maastossa. Jos vaihdat tilalle kestävemmän tangon niin aivan varmasti hajoaa joku paikka. Tuon vetelän tangon tehtävä on vaimentaa iskuja. Jos taas autolla yrittää harrastaa crawlingia niin siinä vetelä tanko ei ole hyvä.
Tietääkös joku oliko wraith:ssa heikkona lenkkinä ne hexin takana olevat 2mm tapit?
-
Pinnoitin noparin piirilevyn PlastiDipillä ja samoin ohjaus-servon ja vastaanottimen saumat ja johtojen läpivientikohdat. Ohjaus-servon akselin juureen laitoin o-renkaan rasvan kanssa.
6-vuotias poju nautti pukin tuomalla wraithilla hangessa ajelusta silmin nähden ja pääsi äkkiä sinuiksi ohjauksen kanssa.
Probleemat alkoivat eilen, kesken sisätiloissa ajelun. Autolla pystyy ajamaan eteen/taakse ilman ongelmia siihen asti kunnes kääntää rattia. Pyörät kääntyy vaivalloisesti, eikä tahdo palauttaa. Servo alkaa surisemaan kovasti, ledi-ajovalot värisee. Heti pian auto ei myöskään enään liiku ja nopari aloittaa jatkuvan piippaamisen sekunnin välein.
Kun auton sammuttaa ja kytkee uudelleen virran, keskittää ohjauksen ja toimii taas siihen asti kunnes kääntää rattia.
Kun auton nostaa ilmaan ohjaus luonnollisesti jaksaa hieman paremmin kääntää, mutta ei kauaa.
Meniköhän servo (Axial AS-2) rikki?
Akut (7.2V 3000mAh Ni-Mh) ovat varmasti täynnä, ja auto liikkuu tehokkaasti.
-
Kuulostaa siltä että vastarissa tai servossa on kosteutta.
-
Ohjaus-servon akselin juureen laitoin o-renkaan rasvan kanssa.
Kun auton nostaa ilmaan ohjaus luonnollisesti jaksaa hieman paremmin kääntää, mutta ei kauaa.
Olisko rasvat liuennut pois O-renkaasta, jos o-rinkula nyt kuivana ahistaa servon liikkumista, otapa O-rengas pois ja kokeile.
-
ei ole rasvat kuivaneet O-renkaasta. Täytyy alkaa purkamaan tuo vastarikotelo, ja tarkistaa pääseekö antennin juuresta vettä sisään. Huomasin myös että, ennenkuin tilttaa renkaat kääntyy toiseen suuntaan paljon enemmän. Ohjausvivusto ei kanita, käytin servosta tangon irti ja kaikki liikkuu herkästi.
-
Saattaa myös noparin bec valitella, olisiko sillä tökötillä pinnoitettu /eristetty nopari kuumentunut liikaa becin kohdilta ja siis vioittunut?
-
Vastarikotelosta (AXIAL AR-3) ja servosta (AXIAL AS-2) ei löytynyt kosteutta.
Servo mekaanisesti ok.
Nyt vika paheni niin ettei lähetin saa enään yhteyttä autoon. Noparissa vilkkuu vihreä ja punainen ledit helvetin kyytiä ja kuuluu jatkuva sekunnin tauoilla oleva piippaus. Vastariin ei syty punainen ledi.
- Noparilta tulee 5V jännite vastarille (Punainen ja ruskea johto THR pistokkeessa)
- Vastarilta lähtee servolle 5V jännite (Punainen ja ruskea johto STR pistokkeessa)
- Vastarilta lähtee ajo- ja takavaloille 5V jännite (Punainen ja musta johto BAT pistokkeessa)
- Liitin pinnit on tiukkoja, ei kosketushäiriö
- Ajoakku (7.2V 3000mAh NiMh) täyteen ladattu, otti 3200mAh sisäänsä
- LiPo Cut-Off ei käytössä
Aikaisemmin kun ohjaus sekoili (oli voimaton, ei palauttanut keskelle, kääntyi enemmän toiseen suuntaan) ja auto hieman sen jälkeen lopetti liikkumisenkin, vilkkui nuo noparin ledit myös nopeasti ja sama sekunnin välein piipitys, mutta vastarissa silti paloi punainen led.
Lähettimessä uudet paristot.
Se vastarin ledi vilahtaa hieman kun auton virtakytkimen siirtää ON-asentoon
Eikös tämä jo kuulosta mitä suurimmalla todennäköisyydellä hajonneelta vastarilta???
-
Saattaa myös noparin bec valitella, olisiko sillä tökötillä pinnoitettu /eristetty nopari kuumentunut liikaa becin kohdilta ja siis vioittunut?
Pitäisikö tuon BEC jännitteen pysyä koko ajan siinä 5 voltissa kun renkaita kääntelee. Se kävi alimmillaan servon kääntäessä jossain 3.3 voltissa (mittari oli servon pistokkeessa, sama on täytynyt olla ajovalo pistokkeessakin kun LEDit välkkyivät servon suristessa. Ajoakussa jännite oli vikahetkellä 7.6V). Eikä auto parkissa enään jaksanut parkettia vasten juurikaan renkaita liikuttaa. Ehjänä se viuhtoi parketillakin hetkessä renkaat linkusta linkkuun. Melkoinen tarra pito tuntuu olevan parkettia vasten.
Nyt se 5V on koko ajan eikä lähettimen ja vastarin välillä yhteyttä. Onko mitenkään mahdollista että vastarin pistokkeita irti nyppiessäni (Virtakytkin ON-asennossa) vastari olis jotenkin resetoitunut ja paritus lähettimeen hukattu???
Täytyypä lueskella miten se bindaus tehdään :)
-
On näitten sähköillä mahdollista mikä vaan, joten kaikenlainen tehdasasetuksiin palauttaminen lähettimestä, noparista, vastarin ja lähettimen bindaus yms. kannattaa kokeilla. Ja jos se servo epäilyttää niin kokeile ilman servoa saatko yhteyden pelaamaan ja toimiiko nopari eli liikkuuko auto. Jos se servo on niin juntturassa ja haukkaa virtaa niin että koko paketti sekoaa...? ei varmaan todennäköistä mutta helppo testata kun ottaa vaan liittimen irti vastarilta.
-
Totta, kannattaa kokeilla ilman servoa, omakin ongelma becin kanssa selvisi samoin.
-
Ilmeisesti sain eilen vastarin jotenkin resetoitua, kun ei ollut yhteyksiä lähettimeen.
Uudelleen bindaus ja yhteydet pelaa.
Värkkäilin virtamittarin noparin ja vastarin väliseen punaiseen johtoon.
- Servo ja Ajovalot irroitettuna, eteen/taaksepäin ajelua: Jännite 5.012V Virta 20mA (ei vaihtelua)
- Servo irti ja Ajovalot kiinni, eteen/taaksepäin ajelua: Jännite 5.003V Virta 115mA (ei vaihtelua
- Servo ja Ajovalot kiinni, eteen/taaksepäin ajelua: Jännite 4.8-5V Virta 117mA-500mA (Servon keskittelystä johtuvaa vaihtelua. ESC saattaa välillä heittää yhden piippauksen)
- Servo ja Ajovalot kiinni, ratin kääntelyä: Jännite 2.5-5V Virta 117mA-2774mA (ei meinaa jaksaa kääntää, melko pian vastari tilttaa ja radioyhteys poikki, ESC piippaa sekunnin välein. Virtanapin OFF->ON käyttö palauttaa radioyhteyden)
Keskimäärin jännite kääntelyssä oli 3.3-5V, mutta alimmillaan Fluken muisti nappas 2.5V
Ajovalot alkaa vilkkuun kun mennään alle 3 voltin.
Paljonko servot yleensä haukkaa virtaa ? riippuu tietenkin tuhannesta eri asiasta...
Parkettia vasten paikoillaan jaksaa kääntää renkaita vain muutaman asteen, keula irti maasta kääntyilee mutta vaivalloisesti. Oikealle kääntyy enemmän ja huomattavasti tehokkaammin. Vivusto ei kyllä pane yhtään hanttiin.
Pitää ilmeisesti kokeilla uudella servolla. Saksan nahkahousua täytyy lähestyä takuuasioissa, jos sais lähetettyä pelkän servon, eikä tarttis koko autoa rahtailla maiden välillä....
(http://kotisivu.dnainternet.net/b001tepi/WRAITH/wraith_amps.jpg)
-
- Servo ja Ajovalot kiinni, ratin kääntelyä: Jännite 2.5-5V Virta 117mA-2774mA (ei meinaa jaksaa kääntää, melko pian vastari tilttaa ja radioyhteys poikki, ESC piippaa sekunnin välein. Virtanapin OFF->ON käyttö palauttaa radioyhteyden)
Kyllä tää on ihan selvä receiver brown out tapaus. Servo vie kaiken BECin virran ja sitten vastari lakkaa toimimasta. Täällä:
http://www.axialracing.com/ftp/Axial_AE-2-ESC.html (http://www.axialracing.com/ftp/Axial_AE-2-ESC.html)
Lukee, että se BEC syöttää 5V jännitettä ja 2A huippuvirtaa. Eli ei ole ihmekään, että kyykkää. Servot vie nykyään paljon enemmän sähköä kuin aikaisemmin. Hommaa vastariin kondensaattori, joka tasaa virtapiikkejä, se saattaa hyvin auttaa. Jos se ei auta, niin tarvitset ulkoisen BECin.
EDIT: Tämmönen http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-tarvikkeet/rx-capacitor-1800-f-rob-1-f1621 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-nopeudensaatimet-ja-tarvikkeet-tarvikkeet/rx-capacitor-1800-f-rob-1-f1621) Kannattaa katsoa, että ostaa kondensaattorin, joka on tarkoitettu vastariin, eikä sellaista, joka pitää juottaa nopariin. Vastariin sopii esim. 6.3V-10V ja 1800uF-4700uF kondensaattori.
-
- Servo ja Ajovalot kiinni, ratin kääntelyä: Jännite 2.5-5V Virta 117mA-2774mA (ei meinaa jaksaa kääntää, melko pian vastari tilttaa ja radioyhteys poikki, ESC piippaa sekunnin välein. Virtanapin OFF->ON käyttö palauttaa radioyhteyden)
Kyllä tää on ihan selvä receiver brown out tapaus. Servo vie kaiken BECin virran ja sitten vastari lakkaa toimimasta. Täällä:
http://www.axialracing.com/ftp/Axial_AE-2-ESC.html (http://www.axialracing.com/ftp/Axial_AE-2-ESC.html)
Lukee, että se BEC syöttää 5V jännitettä ja 2A huippuvirtaa. Eli ei ole ihmekään, että kyykkää. Servot vie nykyään paljon enemmän sähköä kuin aikaisemmin. Hommaa vastariin kondensaattori, joka tasaa virtapiikkejä, se saattaa hyvin auttaa. Jos se ei auta, niin tarvitset ulkoisen BECin.
Mutta onko tuo servo sitten rikki. Autohan on uusi " Ready To Run" versio ja pari päivää toimi moitteetta. Jos kerran BEC 2.0A max, niin eihän servo sais 2,7A vetää ??? Ja eihän tuolla muutenkaan voi ajaa ku ai jaksa kääntää renkaita.
-
Se O-rengas saattaa vähän lisätä vastusta jolloin servo haukkaa liikaa noparin BEC:ille ja se kyykkää.
-
Se O-rengas saattaa vähän lisätä vastusta jolloin servo haukkaa liikaa noparin BEC:ille ja se kyykkää.
O-rengas ei ole enään paikoillaan, ja silloin kun vielä oli niin O-rengasta pystyi kevyesti pyörittään ruuvimeisselillä.
Olen saanut auton kyykkäämään servon kääntövarsi irroitettunakin, eikä täällä ole niin paksu huoneilma jotta siihen spoorit puris kiinni :laugh:
-
Axialilla ilmeisesti 10-päivän takuu sähköosille ostopäivästä alkaen, joten turha sinne edes huudella, kun ostohetkestä on jo 20 päivää :shocked:
Lienee sama sitten jo hankkia joku riskimpi servo ja laittaa se ulkoinen BEC :undecided:
-
Jos myyjälle menis näyttämään.
Kuulostaisi kyllä takuun/tuotevastuun piikkiin.
Ai niin mutta säästikö ja tilasit maailmalta....voi voi.
Anteeksi OT:
En voinnut olla sanomatta.
Nimim: Tuen kotimaista kauppiasta niin saan jatkossakin palvelua kotimaassa.
-
olisin ostanut suomesta, mutta kun joka paikassa oli RTR versio loppu.
Oli hätä saada ajoissa pukinkonttiin. Hintaeroa ei ollut. Laturin ja akut ostin
suomesta. Axialin webbisivuilla lukee, että sähköosilla 10 päivän takuu
ostohetkestä. Tuskin silloin suomimyyjäkään omasta pussistaan korvaa
-
olisin ostanut suomesta, mutta kun joka paikassa oli RTR versio loppu.
Oli hätä saada ajoissa pukinkonttiin. Hintaeroa ei ollut. Laturin ja akut ostin
suomesta. Axialin webbisivuilla lukee, että sähköosilla 10 päivän takuu
ostohetkestä. Tuskin silloin suomimyyjäkään omasta pussistaan korvaa
Ei nyt sirotella tuhkaa selkään; kyllä tää tästä. Se servo oli varmaankin kelvoton alun perinkin - menetit kympin. Ja kun autoon nyt kannattaa hankkia kunnon servo tarvitset vastaanottimeen joka tapauksessa konkan, joka tasaa virran kulutusta.
-
kokeilin tilalle kaverilta löydettyä Futaba FP-S148 analogiservoa. Ei tiltannut kertaakaan. Vääntöä siinä on vain 3kg/cm joten ei jaksa paikallaan parkettiin liimattuna kääntää renkaita. Max. virranotto testeissä oli vain 0,5-0,6A.
Tuo oma AS-2 digital (9kg/cm) siis kyykkäytti servon horni irroitettunakin, veteli 2,7A virtoja sekä pudotti jännitettä alle 3 voltin mikä sai vastaanottimen selälleen.
Purkiin tuon AS-2 servon, irroitin hammaspyörät ja sormenpäillä kääntelin potikkaa. Moottori vetää vapaasti pyöriessään sen 2,7 A jännitteen laskiessa n.3,5 volttiin. Välillä potikalla löytyi sellaisia asentoja että moottori sekoili vaivalloisesti edestakaisin ja jännite karkasi alle 3 voltin kyykäten vastarin.
Samaa se teki välillä autossa paikoillaankin renkaiden ollessa linkussa surrautteli niitä edestakaisin voimakkasti.
Onkohan tässä servossa potikkavika?
Samapa tuo sille, viallinen servo on kuitenkin 100% varma juttu ja pitää alkaa miettimään millaisen parempilaatuisen ja mielellään valmiiksi vesitiivistetyn ostan tilalle.
Ehdotuksia servoksi?
-
http://hitecrcd.com/products/digital/waterproof-servos/hs-5646wp.html (http://hitecrcd.com/products/digital/waterproof-servos/hs-5646wp.html)
tuollaisen vesitiiviin servon ajattelin tilata.
-
Thunder Tiger DS1015 servo tulikin loppupeleissä tilattua.
-
Hienosti toimii uudella servolla. Virtaakaan ei haukkaa parketilla kääntelyyn kuin 0,5A.
Asensin receiver boxiin vielä kaiken varalta konkan.
(http://kotisivu.dnainternet.net/b001tepi/WRAITH/DS1015.jpg)
-
Axialin omasta muovisesta servosarvesta korkkas spoorit melkein heti. Hieman väljän oloinen se olikin.
Laitoin DS1015 mukana tulleen sarven, porasin M3 kierteet ruuville, ja katkaisin toisen sarven pois.
Ilmeisesti Futaba ja ACE DS1015 25T servo akseleissa on halkaisija ero.
Lienee järkevää hankkia sellainen 25T alusarvi jossa spoorillekin omat kiristysruuvit.
20mm pitäis olla kiinnitysreikien väli.
-
Axialin omasta muovisesta servosarvesta korkkas spoorit melkein heti. Hieman väljän oloinen se olikin.
Laitoin DS1015 mukana tulleen sarven, porasin M3 kierteet ruuville, ja katkaisin toisen sarven pois.
Ilmeisesti Futaba ja ACE DS1015 25T servo akseleissa on halkaisija ero.
Lienee järkevää hankkia sellainen 25T alusarvi jossa spoorillekin omat kiristysruuvit.
20mm pitäis olla kiinnitysreikien väli.
Mikä on spoori?
Sen vain halusin vastata, että kyllä muoviset servovarret on ihan kestäviä, jos ne ovat servoon sopivia ja kunnolla kiinnitettyjä. Minun kokemukseni SC autoista, mutta kovilla se sielläkin on. Suurin etu tietenkin on, että ne ovat halpoja ja niihin voi tehdä reikiä tarpeen mukaan.
Esim täältä:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXALMC (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXALMC)
Noita ainakin myydään tuossa Futaba ja Ace yhteensopivina, mutta voihan se olla, että niissä on eroa halkaisijassa..
-
Mikä on spoori?
spoori=ura
autopuolella on esim. tuttu sanonta "vetarin spoorit"
(http://image.4wheeloffroad.com/f/9305319+w750+st0/131_0603_02_z+axle_tech_info+cut_rolled_splines.jpg)
-
Mikä on spoori?
spoori=ura
autopuolella on esim. tuttu sanonta "vetarin spoorit"
(http://image.4wheeloffroad.com/f/9305319+w750+st0/131_0603_02_z+axle_tech_info+cut_rolled_splines.jpg)
:grin: :grin:
Joko olet saanut auton pelaamaan moitteettomasti?
-
Joko olet saanut auton pelaamaan moitteettomasti?
Toimii hyvin. Poika pyöritti sitä eilen hangessa. Ei tuollainen hötyhanki vaan kanna ollenkkaan, uppoaa kiinni koko ajan.
Noille NiMh akuille pitää askarrella erillinen purkulaite. Imax B6 ei niitä kunnolla tyhjennä, ja latauksessa ei ota juuri mitään sisään kun jo väittää akun olevan täynnä.
Tallissa pyörähtäessä kytkin rc-akun henkilöauton jäähdytyspuhaltimeen (kun sellainen oli sopivasti työpöydällä). Volttimittari oli kiinni, annoin jännitteen laskea hieman alle 5V. Kun akun otti irti ja antoi jonkin aikaa palautua, nousi lepojännite hieman alle 6V. Kun sitten laitoin kiinni imaxiin ja latasin 1A virralla, niin otti 3300mAh sisään. Akut on nimelliskapasiteetiltaan 3000mAh.
-
Itse latailen tuollasella laturilla http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-lipo-laturit/expert-ld-16z-r01005 (http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-lipo-laturit/expert-ld-16z-r01005) lipot ja nihimit
-
Noille NiMh akuille pitää askarrella erillinen purkulaite.
Eri auto, mutta mulla tuntu kyllä toi Summit purkavan NiMH:t aika tyhjiin jo itsessään. Pakkasessa voi tietysti olla että akkuja ei saa oikeasti kovin tyhjiin purettua.
-
taas pääsee tilaileen osia :smiley:
poju tuli äsken itkun kans näyttään wraithia, etuakseli kenossa, kardaanin putket roikkui alla ja alatukivarsi poikki. Betoniportaan kulmaan oli jysäyttänyt oikean etupyörän.
Pitää tutkailla onko muita vaurioita jahka härveli on sulateltu ja kuivailtu lumesta.
Muoviset ajattelin tilailla, ovatpahan sulakkeena...
-
No voihan harmi.
Muovi sulakkeena on ihan hyvä idea, mutta amuliini ei ainakaan tulisi hajoamaan.
Oikeestaan, mullahan on varmaan turhana ala linkit, koska tein kitin, voin tarkistaa asian huomenna, ja myydä sulle vaikka alella :cheesy:
-
Oikeestaan, mullahan on varmaan turhana ala linkit, koska tein kitin, voin tarkistaa asian huomenna, ja myydä sulle vaikka alella :cheesy:
Laita yksityisviestiä jos löytyy.
-
kiitokset Chili:lle tukivarsista...poju pääsi taas rälläämään :azn:
-
Hyvä niin, omani on vieläkin hyllykoristeena koska Sidewinder SCT:ssä ei riitä teho servolle, eikä ulkoinen beccicään tunnu auttavan.
-
Hyvä niin, omani on vieläkin hyllykoristeena koska Sidewinder SCT:ssä ei riitä teho servolle, eikä ulkoinen beccicään tunnu auttavan.
Mikä servo sulla on ja paljon se haukkaa virtaa?
-
Noille NiMh akuille pitää askarrella erillinen purkulaite.
Eri auto, mutta mulla tuntu kyllä toi Summit purkavan NiMH:t aika tyhjiin jo itsessään. Pakkasessa voi tietysti olla että akkuja ei saa oikeasti kovin tyhjiin purettua.
Pakkanen näyttää olevan syy. Sisällä kun poju ajeleli akun tyhjäksi, niin se oli jo tyhjempi kuin H4/rele-purkulaitteeni katkaisujännite mahdollistaa. Latasi suoraan nimelliskapasiteetin verran sisäänsä.
-
...
Mikä servo sulla on ja paljon se haukkaa virtaa?
Jotai 7kg kiinaservoo
Noparina Mysteerinen Castle sidewinder SCT
-
...
Mikä servo sulla on ja paljon se haukkaa virtaa?
Jotai 7kg kiinaservoo
Noparina Mysteerinen Castle sidewinder SCT
kannattas kuitenkin mitata BEC jännite ja virrankulutus ajon aikana/ongelmatilanteissa. Sellainen mittari jossa MIN/MAX muisti. Mulla on hyvä tuossa Flukessa kun on langaton näyttö niin saa vielä reaaliajassakin seurata kun auto on ajossa.
-
Ei taho oikee kestää tuo AXIAL SCX10 tuota pakkasta eka meni korintolpat, sitten katkes puskurin pidikin ja kaike kukkuraksi meni ratas. :roll: Tosin noi on jo aikaisemmin sattuneita.
-
oli joutoaikaa, niin editoin lyhyen kännykkäklipin...p*ska kuvanlaatu, muttei oo muutenkaan hääppöinen video :laugh:
Youtube (http://youtu.be/5VK_hj5K9bE)