RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Kazaams - 09.01.12 - klo: 12.58

Otsikko: GM akun kuoren kestävyys
Kirjoitti: Kazaams - 09.01.12 - klo: 12.58
kuinka hyvin noi GM akkujen muovikuoret kestää?

(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi9.aijaa.com%2Fb%2F00336%2F9328667.jpg&hash=06a6637707e7a352cd4ff44f8b70f7bb840ff87f)

tai onko tuo normaalia?

EDIT: siis tämän akun http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/GM-Lipo-Potkoakku-4000-20C-74V-107400 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/GM-Lipo-Potkoakku-4000-20C-74V-107400)

EDIT2: akun kylkikuori on ihan suora kyllä, eikä yhtään ole "ryppyjä" kutistemuovissa, joka on akun päällä.
Otsikko: Vs: GM akun kuoren kestävyys
Kirjoitti: tturku - 09.01.12 - klo: 14.25
Ihan normaali kutistesukkahan siinä päällä on ja päädyissä kovamuoviset päädyt, mikä näkyy sieltä kutistesukan alta. (eli siinä kuvan akussa ei ole mitään vikaa) Kennot on jollain vielä suojatuna sieltä sivuilta. Mulla on ollut muutama tuollainen ja tälläkin hetkellä taitaa olla pari kappaletta. Ainoat huonot puolet on johtojen ulostulo, saattaa jossain vaiheessa irrota sieltä juuresta. Mulla on 2 akusta lähtenyt juotoksesta irti yksi balanserin johdoista. Eli niitä johtoja  kannattaa käsitellä hellästi, eikä taitella juuresta jos mahdollista.
Otsikko: Vs: GM akun kuoren kestävyys
Kirjoitti: Kazaams - 10.01.12 - klo: 08.54
tarkoitin kyllä tuota päätypalan halkeamista..
Otsikko: Vs: GM akun kuoren kestävyys
Kirjoitti: tturku - 10.01.12 - klo: 15.43
Tjaa, se onkin halkeama, näytti ihan kutistesukasta lähtevältä suikaleelta. Omissa akuissa kyllä nuo muovipäädyt pysyneet ihan ehjinä. Jos akku on ollut kylmässä niin en ihmettele, vaikka olis napsahtanut rikki myös...
Otsikko: Vs: GM akun kuoren kestävyys
Kirjoitti: Kazaams - 10.01.12 - klo: 20.09
että onko akku turvallinen käyttää vielä, eikä ole ollut kylmässä kuin vain kuljetuksen ajan kotoa autoon(takapenkille) ja siitä sitten kerholle ja ajoin ensin kyllä nimh akulla, ja sen jälkeen vasta tuolla lipolla, että ainakin on pitänyt lämmetä...