ostin tossa muutama viikko sitten ekan polttikseni ja tuli kavereiden kanssa kiistaa mikä tuon kyseisen moottorin kuutio tilavuus on ja paljon antaa tehoo,paljon kiertää ..... sitten polttoaineesta että mikä sen nitron ensisijainen tehtävä on? kiihdytysautoissahan se on tehoa antavana tekiänä mutta miten polttiksissa?
eli saiskos tietoo????
Kuutiotilavuus on 2,11 cc (kuutiosenttimetriä), eli 0,12 ci (kuutiotuumaa). Teho tuossa moottorissa on noin 0,5 Hp ja se kiertää muistaakseni noin 25000 rpm/min.
Nitron tehtävä on helpottaa polttoaineseoksen syttymistä sylinterissä, jolloin se myös lisää tehoa.
ahaa...ai ne ilmoitetaankin kuutiotuumina näissä vehkeissä.
no mä arvelin että tossa olis ollu vain n.1.5cc mutta yli 2.... :mrgreen: jee jee
paljos tollasella tehoputkella voi virittää tällästä myllyä vai vaikuttaako se ainoastaan kierros alueeseen(vääntöön jne...)
Lainaus käyttäjältä: "type_r"ahaa...ai ne ilmoitetaankin kuutiotuumina näissä vehkeissä.
no mä arvelin että tossa olis ollu vain n.1.5cc mutta yli 2.... :mrgreen: jee jee
paljos tollasella tehoputkella voi virittää tällästä myllyä vai vaikuttaako se ainoastaan kierros alueeseen(vääntöön jne...)
Niin sanotulla tehoputkella voi tehdä melkein mitä vain :wink:
- Sillä voi nostaa tai laskea (lähinnä itsetehdyt putket) tehoa
- Sillä voi vaikuttaa ala- ja yläkierrosten käyttäytymiseen
- Sillä voi vaikuttaa vääntöön
- Jne.
Tällaisen putken rakentaminen vaatii melkoisen paljon tietoa ja taitoa, joten itse ei kannata sellaista rakentaa paitsi, jos haluaa huonontaa moottorin käyttäytymistä.
Jos siinä on nyt se Kyoshon alkuperäinen "Muffleri", niin melkeinpä kaikki tämän kokoluokan krossariin tarkoitetut tehoputket parantavat sen koneen käyttäytymistä jokaisella osa-alueella.
Jos englanti sujuu kts. esim. http://www.rcnitro.com/rn/articles/tuned.asp