Mitä mieltä olette otsikon mukaisesta polttiksesta?Onko kenelläkään sitä?
Entäs tietääkö kukaan vakiona huippunopeutta`?
Tämä huippunopeus on täysin yksilöllinen ominaisuus. Nimesi tulkiten veikkaan, että auto kulkee riittävän lujaa. Voisihan tietysti tehdä rc-dragin, joka ei kääntyisi ollenkaan, mutta kulkisi lujaa. Ajo-ominaisuudet osoittautuvat erittäin tärkeäksi , mutta eipä minultakaan kukaan ole kysymään tullut, että kääntyyks toi hyvin?
Muuten autosta en tiedä mitään. Nämä vain tälläisiä yleisiä RC-auto tietouksia. Toivottavasti saat muilta yhtä hyvää tietoa autosta, kuin olen itse saanut omiin pulmiin autoni suhteen.
Kyllä ihan kova peli on, itselläni tuollaista ei ole mutta yhdellä kaverilla on. Kulkee tosi hyvin, ainoa vaan kun se on takaveto niin vähän vaikeampi hallitava kuin neliveto.
Takapotku voi olla kyllä jossain määrin hauskempi peli pihasuditteluun, kuin neliveto. Jokaisella tietysti hupinsa, mutta luulisin että noobilla ei olis tarkotusta radalle suunnata. (Ainakaan vielä. :wink: )
Ja onhan se alkuun helpompi kokonaisuus, kun ei etupäähän mene vetoa ollenkaan.
Lainaus käyttäjältä: "Tuning girl"Kyllä ihan kova peli on, itselläni tuollaista ei ole mutta yhdellä kaverilla on. Kulkee tosi hyvin, ainoa vaan kun se on takaveto niin vähän vaikeampi hallitava kuin neliveto.
Mutta onhan takaveto hauskempi ajettava, halvempi, helppo hoitoisempi ja kestävämpi kuin neliveto.
Osaako kukaan kertoa tuon otsikon mukaisen auton huippunopeutta suoraan paketista otettuna ja aivan vakiona (sisältäen ajoon tarvittavat osat)
Sitten vielä yksi kysymys:
Jos JR-hobbyssa sanotaan näin:
Tätä upea ja hauska Monsteri on 99 % valmis auto, upea kori maalattu ja viimeistelty tarroilla.
1/10 off-road, urheilullinen, 2WD stadium truck.
99% tehtaan valmiiksi kasaama.
Tehtaanmaalaama Ford F-150 Lexan kori.
4 suuri tehoista, öljytäytteistä, composiitti iskunvaimenninta.
Kakskerroksinen T6 alumiini runko.
30 asteen etu kick-up.
Vahvat, lasikuidulla vahvistetut composiitti osat.
Säädettävä etu/taka camber ja edessä toe-in.
Levyjarru.
Kestävä tasaupyörästö.
PRO-15BX(P) vetostarttillinen moottori.
Suorituskyky optimoitu & viripilli.
Standartit 1/10 stadium truckin renkaat.
Tarvitset lisäksi:2-kanavaisen radion servoineen, hehkulaitteen, akut tai paristot radioon (12 kpl AA) ja polttoainetta
NIIN OLISIKO AUTO AJOVALMIS?
Ei.
Joudut ostamaan radiot servoineen, hehkun, vastarin akut ja patterit lähettimeen ja polttoaineen. Muuten se on ajovalmis.
LainaaTarvitset lisäksi:2-kanavaisen radion servoineen, hehkulaitteen, akut tai paristot radioon (12 kpl AA) ja polttoainetta
Ei, koska siitä puuttuu radio, 2 servoa, hehkuholkki, hehkun paristo, hehkun laturi, vastarin akut, paristot/akut radioon ja tietysti polttoainetta.
En ole varma, että onko tuossa polttoaine suodatinta ja se on välttämätön.
Onko servo ja vastari muuten eri asia? Oon aina luullu että ne tarkoittaa samaa. Viisammat korjatkaa!Minkälainen akku tuohon vastariin tarvitaan?
antaa olla. Budjetti meni jo yli rajojen. Pidän minun PureTen Alpha EP:n ja ostan joskus myöhemmin ehkä tuon. On vielä tulossa HP Photosmart 935 ja minun pitää maksaa siitä osa...Ostamme sen Taiwanista, Bangkokista. :roll:
Ne on eri asia. vastaanotin otta singaalin vastaan mikä lähetetään lähettimestä. Servo kääntää pyöriä ja on kaasu servo. Näitä sanotaan ohjaus ja kaasu servoiksi. Vastariin voi laittaa myös normaalit AA paristot, mutta on myös vastarin akkuja joita myydään lähes kaikissa RC-liikkeissä, Myös JR-hobbyssa on vastarin akkuja myynnissä.
Lainaus käyttäjältä: "noob"antaa olla. Budjetti meni jo yli rajojen. Pidän minun PureTen Alpha EP:n ja ostan joskus myöhemmin ehkä tuon. On vielä tulossa HP Photosmart 935 ja minun pitää maksaa siitä osa...Ostamme sen Taiwanista, Bangkokista. :roll:
Paljonkos se raja oli? Hobbylinnassa oliyksi käytetty tuollainen joka oli AJOVALMIS.
taitaa olla tuon hobbylinnan auto olla vähän eri kuin otsikon :wink:
Se kylläkin taitaa nimenomman olla sama auto.
Radio on samanlainen kuin se mikä JR-hobbysta tulee mukaan.
Mikä on kun painan kaasua mitään ei tapahdu :( :(
Lainaus käyttäjältä: "tumppi91"Mikä on kun painan kaasua mitään ei tapahdu :( :(
Aukeaako kaasarin kurkku?
liikkuuko servo?
onko sähköt päällä ohjaimesta ja autosta?
Onko auto käynnissä? :mrgreen:
Auto on käynnissä, servo liikkuu, kaasarin kurkku aukeaa :mrgreen:
Ottaako kone kierroksia kun painat kaasua?
Ei ota :(
Kuullostaa aika oudolta, siis kun painat kaasua, kaasarinkurkku aukeaa, mutta kone käy silti tyhjäkäynnillä?
Muuttuuko ääni mitenkään kun painat kaasua?
Tuleeko pakoputkesta tyhjäkäynnillä paljonkin savua?
Pakokaasua ei tuu mitenkään erityisesti :(
outo juttu munki mielestä.
Otappa ilmanputsari pois, laita sähköt päälle ja katso uudestaan aukeaako kaasarinkurkku...
Muuttuuko ääni mitenkään kun painat kaasua auton ollessa päällä?
Tota on kokeiltu tuhansia kertoja :(
kurkku isonee mitään ei tapahdu.
1 syy voi olla että kaasarin kurkku ei aukee symmetrisesti vaan sillee vinoon :roll:
Siis aukeaako se Kokonaan?
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fyann.cosson.free.fr%2FSSK%2F050110_0012.JPG&hash=3264cea230da86ad4cb0a53e17ab3a0e501c8205)
NÄIN?
No ei se ihan kokonaan aukea johtuen servosäädöistä.Mutta melkein kokonaan.
Morjes
olin taas koklaamassa ny jo vähän paremmin toimi. :D otti jo vähän kaasua.
itselläni on aika huonoja muistoja autosta johtuen siitä että ostin sen käytettynä ja auto ei ollut iha terässään. en päässyt kun kerran ajamaan sillä mutta tiedän että se on iha hyvä auto.
Moi
Saakos tähän dt10:iin metallista/titaanista pääratasta?? :D
mää ostan tän auton huomenna. ja Boys toysista ainakin tampereelta saa kuyulemma jos jonkin näköistä osaa... 8) (kävin eilen kysäisemässä). Mitenkä tämän auton kanssa pärjää radalla? ei siis kisoissa mutta muuten vaan huip ajelulla radalla??
Kertokaas vähän tän auton sisäänajosta. Siitä on nii kauan kun oon viimeks ajanu auton sisään. montako tankkia paikalleen pukeilla ja montako tankkia rauhallista ajoo? :roll:
Terve, vanhan threadin nostatus mutta..
Pohjustusta ongelmalle.
Menin kesällä ajamaan pienen ohjausvirheen saattelemana tämän DT-10:n lätäkön yli sillä seurauksella, että kaasu hirtti kiinni ja kaara pisteli menemään noin 80m kiihdytyksellä kahden kiven väliin sillä tavalla, että auto otti kiviin kiinni vain rankaistaan. Tätä osumaa seurasi abaut 40m ilmalento pehmeelle mettämättäälle parin puun saattelemana. Vauriot.. kummatkin renkkat irtos oikein nätisti. Kattelin manuskasta kaikki rikki menneet osat tilasin ne ja vaihtelin ne autoon. tadaa.. 60e makso korjuuttaminen vastaanottimineen btw. ei ollu onneksi kovin kallis kolari.
Auto toimii oikein hyvin, ei ongelmia missään muussa paitsi.. auto viettää oikealle. Ohjaimsta täytyy trimmaa ohjaus täysin vasemmalle että se menee suurinpiirtein suoraan ja silloinkin huonosti eli kääntyilee vähän oikealle sekä vasemmalle. Pöydällä kun tekee trimmauksen vasemmalle niin renkaat todellakin näyttää vasuriin mikä on outoa koska ajossa tosiaan auto menee sillon suoraan. Olen purkanut tapauksen nyt ainakin 4x tutkien joka palikan auton keulasta että ois ihan ok. yksikään rengastanko tms. ei ole vino ja aurauskulmat näyttää olevan samanlaiset.. ohjaus servoa en ole vielä vaihtanut koska tuntuu ettei siinä olisi vikaa.. ilman että siinä on mitään kiinni sen tunutuma on todella jämäkkä eikä väljää ole kääntyilyssä yhtään.
Elikkäs.. lisäilen iltasemmalla pari fotoa tähän threadiin tätä ongelmaa koskien, jos joku DT-10:n omistaja voisi omastaan tarkistaa vastaavanlaisuuden. Minulla on yksi epäilys missä vika mahtaisi olla, mutta osaa en löytänyt manuaalista lainkaan. Tosin tämänkin osan olen purkanut useaan kertaan ja se näyttää ehjältä, mutta tämä on ainoa osa joka antaa vähän periksi kun renkaita kääntää käsin. Osa sijaitsee ohjausservosta tulevan tangon päässä sijaitsevassa osassa joka on auton oikealla puolella kun katsoo sitä edestäpäin. Osa on kiinni auton pohjarungossa ja siinä päälirungossa ohjausservon vieressä. Laittelen tosiaan illalla kuvia, että selkenee nämä lässytykset edes jotenkin ymmärrettävälle tasolle.
Eli seuraavanlainen osa. Vetäsin osan ympärille nippusiteen ettei se antaisi niin paljon periksi, mutta sillä ei ollut ajossa mitään vaikutusta.
Jees, kaara toimii. Osan pitääkin antaa hieman periksi, vika ei ollut siinä. Vika oli eturenkaiden kardaanien ruuveissa, olivat liian tiukalla ja vissiin vähän ottaneet osumaa. Pienellä säätämisellä ja löysyttelyllä alko pelittämään ilman trimmailuja. wohoo..