RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Nedster - 10.04.04 - klo: 13.19
-
Olen tuossa ihmetellyt, miten tonne tulpan koloseen menee jatkuvasti täyteen polttoainetta, niin että vetonarua ei saa vedettyä koska moottori vetäsee ittesä "polttoainelukkoon". Siinä sitä saa repiä tulpan irti ja rykiä polttoaineet ulos. niin mitäs ruuvia noista nyt pitää säätää, tuota seosruuviako? Se on nyt manuaalin mukaan 2-3/4 osaa auki. Valistakaa alottelijaa. :)
Nii joo, auto on muutes Duratrax maximum st pro.
-
laita sitä ruuvia 3 auki tai vähemmän, sit kun lähtee käyntii niin voit säätää sen sopivaks.
-
eihän sinulla ole kaasu auki kun starttaat? Sen kuuluu olla tyhjäkäyntiasennossa
-
joo sekin siinä vois olla.... Koitappas sitä.
-
Mitä mahtaa tarkoittaa polttoainelukko. Meinaatko, että se menee niin jumiin, ettei se enää pyöri. Kuulostaa aika oudolta.
-
Mitä mahtaa tarkoittaa polttoainelukko. Meinaatko, että se menee niin jumiin, ettei se enää pyöri. Kuulostaa aika oudolta.
Niin Tulpan ja männän välinen alue menee täyteen polttoainetta niin että mäntä ei pysty liikkumaan.
-
Kyllähän sen ylimääräisen löpön pitäisi pakoputkesta valua ulos. Pitää olla aika rikkaalla, että saa noin paljon liikaa.
-
Seosruuvi on nyt ihan kiinni mutta siltikin nykiminen tuntuu hirveän raskaalta
-
Onkohan sulla nyt kaikki muut asiat ihan kohdallaan siinä moottorissa, kun ei ton seoksen pitäis vaikuttaa tolla tavalla moottoriin. Kyllähän uusi moottori aika tiukka kuuluukin olla, mutta ei se ihan lukkoon mene seoksia säätämällä.
-
Muutaman tankin olen pystynyt sillä ajamaan, tosin saanut tyhjentää tuota tulpankoloa jatkuvasti
-
Avasin tossa pakoputken ja sieltä näytti tulevan aika paljon öljyä pihalle.. mahdollisesti saatto vika olla siinä. täytyy lähteä testimään..
-
ota sytytystulppa pois ja pistä auto ylösalasin ja vetele...
-
No niih.. Heti ekalla lähti käyntiin :)
-
nonii... onnee !
-
No ei ei ja ei.. Painoin jarrua ni sammahti ja moottori taas jumissa.. Että alkaa palamaan pinna ton kanssa :evil:
-
No ei ei ja ei.. Painoin jarrua ni sammahti ja moottori taas jumissa.. Että alkaa palamaan pinna ton kanssa :evil:
HEi hei! Oli mullakin sama juttu.. Älä paina jarrua.. mullakin oli sama juttu jarrun kanssa joskus kun ekoja kertoja ajoin tolla moottorilla...
Ja ota tulppa puis.. paperi tulpan paikalle.. nyi nyi nyi ja kun paperi on märkää, laita tulppa kiinni ja hehku paikoilleen ja nyi! :D
-
Ok :)
-
Ei moottori saa sammua jos painaa jarrua. Oletko säätänyt tyhjäkäynnin oikein tyhjäkäynti ruuvista? Tyhjäkäynti pitää säätää niin , että vaikka jarrutat niin kaasari pysyy noin puoli milliä auki. jos tyhjäkäynti on liian pienellään ja säädät vain lähettimestä sitä isommalle niin käy jus noin , että kone sammuu kun jarrutat.
-
Ei moottori saa sammua jos painaa jarrua. Oletko säätänyt tyhjäkäynnin oikein tyhjäkäynti ruuvista? Tyhjäkäynti pitää säätää niin , että vaikka jarrutat niin kaasari pysyy noin puoli milliä auki. jos tyhjäkäynti on liian pienellään ja säädät vain lähettimestä sitä isommalle niin käy jus noin , että kone sammuu kun jarrutat.
No mutta jos on ekaa kertaa ajamassa! niin ei niitä kannata lähteä säätämään...
-
Säädä tyhjäkäyntiruuvista "kireämmälle" niin että kaasuttimen kurkku on n. 2-1mm auki
-
Ok. Sain just ajettua sisään. Tuli sitten sen kunniaksi vedettyä vähän p*rinkiä :)
-
Kyllä tyhjäkäynti kannattaa säätää heti vaikka sillä tavalla, että ennen kuin lähdet ajamaan niin otat ilmanputsarin pois ja katsot ettei kaasari mene kokonaan kiinni kun jarruttaa, vaan jää noin puoli milliä auki. Tällä pikku toimenpiteellä saa moottorin pysymään käynnissä. Lopulliset säädöt tehdään sitten sisäänajon jälkeen.
-
Nyt on tyhjäkäynti säädetty kohdalleen.. kiitos avusta.
-
Jos kone on uusi niin sen kuuluukin olla tosi tiukka. Mullakin on aika uusi RB CE-moottori ja se jäi ekoilla käynnistyskerroilla aina yläkuolokohtaan lukkoon niin ettei starttilaatikko jaksanut sitä pyörittää. Se auttaa jos lämmittää moottoria ennen käynnistystä.