RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: maxy - 24.03.12 - klo: 10.09

Otsikko: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 24.03.12 - klo: 10.09
Tuli pojalle ostettua tuollainen polttisauto. Auto on käytetty ja entinen omistaja kyllä vakuutti et pitäs olla toimiva. Ensi käynnistys ja auto kävi n.5 sekunttia sen jälkeen ei ole edes hörähtäny. On kokeiltu monta eri kertaa ja ohje kirjan kans. Tulppakin vaihdettiin uuteen ja se toimii. Voisko olla et se on saanu liikaa bensaa ja se on nyt jähmettyny tuonne moottoriin. Emme kyllä omista tuota ohjekirjan antamaa After-Run öljyä. Käviskö tuon sijalta joku muu aine? Esim. tärpätti, sinoli, asetoni tai joku puhistus aine, joka ei vahingoittasi tuota moottoria. Vai onko kyse nyt jostain muusta. Onko kellään samanlaista autoa niin vois nuita kaasuttimen säätöjä vertailla? :cry:  Kiitoksia jo etu käteen. Jospa sais tuon auton käymään. Poika ollu tosi pettyny kun ei ole päässy ajamaan. Ensin säästi vuoden rahaa autoa varten ja sitten se ei toimikkaan.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JiiVee - 24.03.12 - klo: 10.23
Ei mitään liuotin aineita vaan nimenomaan sen pitää olla öljyä nimensä mukaisesti.

Hehku ladattu?ryypytetty oikein?

Eli sormi putkeen ja starttausta niin kauan että polttoaine saavuttaa kaasarin, jos ohjekirja neuvoo kaatamaan muutaman tipan polttoainetta kaasarin kurkkuun niin se konsti kannattaa unohtaa, lisäksi ilmansuodattimen pitää olla kunnolla kiristetty nippusiteellä kaasariin.

Letkut tarkistettu ja muut paikat joissa voi olla ilmavuotoja?

kaasarin ohjekirjan säätöihin, ryypytys silleen kuten jo kerroin, ladattu hehku kiinni,nypit käyntiin ja sitten alat metsästämään kunnon säätöjä.

Se ei ole bensaa vaan ihan polttoainetta.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: mikari - 24.03.12 - klo: 10.26
Jees, tosiaan yleisin ongelma on ettei tulppa hehku riittävästi. Osta kunnon hehku ja lataa sitä yön yli ennen ekaa kertaa (siis ns. hidaslaturilla mikä tyypillisesti tulee hehkun mukana)

Seuraavaksi pitää katsoa että PA menee moottorille asti ja riittävä ryypytys kuten tuossa edellä jo kerrottiin.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: *HOKE* - 24.03.12 - klo: 10.27
Unohtamatta ettei ryypytä liikaa.
Eli ryypytys lopetetaan kun letkusta näkee polttoaineen menevän kaasarille asti.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 24.03.12 - klo: 10.46
Kiitoksia pitää rueta kokeilee nuilla neuvoilla! :grin: Kyllä se aina uskoa antais enemmän ku etes vähän hörähtäis. Mopot ja moottorisahat lähtee kyllä aina käyntiin ku tulpanreijästä vähän bensaa kaataa. Ei taida näissä tuo konsti toimia. Tuo mun V-8 jenkkikin lähtee käymään kun kaasariin kaataa litran bensaa.  :wink:
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: *HOKE* - 24.03.12 - klo: 11.15
Nämä eivät ole lähelläkään samaa kuin bensa vehkeet.
Ei polttoainetta kaasarista sisään, koska silloin kone käy vain sen pisaran minkä on kaasariin kaatanut.
Polttoaine pitää saada ensin letkuihin jotta kone voi sitä ylipäätään saada.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JiiVee - 24.03.12 - klo: 13.57
Nämä eivät ole lähelläkään samaa kuin bensa vehkeet.
Ei polttoainetta kaasarista sisään, koska silloin kone käy vain sen pisaran minkä on kaasariin kaatanut.
Polttoaine pitää saada ensin letkuihin jotta kone voi sitä ylipäätään saada.

lisäksi kun ilmansuodatin irrotetaan polttoaineen kaasariin laittamista varten sinne voi silloin päästä pieni likahiukkanen joka kuluttaa moottoria reilusti.

Ja tähän vielä, jos moottori tulvii niin tulppa pois, jotain rättiä tms kannen päälle ja starttausta jolloin ylimääräinen polttoaine poistuu moottorista, tulppa kiinni ja starttaa moottori tällä kertaa ilman ryypytystä.

Ja tulvimisen huomaa siitä että moottori on raskas pyörittää.
Otsikko: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Masadist - 24.03.12 - klo: 14.29
Tuli vain mieleen, et onko sulla nitro vai bensa auto ja onhan sulla oikeat polttoaineet käytössä?
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JiiVee - 24.03.12 - klo: 14.31
Kyosho Inferno ST on nitro auto.

G.Oogle kertoo kun kysyt siltä. :grin:
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JariV - 24.03.12 - klo: 14.49
Missäpäin maxy vaikuttaa?

Josko lähettyviltä löytyisi säätämisen osaava kaveri joka auttaisi.
Otsikko: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Masadist - 24.03.12 - klo: 15.00
Kyosho Inferno ST on nitro auto.

G.Oogle kertoo kun kysyt siltä. :grin:
Njoo, tuli vain mieleen, kun maxy puhuu bensasta, ettei sinne tankkiin vain ole pistetty vääriä polttoaineita..
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JiiVee - 24.03.12 - klo: 15.23
enpä usko että olis väärää polttoainetta kun on kuitenkin muutaman sekunnin käynnyt ja bensalla nitrokone ei kävisi lainkaan.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JariV - 24.03.12 - klo: 15.29
Ellei vanhat litkut oo jääny tankin pohjalle ja letkuihin ja kun on imassu bensaa joka on vaan kaadettu entisten päälle niin on sammunu siihen. Jos se kerran 5 sekuntia on käynyt vaan ni aika täsmäis...

Maxyn kannattas varmaan kommentoida tai muuten täällä syttyy spekulaatiosota :D
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 24.03.12 - klo: 21.58
Sorry ku ollu kiireitä niin ei ole päässy kokeilee autoa nuilla ohjeilla. Pittää huomen kokeilla.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 25.03.12 - klo: 16.37
Tänään taas kiskottu että hiki on lentäny ja sormista nahkat pölissy! Saatiin käymään pari kertaa mut siihen se sit jäikin. Auto lähti käymään vanhalla tulpalla jonka numero on 7 ja uudessa on 8. Mitäs eroja nuissa tulpissa on? Piti tuotakin vanhaa tulppaa tosipitkään hehkuttaa et pörähti. Tuolla uudella tulpalla ei edes yrittäny vaikka paremmin se näytti kuiviltaan hehkuttavan. Pittää laittaa tiluuseen uusi tulppa, hehkulaite ja jokin automaatti startteri. Ei tuota jaksa pirukaan päivää nykiä käymään! Mitäs tulppaa kannattais kokeilla? Millä lähtis parhaiten käymään?  Entäpä nuita hehkutus laitteita mikä olis hyvä? Tuo polttoaine on merkiltään COOL POWER HELI 20%. Kyllä tuossa jotain Nitrosta mainitaan vaikkakin Saksaksi lukeekin. Tuolla oli myynnis jokin automaatti laite johon tulee sähköauton akku ja se pyörittää tuon moottorin käymään. Tehnöökö mitään? Sais tuo poikakin ite sen käymään ei tarttis mulla olla aina kiskomassa rystyset valkosena. :laugh:  Ei muuta ku apuja tulemaan!  Ai niin täällä Suomussalmella asustellaan. Onko ketään harrastajaa täältä päin?
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JiiVee - 25.03.12 - klo: 17.05
Polttoaine on ainaskin helikopteri tavaraa, eli se vaihtoon.

Ne numerot 7 ja 8 ovat lämpöarvoja.

OS:sin kasi on kuulemma noissa kyoshon moottoreissa hyvä tulppa, ja tilaa niitä sitten samalla useampi.

Otsikko: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Masadist - 25.03.12 - klo: 17.06
Saakohan se tarpeeksi polttoainetta..
Jos sulla on läpinäkyvät polttoaineletkut, niin katso meneekö polttoaine kaasarille asti.
Jos ei, niin koitappa "ryypyttää" sillai, et tulppaat pakoputken, annat kaasua ja kiskot muutaman kerran.

Jos taas näyttää siltä, että sitä tulee liikaakin ja pakoputki alkaa täyttyä litkuista, niin tyhjennä putki polttoaineesta, ota tulppa irti ja nykäise pari kertaa (VARO ETTEI MENE SONTAA PYTTYYN!) ruuvaa tulppa kiinni ja yritä uudestaan.

Kannattaa varmistaa, että hehkussa riittää virtaa tarpeeksi. Jos tulppa ei hehku kunnolla, niin aivan turha repiä.

Koita myös antaa välillä kaasua. Joskus pieni kaasuttelu auttaa käynnistyksessä.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: lassii - 25.03.12 - klo: 17.16
Jos oikeen haluaa alkaa hifisteleen niin hommaa sellasen starttilaatikon. Ei tartte nyppiä ja repiä ja sen päällä pystyy tekeen koneen säädöt kohilleen ku kone pyörii koko ajan.

Kyllä joku tänkin kommentin taas johki likakaivoon sysää mut siihen täälä on jo totuttu.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: *HOKE* - 25.03.12 - klo: 17.31
Ei sysää, koska starttiboxi on järkevin mitä polttisautoon voi hommata.

Pukilla koneen säätäminen taas ei.
Siihen kun ei pysty edes taitavimmatkaan moottorintrimmaajat että saisivat koneen kohdalleen pukilla.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: InfernoSP4 - 25.03.12 - klo: 19.18
Cool Power Heli tosiaan nimestä päätellen helikopteripolttoainetta ja silloin siinä lienee turhan paljon voiteluöljyä autokäyttöön. Autopolttoaineissa öljyn määrä 10 % huitteilla ja noissa lentävien laitteiden fuileissa öljyä taitaa olla tuplamäärä. Mutta kait se auto tuollakin auttavasti toimii, jtakossa sitten kannattaa ostaa autokäyttöön tehtyä soppaa.

Jos näillä keleillä yritää ulkona käynnistää ilman esilämmitystä niin voi olla hankalaa jo kylmän kelin takia. Eli hiustenkuivaajalla tai kuumailmapuhaltimella koneseen alkulämpö niin käynnistyminen on varsin paljon helpompaa. Ja se starittiboxi on ihan ehdoton hankinta!

Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: lassii - 25.03.12 - klo: 19.33
Ei sysää, koska starttiboxi on järkevin mitä polttisautoon voi hommata.

Pukilla koneen säätäminen taas ei.
Siihen kun ei pysty edes taitavimmatkaan moottorintrimmaajat että saisivat koneen kohdalleen pukilla.

Tarkotin siis et jos on tuota käynnistys ongelmaa niin ainakin saa tehtyä perussäädöt kohilleen että ees lähtee käymään.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: asko1991 - 25.03.12 - klo: 20.17
Moi!

Itse en kyseistä autoa omista, mutta ennen minullakin oli kössi ja käynnistäminen oli hankalaa.
Oli jopa 1vuoden hyllyllä kun meni hermo kun ei käynyt, mutta sitten sain tälläisen viestin ja koitin niin silloin lähti käymään. Joten jos olette vahingossa ropanneet säädöt päin prinkkalaa niin tässä oikea säätö!


Käännä luistin päässä olevaa ruuvia... eli sitä ruuvia mikä on siinä liikkuvassa osassa.
Toisinsanoen alakierrosten seosruuvia.
Käännä sitä auki reilusti.
Ihan vaikka neljä kierrosta auki... Niin että näet sen ylipäätään olevan reilusti avoinna.
Tämän jälkeen ilmanputsari kokonaan irti kaasarista.
Säädä tyhjäkäyntiruuvilla luisti siten että näet sen olevan noin millin auki.
Huom... kun säädät tyhjäkäyntiruuvia niin paina sormella luistia samalla sisäänpäin.

Kun olet saanut tyhjäkäyntiruuvilla kurkun pysymään avoinna millin niin sen jälkeen ruuvaat alaneulaa kiinnipäin... hyvin varovaisesti.
Ja samalla edelleen pidät luistia sormella paikoillaan.
Välittömästi kun näet kurkusta että luisti liikkuu, tai tunnet vähänkin alaruuvin kiristyvän, lopetat kääntämisen.
Ja siitä sitten se ohjeiden sanoma 2.5 kierrosta auki.


Tämä on yleisin virhe kun lähdetään näillä tehdas säätöjä hakemaan ruuveja pyörittelemällä.
Ei pidetä luistia paikoillaan, jolloin alaneulaa kiristäessä ruvin tullessa pohjaan, luisti lähtee liikkumaan auki.
Ruuvi on siis toisinsanoen ollut jo pohjassa, mutta koska luisti liikkuu aukipäin, käännetään sitä vielä yli niin paljon kun se nyt sattuukaan kääntymään.

Ei muuta kun uudestaan koittamaan ja toivotaan parasta!
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 25.03.12 - klo: 21.01
Joo pittää tässä joku päivä koittaa nuilla ohjeilla ja tilata ne uudet vehkeet!
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: lättyäijä - 25.03.12 - klo: 21.29
Komppaan askoa, tosiaan itellä kävi myös noin että ruuvi niin kiini ku menee, aivan kuten kyoshon ohjeessa luki. Ainoa vaan että jotenkin onnistuin jopa ajamaan gallonan verran löppöstä ennenkuin *hoke*:n tekstistä luin että luisti pitää pitää sormella pohjassa ettei mene övereiksi, no jotenkin oon ylirikkaalla onnistunut jotenkin kompensoimaan seokset, mutta nyt kone on niin väljä ettei edes ploplota :afro:.
No, vahingosta viisastuneena uus sylkkä mäntä tulossa ja jos sen tällä kertaa sais onnistumaan oikein.

Ja tosiaan se lämmitys, erityisesti LÄMMITYS, kesälläkin kun tota aivan metässä ollutta konetta lämmitteli niin aina käynnistyi suht vaivattomasti jopa ihan narusta rykien.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: *HOKE* - 25.03.12 - klo: 21.43
Ei sysää, koska starttiboxi on järkevin mitä polttisautoon voi hommata.

Pukilla koneen säätäminen taas ei.
Siihen kun ei pysty edes taitavimmatkaan moottorintrimmaajat että saisivat koneen kohdalleen pukilla.

Tarkotin siis et jos on tuota käynnistys ongelmaa niin ainakin saa tehtyä perussäädöt kohilleen että ees lähtee käymään.

Tuo on totta.

Ylipäätään koko homma helpottuu kun startiboksilla saa koneen jokatapauksessa aina reilusti helpommin käyntiin vaikka kone ei kohdallaan olisikaan.
Siitä on helppo lähteä säätelemään kun koneen saa ylipäätään käyntiin ilman isoja kirosanojen viljelyitä ja nahkojen kuoriutumista sormista.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: ampperi - 25.03.12 - klo: 21.52
Lämmitykseen sellainen kommentti, että todellakin auttaa. Itse menin niin pitkälle, että hankin Competition Heat -moottorin lämmittimen. En ole katunut: viidessä minuutissa koneen saa 80 asteiseksi, mikä helpottaa käynnistystä selvästi (kone tarvitsee vähemmän pyöritystä boksilla) ja säästää konetta. Koska toimii niin hyvin ja vaivattomasti boksin akusta, käytän kelissä kuin kelissä.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Tontsa85 - 28.03.12 - klo: 13.13
ei tosiaan tykkää kylmästä 5 min pakkasessa niin ei taho käynnistyä tai ainaki pitää pitkään hehkuttaa. sen oon kans huomannu että jos polttoaine on kylmää vaikeuttaa entisestään käynnistystä
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: lassii - 28.03.12 - klo: 15.24
Lämmitykseen sellainen kommentti, että todellakin auttaa. Itse menin niin pitkälle, että hankin Competition Heat -moottorin lämmittimen. En ole katunut: viidessä minuutissa koneen saa 80 asteiseksi, mikä helpottaa käynnistystä selvästi (kone tarvitsee vähemmän pyöritystä boksilla) ja säästää konetta. Koska toimii niin hyvin ja vaivattomasti boksin akusta, käytän kelissä kuin kelissä.

Mistäpä tuon hankit ja hintaa oli? Tuo taitaa olla starttiboksin jälkee seuraavaks fiksuin hankinta ellei talttapää ruuvaria lasketa mukaan
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: ampperi - 28.03.12 - klo: 16.25
Taisi olla Amainhobbies.comista (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1932_1916/products_id/204098/n/Competition-Heat-Deuce-DC-Nitro-Engine-Heater-12V) tai sitten suoraan valmistajan sivuilta (löytyy googlella, hinnassa ei eroa). Hintaa tulee noin sata euroa eli ei ole halpaa, mutta eipähän ole tarvinnut tapella käynnistysten kanssa...  :laugh:
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Hount - 28.03.12 - klo: 16.58
Tuo polttoaine on merkiltään COOL POWER HELI 20%.
Polttoaine on ainaskin helikopteri tavaraa, eli se vaihtoon.

maxy: en tiedä huomasitko tuon JiiVeen viestin, mutta polttoaineesi on väärää. Osta tilalle autokäyttöön tarkoitettua polttoainetta.

 - Hount
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: lassii - 28.03.12 - klo: 17.04
Taisi olla Amainhobbies.comista (http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_1932_1916/products_id/204098/n/Competition-Heat-Deuce-DC-Nitro-Engine-Heater-12V) tai sitten suoraan valmistajan sivuilta (löytyy googlella, hinnassa ei eroa). Hintaa tulee noin sata euroa eli ei ole halpaa, mutta eipähän ole tarvinnut tapella käynnistysten kanssa...  :laugh:

Ei mikää ilmanen, tosin lämpöpuhallin ajaa saman asian mutta tuo on paljon HiPompi  :laugh:
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Tontsa85 - 28.03.12 - klo: 20.36
Joo pittää tässä joku päivä koittaa nuilla ohjeilla ja tilata ne uudet vehkeet!

mulla vois olla joutoaikaa tulla jelppimään jos kiinostaa. oon kans s-salmelta
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: tuplaesa1 - 30.03.12 - klo: 13.40
Sillon kun siinä firmassa missä työskentelin myytiin Cool Poweria auto käyttöön, asiakkailta päin tuli paljon kommenttia siitä etteivät saa autojaan käyntiin. Kun varasto myytiin tyhjäksi ja myyntiin laitettiin meidän itsemme sekoittama, VP:n laatu metanoleista, nitrosta ja tarkkaan harkitusta öljystä koostuva polttoaine, käynnistysongelmat vähenivät hirrrvittävästi. Mä en itsekään uskonut kuin paljon tuo polttoaine voi vaikuttaa mutta kyllä se vain vaikuttaa.
Jos jollain on vieläkin valkoisessa tonkassa 'Dragon top' löpöä niin onneksi olkoon, se on minun sekoittamaa ja laitan nimeni pantiksi että on laatutavaraa ainakin verrattuna Cool poweriin.

Muistan että sillon ku minä nitroautoilla alottelin niin kun se polte on päästä ajamaan niin sitä oli niin innoissaan ja jännittyny sen käynnistämisen kanssa että se tuli aina tyrittyä. Lisäksi ylimääräinen yleisö, ns. porukan paine, on pahitteeksi. Eli semmoinen rento mutta tarkka ote siihen hommaan niin eiköhän se hyrähdä kohta, varsinkin näillä ohjeilla. Luin topicin läpi ja aika kattavasti on infoa.

Jokos muuten olet tutustunut http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/ (http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/) tähän sivustoon? Voi käydä hyödylliseksi ainakin jossain vaiheessa. Tuo on ihan hyvä lukaista läpi ja sisäistää.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: lassii - 31.03.12 - klo: 10.49
Näimpä.

Tosiaan kun auto on käytetty niin yllätyksiä voi tulla vastaan.

Ite oon törmänny moneen isoon ja pieneen "yllätykseen". Jos vähänkään epäilee et joku on pielessä niin eikun auto pöydälle ja kunnon putsaus koneelle, kaasari kannattaa ainaki ottaa irti ja putsata kunnolla.

Eikä se kone käy jos on liian rikkaalla ja tukkii pakoputken turhalla nitrolla.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 31.03.12 - klo: 19.26
Ompa mukavasti tullu ohjeita! Huomen päästään ehkä kokeilee ku haen tuon starttiboxin postista. Kokeilen kyllä vielä tuolla entisellä polttoaineella. Ei kehtaa uutta vielä ostaa ku tuota entistä yli kolme litraa jäljellä.
Otsikko: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Masadist - 31.03.12 - klo: 20.38
Ompa mukavasti tullu ohjeita! Huomen päästään ehkä kokeilee ku haen tuon starttiboxin postista. Kokeilen kyllä vielä tuolla entisellä polttoaineella. Ei kehtaa uutta vielä ostaa ku tuota entistä yli kolme litraa jäljellä.
Entäpä jos se polttoaine on ainoa asia, mikä sulla siinä autossa reistaa? Ethän sä bensa-autoonkaan dieseliä pistä.. Laita myynti-ilmo siitä polttoaineestas joko tälle tai sit lennokki/kopterifoorumille niin ei tarvi ihan koko kolmea litraa kaadella lopulta maahan pakoputken kautta ja saat pojan autonkin kulkemaan kun hommaat oikeat polttoaineet! ;)
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: InfernoSP4 - 01.04.12 - klo: 13.29
Käyhän kopterit ja lennokitkin tuolla polttoaineella joten kyllä se autokin sillä auttavasti toimii, jos vaan on muuten tuoretta ja auto on kunnossa ja säädöissä. Kuten jo ylempänä todettu, siinä on autokäyttöön liikaa öljyä joten tyhjkäkäynti ja kiihtyminen matalilta kierroksilta on varmaan huonompaa kuin oikealla autofuililla ajettaessa.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: vihku - 01.04.12 - klo: 14.02
Kaverilla oli tota helikopteri bensaa autossa ja ensimmäisen pönikän jälkeen väljänä koko kone. :police:
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: JiiVee - 01.04.12 - klo: 16.19
Ja se ei ole bensaa edelleenkään.  :police:

Sanotaan vaikka ihan vaan polttoainetta,koska joku tätä ketjua lukeva aloittelija saattaa ihan oikeasti mennä laittamaan ysivitosta tai ysikasia tankkiin ja sitten ihmettelee kun ei edes lupaa käynnistyä.

Noiden 1/6 ja isompien autojen kanssa voi sitten sanoa että se polttoaine on bensaa koska se todellakin on sitä.
 :police:
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: vihku - 02.04.12 - klo: 14.50
Joo unohtu toi bensa/polttoaine juttu.  :embarrassed:
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Tontsa85 - 02.04.12 - klo: 17.19
mulla ainaki on pelannu tuo samainen polttoaine ongelmitta. lähtee hyvin käyntiin ja kiertää "normaalisti" huono verrata kun muula polttoaineella ei oo tullu ajettua vielä. samaa ainetta on pistetty veneeseen ja lennokkiin myös.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: Masadist - 03.04.12 - klo: 13.37
Tuli tässä mieleen tuota toista threadia lukiessa, että annathan hehkun olla kiinni vielä vähän aikaa käynnistyksen jälkeenkin?
Mä pidän hehkua kylmässä koneessa niin kauan kiinni, että moottori alkaa varovaisella kaasuttelulla ottamaan ihan kunnolla kierroksia pienen lämmittelyn jälkeen.
Heti ei kannata tietenkään antaa täysiä jengoja kylmälle koneelle, ettei hajota koko laitetta.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: asko1991 - 07.04.12 - klo: 15.57
No lähteekös käymään jo? ^^
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 09.04.12 - klo: 20.18
No nyt on auto saatu käymään, mutta ei oikeen ole säädöissä. :grin:  Tyhjä käyntiä ei saa niin pienelle säädettyä, että renkaat lopettais pyörimästä. Melko herkästi sammuu. Tuo startteri boxi on kyllä ehoton. Lähtee niin helposti käymään. Tankillisen tuossa käyttelin ja koitin säädellä huonolla menestyksellä. Tuo ilmakin kyllä varmaan vaikuttaa ku on pakkasen puolella. Pittää koittaa säädellä uudestaan lähempänä kesää jos silloin onnistuisi. Päästiin me pikku lenkki ajamaan mut ku löysäs kaasusta niin sammu heti. No mukava ku saatiin käymään. :grin: Mukavaa kevättä kaikille ja kiitoksia kaikista vinkeistä!
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: lassii - 09.04.12 - klo: 20.23
Olikos tää ostettu käytettynä?

Tarkasta kytkin, jos on jousi poikki niin sillon tekee juur noin. Näin itellä kun osti käytetyn "hyvän auton"
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: gbvb28 - 09.04.12 - klo: 22.23
Olikos tää ostettu käytettynä?

Tarkasta kytkin, jos on jousi poikki niin sillon tekee juur noin. Näin itellä kun osti käytetyn "hyvän auton"
Plussat tälle! (Revosta kytkin sökö)
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: maxy - 10.04.12 - klo: 08.06
Pittääpä purkaa tuo kytkin ja tsekata mitä sieltä löytyy. Tuleepahan pojillakin nähtyä tuo auto osina.
Otsikko: Vs: Miten saan käymään Kyosho Inferno ST:n?
Kirjoitti: ampperi - 10.04.12 - klo: 16.22
No nyt on auto saatu käymään, mutta ei oikeen ole säädöissä. :grin:  Tyhjä käyntiä ei saa niin pienelle säädettyä, että renkaat lopettais pyörimästä. Melko herkästi sammuu.

Ota ilmansuodatin pois kaasarista kauloineen ja katso, että ilman kaasua luisti jää noin millin auki ja säädä tyhjäkäyntiruuvista säätö tähän.

Jos vieläkin renkaat pyörii pirusti tai ei käynnisty, vika on ylä- tai alaruuvin säädössä tai jossain muualla. Eli anna tyhjäkäynnin säädön olla. Jos tyhjäkäyntiruuvia säätelee miten sattuu, saa helposti koko koneen säädöt sekaisin.