Tällainen videosivusto iski silmään http://www.fdc.arizona.edu/drennen/stampede/videos.cfm
Erityisesti Clodzilla Rocks pätkä. spekseissä näytti olevan autona ESP ClodZilla IV onko siinä todellakin tuollaiset ajo-ominaisuudet? Saako tuollaisia Suomesta? Onko kellään? Yritin etsiä foorumilta tietoa kyseisestä autosta, mutta ei löytynyt.
Vähän epäilen, mutta hienoa menoa oli. :)
taitaapi olla tämä auto http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGMR9&P=7
ja siihen tämä conversio: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXF310&P=7
aika retee peli olis. Onko kellään tuota autoa, kiinnostai kunnon trial-monsteri.
Kivan näköistä menoa mutta tulis pirun kalliiksi hommata tollaset tavarat...
Mikä muu nykyisistä monstereista soveltuisi tuollaiseen trial-ajoon? nopeudella ei ole merkitystä, vaan ja ainoastaan maastoajokyky?
Miten olisi jos tekisit itse olen ajatellut itse rakentaa runko kääntyvän 4WD sähkiksen itse... on vaan pieniä suunnitelmia... ja kaikki päässä. Joko kahdella koneella tai yhdellä.
tästäkin on toppiiiikki....
Tuossa on aika hauska hybridi videolla. Clodin voimansiirto, Pajeron kori ja renkaina Mammothin dumpperikumit.
http://www.moviedump.net/movies/gecko2.WMV
olen väsänny bullheadiin perustuvan monsterin...joustoja on aika hyvin.kuvia löytyy otsikon "Clodbusterista/Bullheadista" alta.
runkoja on tekeillä lisää ja niitä pitäisi jonkin ajan päästä saada, siis tuon otsikon alta löytyviä monsterin runkoja.tilauksia otetaan vastaan.
niitä kuvia ei näy tuolla. Voisitko pistää ne tänne vaikka linkkeinä?
eli kuvia löytyy seuraavan linkin alta
//www.geocities.com/teronygard
Todella hyvältä näyttää :shock:
Missä hintaluokissa pyöritään noissa sun rungoissa?
Tämä ei täsmää ihan otsikkoon, koska kyse ei varsinaisesti ole monstereista, mutta sitten sitäkin enemmän trialista. Tsekatkaapas millaiset järjestelyt noissa saksanmaan mönkimiskilpailuissa on, olisi hieno päästä näkemään.
http://www.modell-truck-trial.de/sinsheim/sinsheim.htm
Eikös tämäkin ole aika hyvä trial monsteri http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAWE0&P=7.
Ja on uudempi kuin Clod Buster. Kerran meinasin ostaa, mutta sitä ei tuoda Suomeen :x
Pitäs ostaa ulkomailta.
TXT:tä saa kyllä Suomesta, mulla on muistikuva että Hobbypointilla olisi ollut joskus hyllyssäkin mutta jos ei, niin tilamalla. Hinta on tosin kova. Trial-kelpoisuutta rajoittaa lähinnä voimansiirron toteutus ja painopiste, mutta kyllä autosta varmasti modifioituna on siihenkin.
Onko Hobbypointilla nettisivuja :?: Siis suomalaisia
olen lupaillut myydä tuota runkoa ilman linkkejä 50 euron hintaan.
Nyt tuli hommattua TXT-1 Towerista ja kasaus kuvia on: http://koti.mbnet.fi/tuumou/files/TXT-1/
Hauskoja pujotteluratoja tuolla Doitslandissa
Saksalaiset tekevät saman laisia ratoja kuin minä :D Johtuukohan siitä, että olen syntynyt saksassa.
Aika magee http://www.thowei-trialtruck.de/sinsheim/sins-05-42.jpg
Jos tekee Clodista Clodzillan niin onko siinä 4-pyöräohjaus? En oo kattonu niitä videoita.
Kyllä on.
Onkohan toi Juggernaut 2 hyvä :?:
Riippuu mihin, kai se autona on ihan kokeilemisen arvoinen, mutta tuskinpa siitä trial-autoksi on.
Lainaus käyttäjältä: "ilej"Riippuu mihin, kai se autona on ihan kokeilemisen arvoinen, mutta tuskinpa siitä trial-autoksi on.
Joo meinasin just trial-autoksi. Entäs Twin Force :?:
En osaa sanoa mitään tuon Twin Forcen trial sopivuuteen mutta Traxxasilla on edulisempi malli (E-Maxx) joka ei taatusti ole huonompi laadultaan, ehkä jopa päin vastoin, ainakin Traxxasin varaosat on halvemmat.
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"En osaa sanoa mitään tuon Twin Forcen trial sopivuuteen mutta Traxxasilla on edulisempi malli (E-Maxx) joka ei taatusti ole huonompi laadultaan, ehkä jopa päin vastoin, ainakin Traxxasin varaosat on halvemmat.
Pääseekö sillä E-Maxilla muka maastossa hyvin? Siinähän on Buggy Jousitukset.
Ainakin T-maxxi kulki hyvin metsässä. :wink:
Ja eiköhän se E-Maxx kulje myös ihan hyvin metsässä.
Onhan E-Maxx voittanut polttis veljensä köyden vedossa, tosin T-Maxxin suurin ongelma tais olla se että kun se sai hanankaakkoon kunnolla niin se oli jo menossa E-Maxin mukana peräedellä.
Mä meinasin, että eikö tossa TwinForcessa oo paremmat jousitukset?
Totuushan on, että sähkömoottorissa on paljon enemmän vääntöä, mitä polttiksessa. Ja vääntö on sitä mikä kiihdyttää autoa ja antaa sille myös maasto-ominaisuudet (hitaassa ajossa!!).
Valitettavasti monstereissa on suuntauksena juuri tällaiset E-Maxit ja Savaget, joita ei ole edes tarkoitettu niinsanottuun Trial-käyttöön, mitä videossa tän topicin alussa näkee. Vaan päätarkoituksena on vauhti ja hienot sladit! En tosin väitä, etteikö E-maxi kulkisi metsässä, mutta itse olen kiinnostunut nimenomaan trial-ajosta, johon en keksi muuta sopivaa autoa kuin modattu clodi. Uusi TXT-1 näyttää olevan kova kiipijä, mutta kokemuksia siitä minulla ei ole.
Eikös toi Twini oo aika matala siitä banjon kohdalta kun on jäykät akselit siitähän se otta ekana kiveen ja kantoon kiinni. Itellä on E-Maxx ja menee sairaan hyvin maastossa kun laittaa jousituksen tarpeeksi pehmeäksi ja maa varaa on keskellä omasta mielestä enemmän kun on erillisjousitus eikä alhaalla olevia jäykkia akseleita. Tarpeeksi tiheät välitykset että voi hiipiä aivan pitorajalla ja spoolit edessä ja takana niin ainut ongelma on että auto ei pysy enää pystyssä kun menee niin pahoista paikoista. Aivan uskomattomissa louhikoissa kiipeää helponlaisesti. Ei usko enne kuin näkee. Yksi vetoakseli meni poikki kun kaikki voima meni vain yhteen renkaaseen kun muut oli ilmassa ja se ainut kiven väliin kiilautuneena kun koitin remputtaa ja heiluttaa autoa irti kaasulla.
Osuit naulan kantaan, ei usko ennen kuin näkee! Olis ihan mielenkiintoista nähdä miten E-maxi todella kulkee kivikossa. Juuri tällaisia videoita pitäis olla enemmän tarjolla.
Niin, että sanokaa mikä teidän mielestä on paras trialiin? Modatut Clodit on vaan niin prkl:n kalliita. :evil:
PS: Tosi magee: http://www.rcrock.com/photo42.html .
OT:
Tsekatkaa toi!! Todella nätti ja aidon näköinen!
http://www.rcrock.com/photo44.html
Ja tää: http://www.rcrock.com/photo40.html
Kenties aidon näkönen ku menee siinä hiekalla?
Kyllä osasi Tamiya tehdä muinoin hyvännäköisiä autoja. Sääli että suuntaus on nykyään aivan toisenlainen :|
Omasta kokemuksesta voin sanoo ,et E-maxx soveltuu aika hyvin esteitten ylittämiseen ja vaikeisiin maastoihin,moottorit jaksaa vääntää hyvin ja joustot on riittävät. Alkuperäiset renkaat ovat liian kovat ja saisivat olla pehmeämmät ,mut ne on ajateltu varmaankin kestämään kulutusta ja paremminkin enduro tyyliseen ajoon eikä trialiin, näin mp-lajeja lainatakseni.
Onko E-Maxxin kakkos vaihteesta paljoa hyötyä?
Lainaus käyttäjältä: "ilej"Osuit naulan kantaan, ei usko ennen kuin näkee! Olis ihan mielenkiintoista nähdä miten E-maxi todella kulkee kivikossa. Juuri tällaisia videoita pitäis olla enemmän tarjolla.
Täällä on video E-Maxxista, joka menee kivikossa:
http://www.rcpics.net/media/Truckzilla_5-Apr-2004_wmv.wmv
Ei oo kovin hyvä kivikossa. :?
No ei siitä 2-vaihteesta hyötyä ole trial ajossa mut jos haluaa ajaa vahdikkaammin ja esim. hyppiä niin sen avulla saa kunnon vauhdin. Itse pärjäsin ainakin E-maxxin ajo-ominaisuuksien kanssa kivikossa,kannikossa ja myös montulla vauhdikkaammassa ajossa. Jokaisella on tietenkin omat vaatimuksensa trial auton suhteen ja tuskin sellaista autoa onkaan joka kaikkia miellyttäis, mut minä uskallan omalta kohdaltani suositella E-maxxia. Hintalaatu suhteeltaan on varmaankin kärkipäätä ja viriosia saa vaikka minkälaisia ja voihan siitäkin modata mieleisensä.
projekti vihdoinkin edistyy....
Tekniikan rungoksi tulee Clod Busterista/Bullheadista akselistot.
Ja rungoksi tämä
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.kolumbus.fi%2Ftopaz.tattoo%2FRC_CARS%2FDSCN2086.JPG&hash=8d1a1a95156a8c94878a1fe801ecc97c3631afba)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.madmaxx.de%2Fmodules%2Fcoppermine%2Falbums%2Fuserpics%2Ftamiya%2Ftamiya0237.jpg&hash=276a2e1253f857488f1298c3255778e1f2e98184) Tossa on 3 nopariikin. ;) (https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.madmaxx.de%2Fmodules%2Fcoppermine%2Falbums%2Fuserpics%2Ftamiya%2Ftamiya0246.jpg&hash=948bdd0d2706f05e02ebf75e72ab583a4195b7b1) Kunnon mönkimis vehkeitä! Onko harjaton parempi mönkimiseen kuin tavallinen mosa?
Tampereella trial/offroad "meeting" 14.8? Erityisesti custom-projekteja, rakentelijoita paikalle? Paikkana eteläpuisto, samassa yhteydessä myös muuta rc-touhua. Jos jotakuta kiinnostaa, niin laittakaa vaikka yksityisviestiä.
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=8046
Oma kalustoni Mini-T, joten kaikki vaan mukaan kalustosta riippumatta.
http://www.gerrish.net/PDRM2635.JPG
http://www.gerrish.net/PDRM2633.JPG
http://www.gerrish.net/PDRM2634.JPG
http://www.gerrish.net/PDRM2640.JPG
http://www.gerrish.net/PDRM2636.JPG
http://www.gerrish.net/PDRM2637.JPG
http://www.gerrish.net/PDRM2638.JPG
http://www.gerrish.net/PDRM2641.JPG
:shock: V A U :shock:
http://www.gerrish.net/tlt1.htm Tuolla on kans siistejä.
Siinä on aika passeli rengasvalinta monsteria silmällä pitäen. Vieressä vertailukohtana Clod Busterin 165-millinen kummi.
http://rc4wd.com/shop/product/imex/tires/kong.jpg
Tökätäänpäs näytille kun löysin taas nätin kuvan vanhasta Tamiyasta.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.zurru.com%2Fpics%2Fthorsbeauty%2Fthors_mounty_2.jpg&hash=303b29408309306e3672c591440de1c0892e67ff)
Loput kuvat http://www.zurru.com/deutsch/thors_beauty.htm
Todella hieno maasturi. Mutta kyllä tuossa TLT-1 monsteri/maasturissakin on tuota potentiaalia, viitaten siihen kuvaan jonka linkitit mini-z threadiin.
http://www.rcuniverse.com/forum/m_1164831/mpage_24/tm.htm Tuolla ja http://rc4wd.com/shop/index.php?cPath=1 tuolla on siistejä autoja. :) E-Maxxin osia on useissa monsuissa. http://rc4wd.com/shop/product_info.php?cPath=1_27&products_id=123 :shock: :shock: :shock: http://www.rccrawler.com/ ja tuolla on komeita!
!!!WAU!!!
Mukavan hintainen tuo kolmas. Vain 1999$ :lol: Myös nuo muut kuvat ovat hienoja...
http://img38.exs.cx/my.php?loc=img38&image=2004_0928Image0006.jpg Tollanenkin kelpais..
Juu, tommonen mulle, ehdottomasti!!! Vois päästä ajeleen harjullakin :mrgreen: