RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: kickirc76 - 15.04.12 - klo: 20.38

Otsikko: O.S.21 Xz -b max miten voi olla
Kirjoitti: kickirc76 - 15.04.12 - klo: 20.38
Terve:-)
Oon tuskaillu o.s. 21xz kans kun starttiboxi ei jaksa pyörittää mottia,tai kyl se varmasti jaksais jos se
Kone ei olis niiiiin tiukka uutena:-) ongelma on että kone jämähtää kiinni tiettyssä asennossa, ja pitää
Käyttää ruuvimeisseliä kun pitää pyörittä takaisin missä se pyörii vapaasti:-)
Yritin kuumailmapistoolilla lämmittä kantta,ja löysätä tulppaa,mutta ei:-\, vauhtipyörä on saanu pahaa
Jälkeä kuin pitää ruuvarilla vääntää sitä takaisin, saako starttiboxin kumipyörää nostettua, vai pitääkö vaihtaa?
onko kellään ollu samallaista pientä ongelmaa? vinkkejä sa antaa.On mulla ollu 3 muuta polttis autoa
aikona ja en ole koskaa kokenu tällaista,hyvä kun kone on tiukka,mutt vois sentään pyöriä:-)

Otsikko: Vs: O.S.21 Xz -b max miten voi olla
Kirjoitti: Garrett - 15.04.12 - klo: 21.04
Lainaus käyttäjältä: kickirc76 - 15.04.12 - klo: 20.38
Yritin kuumailmapistoolilla lämmittä kantta,ja löysätä tulppaa,mutta ei:-\

Pyöriikö kokonaan ilman tulppaa?
Otsikko: Vs: O.S.21 Xz -b max miten voi olla
Kirjoitti: JiiVee - 15.04.12 - klo: 21.09
Ei siitä pelkän kannen lämmittämisestä ole hyötyä vaan lämmitä myös lohkoa sylinterin kohdalta.
Otsikko: Vs: O.S.21 Xz -b max miten voi olla
Kirjoitti: jannes28 - 15.04.12 - klo: 22.19
Kuumailmapuhaltimella lohko 90-100 asteiseksi, niin pitäis lähteä löysäämättä tulppaa. Tai näin ainakin itsellä jo pari konetta ensin starttailtu. Toki Starttiboksin akussa täytyy olla potkua ja myös kunnollinen starttiboksi. Nuo koneet kun on aika kireitä alussa. Itsellä on boksissa kaksi 750 moottoria.

Ei kannata jurnuttaa turhaan jos ei tunnu lähtevän. Kuluu vaan boksin kumi. Kori pois ja lisää lämpöä lohkolle. Liian pieni vauhtipyörä myös vaikeuttaa tehtävää kuten itse kerran huomasin. Lämmittäessä kannattaa toki olla varovainen ettei vahingoita muita osia.
Otsikko: Vs: O.S.21 Xz -b max miten voi olla
Kirjoitti: *HOKE* - 16.04.12 - klo: 11.02
Lainaus käyttäjältä: JiiVee - 15.04.12 - klo: 21.09
Ei siitä pelkän kannen lämmittämisestä ole hyötyä vaan lämmitä myös lohkoa sylinterin kohdalta.

Väärin.

Kantta lämmittämällä se lämpö menee suoraan sinne minne pitääkin, eli sylinteriputken yläpäähän.
Eli juuri sinne mistä kone on tiukka ja mistä sen pitää olla lämmin koneen käydessäkin.

Lohkon lämmittämisestä ei ole ihmeellistä hyötyä.
Siitä ei myöskään saa lämmitettyä sylinteriä tasaisesti jokapuolelta.

Eli lämmitys nimenomaan kannesta ja voi unohtaa kaiken muun lämmittämisen.
Otsikko: Vs: O.S.21 Xz -b max miten voi olla
Kirjoitti: kickirc76 - 18.04.12 - klo: 20.33
Terve!
Kiitos kaikille joka antoi vinkkejä kyseiseen o.s temppuiluun:-) oli väärä polttoaine.Eilen lähti käymään ihan kivasti,ja tuli ajettua
Kolme tankillista tyjäkäyntiä,huomasin että kuin vähän antoi kaasua ja vapautin sen niin se jäi vähän kiljumaan kunnes painoin jarrua,eli mikä voi olla syy sihen? Kiitos etukäteen:-)
Otsikko: Vs: O.S.21 Xz -b max miten voi olla
Kirjoitti: *HOKE* - 18.04.12 - klo: 22.02
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 18.04.12 - klo: 21.25
Vika on koneen säädöissä.

Kone on varmasti vielä rikkaalla sisäänajon jäljiltä.
Ei siis yhtään mitään ihmeellistä.

Ei muuta kuin tutustumaan moottorin säätämiseen.

Ps: sille ei tarvitse omaa topikkia, vaan tietoa kyllä löytyy pienellä haulla.