:? Useissa eri foorumeissa havaittu.
Löytyykö järkeviä ja todellisiin kokemuksiin perustuvia vikoja ja kommenteja mitkä ovat huonosti kyseisissä autoissa, eikä mitään kuulopuheita ajan paisuttelemia huhuja.
Elkääkä vertaolko kyseistä autoa mihinkään "miljoona peleihin" vain rehellisesti saman hintatason laitteisiin niinkuin on reilua.
Monesti on kuultu että ei kannata ostaa sitä vaan osta sitä ja tätä mutta hinta onkin monin kertainen. Ei kaikki tarvitse mestaruus tason autoja. Ajoakkuavaille valmis paketti 245eur. :?
Kuule kuule. kaikkia kyoshoja mollataan,, Että eipä sille voi mtiään :wink:
Onhan se ihan hyvä auto aloittelijalle. Itselläni on tuo peli, ja miinusta ainakin on muovisessa pohjassa... :roll:
Itse en ole kyseistä autoa paljoa mollannut, mutta aihetta kyllä löytyisi omien pure kokemuksien perusteella.
PureTen ajaa asiansa hyvin "piha-autona", ei siinä mielessä mikään lelu.
Vakiona tuleva sisäkori suojaa hyvin sähkölaitteet epäpuhtauksilta, mitä aina kotipihoilta löytyy, vaikka se kuinka hyvin puhdistettaisiin.
Tämä mollaus johtuu lähinnä siitä, etteihän se todellakaan mikään kisa-auto ole, tuskin sellaiseksi tarkoitettukaan, mutta "jäsentenvälisiin" kisoihin mukava auto, kunhan kaikilla PureTen.
Terve mun mielestä hauska peli ajettiin tossa kaverin kans kilpaa sora tiellä missä pientä kiveä, ja että oli tiukkoja tilanteita sladissa mentiin mulla ep3 kaverilla ep2 kummalakin 3000 nimh akut :D
Ainoot asiat mun mielestä mitkä pilaa noitten Kyoshon pureten-sarjan autojen maineen on: Kyoshon V*itun ylikalliit varaosat,säätö mahdollisuudet ja suorituskyky vakiona,muuten on ihan hyvä rc-auto huvikäyttöön.
Lainaus käyttäjältä: "toyota"Terve mun mielestä hauska peli ajettiin tossa kaverin kans kilpaa sora tiellä missä pientä kiveä, ja että oli tiukkoja tilanteita sladissa mentiin mulla ep3 kaverilla ep2 kummalakin 3000 nimh akut :D
Hauskaa oli ja kolareita tuli, autot heitti välillä volttia ja sladissa kylki edellä seinään eikä muuta hajonnut kuin kaverin auton sisäsuoja joka vähän lohkesi(ajoin täysillä kylkeen :oops: )
Kivoja autoja pihakisailuun.
Minulla ei ole mitään negatiivistä sanottava puresta päin vastoin!
Kisasin vakio Ultimalla vakio purea vastaan, Ultima voitti koska radassa oli 3m pehmeä hiekka osuus. Ainoa ero Ultimalla ja purella oli se että pure oli muistaakseni yli 2 vuotta vanha ja sille ei ole koskaan tehty huoltoja! Ja silti kulkee ihan yhtä hyvin kuin Upouusi vakio Ultima!
Tästä voi päätellä että Pure on loisto auto parkkipaikalle. Se on vain kuskista kiinni! Mun Ultimasta on hajonnut vain yksi osa ajossa ja sekin vain koska törmäsin täydessä vauhdissa.
Tejjän kisaajien täytyy vain muistaa että nämä eivät ole kisa autoja, eivätkä myöskään leluja vaan nämä ovat niitä autoja joilla ajetaan takapihalla. :wink:
-Kalliit hinnat
-Rattaiden heikko laatu
-osien heikko laatu
-nopeus, ei kulje tarpeeksi kovaa :mrgreen:
-"lelu"
+paljon kauppiaita
+alottelijalle hyvä
Lainaus käyttäjältä: "mik90"+alottelijalle hyvä
Mahdatko tarkoittaa tällä kohdalla tuota kauppiaiden määrää, vai kuinka? Laitoit miinuksen kohdalle kovan hinnan sekä huonon laadun, ei kai moinen yhdistelmä ole aloittelijallekaan hyvä?
Lainaus käyttäjältä: "mik90"
...
+paljon kauppiaita
...
HAHAHAHAA!!!
Ai paljon kauppiaita? no ei todellakaan.
Luetteleppa pk-seudulta 5 liikettä jotka myy "puree"
Nykyisiä isojen autojen kauppiaita on harvassa kuin pieru saharassa.
Mun mielestä Puree tai Kyoshoa yleensä ei pidä haukkua ollenkaa. Esim. Infernolla on voitettu kuusi maailman mestaruutta :mrgreen: (tiedän se kuuluu kaleimpiin malleihin :? ) Assojen ja HPIden omistajat taitavat olla kateellisia Kyosholle, siksi haukkuvat sitä...
Lainaus käyttäjältä: "henrikhomppi"Mun mielestä Puree tai Kyoshoa yleensä ei pidä haukkua ollenkaa. Esim. Infernolla on voitettu kuusi maailman mestaruutta :mrgreen: (tiedän se kuuluu kaleimpiin malleihin :? ) Assojen ja HPIden omistajat taitavat olla kateellisia Kyosholle, siksi haukkuvat sitä...
No just. Kyllähän Inferno dominoi 1:8 buggyn MM-titteleitä, mutta muuten en Kyoshon kisamenestykseen järin paljoa painoa pistäisi.
Suomen kilpatoiminnassa Inferno taitaa olla Kyoshon ainoa malli mitä ihan oikeasti radalla näkee. Toki Ultimoista on Typ R -mallit, mutta ne maksavat parin jenkkiauton verran ja Asson B4 on evoluution verran edellä jo niitäkin. Touringpuolesta minulla ei ole hajuakaan, mutta tietääkseni TS/TJ-luokkia ei yksikään kuski kierrä Kyosholla.
Paikallisella mattoradalla näkee aina silloin-tällöin Kyoshon tai pari. Kyllähän niillä hitusen paremmilla malleilla pääsee ajamisen jyvälle, mutta pari vuotta sitten paikalle ilmestyi kaksi junnua jollain Readyseteillä jotka kaatuivat kurveissa. Säätämään autoja ei pystynyt, iskunvaimentimet olivat öljyttömät ja linkistöt olivat säädöttömät. Tämän jälkeen junnuja ei ole näkynyt. Mikäli kyseessä olisi ollut jonkin kilpamerkin halpisauto (HPI Sprint, Asson TC3:n köyhämalli tms) saattaa olla että ko. jampat ajaisivat vieläkin seurassa.
Pihasuditukseenhan Pureten on tarkoitettu, mutta jos jamppa haluaa aloittaa harrastuksen ja käydä radalla, on Readysettiin laitettu 250 euroa kyllä investoitu väärin.
:roll: Ei se hupikäyttöön taida ollakkaan huono auto jos ei alunperinkään oo tarkoitus kisailla tosimielessä, kun korkeintaan kaveriporukalla leikkimielessä jossa näyttävät ajolinjat ovat sekuntteja tärkeämpiä. Itellä on säädettävät vantit joka nurkassa niin kyllähän siinä jonkinmoisia säätöjäkin voi yrittää tehdä ja hauskaa on ollut :D . Osista ei oo kokemusta kuin tästä kyoshosta ja entiedä muiden merkkien osien hinnoittelusta mutta kuulostaa juttujen perusteella että olisivat kalliita suht. muihin :?:
Etu puskuri vai mikä nyt lie jouduin ostamaan kun 6v pojan kaa harjoittelimme ekakertoja niin niccojen jälkeen raittiradio on pojalla vähän hakusessa ja lähtöjä kuitenkin eritavalla niin täydessä vauhdissa suoraan keula edellä päin seinää (betonisokkeli) :shock: eikä ensisäikähdyksen jälkeen löytyny kun särkynyt etupuskuri ja hintaa olo muistaakseni reilut 3eur niin ei se nyt niin hirmupahalta kuulosta ensikokemukseksi.
"mutta saa nähdä kasvaako ruokahalu syödessä"
Lainaus käyttäjältä: "solar4"Toki Ultimoista on Typ R -mallit, mutta ne maksavat parin jenkkiauton verran
Ultima RB type-r maksaa uutena noin 220$ ! En tiedä mistä ton kahen jenkki auton hinnat repäsit. :?
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"Lainaus käyttäjältä: "solar4"Toki Ultimoista on Typ R -mallit, mutta ne maksavat parin jenkkiauton verran
Ultima RB type-r maksaa uutena noin 220$ ! En tiedä mistä ton kahen jenkki auton hinnat repäsit. :?
Ja tuolla viittasit käsittääkseni tuoreimman type-r:n edeltäjään. Ja edelleenkin taalahintojen vertailu ei ole järkevää, koska se hinta, mitä auto tulee maksamaan kunnes se on sinulla ajossa täällä kotisuomessa, on jotain aivan muuta.
No tulee niille muillekkin autoille hintaa jos ulkomailta tilaa. Vai onko sinulla oma kohtaisia kokemuksia kyseisen tuotteen tilaamisesta?
En tarkoittanut uusinta ultimaa vain vanhempaa Type-R,rää Se uudempi maksaa varmasti enemmän, muta se taitaa olla valmiiksi viritetty tai jotain?
Ja totta kai hinta on jotain ihan muuta kuin 220$ joutuu ostamaan vielä motin noparin ja akut jos ei valmiiksi jo omista! .
Mutta voithan sä ottaa ja soittaa Kyoshon jälleen myyjälle ja kysyä mitä maksaa?
Ja kokemuksien perusteella Ultimasta, jos ostan uuden ostan type-r
http://www.kyosho.co.jp/rc_model/buggy/ultima/ep_ultima_rb_evo/ep_ultima_rb_evo-j.html
Juu no, tämä JR-Hobby lupaa Asso B4:n ihan täältä kotisuomesta hintaan 225e. Sitä ei ylipäätään tarvitse tilata ulkomailta, Assolla on myös toinen, "pitkät perinteet" omaava luotettava jälleenmyyjä Suomessa. Se olisi oma valintani kyllä. Mutta, köyhänä opiskelijana päädyin aikoinaan Asso B2:n.
Nyt jos palataan alkuperäiseen aiheeseen, niin oma mielipiteeni on se, että Kyoshoissa tuo "hinta/laatu/mitä rahalla saat" -suhde on huono. Saattaa kyllä olla, että uutena samaan hintaan harvemmin saa muiden merkkien autoja. Mutta toisaalta, Kyoshot myydään herkästi sellaisilla sähköosilla "readysettinä", että niistä tulee hankkiuduttua eroon.
Ei ole myöskään oikeutettua vertailla uutta ja käytettyä, mutta itse hommaisin ennemmin vaikka ~100e "kisatouringin" PureTenin sijasta, tuli auto mihin ajoon tahansa. Tietysti, ajopaikan vaatimukset huomioon ottaen.
Kyoshon ULTIMA RB Type-R EVOLUTION on hyvinkin saman oloinen kuin Asson B3 FT. Siinä on jopa paljon sinistä alumiinia, joka on Asso-intoilijoille se kaikista tärkein ominaisuus. :wink: Tässä Kyoshossa on ihan oikeasti panostettu kilpa-ajo-ominaisuuksiin, joten leluksi ainakaan tuota autoa ei kannata haukkua. Toisaalta se vaikuttaa enemmänkin B3:lta kuin B4:lta, joten voipi olla jo hieman vanhaa tekniikkaa. Ajamaan en ole päässyt, joten pystyn kommentoimaan vain ulkonäöllisiä ominaisuuksia.
Valitettavasti Kyoshon ULTIMA RB Type-R EVOLUTION maksaa jo Japanissakin enemmän kuin esim. Asson B3 FT, joten Suomessa hinta voi todellakin muodostua huomattavasti suuremmaksi kuin vastaavilla amerikkalisilla kilpasiskoillaan. Veikkaan Kyoshon hinnan kipuavan komeasti yli 400 Euron.
Lainaus käyttäjältä: "Valdemar"Ultima RB type-r maksaa uutena noin 220$ ! En tiedä mistä ton kahen jenkki auton hinnat repäsit. :?
Markka-aikana noita kyselin, en muista markkamääräisiä hintoja, mutta miltei kaksi B3:n karvalakkimallia sillä olisi saanut ja B3 FT:hen ja Losin Kinwald Editioniin nähden se huomattavan kallis.
Muistan puhuneeni kauppiaan kanssa että varaosat olis tullu ruotsista tms ja toimitus kestänyt pahimmillaan kolme viikkoa. Ei sekään niin kivaa ole.
Niin ja kauppias oli "tavallinen Kyosho-myyjä". Jostain rapakon takaa saa aina halvemmalla, täytyy vaan muistaa laskea ne rahtikulut siihen, sekä tietenkin ne alennukset mitä varaosakauppias ei anna kun et siltä autoa ostanut ;)
Edittiä..
Niin ja kyse ei tainnut olla edes tuosta Evolutionista, muistan vain vertailleeni että Losin Kinwaldi olisi ollut viriosien puolesta paremmin varusteltu, olisiko ollut niin että Ultima oli hiilikuitukomposiittia, mutta titaanivantteja, alumiinirattaita (teräksisten sijasta) yms siinä ei ollut. Ei voi enää muistaa tarkalleen.
Niin ne oli markka aikoina, eikä kahta karvalakki autoa voi verrata yhteen kisa autoon. :wink:
Nykyään ne toimitukset kestää alle viikon! ja voi löytyä myös ihan hyllystä. Mulla ei ainakaan ole valittamista. :)
Se onkin sitten toinen asia onko HALPA myöskin hyvää? Mulla on Ultima kestäny kaikenlaisia kärrynpyöriä vaika ei ole edes kunnon kisa auto!
Mutta kait ne muutkin kestä ihan yhtä paljon!
Ja ainahan voi laittaa palautetta Kyöstille?
Mahtaakohan sitä Ultima RB EP Type-R autoa olla suomessa myynissä jos on niin missä?
Soita jälleen myyjälle ja kysy hintaa ja saatavuutta, olisin itsekkin kovin kiinnostunut. :wink:
Elikkähän tuo auto ei ole enää Kyoshon tuontivalikoimissa. Eikä ole edes varmaa valmistetaanko sitä enää. Näin minä kuulin.
Lainaus käyttäjältä: "noob"Onhan se ihan hyvä auto aloittelijalle. Itselläni on tuo peli, ja miinusta ainakin on muovisessa pohjassa... :roll:
Mikähän ruossa muovi pohjassa antaa miinusta?
No, noissa hypyissä se vääntyy tuhannen mutkalle ja siitä sitten oikomaan. Vai oonkohan käsittäny muiden puheista väärin? :roll:
No ei mulla toi pohja oo sanonu mitää, vaikka oon aika lailla rytyytelly. Halkihan se menee jos se joksikin menee. Alumiini on muoviin nähden aika painavaa joten söhköautossa muovipohja on kätevä.
Itse en ole kokeillut alumiini pohjaa mutta käsittääkseni pohjan jäykkyys muuttaa auton ajettavuutta. Löysällä (muovi) pohjalla se on kai enemmänkin aliohjaaja ja sit jäykemmällä pohjalla yliohjaavampi tai toisin päin mut varmaan jämäkämpi ajaa. Tosin en voi olla varma koska itseläni ei ole kokemusta alumiini pohjasta. Ei se pohja varmasti paljoakaan enempää paina kuin se muovi komposiitti pohja.
ja alumiinihan taipuu pysyvästi jos on taipuakseen tietyn rajan ylitettyään mutta muovihan ei taivu pysyvästi vaan palautuu aina takaisin ellet taita aivan kaksinkerroin, muovi "retkuaa" ajossa enemmän eli ei ole yhtä jäykkä (alustan joustohan ei tee ajo-ominaisuuksille plussaa).
Lainaus käyttäjältä: "Laturi"No ei mulla toi pohja oo sanonu mitää, vaikka oon aika lailla rytyytelly. Halkihan se menee jos se joksikin menee. Alumiini on muoviin nähden aika painavaa joten söhköautossa muovipohja on kätevä.
Njooh, tuossa aikaisemmin mainitsin Asson karvalakkimallin.. Siinähän on se ero, että vaikka ei factory teami olekkaan, on täysin kilpailukykyinen auto. Siinä missä Kyosho käyttää ämpärimuovia, Asso ym kilpamerkit on tehty nylonkomposiitista. Ko. materiaali on ei-kisakäyttöön muutenkin mukavampaa kun se ei murru hiilikuitukomposiitin tavoin, mutta on kuitenkin kiitettävän jäykkää. Pohjalevyissä ei graphiteosillakaan murtumisvaaraa ole, mutta tukivarsissa yms. on.
Ja vielä palatakseni tuohon Ultima EP Type-R:n, se lienee Kyoshon lähin vastaus B3 ja XXX -linjalle. Vasta tuo Evolution -malli haastaa Factory Teamin ja Kinwald Editionin. Eli jos hintoja halutaan vertailla, Towerhobbiessissa B4 Team maksaa $185, Horizonissa XXX Kinwald Edition I $190 (taitaa olla poistotuote, KEII maksaa $245). Jälkeenpäinmainitussa on sitten jo graphite- ja titaanihärpäkkeet.
Näin jenkkihinnoilla. Tähän lisätään Kyoshon tunnetusti riittävät katteet Suomessa, voidaan päätellä kumpi tulee edukkaammaksi.
Tämä nyt oli semi-offtopickia kyllä.
[Edit]
Niin ja en ole kyllä nähnyt alumiinipohjaa sähkökrossarissa sitten alkuperäisen RC10:n jälkeen. En suosittele. Komposiitti on järkevämpi valinta.
Ei ole Kyöstin pohjat ämpärimuovia. :wink:
Todennäköisesti kaksi parasta muovirunkoa eli Associatedin TC3 Racerin (ja Teamin) runko sekä Xrayn Rayserin runko ovat hyvin erilaisia materiaaliltaan ja muodoltaan mutta molemmat on todettu lähes yhtä nopeiksi kuin hiilikuiturunko sekä enkä ole kuullut että kukaan olisi kisoissa saanut noita muovirunkoja rikki. Mitä Puretenejä olen nähnyt niiden muovi ei ole kuituvahvisteista kuten esim. Assossa ja kovassa iskussa se saattaa mennä rikki (treeneissä on ainakin puolapuihin niitä tuhottu).