Mulla ois tuossa kaks 1700 mah sprinter akkua (7,2 volttia). Mielestäni rinnan kytketään niin, että liitetään akkujen kaksi positiivista johtoa yhteen. Viisaammat korjatkaa, jos olen väärässä :!: . Sitten vielä sitä, että kun akkuihin on laitettu liittimet, niin revinkö ne vain irti? Entäs tulisiko liian iso virtamäärä, jos tuon tekisin?
EDIT: pitäisikö ne positiiviset johdot kolvata yhteen? :|
Taitaapi sittenkin olla niin, että nopari eikä moottori kestä tuota virtamäärää :(
Plussat samaan nippuun ja miinukset samaan nippuun. Plussia ja miinuksia älä tietenkään yhdistele, jos rinnan haluat kytkeä. Tuolla ratkaisulla paketin virrankesto tuplaantuu (tuskin sulla sellasta autoa on, minkä haukkaamia virtoja tuo 1rinnan paketti ei kestäis) ja kapasiteetti tuplaantuu... Eli sitten sulla on nimelliskapasiteetiltaan 3400mAh paketti.
EDIT: Selvennetään nyt vielä, että voltit pysyy samassa. Eikä se kone haukkaa yhtään enempää virtaa, vaikka laittasit kuinka akkupaketteja rinnan..
Kasvaako se volttimäärä jos laittaa plussasta miinukseen ettei laita kumpaakin miinusta ja plussaa yhteen vaan laittaa toisen plussan ja miinuksen vastakkain ja laittaa siihen toisiin sitten liittimet? Saitteko mitään selvää?
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Kasvaako se volttimäärä jos laittaa plussasta miinukseen ettei laita kumpaakin miinusta ja plussaa yhteen vaan laittaa toisen plussan ja miinuksen vastakkain ja laittaa siihen toisiin sitten liittimet? Saitteko mitään selvää?
Kasvaa
Jos laitat kaksi 1,2V kennoa sarjaan, on volttimäärä 2,4V. Jos laitat 6 1,2V kennoa sarjaan, on voltit 7,2V.. 12kennoa = 14,4V. Kannattaa ottaa selvää vaikka googlella, mitä tarkoittaa rinnan- ja sarjaankytkentä.
hellgren hallitsee nää sähkö hommat! Onko sulla ihan joku koulutus?
Antti on sähköguru! :wink:
Koulutuksia löytyy vaikka mitä ja lisää on tulossa! :mrgreen:
Sama täällä, paitsi että mulla rupee kohta vasta olemaan ensimmäinen vuosi amiksessa (elektroniikka-linja) valmis. :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "hellgren"Plussat samaan nippuun ja miinukset samaan nippuun. Plussia ja miinuksia älä tietenkään yhdistele, jos rinnan haluat kytkeä. Tuolla ratkaisulla paketin virrankesto tuplaantuu (tuskin sulla sellasta autoa on, minkä haukkaamia virtoja tuo 1rinnan paketti ei kestäis) ja kapasiteetti tuplaantuu... Eli sitten sulla on nimelliskapasiteetiltaan 3400mAh paketti.
EDIT: Selvennetään nyt vielä, että voltit pysyy samassa. Eikä se kone haukkaa yhtään enempää virtaa, vaikka laittasit kuinka akkupaketteja rinnan..
Kiitoksia, Antti. :D Selvispä tuokin asia :mrgreen:
Edit: Sitä vielä, että nuo johdot on laitettu liittimiin aika syvälle, enkä kolvillani pääse sinne polttamatta johtoja... :cry: Mikähän olisi järkevin tapa ottaa liittimet pois? :|
Juu, hyvä, jos selkeni. Mitään vastuuta en kuitenkaan virityksistäsi ota. Edelleenkin ihmettelen, mihin tarvitset kaksi akkua rinnan. Mitään sähköalan koulutusta ei juu ole, peruslaskutoimitukset kun hoituvat jo ihan ala-astematematikalla..:wink:
Kannattaa kurkata sinne liittimen "sisälle", piuhojen päässä on varinaiset "johtimet", joissa taasen on kielet jotka pitävät johtimet muovikuoressa. Kieliä vaikkapa ruuvarilla sorkkimalla saat liittimen purettua ja kolvattua piuhat irti rikkomatta itse liitintä.. Veikkaisin, että asia on näin.
Nii, enhän mä saa millään kahta akkua laitettua tuohon pureen...Kiitos kuitenkin :wink: