Auttakaa vanhaa.
Pojalla vanha Kyoshon sähköauto, mallista ei hajua.
(autossa ei iskareita ja jousina silmukkajouset alatukivarsissa Audin korilla Jos joku tunnistaa mallin olisin kiitollinen tiedosta)
Ongelmani ilmeisesti sähköissä, niin olettaisin. Autoa en saa kulkemaan suoraan. Vaikka kuinka säätäisin renkaiden asennot kohdalleen, niin hetken ajettua ovat jompaankumpaan suuntaa kääntyneet.
Eilen havaitsin melkein tyhjällä akulla ajaessa, että paikoiltaan kiihdytettäessä renkaat kääntyvät hetkeksi oikealle, vaikken ohjausliikettä tehnyt.Tällä hetkellä stanu kone kiinni.Mootorin piuhoissa alkuperäinen vastus paikoillaan.Uutta vastari jo testattu.
Vika saattaa olla servossa ja/tai ohjauslinkeissä. Jos esim. ohjauslinkeissä on ylimääräistä tiukkuutta servo ei välttämättä jaksa keskittää ohjausta vaan ohjaus jää hieman siihen suuntaan minne autoa on viimeksi käännetty. Eli tarkista ohjauslinkit kaiken varalta että ne pääsevät liikkumaan herkästi.
Ohjaus servo vaihdettiin uuteen ensimmäiseksi, kyseessä on vakioservo. Ei auttanut.
Muusta en tiedä, mutta auto voisi olla Kyosho Mantis.
Mantis on tällainen
http://www.overrc.com/courses/courses2002/sallanches17032002/sallanches17032002auto3.jpg
ootko varma että servon horn ei ole pyöreä? Mainitsemasi keskitysongelmat vaikuttavat juuri tuolta ongelmalta.
En osaa noihin kysymyksiin vastata mutta auton tunnistamista varmaan helpottaisi kuvat.
Auto tunnistettu, on juuri tuo Kyosho Mantis.
Kiitos siitä.
t. Ville
Lainaus käyttäjältä: "Juhana"ootko varma että servon horn ei ole pyöreä? Mainitsemasi keskitysongelmat vaikuttavat juuri tuolta ongelmalta.
Voisiko joku ystävällisesti tarkentaa asiaa selko kielellä, jotta aloittelijakin ymmärtäisi mistä kyse.
Mikä on servon horn ?
Sillä viitataan "sarveen", joka kiinnittyy servoon ja välittää servon liikkeen ohjauslinkistöön. Sarven tilalla voi olla vastaava "saveri", jossa on sisällä jousi joka vaimentaa pyöriltä servolle välittyviä iskuja.
Jos ohjaus alkaa puoltamaan vain "vähän" ajossa, niin vika voisi olla myös siinä, että servon keskiasento ei ole tarkka vaan siinä on sen verran väljää, että sen sitten huomaa ajossa.
Kiitos kaikille vinkeistä. Auton ohjaus saatu nyt kuntoon. En tiedä oikein vieläkään, mikä oli perimmäinen syy. Toden näköisesti useampikin seikka johti tähän. Vaihdoin uudenservon, uudestaan vanhaan futaban servoon. Siirsin vastarin kauemmaksi moottorista, aivan etuakseliston päälle, Ohjaus tangot & pallonivelet vaihdoin vanhasta Kyoshon polttiksesta (olivat parempi kuntoiset, herkemmät & tukevammat) Ilmeisesti myös radio laitteissa on toivomisen varaa, koska tämä uusi servo , jonka olin ostanut, otti häiriötä.esim. lähetintä liikutti antennin vieressä (20-30cm) tai kun kaasuservoa käytettiin moottorin kiertäessä matalilla kierroksilla.Futaban servolla tätä ongelmaa ei ole.
mutta kuten alussa jo sanoin, Kiitos kaikille.
VilleH