Eli ajoin eilen kaksi tankkia asfaltilla, jossa oli päällä "hieman" irtopölyä tai hiekkaa. Minulla on aloittelija auto nimeltään pureten alpha gp 4wd joku tommonen, enkä ole ostanut mitään uusia osia siihen eli ihan alkuperäinen pakkaus on. Huomasin kun otin kopan pois, että auto on todella pahasti likaisen näköinen.
Juu ja miten usein autoa kannattaa putsata jos sillä ajaa yllä mainitsemallani asfaltilla noin 1 tankin päivässä? Voisitte te alan expertit kertoa myös, mistä kaikista paikoista tarvitsee putsata, Koska tuo lika ei varmaan ulkoisissa osissa haittaa mitään? :?:
Aika hyvin löytyy tietoa aikaisemmasta aiheesta:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1106&start=0
Lainaus käyttäjältä: "Korski"
http://fire.prohosting.com/muisu/Kuva002.jpg
404 .. vaikee sanoa haittako..
Kori suihkuun ( mukavempi käsitellä )
Pensselillä tai muulla vastaavalla pyyhit pahimmat kasat pois.
Jos purat osia, ( tankki, radiolevy jne. ) saat putsattua helpommin.
Paras viimeisenä: Suihkuttele jotain ainetta autoon ( varo sähköjä ja muita herkkiä osia! ) kompressorilla päälle, niin johan lähtee!
Keskustelua aiheesta on tuolla "millä putsaatte?" topicissa.
Jatketaan siellä.
voisin uppia noi kuvat uudestaan jos vaan sanositte jonkun hyvän paikan minne sais laitettua kuvia.
www.jippii.fi -> photo
Teet sähköpostin Jippiille niin saat tilaa.
Noniin juuri tulin suihkun puolelta ja yksinkertaisesti pesin autoni! Otin mahdollisimman pienen tehon suihkusta mutta kuitenkin tarpeeksi suuren ja sitten otin kaiken lian pois kuitenkin välttäen sähköosia.
Tulppa oli paikoillaan ja kokeilin vielä ohjaimen kanssa toimiiko kaikki tulos: Kaasari venklas vähän alussa ettei tahtonut liikahtaa vaikka nytkähteli mut ootin vähän aikaa kokeilin uudestaan sit rupes toimimaan normaalisti. Iltaan tässä odottelen et pääsis likaamaan uusistaan.
Kaasari saattaa hieman jumittaa, jos sieltä häviää voitelu.
Se asia korjaantuu viimeistään ryypyllä ja pienellä liikutuksella.
Kannattaa öljytä se kaasarin tiiviste-kumi, ettei se kuiva.
Tää vois nyt olla jonkinlainen vikoihin sun muihin ongelmiin liittyvä topic...ku toi pesu juttu on loppuunkäsitelty! Mun ongelma: Kun saan auton käyntiin ja ajelen siin railakkaasti semmosen 2 minuuttia yhtäkkii se vaa "tukehtuu" ja sammuu! Mikä olis neuvoks? Tänä iltana yritän selvitellä johtuisiko se polttoaineen saannista. Tosta yhestä "nastatusta" topicista ei apua löydy koska minulla ei ole hajuakaan mistään siima neuloista sun muista jutskista. En ole muuten vieläkään selvittänyt minkä mallin ja minkä merkkinen oma autoni on mut joku puretenhan se on. Laitan jonkin ajan päästä TOIMIVAN kuvan autosta tähän. :wink:
Auto likaisena:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/K/o/Korski/1082992240408.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/K/o/Korski/1082992079155.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/K/o/Korski/1082992397197.jpeg
Auto pesun jälkeen:
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/K/o/Korski/1082992425214.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/K/o/Korski/1082992481255.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/K/o/Korski/1082992524566.jpeg
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/K/o/Korski/1082992663462.jpeg
siinä ne joten sanokaas onko puhdas ja että minkä merkkinen\mallinen auto mahtaa olla? :?:
Lainaus käyttäjältä: "Korski"En ole muuten vieläkään selvittänyt minkä mallin ja minkä merkkinen oma autoni on mut joku puretenhan se on.
että minkä merkkinen\mallinen auto mahtaa olla? :?:
PureTen Alphat on Kyoshon autoja, eli merkki on Kyosho, malli on joko PureTen Alpha GP I (ykkönen), PureTen Alpha GP II (kakkonen) tai PureTen Alpha GP III (kolmonen).
ei noista kännykkä kameroista ole oikein mihinkään näköjään.. auto on Kyoshon PureTen Alpha GP, paljon parjattu "auto", mutta kyllähän tolla toki alkuun pääsee...
ehkä tota topiccia ei kannattais lähtee vaihtaa....
Noh, se on todellakin ensimmäinen autoni! Ja ostin juuri tuon sen takia koska en tiedä rc-autoista yhtään mitään, se on readyset ja se ei kulje liian kovaa ja on helppo hoitaa! Mika, olet oikeassa kuvat otettu 3200 nokialaisella. :lol:
Jos olet hiljattain uutena tuon ostanut, on toi luultavasti PureTen Alpha III, eli uusin versio...
Annapa tässä sellaisen vinkin, että kannattaa käydä ruuvilukitteen kanssa ruuvit tosta läpi. On aika ikävää rikkoa uusi auto sen takia, että ruuvit irtoaa... Noissa Readyset-autoista kun ruuvilukitemassaa ei pahemmin valmistajien puolesta käytetä...
Toi auto on ihan pureten alpha gp, Jonka ostin kaksi vuotta sitten vai kolmeko peräti. :?:
EDIT: Mistä muuten tietää saako auto liikaa vai liian vähän polttoainetta? Kun äsken noin 15 min sitten sain auton käyntiin ja ajelin sillä sit hiljensen hieman vauhtia ku piti kääntyä ympäri suoralle mut sit se sammu...johtuen siitä että polttoaine loppui! Sitten laitoin uutta polttoainetta tankin täyteen ja kokeilin käynnistää...auto pysyi köynnissä noin sekunninn ja sammui! Eli polttoaineen lisäyksen jälkeen ei enää lähe pyörimään! Sama tapahtuu joka kerta ja on tapahtunut kaikki nämä 2 vuotta.
Mun mielestä tuo auto on pureten alpha I!! Sori ot.. :mrgreen: Joo toi on se ykkönen varmaankin koska tossa ei oo tosiaan sitä viripillii... Sekotin ton siihen pureten alpha I enne olevaan jossa on hihna veto ja muuta....
Niin mistä tiedän saako auto liian vähän vai liian paljon polttoainetta? Just ajoin 5 min ja pysy käynnissä mutku taikaiskusta se sammu siihen ja polttoainetta oli väljellä vielä puol tankkii ainakin! :cry:
Joo taitaa tulla myytyä tuo auto kun on jatkuvasti ongelmia. Se vipu mistä auto riuhtastaan käyntiin tai se naru inisee ja on ihan polttoaineessa. Tänään se sitten kun riuhtasin jäi sinne ylä asentoon eikä se vedä sitä enää takaisin!!! Mikä olisi tähän neuvoksi? :oops:
Lainaus käyttäjältä: "Korski"Joo taitaa tulla myytyä tuo auto kun on jatkuvasti ongelmia. Se vipu mistä auto riuhtastaan käyntiin tai se naru inisee ja on ihan polttoaineessa. Tänään se sitten kun riuhtasin jäi sinne ylä asentoon eikä se vedä sitä enää takaisin!!! Mikä olisi tähän neuvoksi? :oops:
Toi on hyvin hyvin normaalia.. Käy monilla melkost usein.
Eli sen saa kuntoon, ku avaa vaa ja korjaa sen jousen takaisin asentoonsa, tai sitten jos se on poikki, niin taivuttaa vaan siihen uuden pään ja laittaa takas kii.
Mut jos se naruki katkes, ni siitä vois päätellä, että on liikaa polttoainetta, koska jos saa liikaa niin sinne muodostuu ns. nestelukko, eli tulee paljon jäykemmäksi vetää, mut tää on vaa tällänen juttu, mikä vois olla.
Lainaus käyttäjältä: "Korski"Joo taitaa tulla myytyä tuo auto kun on jatkuvasti ongelmia. Se vipu mistä auto riuhtastaan käyntiin tai se naru inisee ja on ihan polttoaineessa. Tänään se sitten kun riuhtasin jäi sinne ylä asentoon eikä se vedä sitä enää takaisin!!! Mikä olisi tähän neuvoksi? :oops:
Sitä kutsutaan vetariksi (engl. pull starter).
Sellasta tämä on, menestyksellinen polttisharrastus vaatii huolellisuutta ja pitkäjänteisyyttä. Se ei ole hätähousuille. Jos malttia ja halua opetella hommaa ei ole, kannattaa harkita sähkiksiä joissa vastaavia haasteita ei samalla tavalla ole (esim. aloittelijakin saa auton
aina "käyntiin"). Toisaalta onnistuminen polttisautoilussa on sitäkin maukkaampaa kun se tulee työn kautta.