RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Team C => Aiheen aloitti: vihku - 05.09.12 - klo: 18.39
-
Tälläisen aattelin hommata ensimmäiseksi sähköautoksi: http://www.rceet.net/110-truggy-hyde-tr02t-kit-p-1562.html (http://www.rceet.net/110-truggy-hyde-tr02t-kit-p-1562.html)
Ja siihen aattelin survasta tällasen brushless combon: http://fi.eurorc.com/product/1501/hobbywing-ezrun-b1-35a3000kv-kombo (http://fi.eurorc.com/product/1501/hobbywing-ezrun-b1-35a3000kv-kombo)
Noilla pitäs päästä alkuun. Oisko jollain kyseistä autoa niin olisi kiva kuulla käyttö kokemuksia ja onko kestävä auto muuten.
-
Noniin tilasin nytten auton ja seuraavalla viikolla tulee varmaanin joten sillon ainakin kuvia tiedossa :D
EDIT: Tuleeko tän mukana moottorin kiinnitykseen tarvittavat ruuvit??
-
Moottorin kiinnitykseen menee ihan normaalit 8-10mm pitkät M3 ruuvit.
-
Noniin tilasin nytten auton ja seuraavalla viikolla tulee varmaanin joten sillon ainakin kuvia tiedossa :D
EDIT: Tuleeko tän mukana moottorin kiinnitykseen tarvittavat ruuvit??
Luultavasti tulee, ainakin omassa TS4:ssä oli mukana.
-
Nonii tänää tuli auto ja ihan kivahan se oli :azn: Tässä tän päivän saldo:
-
Et kai pistä noita liuku laakereita autoon .
-
Jos noita kuparin värisiä rinkuloita tarkotat nii väliaikasesti kyllä.
-
Nonnii nyt on auto paketissa!! Huomenna vielä tulee akut ja moottori säädin combo nii nekin pääsee ruuvaileen.
No kuvaa en saa laitettua kun ei läpäse turva tarkastusta.
-
Semmonen vinkki, että jos ajat liukulaakereilla, niin vetareista kuluu pinta ja sitten hölskyvät kuulalaakereissa.
Joten saat ostaa niiden kuulalaakereiden kaveriksi uudet vetaritkin.
-
Niin ja myös sellainen vinkki,että jos kuvat tuntuu tämän foorumin kautta hankalilta lisätä niin varmaan helpoin tapa on sitten lisätä vaikka www.aijaa.com (http://www.aijaa.com)
-
Niin ja myös sellainen vinkki,että jos kuvat tuntuu tämän foorumin kautta hankalilta lisätä niin varmaan helpoin tapa on sitten lisätä vaikka www.aijaa.com (http://www.aijaa.com)
Niin meinaat tuota hemmetin hidasta ja huonosti toimivaa sivustoa? En voi kyllä suositella kellekään..
www.kuvat.fi (http://www.kuvat.fi)
-
No ei minulla kyllä ole (ikinä) hidastellut tai toiminut huonosti tuo sivusto.
-
Niin ja myös sellainen vinkki,että jos kuvat tuntuu tämän foorumin kautta hankalilta lisätä niin varmaan helpoin tapa on sitten lisätä vaikka www.aijaa.com (http://www.aijaa.com)
Niin meinaat tuota hemmetin hidasta ja huonosti toimivaa sivustoa? En voi kyllä suositella kellekään..
www.kuvat.fi (http://www.kuvat.fi)
Esim imageshack on muuten nopea
-
Tänää tuli ajettua kolme akullista ja yhdellä akulla ajoi semmosen puoli tuntia. Auto kulkee vakio välityksillä minusta aika lujaa. Silti voisin laittaa vähän pidemmät välitykset. Toi kyllä ei tee oikeestaan muuta kun sudi :cheesy:
-
Tänää tuli taas huristeltua vähäse ja tossa pieni ajo video: TeamC TR02T KIT Brushless - Test Run (http://www.youtube.com/watch?v=9yniV-g7p9Y#)
-
Olikos tämä kuuladiffillä? Jos oli niin kannattaa pistää harkintaan ratasdiffin hankinta. http://www.eurorc.com/product/2254/teamc-gear-diff-set-for-2wd (http://www.eurorc.com/product/2254/teamc-gear-diff-set-for-2wd) On huomattavasti vähemmän huoltoa tarvitseva pihasudittelussa...
-
Juu kyllä tossa kuuladiffi oli. Tommosen vois ostaa nyt kun se on vielä aleessakin, mutta kyllä toi kuuladiffikin on ihan hyvin toiminu.
-
Toimiihan se kuuladiffikin todella hyvin, kunnes kerran pääsee suttaamaan, sen jälkeen levyjen kääntö ja hionta jonka jälkeen toimii taas hetken aikaa. Jotta kuuladiffi toimii hyvin ja pitkään, se tarttee puhdistusta ja rasvojen vaihtoa kohtuu tiheään. Ne orginaali diffilevyt ovat hitusen liian pehmeitä...
Sitä painelaakeria kannattaa seurailla tarkkaan että toimii hyvin. Niitä on menny jumiin ja hajoillu meleko paljo. Siinä on pikkasen turhan pienet kuulat. ja aina ku diffin käyttää auki, niin uus painelaakeri paikalleen.
Omaan pirssiini laitoin BFast:in diffi kitin joka oli todella hyvin toimiva, ei vaatinut kovinkaan tiheään huoltoa, mutta sitten menin ja hukkasin yhen kuulan ja sen diffin tarina oli siinä... Sitten tuli markkinoille tämä ratasdiffi ja sellanen on ny paikallaan.
Oman autoni elo alkoi Ansmann Macnumina, jonka kuulalaakeroin heti uutena. Sitten iskareiden päivitys alumiinisiin. Sitte TS2 konversiokitti. Sitten tuli BigBore iskarit joilla ajettavuus muuttui aivan mahtavaksi.
Ja nyt muuan viikko taapäin auto muuttui 1:8 Rally Gameksi. On muuten pikkasen vaikia ajettava tuommonen sikatehokas takaveto asfaltti autona...
(https://lh5.googleusercontent.com/-399nrclfHf8/UEoMtRIJyjI/AAAAAAAAA-s/o8lU0YG2dlU/s800/IMAG0507.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-xvqcIBCFolU/UEoMkBO-GtI/AAAAAAAAA-Y/kbEXbRP_pXY/s800/IMAG0506.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-6FsKIpbtJuk/UEuXnLCLEvI/AAAAAAAABBA/jvuQiXn0dm8/s800/IMAG0525.jpg)
-
No sikku toi kuuladiffi ''lahoo'' nii si pistetään tilaukseen toi ratasdiffi hommeli. Tässä olis vielä vähän halvemmalla :grin:: http://www.rceet.net/gear-differential-set-2wd-not-for-center-motor-p-1487.html (http://www.rceet.net/gear-differential-set-2wd-not-for-center-motor-p-1487.html)
-
Juu sama vehjes...
-
Toimiihan se kuuladiffikin todella hyvin, kunnes kerran pääsee suttaamaan, sen jälkeen levyjen kääntö ja hionta jonka jälkeen toimii taas hetken aikaa. Jotta kuuladiffi toimii hyvin ja pitkään, se tarttee puhdistusta ja rasvojen vaihtoa kohtuu tiheään. Ne orginaali diffilevyt ovat hitusen liian pehmeitä...
Sitä painelaakeria kannattaa seurailla tarkkaan että toimii hyvin. Niitä on menny jumiin ja hajoillu meleko paljo. Siinä on pikkasen turhan pienet kuulat. ja aina ku diffin käyttää auki, niin uus painelaakeri paikalleen.
Painelevyjen kaveriksi kannattaa laittaa keraamiset kuulat, toimii herkemmin pitkään.
Painelaakerista saa pitkäikäisen ja huolettoman oikealla painelaakerirasvalla. Esim diffirasva ei kuulu painelaakeriin. Omassa krossarissa on ollut sama painelaakeri pitkin kesää, huollon yhteydessä silmämääräinen tarkastus ja uudet painelaakerirasvat sisään. Toki painellakeria kannattaa uusia silloin tällöin, kun se kuitenkin on halpa. Ihan kokeeksi itse ajoin koko kesän samalla painelaakerilla ja hyvällä rasvalla --> ei ongelmia.
E. ennekuin itse laitoin kunnon painelaakerirasvan painelaakerille, painelaakereita meni kuin leipää, eli rasvalla on suuri merkitys.
-
Onhan nuita menny vaikka oon käyttäny BFast RC:n rasvoja kokoajan. Mustaa rasvaa painelaakerille ja valkoista/kirkasta diffille. BFast:in painelaakerissa oli n. 2,5x isommat kuulat ilman sitä spaceri peltiä, eli irtokuulilla oli painelaakeri. Se toimi ERITTÄIN hyvin... Mutta nykyään mennään ratasdiffillä, enkä tuohon nykyseen olomuotoon edes ajatellut kokeilla kuuladiffiä (1:8 GT renkailla ja muutenkin lisääntyneellä painolla ja pidolla diffi on todella lujilla..) vaikka niitäkin olis 2 kpl hyllyssä sisäänajettuina.
-
Semmonen lisäys vielä että Stadium trukkina ku oli tuo auto nii diffit kesti paremmin ku sen jälkeen ku konvertoin SC trukiksi tuon. Ja nyt ku se on "GT8 Lite" niin ei varmasti montaa akullista kuuladiffi kestäis...
-
Niin, muodossa missä ajat autoa nykyään, taitaa olla ratasdiffi ainoa vaihtoehto :roll:
-
Entisessä autossa oli se ratasdiffi ja sen kanssa ei ollu kosaan mitään ongelmaa. No täytyy vaan ny ootella että toi kuuladiffi lahois niin olis si hyvä syy hankkia se ratasdiffi. Mut ny ei pysty hommaan ku pitäs uus laturi hommata.
-
Kyllä käy tää nopari kylmänä ku ei oo edes lämmin!! Moottorin lämmötkään ei päätä huimaa saa pitää aika kauan sormee päällä että alkaa polttamaan.
-
Tänää olin ajamassa soramontulla ja auto lenteli vähä miten sattu ja enkä mitään saanu rikki. Todella kestävä auto!! Kori on kyllä ehkä vähän huonosti suunniteltu kun hyppää katolleen niin taka iskarintorni tekee reijän koriin. Oisko tohon mitään kikkaa jolla vois sen estää meinaa ei oo kovin hyvän näkönen ulos päin???
PS. Illalla saatta tulla jonkun näkönen video.
-
Ai siis kori tolpat tulee korista läpi. Leikkaa vaikka lexanista läpyskät korin päälle.
-
Ai siis kori tolpat tulee korista läpi. Leikkaa vaikka lexanista läpyskät korin päälle.
Ei vaan siis ne iskaritornit tulee lävitte siitä korista!!
-
Ei ku joo siinä luki iskari torni. :embarrassed:
-
Jos auto on ostettu valmiiksi maalatulla korilla niin se kori on todella kova ja heikko. Uusi kori maalaamattomana on huomattavasti kestävempi. Joutuu vain itse sitten sen maalaamaan.
-
Juu oli ihan maalattu valmiiks ja täytyy varmaan sitten sisäkaudeks ostaa uus koppa ja tota sitte pitää bashailussa.
-
Tänää kun katsastin auton diffin ja rattaat nii kaikki oli täysin kunnossa. Eli ihan tiivis sinänsä.
EDIT: Meniskö tähän noi SCT renkulat?? Kun näihin vakio renkaitten kokosia ei kovin kummosta valikoimaa oo.
-
No eikö kellään oo tietoo??
-
mene menee ku laittaa vaan... Luonnollisesti tarvii SC vanteet... Mutta Truggyrenkaitahan löytyy Enemmän erilaisia ku mitä SC renkaita ;)
-
No tota meniskö nää noille truggy vanteille: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44175&grpid=5035&order_id=WO1348201306
-
No tota meniskö nää noille truggy vanteille: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44175&grpid=5035&order_id=WO1348201306 (https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44175&grpid=5035&order_id=WO1348201306)
ei, koska nuo ovat 30-sarjan renkaat (2.8") ja tarvitsevat luonnollisesti samansarjan vanteet...
esim ProLine:lta sekä Jconcepts:lta löytyy varmasti "sopivia" renkaita:
ProLine Racing (http://prolineracing.com/1-10-truck-tires) ja Jconcepts (http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=index&cPath=3_30&zenid=54d15e5084bce51d9547bfe8d9611699)
-
No tota meniskö nää noille truggy vanteille: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44175&grpid=5035&order_id=WO1348201306 (https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=44175&grpid=5035&order_id=WO1348201306)
ei, koska nuo ovat 30-sarjan renkaat (2.8") ja tarvitsevat luonnollisesti samansarjan vanteet...
esim ProLine:lta sekä Jconcepts:lta löytyy varmasti "sopivia" renkaita:
ProLine Racing (http://prolineracing.com/1-10-truck-tires) ja Jconcepts (http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=index&cPath=3_30&zenid=54d15e5084bce51d9547bfe8d9611699)
Tuossa esimerkkinä pihasuttailuun soppeli rengas.
https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17568&grpid=5035&order_id=WO1348201306 (https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=17568&grpid=5035&order_id=WO1348201306)
Ja jos alkuperäinen oli hyvä niin.
http://fi.eurorc.com/product/2734/teamc-110-truggy-tyre---rear (http://fi.eurorc.com/product/2734/teamc-110-truggy-tyre---rear)
-
Mielestäni ne alkuperäs takarenkaat on ihan skeidat ulkona. Renkaat tulisi montulle ja sorakentällä ajeluun.
-
soralle/ sekamaastoon tuossapa kaks rengastyyppiä jotka voi toimia... Radalla nää ei sitte toimi juuri lainkaan...
http://prolineracing.com/tires/badlands-2.2-all-terrain-truck-tires/ (http://prolineracing.com/tires/badlands-2.2-all-terrain-truck-tires/)
http://prolineracing.com/all-terrain/gladiator-2-2.2-m2-medium-off-road-truck-tires/ (http://prolineracing.com/all-terrain/gladiator-2-2.2-m2-medium-off-road-truck-tires/)
http://prolineracing.com/all-terrain/dirt-works-2.2-all-terrain-truck-tires/ (http://prolineracing.com/all-terrain/dirt-works-2.2-all-terrain-truck-tires/)
http://prolineracing.com/tires/masher-2000-2.2-all-terrain-truck-tires/ (http://prolineracing.com/tires/masher-2000-2.2-all-terrain-truck-tires/)
http://prolineracing.com/tires/sand-paw-2.0-2.2-sand-truck-rear-tires/ (http://prolineracing.com/tires/sand-paw-2.0-2.2-sand-truck-rear-tires/)
Siinäpä ny muutamia luetellakseni...
-
Saisko noita badlandsseja suomesta ?? Mulla meinaa oli tommoset vanhassa polttis krossarissa ja oli pito aika mahtava!
-
Saisko noita badlandsseja suomesta ?? Mulla meinaa oli tommoset vanhassa polttis krossarissa ja oli pito aika mahtava!
Trukkiin tarkotettuja badlandseja ei taida olla. Ne jotka menee trukin vanteille ovat crawleriin tarkoitetut. Ne on ihan liian korkeat ja pehmeät... Gladiator on paremmin sopiva yleisrengas pihasuttailuun...
-
SC autoille on ainakin sabessa noita badlandsseja. Täytys varmaa jokkut corri renkaat hommata sitte.
-
Tänää kolvasin ton deans-liittimen nopariin.
Tos parit kuvat:
-
Nyt on si ensimmäiset osat saatu rikki. Se kuuladiffi ei si kauaa kestäny ja sitte liimasin sen lukkoon nii ny si meni sieltä tämä ratas sileäksi: http://www.rceet.net/spurgear-28t-xtpro-p-929.html (http://www.rceet.net/spurgear-28t-xtpro-p-929.html)
Ny si tilasin tän rattaan: http://www.rceet.net/idler-ratas-28t-alumiini-p-1029.html (http://www.rceet.net/idler-ratas-28t-alumiini-p-1029.html)
Ja 21t pinionin.
-
No et sitte hoksinu että se kuuladiffi on huollettavissa ja säädettävissä?
-
Nyt on si ensimmäiset osat saatu rikki. Se kuuladiffi ei si kauaa kestäny ja sitte liimasin sen lukkoon nii ny si meni sieltä tämä ratas sileäksi: http://www.rceet.net/spurgear-28t-xtpro-p-929.html (http://www.rceet.net/spurgear-28t-xtpro-p-929.html)
Ny si tilasin tän rattaan: http://www.rceet.net/idler-ratas-28t-alumiini-p-1029.html (http://www.rceet.net/idler-ratas-28t-alumiini-p-1029.html)
Ja 21t pinionin.
Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että minkä takia liimasit diffin lukkoon?!
-
Tiesin kyllä että diffi on säädettävissä ja huollettavissa mutta en sitten viittinyt sitä kunnostaa kun ei sille ole tarvetta kun hyvon noinkin pelaa. Ja ihan sen takia liimasin kun seuraavalle päivälle olin sopinut ajot että pääsen ajamaan.!
-
Tiesin kyllä että diffi on säädettävissä ja huollettavissa mutta en sitten viittinyt sitä kunnostaa kun ei sille ole tarvetta kun hyvon noinkin pelaa. Ja ihan sen takia liimasin kun seuraavalle päivälle olin sopinut ajot että pääsen ajamaan.!
Se kantsii kerran tehdä keraamisilla kuulilla niin sen jälkeen ei tarvii juuri paljoa huoltaa kuhan säätää sen oikein.
-
Sikku toi liimaus patentti lahoo ni si tulee tilalle se ratasdiffi.
-
Muutes meneeksnää renkaat tohon 2.2'' vanteelle?: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=52165&grpid=5031&order_id=WO1348919556
-
Muutes meneeksnää renkaat tohon 2.2'' vanteelle?: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=52165&grpid=5031&order_id=WO1348919556
Ei mene kun sisäreunasta nuo sc vanteet ovat 3" halkaisijalla...
-
Muutes meneeksnää renkaat tohon 2.2'' vanteelle?: https://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=52165&grpid=5031&order_id=WO1348919556
Ei mene kun sisäreunasta nuo sc vanteet ovat 3" halkaisijalla...
Aa oke.
-
Kysyisin että kun mulla on tos ny 19t pinioni nii aattelin ny heti alkuun hommata tollasen 23t pinionin. Lämmöt on tolla 19t pinionilla semmoset että voi pitää sormee siinä motissa joku 15 s. kunnes alkaa polttaa. Eli siis kysymys kuuluu että voinko ostaa ton pinionin että lammöt pysyis kurissa??
-
Kokeillemalla se selviää.Eipä tuo kone kovin lämpeä jos sormea pystyy noin kauan pitämään.Ota vaikka ton 23 lisäksi 21 kaiken varalta.
-
No sitä 21t pinionia ei oo varastossa mut otetaan se 23t ja katotaan mitä tapahtuu :grin:
-
Itselläni on 14-28 pinjonit kaikki... Välitys haetaan aina ajopaikan ja säätimen asetusten mukaan mukaan. Mutta tuolla TS2:lla ajelin ulkoradalla 23T pinjonilla ja 25asteen ennakoilla lämmöt about 45-55astetta. Sisäradalla taasen 15-20asteen ennakoilla ja 19T pinjonilla ja lämmöt siellä 50-60astetta...
Nyt ku tuo pirssi on "GT8 Lite" nii moottorina Turnigy TrackStar 6.5T, säätimellä ennakot 20astetta ja pinjonina 24T ja lämmöt akullisen jälkeen 40-50 astetta...
Kaikki lämmöt katottu Xerun V3 säätimen loggerilta, joka käyttää moottorin sensorilevyssä olevaa lämpöanturia...
-
Sanokaas ny viisaammat että mitä ny kannattais tehä ku tossa ei sitten kestä ees akullista toi taka pää. Eli siis kannattaisko tota ny yrittää korjata ja ''tuhlata'' rahaa vai ostaa joku muu auto??
-
Sanokaas ny viisaammat että mitä ny kannattais tehä ku tossa ei sitten kestä ees akullista toi taka pää. Eli siis kannattaisko tota ny yrittää korjata ja ''tuhlata'' rahaa vai ostaa joku muu auto??
Jos tykkäät mekkaamisesta ni sillon se korjaus vaihtoehto jos et tykkää ni uus auto.
-
No ei siinä mekkaamisessa mitän onhan se hauskaa mutta alkaa tympiin ku ei pysty ajaan ees akullista nii auto p*skana.
-
Mikä sieltä siis hajoaa?
-
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
-
Sinä oot vetäny ne motorplaten ruuvi aivan liian tiukkaan kiinni... Kierrelukitekin on keksitty, ei tartte ihan niin tiukkaan vetää ruuvia että pysyy kiinni... Eli oot puristanu vaiheloovan kasaan niillä pitkillä ruuveilla ja idleri ei oo mahtunu pyöriin kunnolla vaan hankannu loovan kylkiin ja kuumunu niin paljo että sulattanu laatikon posken puhki.
+ kuivat liukulaakerit vielä lisää lämpötilaa...
-
No seuraavaks sitten niin tilaan ny kummiski ton ratasdiffin nii jos se ny si toimis kunnolla.
-
Laita samaan tilaukseen kuulalaakerit koko vaihelootaan ja se valkoinen POM idleri....
-
Sanokaas ny viisaammat että mitä ny kannattais tehä ku tossa ei sitten kestä ees akullista toi taka pää. Eli siis kannattaisko tota ny yrittää korjata ja ''tuhlata'' rahaa vai ostaa joku muu auto??
Jos ei kestä kuin yhden akun, niin teet jotain väärin. Mikä on ongelma tarkemmin niin laitetaan kuntoon.
-
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.
-
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.
Kannattaa myös tarkistaa slipperin toiminta, moni ajaa liian löysällä slipperillä jolloin rattaat kuumenee ja muovirattaat sulaa alta aikayksikön.
-
Tuola mitä hajosi tänään rc autostasi osiossa on kuva mut siis siitä diffikotelosta tulee aina joku ratas pihalle taikka muuten vaan siellä sisällä osat sorvaantuu rikki.
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.
Kannattaa myös tarkistaa slipperin toiminta, moni ajaa liian löysällä slipperillä jolloin rattaat kuumenee ja muovirattaat sulaa alta aikayksikön.
Kyllä se mun mielestä kireellä on mut kyllä se slipperikin lämpiää nii täytyy si vähän laittaa kireemmälle.
-
Kyllä se mun mielestä kireellä on mut kyllä se slipperikin lämpiää nii täytyy si vähän laittaa kireemmälle.
Jos se on liian kireellä niin se myös rikkoo sisukalut, joten sekään ei ole hyvä juttu. Slipperin idea on poistaa rasitus vetokalustolta esim epätaisisissa paikoissa. Eli sen pitää olla säädetty siten, että se ottaa heti kiinni mutta luistaa jos siihen tulee iso jarruttava voima. Tämä tapahtu uesim jos auto hukan pomppii kun on urkuauki. Slipperin tulisi myös luistaa ennen diffiä.
-
Eii se oo kyllä liian kireellä ku lämpiääkin ajon jälkeen ihan mukavasti.
-
Tässä on video slipperin säätämisestä. Durangossa on näköjään säätömutteri toisella puolella.
Team Durango RTR - Slipper Tuning (http://www.youtube.com/watch?v=vPGOOhRe8mQ#ws)
-
Näin siis aina käy ja ostankin kuulalaakerit ja uuden semmosen metallisen idlerin.
Laita mielummin se valkoinen nylon idler. Alumiinisen kanssa pitää olla paljon rasvaa rattaissa, muuten alumiini kuluu pian. Pointti on siis se, että rasvaista lootaa ei ole mukava huoltaa. Nylon kestää kyllä asianmukaisesti käytettynä yhtä hyvin kuin alumiini.
-
No otan ny si semmosen nylon rattaan nii katon si miten kaua semmonen kestää.
-
Mulla on kestäny se valkoinen nylon ratas erittäin hyvin, vaikka mun autossa loota on meleko paljo kovemmalla rasituksella ku esim perus SC mallissa. Ei nimittäin nuo GT8:n renkaat asfaltilla anna paljoa armoa vaihelootalle kun ratasdiffissä on 10000wt öljy(melkein lukkoperä) ja slipperi ruuvattu niin kiinni kuin sen saa. (slipperi luistaa Turbon iskiessä päälle jos on edes 1/4 kierrosta löysättynä täydestä kireydestä)
-
Kiitos vinkeistä taas toimii niin kuin pitääkin!! Mulla on nyt se nyloninen ratas sisällä ja kunnolla rasvaa ja enkä kiristänyt sitä boksia ihan kauheesti ja käytin lukitetta.
-
Tässä on video slipperin säätämisestä. Durangossa on näköjään säätömutteri toisella puolella.
Team Durango RTR - Slipper Tuning (http://www.youtube.com/watch?v=vPGOOhRe8mQ#ws)
Mulla on slipperi sillee löysällä ettei lähe tuollain keulimaan kuin pitäisi mutta on tarkoituksellakin löysällä koska itellä on nytten piikit alla nii ei hajottas tota voimansiirtoa, kesäks sitten taas kiristää :laugh:
-
Joo o ... On toi kuuladiffi kanssa semmoinen pommi että :cheesy: no täytyi se liimata sitten ja si kesti muutaman akun, sitten liimaus petti :laugh: :laugh: mutta ny on ratasdiffi tilauksessa, niin luulis kestävän ! Onkos teillä mitää vinkkejä huolto/yms tuon ratasdiffin kanssa? :afro:
-
Kannattaa aina välillä katsoa diffin öljy tilanne. Mulla se ainaskin kusi aika nopeesti öljyt pihalle...
-
Kannattaa aina välillä katsoa diffin öljy tilanne. Mulla se ainaskin kusi aika nopeesti öljyt pihalle...
Selvä naapuri :grin: :grin: :grin: :grin:
-
Kannattaa aina välillä katsoa diffin öljy tilanne. Mulla se ainaskin kusi aika nopeesti öljyt pihalle...
Itselläni oli SC-autossa (TS2TE) autossa vielä ihan riittävästi öljyä tuossa viikko sitten kun diffin huolsin, öljyt laitettu viime vuoden elokuussa... Toki olisi varmaan ihan hyvä vaihtaa tuoretta öljyä useamminkin mutta koska se on toiminut hyvin niin en ole viitsinyt sitä purkaa vaikka olisi ehkä kannattanut... Nyt tuli sitten diffihuolto eteen kun diffin ulostulot rupesi olemaan liian kuluneet ja ne piti vaihtaa.
Eli oikeastaan kysymys kuuluu, että mitä tarkoitat tuolla "aika nopeasti"...? Varmasti toki myös diffiöljyn jäykkyys ja määrä vaikuttaa, mutta ilmeisesti sinulla on todella jäykkää öljyä verrattuna omaani joten sen suhteen pitäisi kestää kauemminkin kuin minulla (käytän yleensä 2000 tai 5000 öljyä).
-
No joo aika jäykkää 10k ja 20k öljyä tuli käytettyä ja parin viikon ajojen jälkeen (joka päivä noin tunti tehokasta sahausta) öljy alkoi olemaan aikas loppu...
-
Moro,
tuli hommattua taas tällainen kun keväällä vanhan myin pois... Tällä hetkellä pirssissä taitaa olla kaikki hipo osat kiinni mitä on saatavilla. Nyt autossa on kiiinni ratasdiffi ja tarvitsisin hieman ehdotusta öljyksi... Kääntyessä puskee aika lailla veto päällä ja ilman vetoa kääntyy minusta ihan ok. Diffiin ajattelin aluksi laittaa 4000 öljyä. Edessä muistaakseni tämä osa kiinni: http://fi.eurorc.com/product/2430/teamc-brass-front-arm-mount#.UrRsytJdV9I (http://fi.eurorc.com/product/2430/teamc-brass-front-arm-mount#.UrRsytJdV9I) ja se alumiininen castle block ( http://fi.eurorc.com/product/1928/teamc-front-castle-block---cnc#.UrRs7tJdV9I (http://fi.eurorc.com/product/1928/teamc-front-castle-block---cnc#.UrRs7tJdV9I) ). Renkaina edessä vakiot ja takana JC double dees. Tekniikkana HW xerun 90A V2.1 ja AR 5.5t moottori (tuo moottori siksi koska sain sen auton mukana ja uutta en viitsinyt ostaa). Pari kuvaa autosta: