RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: mikari - 05.10.12 - klo: 13.15
-
Valinnanvaraa alkaa olla 1/10 ralliluokassa:
(http://traxxas.com/sites/default/files/7407-Rally-blue-02.jpg)
(http://image.mustangmonthly.com/f/miscellaneous/1-8-scale-ken-block-fun/38555237/hpi-racing-wr8-ken-block-gymkhana-five-fiesta.jpg)
(http://cdn8.rccaraction.com/wp-content/gallery/hpi-wr8-18th-scale-nitro-rally-car/106949_000p.jpg?8a12f1)
(http://www.rcdriver.com/rcd/wp-content/uploads/2012/07/kyosho-drx-ve-demon-rally-car.jpg)
(http://forums.radiocontrolzone.com/forumupload/DRX%20Ford%20Fiesta(3).jpg)
(http://images.rcuniverse.com/forum/upfiles/524745/gd93891.jpg)
(http://3.bp.blogspot.com/_P1towCjW4q8/TNMyVh7oG6I/AAAAAAAAKRc/PpMShnyZImI/s1600/kyosho_C4_WRC_DRX.jpg)
(http://2.bp.blogspot.com/_P1towCjW4q8/TNMyWMsPTuI/AAAAAAAAKRg/8JTeVFv-ut0/s1600/kyosho_Lancia_Stratus_WRC_DRX.jpg)
Action kuvia:
http://2.bp.blogspot.com/-8dS2GG3fzAM/UGz0u1jGwqI/AAAAAAAAVO4/_BBIkeCiux8/s640/o0640042712218752996.jpg (http://2.bp.blogspot.com/-8dS2GG3fzAM/UGz0u1jGwqI/AAAAAAAAVO4/_BBIkeCiux8/s640/o0640042712218752996.jpg)
-
on vaan eri kokoja kaikki kolme :undecided:
TRAXXAS 1:10 WTF !
HPI 1:8
KYOSHO 1:9
Surkuhupaisinta on se että Traxxasin 1:10 on suurempi kuin kilpailijat :grin:
-
Voi ton toisinkin päin ajatella. Jos joku viitsisi listata akselivälit ja pari muuta mittaa voisi autoja verrata paremmin.
Traxxasin 1:16 on myös isompi normi turisti jota on pidettu 1:10-skaalasena. Ei no skaalat ole kuin myyntijuttuja joihin ei kannata takertua.
-
Ei kai se niin tarkkaa ole jos ei halua koreja ristiin laittaa.. HPI on joku 3-4 cm lyhyempi ku Kyösti jos oikein muistan.
-
Kriitiset mitat nopeesti summattuna.
TRX:
Akseliväli 324mm
Leveys 297mm
Renkaat Ø 102mm
HPI:
Akseliväli 300mm
Leveys 227mm
Renkaat Ø 80mm
Kyosho:
Akseliväli 316mm
Leveys 260mm
Renkaat Ø 93mm
-
Mä tykkään enemän noista vanhemman mallisista koreista. Saakohan tohon traxxasiin muita koreja?
-
Teamc 1/8 TR8:
Akseliväli n. 330
Leveys n.295
Eli lähes täsmälleen sama kuin Traxxas Slashissa.
edit:
Varsin mielenkiintoista.
Traxxas on käsittääkesni markkinoinut autojaan 1/10 koossa, jotka ovat kuitenkin mittojensa puolesta lähempänä 1/8 mittakaavaa.
-
330mm on kaikkien buggyjen akseliväli
Pituudesta:
Drx ve 560mm
Hpi wr8 485mm
-
TT01 on 1:10, Slash muistaakseni myös 1:10 ja Teamc 1:8...
Voisiko joku selittää kokoeron?
-
1/1 avolavakin taitaa olla akseliväliltään ja muiltakin mitoiltaan kuin esim 1/1 nissan micra???
-
1/1 avolavakin taitaa olla akseliväliltään ja muiltakin mitoiltaan kuin esim 1/1 nissan micra???
Hyvä pointti;)
Unohdan 1/8 autot tähän luokkaan, minun virheeni.
-
1/10 traxxas rally näyttää hienolta, ja kulkupuoltakin on. Vetarit vain näyttää muovilta. Samoin kuin diffin ulostulot.
-
1/10 traxxas rally näyttää hienolta, ja kulkupuoltakin on. Vetarit vain näyttää muovilta. Samoin kuin diffin ulostulot.
Samat on nelkkuslässissä ja taitaa olla XO:ssakin. Muovi on loistava materiaali, antaa vähän anteeksi kuskin kämmejä.
-
1/16 ken blockissa muoviset kardaanit huono idea, teräksiset kestää (Integy)
Soralla jos ajaa teräs on parempi; drx kestää hyvin, olen vaihtanut teräksisen
päärattaan (spur).
Asfaltilla ja lumella muovi yhtä hyvä.
Kohta ajelee upeassa syys säässä! Jaksaiskohan talveksi tehdä nastat
kaipa se pittää! :)
-
Koskakohan Traxxas Rally tulee Suomeen ja mikäköhän olisi hinta?
-
Amainilla oli 435 taalaa. Ja eikös tässä ole metallinen kardaani, ja muovia sitte loput.
-
Kriitiset mitat nopeesti summattuna.
TRX:
Akseliväli 324mm
Leveys 297mm
Renkaat Ø 102mm
HPI:
Akseliväli 300mm
Leveys 227mm
Renkaat Ø 80mm
Kyosho:
Akseliväli 316mm
Leveys 260mm
Renkaat Ø 93mm
Tamiya DF-03Ra:
Akseliväli 257mm (== 1:10 turisti)
Leveys 190mm
Renkaat Ø 62mm-67mm
Tamiya XV-01:
Akseliväli 257mm (== 1:10 turisti)
Leveys 190mm
Renkaat Ø 62mm-67mm
On nuo kyllä niin eri kokoisia, ettei niillä ainakaan samalla radalla kilpaa ajeta. Isompi koko voi olla tosi hyvä sen suhteen, että ajoalustaksi käy paremmin perus sora ja hiekka.
-
onhan noita turisteja, edellä vain muutama,
mutta ne painii aika eri sarjassa..
-
http://www.rcm.fi/rc-autot/thunder-tiger-rc-autot/thunder-tiger-er-4-g3-mini-wrc11-brushless-car-rtr.html (http://www.rcm.fi/rc-autot/thunder-tiger-rc-autot/thunder-tiger-er-4-g3-mini-wrc11-brushless-car-rtr.html) Meneekö tähän alueeseen?
-
Thunder Tigerin Mini on kasipukkiin pohjaava vessa, mutta samaa kokoluokkaa Traksasin rallipelin kanssa. Harkihtin itsekin moisen hankkimista, mutta kahtoo ny tuon DRX:n kanssa alkuun...
-
Mitäny katoin videjä ministä, niin ei oo niin hyvä offi auto ku drx... Renkaat enempi on road tyyppiset.
-
jossain videossa oli Sweepin kuvio GT renkaat alla .. eli ei mitkään offroad renkaat sinänsä..
-
Mun mielestä tuo Tamiya DF03-ra on kanssa ihan mielenkiintoinen ja varteenotettava vaihtoehto,mutta onko sitten niin,että se imasee nuo pikkukivet yms roskat tuonne ohjaukseen,mikä sitten jumittaa sen.
Täällä meillä päin,kun ei oikein ole muuta kuin pääasiassa soraa ja kivituhka maastoa et et...
Linkki : http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58430-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-2008-DF03-RA-108088 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58430-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-2008-DF03-RA-108088)
-
Niinhän se vähä 1/10 turisteissa tuppaa olee vaikka olis ralliksi muunnettu.
-
Pienimuotoinen esittely/testi video rccaraction.comilta
https://www.youtube.com/watch?v=tSq4-_Us77o&feature=g-vrec (https://www.youtube.com/watch?v=tSq4-_Us77o&feature=g-vrec)
-
toi 1:10 rally on rungoltaan ihan uuden näköinen kuin ne muut traxxasit :shocked: toivottavasti on edes mennyt parempaan suunta toi rungon suunnittelu
-
ei tossa ollut kuin muutama osa eroa 4x4 slashiin...
Nopeesti selattuna löytyi tällainen lista:
Rally Chassis: #7422
Front Bulkhead: #7430
Motor Mount: #7460
Motor Plate: #7490
Gear Cover: #7477
Rear Bulkhead: #7429
Steering Link: #7438
Eli noilla pitäisi Släshistä saada värkättyä TRX LCG konversio
-
TRX:n 1/10 rallyn omassa säikeessä (http://rc10.fi/index.php?topic=70371.msg637591#msg637591) on vähän erilainen lista.
-
näköjään :azn:
no silti ei montaa osaa tarvitse vaihtaa jos mielii tiputtaa painopistettä.
Rupeisivat nyt vaan korivalmistajat puskemaan koppia näihin.
-
Tässä tärkeimmät ralliautot vertailussa: Kyosho DRX vs. HPI WR8 vs. Traxxas Rally vs. TT ER-4 G3, my thoughts (http://www.youtube.com/watch?v=_mXEWoW6-rg#ws)
Thunder Tigeri on näköjään huonoin, muut 3 aika tasoissa, mutta kaikilla eri vahvuudet...
-
Thunder Tigeri on näköjään huonoin, muut 3 aika tasoissa, mutta kaikilla eri vahvuudet...
Niin kauan kuin nämä on kaikki eri kokoisia on kyllä ihan turhaa odottaa myyntien "SCmäistä" räjähtävää kasvua. Sen lisäksi kaikkiin autoihin on huonosti koreja ja renkaita, koska ne on kaikki eri kokoisia. :sad:
-
TT ja Traxxas syö 17mm heksalla kohtuullisesti buggy-rengasta, samaten buggy-mittoihin tehdy rallygame-korit käy. DRX:än alle sopii aika hyvin useampikin 1:10 buggyn takarengas, erityisesti jos käyttää Kössin omaa vannetta, tai vishiin GT-katurengas sopii hyvin 17mm heksalla.
-
Kiitos vinkeistä, mutta juuri tuollainen valikoima on minusta surkea.
Valikoiman pitää olla sellainen kuin SC autoilla tai 1:10 turisteilla. Arvostelussakin Thunder Tigeria nimenomaan haukutaan siitä, ettei siihen saa 1:8 buggyn renkaita! Eli olisit ostanut turhaan renkaat itsellesi... :undecided: Kyoshon omassa videossa mainittiin, että siihen sopii vain Kyoshon oma kori joka maksoi muistaakseni siinä $80. En tiedä Suomen hintaa, mutta :shocked:.
-
Kyosholta on tulossa Demon koria joka ei lisenssinalainen "oikea" auto joten hinta putoaa tuosta jatkossa jonkin verran, ainakin Suomen nykyisiin hintoihin nähden (Subaru, Citikka, Ford jne)
-
Kuinkas montaa tyyppiä räimimisautossa tarvii rengasta olla? Jos koko laitos on jollain tavalla kompromissi, myös rengas voi (minun mielestäni) hyvin olla sitä.
-
No pitäähän niitä renkaita olla ? Asfaltille, soralle, hiekalle, lumelle ja jäälle.
-
Noista autoista puhuttaessa itselle tuo TT vaikuttaa ehkäpä parhaalta, akseliväli 330mm (sama kuin 1/8 buggyissa), kori näyttää oikealta autolta, renkaat 17mm hex(?).
Tästä päästäänkin siihen että onko 1/8 buggyihin saatavailla rallikoreja? Niistä olisi helppo tehdä rallycross autoja, vanhoja autoja löytyisi helposti aihioksi, tässä kun ei tarvitsisi olla se uusin auto kun ajetaan soralla ja asfaltilla.
-
Noista autoista puhuttaessa itselle tuo TT vaikuttaa ehkäpä parhaalta, akseliväli 330mm (sama kuin 1/8 buggyissa), kori näyttää oikealta autolta, renkaat 17mm hex(?).
Tästä päästäänkin siihen että onko 1/8 buggyihin saatavailla rallikoreja? Niistä olisi helppo tehdä rallycross autoja, vanhoja autoja löytyisi helposti aihioksi, tässä kun ei tarvitsisi olla se uusin auto kun ajetaan soralla ja asfaltilla.
Onhan noita ralli koreja aika paljonkin saatavilla ja on niistä jotkut jopa rakennelleetkin rallipelejä..
-
Thunder Tigeri on näköjään huonoin, muut 3 aika tasoissa, mutta kaikilla eri vahvuudet...
Niin kauan kuin nämä on kaikki eri kokoisia on kyllä ihan turhaa odottaa myyntien "SCmäistä" räjähtävää kasvua. Sen lisäksi kaikkiin autoihin on huonosti koreja ja renkaita, koska ne on kaikki eri kokoisia. :sad:
Totta, mutta luulen että monelle ralliauto on paljon tutumpi kun sc, kuinka monta suomalaisita seurasi(tai seuraa) aktiivisesti 1/1 sc luokkaa? Ei varmaan kauhean monta verrattuna ralliin joka on varmaan hiukan tutumpi laji suomessa. Siksi luulen että ralliautoilla olisi mahdollista saada monta uutta harrastajaa tähän harrastukseen.
Sen mitä olen HPI:tä seurannut niin ei se kori ja rengas tilanne välttämättä niin huono ole. Kori maksaa n. 40e eli suunnilleen saman mitä sc korit.
Renkaat ovat 2.2 tuumaiset, eli samankokoiset kun 1/10 krossareiden renkaat ja vanteissa 12mm hexi. HPI:n omat rallirenkaat maksaa suunnilleen saman kun 1/10 krossarin renkaat(15-20e/pari) ja hpillä on myynnissä sekä asvaltti että hiekka renkaat.
-
Isoauto puolella rallycross on nostamassa monen vuoden tauon jälkeen päätään ja laji aiotaan nostaa uuteen nousuun. Onpa puhetta ollut jopa MM-sarjasta (tähän asti ajettu EM-sarjaa) nyt kun Jenkit ovat lajista innostuneet (X-Games ym.)
Jos siis laji nousee kaiken kansan tietoisuuteen, voipi olla että tämä voisi toimia krossipuolen entry-luokkana. Radan voi rakentaa mihin tahansa asfaltti/hiekkakentän rajalle, viiden kierroksen kisoja joissa pakollinen lisälenkki jne, ihan kuin oikeissa kisoissakin. Korien ei tarvitse olla juuri sinä vuonna rallin MM-sarjaa kiertäneitä, vanhemmatkin korimallit käy. Autoja saa RTR-kittinä ja uskoisin että tässä ei autolla olisi niin suurta merkitystä, ainakin jos säännöt rajaisivat tiukasti kilpavirittelyn.
Kun tämä hauskanpito ei enään tarjoa kuskille "sitä jotakin", on siitä helppo siirtyä ajamaan "oikeaa" krossia sähkö- tai polttispuolelle, lajin perusteet olisi jo hyvin hallussa ja hyppäys ei olisi suuri.
-
Kuten jo tuolla toisaalla kerroin....Rakenteilla on 1/10 Rallicrosss-auto,joka pohjautuu uuteen Tamiyan XV-01 alustaan.
Meillä KyPakissa,kun aikanaan ajettiin kisasarjaa rallicross-tyyppisillä säännöillä ja autoilla(alunperin pohjautuivat sähköcrossiautoihin henkilöauton korilla),on tämä projekti nyt sitten vähän "vanhan suolan janoa" ja katsotaan mihin se johtaa....
Sähkö 1/10 rallicrossia varten on meillä lähes valmis ratakin... pieniä lisäyksiä tehden.
Aika näyttää...intoa riittää.
:evil: DamnBarbie :evil:
-
Itsekin noita kisoja kiersin silloin joskus. Oma muistikuva silloisista autoista on että korit olivat ehkä vähän isoja/painavia ja se teki niistä aikamoisia tankkeja lisättynä painopisteellä ylhäällä.
Mutta hauskaa oli! Ja Kypakin rata oli Suomen hienoin rallicross rata.
-
Eilen hain kotiin TT WRC minin. Hauskalta ja kestävältä peliltä vaikuttaa. Vakiosähköt rokkaa hyvin 4s lipoilla. Pinionia on ehkä varaa suurentaa.
Kunpa pääsisi johonkin parkkikselle testaamaan kunnolla...
-
Eli millä akselivälillä mennään?
-
Auttakkee!
Löytyiskö jostain rallikoria 1/10 buggyyn (wheel base 28cm)? Oon yrittänyt kalastella netistä, mut ei oo tullut vielä vastaan sopivaa.
-
http://www.deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=ita&cat1=6&cat2=12&cat3=20 (http://www.deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=ita&cat1=6&cat2=12&cat3=20)
suomesta:
http://www.rceet.net/rallygame-kori-custom-p-1617.html (http://www.rceet.net/rallygame-kori-custom-p-1617.html)
-
Kävin viikonloppuna aurinkoisessa pakkaskelissä ajelee la ja su tolla viritetyllä DRX Demonilla, olipa siistiä ja hyvin pysyy ladulla vakiorenkailla ja pöllyttää lunta sladissa. Lainasin water proof säätimen XXL Scorpionista niin ei huolta lumesta ja XXLään laitoin tilalle 6S säätimen odottaa kuivia aikoja tuupille.