RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 06.10.12 - klo: 23.37
-
Suuret kiitokset kilpailijoille, Hoffalle, Jerrylle, Jarille palkinnoista sekä muille päivän aikana auttaneille!
Tiukalla aikataululla mentiin, mutta selvittiin ilman isompia murheita vaikka kummatkin ajanottajat/kuuluttajat ajoikin kahta luokkaa. Pahoittelen hetkittäin pieniä notkahduksia laadussa, on hieman vaikea hypätä kesken erän selostamaan ja olla heti tilanteen tasalla.
M4-10
1 Honkanen Markku Pksrca ry
2 Orhanen Samppa PKSRCA
3 Holmberg Niklas Pksrca ry
4 Salmela Karri PKSRCA
5 Halonen Jarno PKSRCA
6 Johansson Toni PKSRCA
7 Hattunen Juho PKSRCA
8 Hovi Jani HyUA
9 Rajaniemi Juho PKSRCA
10 Husu Jose PKSRCA
11 Jäntti Petteri Pksrca ry
12 Mattila Reijo PKSRCA
13 Huhta Sami PKSRCA
14 Antti Laurinkoski PKSRCA
15 Hyppönen Ville PKSRCA
16 Niemenmaa Jani PKSRCA
17 niiva simo ekpa ry
18 Mykkänen Jori LprUA
19 Mairue Tomi PKSRCA
20 Petri Lepre
M2-10
1 Salmela Karri PKSRCA
2 Orhanen Samppa PKSRCA
3 Halonen Jarno PKSRCA
4 Salmela Sami PKSRCA
5 Itävuori Jari PKSRCA
6 Hoffman Petri PKSRCA
7 Ruuskanen Jukka PKSRCA
8 Hovi Jani HyUA
9 Vilenius Jere PKSRCA
10 Partinen Petteri
11 Huhta Sami PKSRCA
12 Savolainen Teemu Etelä-Karjalan Pienoisautoilij
13 Mykkänen Niklas
SC4-10
1 Lappi Ari PKSRCA
2 Holmberg Niklas Pksrca ry
3 Myllyntaus Martti PKRCA
4 Thusberg Tom TUA
5 Mäkelä Mikko PKSRCA
6 Vuoristo Aapo
7 Suokas Sami PKSRCA
8 Söderlund Max PKSRCA
9 Langenoja Ilari PRCA
10 kruus hanno
11 TAMME Anre Estonia
12 Liljeberg Mathias
SC2-10
1 Honkanen Markku Pksrca ry
2 Otsavaara Tuomo PKSRCA
3 Mäkelä Mikko PKSRCA
4 Niemenmaa Jani PKSRCA
5 Hattunen Juho PKSRCA
6 Akkanen Riku Pksrca ry
7 Lindgren Jon PKSRCA
8 Partinen Petteri
9 Niiranen Mika LahUA
10 Hoffman Petri PKSRCA
11 Ljungqvist Johan ETMK-UA
12 Lindgren Tuomas PKSRCA
13 Langenoja Petteri PRCA
14 Ljungqvist Albin ETMK-UA
15 Lindholm Jesse
16 Luomanen Hannu Kauhavan UA
17 Ruotsalainen Ilpo
18 Palo Aleksanteri
Täältä (http://tinyurl.com/9sbx7we) voi katsella tarkempia tuloksia.
-
Ja vielä omalta osalta hieman raporttia.
Täytyy sanoa että oli varsin mielenkiintoista yrittää ajaa kahta luokkaa ja samalla vetää kisat läpi, todettiin kisojen jälkeen Hoffan kanssa että ei enää ikinä. Suorittaminen oli enemmän tai vähemmän huonoa, ainakin keskittyminen oli ihan jossain muualla kuin ajamisessa.
Suuret kiitokset kuitenkin Hokelle, Artsille ja mulle auttaneille, ilman teitä ajaminen olisi ollut ihan täysi mahdottomuus!
Nelkun suhteen jäi harmittamaan mekkaamisajan täydellinen puute, auto huononi päivän mittaan enkä oikein ymmärtänyt syytä vaikka kuinka pyöritteli autoa käsissä, viimeisen finaalin ekalla kierrokselle syy sitten selvisikin kun servosaverin kiristysrengas/mutteri tippui kokonaan pois paikoiltaan. Ilmankos auto hidastui koko ajan, ja rupes tulemaan typeriä mokia kun auto ei enää reagoinut.
Nelkkucorri taas oli ihan oma stoorinsa, huono valmistautuminen sekä tässäkin mekkausajan täydellinen puute johti juuri siihen mitä voikin kuvitella, eli täydellinen katastrofi oli hyvin lähellä. Autosta kuitenkin saatiin viimeiseen finaaliin toimivampi, joten tästä on hyvä jatkaa.
Iso plussa vielä Team Durangon kestävyydelle, varsinkin corri oli monesti täysin herran hallussa mutta hyvin selvittiin päivä ilman yhtäkään rikkinäistä osaa.
-
Pientä kisakommenttia itteltäkin. Nyt sitten on ekat kisat virallisesti takana :) Tuuppicorri meni jopa yli odotuksien, vaikka vastoinkäymisiltä ei vältytty. 2. Finaalissa ihmettelin lämmittelyssä, kun on perä kovin löysä. No, iskari oli sitten ylhäältä kokonaan irti. Juoksuravia tekemään pikasäätö ja jäihän siinä kymmenen sekkaa vielä aikaa lähtöönkin. Ajo tosin oli mitä oli ku takaraivossa oli tieto,et iskari oli kiinni lähinnä pyhällä hengellä. Tuuppicrossi menikin sitten säätöjä hakiessä, ja löytyihän ne oikeet sit lopulta( 3. Finaalilähdössä). Lisää akkuja alle ni eiköhän tuo tuosta. Oli kyllä hieno meininki päästä ajamaan noin kovatasoisessa seurassa, oppi taas paljon.
-
Kiitokset seuran puuhamiehille hienoista kisoista ja onnittelut voittajille! Ja kiitokset kuuluu myös Hobbyfactorylle varaosapalvelusta, joka tuli kyllä tarpeeseen...
Itse ajoin ekaa kertaa SC-4-luokkaa. Pääsin neljästä ekasta lähdöstä (harj. + alkuerät) maaliin yhden - keskeytyksien syynä milloin mikäkin. Onnekseni alkueristä laskettiin ilmeisesti 1/3, koska kuitenkin A-finaalin hänniltä itseni löysin. Finaaleissa auto toimi mainiosti, mutta nopeemmat oli nopeempia ja itse keskityin ajamaan omaa ajoa joukon hännillä - lopullinen sijoitus 6. Loppufiilis alkuerien kommelluksien jälkeen tosi hyvä!
Aapo
-
Vähän omiakin tunnelmia:
Ensinnäkin todella iso kiitos Nickelle ja Hoffalle todella laadukkaista kisoista ja kanssa kilpailijoille reilusta kilvan ajamisesta ja kisakäyttäytymisestä - ensi kertaa mun kilpailu-uran aikana ei tarvinnut juosta kilpaa lauteille!
M2-10:
Tuupissa oli oma tavoite ajaa kolmen joukkoon ja pestä Sami. Tiesin kyllä, että hyvällä ja keskikovalla pidolla auto oli semmoisessa iskussa, että hyvänä päivänä pystyisin haastamaan Karrinkin.
Sen verran oli kuitenkin käynyt hassusti, että päivän mittaa kun autoa tutkiskelin, niin tajusin, että pe-la yönä autoa mekatessani olin laittanut vahingossa iskariöljyt väärinpäin kyytiin - takana oli 40, edessä 25. Auton perä oli siis kohtuu kuollut. Ensimmäinen eräkierros kuitenkin osoitti, ettei vauhti silti ihan kateissa ollutkaan, vaikka auton perä lähtikin arvaamattomasti alta pitkissä kaarteissa - toinen sija ja lopulta 4(?) sekuntia Karria perässä. Toinen eräkierros osui sitten kohdilleen muutamaa pienempää virhettä lukuunottamatta ja Karri taisi jotain siinä lopussa kämmäillä - tuloksena eräkierroksen voitto - Maalintullessa
Finaalit meni ok, vauhti alkoi löytyä ja jähmeä peräkin alkoi olla enemmän ajettava kun pito parani, ekassa finaalissa Jarnolla oli vähän huonoa tuuria ja sain ajella melko rauhassa toiselle sijalle - alussa konttasin kuitenkin sen verran, että Karri pääsi vähän karkuun, enkä eroa enää kiinni saanut.
Toisessa finaalissa pääsin aikaisin kärkeen ja vähän karkuunkin, mistä olikin helppo ajella finaalin voittoon, kun ero muihin pysyi koko ajan vähintään 3s tietämillä.
Kolmannessa finaalissa lähtö osui ihan kohdilleen ja olin ensi kertaa kohtuu lähellä Karria vielä kolmoishypyllä, mutta pää ei kestänyt vielä ajaa voitosta, vaan kädetin kolmanteen hyppyyn ja putosin jonnekin viidennen tai kuudennen sijan tienoille, kohtuu hyvällä ajolla nousin kuitenkin vielä kolmanneksi.
M4-10:
Ensimmäinen nelkku kisa ikinä ja aamulla näytti huonolta. Oikea ylälinkki ei tahtonut pysyä lainkaan paikallaan ja toiselle eräkierrokselle lähdettäessä olin kiertänyt rataa alle kolme kierrosta. Linkki irtosi pahimmillaan jopa pääsuoran päässä olevassa mutkassa. Noh, pallot ja kupit vaihtoon ja linkki niin ylös, ettei se vahingossakaan ota missään tilanteessa mihinkään kiinni. Ohjauksesta tuli näin ollen vähän tunnoton, mutta kyllä silläkin johonkin pääsi.
Toisella eräkierroksella yritin ajella rauhassa ja vähän himmaillen, ettei vahingossakaan linkit pääse irtoamaan ja saisin edes tuloksen aikaiseksi - pari kaatoa kulmapöydälle ja sijoitus kierroksella 5.. Itseluottamus vähän nousi, kun tiesin, että vauhti riittää helposti parempaan ja autokin tuntui nyt kestävän kasassa.
Kolmannelle eräkierrokselle oli tavoite iskeä Nicken ja Hoken peesiin ja yrittää roikkua siinä ja saada hyvä tulos. Parilla virheellä Hoke vähän karkasi näkyvistä, mutta loppuerästä alkoi rytmikin löytyä sellaiseksi, ettei tarvinnut enää miettiä ajamista. Erän 2. sija 8 tuhannesosan erolla Nickeen- finaaleihin ihan ok fiiliksellä.
Ekalla finaalilla kaikki osuikin nappiin - pysyin Nicken ja Hoken lähellä alussa ja kun kaverit edellä kilpailivat keskenään pikku virheen pääsin puikkaamaan keulille ja vähän karkuunkin kun ilmeisesti molemmilta vähän rytmi katosi. Hoke pysyi koko erän siinä 3-1,5 s tienoilla takana, paitsi sitten viimeisellä kierroksella, jolla riitti kun ajelin ''Trulli-linjaa''. Eräkierroksen voitto kymmenyksen erolla Hokeen!
Toisessa finaalissa sama ajatus lähteä ajamaan voitosta - roikuin siinä Hoken peesissä, Nicke teki pikku virheen ja pääsin ohi. Hoke oli kuitenkin jo 3s karkumatkalla ja Nicke huohotti niskaan, niin takaa-ajaminen oli käytännössä mahdotonta. Keskityin ajamaan toisesta sijasta, mikä varmistaisi totaalin 2. sijan Nicke pysyi riittävän kaukan paitsi taas viimeisellä kierroksella, jolla vain ajelin letkujen juuria, eikä ohituispaikkaa päässyt tulemaan.
Kolmannessa finaalissa sama tarina - nyt Nicke vain vaihtui Karriin. Karri tuli kuitenkin viimeisessä mutkassa väkisin ohi (yli), kun tein pienen virheen. Sijoitus kolmas, kymmenyksen erolla Karriin.
Jees kisat ja oman tussaroinninkin jälkeen hyvä tulos molemmissa luokissa. Ilmeisesti myös treeneissä Hoken perässä roikkuminen alkaa tuomaan vauhtia kisoihinkin - ei muuta kuin winter jumpseja kohti.
On kyllä todella hienoa, että meillä on jo kerhokisoissa näin kova taso. Kehitystä tulee tapahtumaan varmasti kaikilla, jotka vain jaksavat kisoissa käydä.
Samppa
-
Isot kiitokset Nickelle ja Hoffalle näistä kisoista! Homma toimi mielestäni hienosti ja molemmat osaavat kuuluttajan homman -ei mikään helppo homma sekään osuus! Itse en ikinä pystyisi olemaan sotkematta kaikkia autoja keskenään...
Oma ajo ei jännityksen vuoksi ollut parhainta tasoa, mutta auton sain säädettyä loppua kohden haluamaani suuntaan ja vikassa ajossa se toimi hienosti.
Tomin kanssa ajettiin muutama kierros aivan peräkanaa ja se oli kyllä mahtava veto: olin perässä ja hajurako toisen puskuriin oli hyvin pieni. Olin extravarovainen, etten TAAS pamauta toisen perään. Kauniisti toi sitten ainakin omasta mielestä meni. Onneksi mulla oli paremmat renkaat alla kuin kumppanilla...
-
Kiitokset järjestäjille hienosta kisapäivästä!
Omat kisat ei paremmin olisi voinut mennä, hyvää seuraa varikolla ja kisatulos ihan nappiin. Tiukkaa vääntöä alkuerissä ja ennenkaikkea finaaleissa Nicken kanssa.
Laitan SC4-10 voitto setupin tuonne Durango keskusteluihin.
-
Hieno suoritus Ari!!!
-
Näin alottelijan silmin oli kyl iha huima taso kisoissa.
Omassa M4-10 luokassa mentii nii kovaa että hirvitti. Alkuerät pääs ajamaan, sitten sano serno poks ja joutu jättämään leikin kesken. Siihenasti oli kylla hauskaa vaikka oon harrastanut vasta enemmä tai vähemmä viikon verran.
Mutta kyllä se kisatilanne on iha eri ku ajais muutenvaan. Kädet hikos ja sydän hakkas.
Seuraavia kisoja odotellessa :)
-Lepre
-
Kiitokset järjestäjille ja kanssa kilpailijoille!
+ Kuulutus.
+ Jerzin ja Tessan buffee.
+ Varikko tunnelma.
- Uusien renkaiden pito laattalattialla
-Teemu-
-
Joo, oli mahtavuutta, vaikka auton käyttäytyminenja ajaminen alkoi tuntumaan luontevalta vasta viimeisessä finaali lähdössä.
+Homma toimi hienosti ja porukka oli mukavaa
+Jerzille isot kiitokset hyvistä tarinoista ja special kala murkina annoksesta :grin:
Simo
Ekpa
-
Iso kiitos järjestäjille! Hienot kisat kaikin puolin,vaikka oma kalusto riivas koko päivän :evil: Eikä tuo ajaminenkaan sujunut,on se vaan kumma miten tuo kisa tilanne saa ukon tärisee ja pumpun hakkaamaan :grin:
Kokemusta tuli roppakaupalla pojalle ja itselle tuosta sisällä ajamisesta.
Jori ja Niklas
-
Muutama kuva kisoista.
Kiitokset kaikille jotka käyttivät buffetin antimia hyväkseen, ja muille myös :tongue:
Toivottavasti maistui meidän tarjoomia juttuja.
Kävin muutaman kuvan ottamassa ja ANTEEKSI jos pahoitin mieltäsi.kuin kuvasin sinua/ teitä.
http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/TIKSIN+KERHO+SKABEROT+2012/ (http://jerryn.kuvat.fi/kuvat/RC.AUTO+KUVAT/TIKSIN+KERHO+SKABEROT+2012/)
Jerzi
PS Tuo eka kuva on sitten Hoken lihapiirekka annos, Anteeksi Hoke, olis pitännyt ne 2 muutakin makkaraa saada mahtumaan mutta ei niin ei.
-
Laitan SC4-10 voitto setupin tuonne Durango keskusteluihin.
Ihan mielenkiintoista luettavaa... Olisiko vielä Hoke raaskinut jakaa oman DESC210-voittosetupin? Tai siis enhän mä ees tiiä millä autolla ajoit, mut jostain ymmärsin, et auto oli Durango. Korjaa jos olen väärässä :)
-
Haavat on vähitellen nuoltu täälläkin. Ilahduttavasti löytyi tuuppicorrin B-finaalista samantasoista vauhtia ja pääsin jopa kokeilemaan miltä tuntuu ajella B-finaalilähdössä useita kierroksia ja ihan maaliin asti 2. sijalla. Omalla koheltamisella sitten tuli "ansaittua" tuo sijoitus 16/18 päivän kokonaistuloksissa. Ansmann CORE/TeamC kalustolla viimeinen finaalilähtö jäi ajamatta lämmittelyssä rikkoutuneen takahubin takia (orkkis muovinen, camber-linkin ulommista rei'istä murtui). Kisan jälkeen jäin vielä ajelemaan pari akullista, ajot loppui sopivasti iltamyöhällä siihen että Tikkurilan CORR endurance-kisasta perimäni GM 10,5T moottori muuttui haluttomaksi pyörimään. Ihme rohina kuuluu ja akselissa on reipas päittäisvälys. Eipä tuo ole osakseen mitään huoltotoimia saanutkaan.
Kiitokset erityisesti päivän työmyyrille Nickelle ja Hoffalle, päivä rullasi hyvin ja minun korviini jopa kuulutus pelasi hämmästyttävän katkeamattomasti. Ja kiitokset kaikille rennosta meiningistä. On siellä mahtavat puitteet harrastaa!