mikähän näistä on kestävin merkki? meinaan buggy malleja TT eb4 s2 pro,Kyosho inferno,HoBao hyper7 jne....
Kestävyyden kanssa ollaan varmaan hyvin samoilla linjoilla, mutta osien hajottua Hobao tulee halvimmaksi.
Mutta kyoshon puolesta puhuu kuusi maailman mestaruutta, kyllä kai ne kaikki aika kestäviä on. :P
Kai se kyosho menee noiden muiden edelle, ehkä hobaossa on halvammat varaosat mutta jo kyoshosta ei hajo mikään!!
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"Kai se kyosho menee noiden muiden edelle, ehkä hobaossa on halvammat varaosat mutta jo kyoshosta ei hajo mikään!!
Se on totta! Ja jos kyosho jää radalle niin se on kuskin syy
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Se on totta! Ja jos kyosho jää radalle niin se on kuskin syy
Ja näin puhuu, yllätys yllätys, KÖSSI kuski :lol:
Eli kaikki joukolla ostamaan kyöstejä niin kyllä ne vara osatkin halpenee, vaikka ei kyöstistä mikään hajoa, olen nimittäin ajanu ultimalla kolme vuotta eikä mikään kyoshon osa ole hajonnu.
Riippuu ajotavasta, itse olisin ainakin saanut 100€ menemään varaosiin :P
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Se on totta! Ja jos kyosho jää radalle niin se on kuskin syy
Ja näin puhuu, yllätys yllätys, KÖSSI kuski :lol:
Ja myös thunder tiger kuski!!! Toi kyoshon kestävyys on valitettava tosiasia.
Niinpä, mutta kyosholla on noita todella laadukkaita autoja jotka kestävät todella paljon. Se on totta myös että kyosholla on ns.halppis-autoja jotka nyt ei ole mitään kestävimpiä.
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Ei ainakaan Stadium Truckeissa eikä Dodge ramissa..
No ei ehkä kaikki autot kestä mutta näin on ainakin M8-autoissa
Ja et sattunu lukee tätä:
Lainaus käyttäjältä: "make72"meinaan buggy malleja TT eb4 s2 pro,Kyosho inferno,HoBao hyper7 jne....
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"
Se on totta! Ja jos kyosho jää radalle niin se on kuskin syy
Ja näin puhuu, yllätys yllätys, KÖSSI kuski :lol:
Ja myös thunder tiger kuski!!! Toi kyoshon kestävyys on valitettava tosiasia.
Kuten joku on jo jossain maininnut on autoilla kuitenkin huomattava hinta ero.
Silla reilulla saturaisella ostaa jo jonkinmoisen kasan niitä varaosia Hobaoon. Ei ole vielä omasta autosta hajonnut muuta kuin takasiipi ja sekin osittain. Ruuveja on tipahdellut mutta sekin on johtunut vain minun tyhmyydestä :oops:
En kyllä voi väittää omienkokemusteni perusteella Hobaoo kestäväksi, mutta siihen voi vastata esim JG ja Jani?
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=30 osaako kukaan kertoa onko tuo sitten kasattu ns laatu osista? noita inferno paketteja näkyy olevan monen hintasia
Lähtöhinta on kuitenkin hyvä ottaa huomioon.
Hobaoon saa korjattua monta vikaa ja ostettua vielä bensaakin ja sitten vasta alkaa budjetti olemaan tasan Infernon kanssa, siis pelkän auton. Eikä Hobao mikään heikko auto ole verrattuna Infernoon. Täysin kilpailukykyinen tässäkin suhteessa.
Sitten kun Kyosholta jotain hajoaa, osat maksavat todella mukavasti.
Pidemmän päälle Hobao tulee kumminkin halvemmaksi.
Näin sanoo siis Kyosho kuski.
Onhan kyosho aika kallis(siis kanai), mut kyllä se sit kans kestää!
Jep. Lukekaa topic ja miettikää, palveleeko se ketään. Eiköhän näistä ole tyhjää jauhettu polttisfoorumi jo täyteen.
Jahas, otit topicin pois silti lukosta :lol: Eiköhän näitä crossari aiheita oo tarpeeksi..
Sanon vielä kun kerkii, Että kyosho on hintava vain suomessa. Onhan se helkatin nopeaa soittaa esim Tietonikkariin, että hei, tarvitsisin osan, ai okei, kerro numero niin tilataan ruotsista. Entäs mistä ne osat on tullut ruotsiin jne.... Eli hintaa kertyy matkalla.
Niin ja pitäähän liikkeiden pysyä pystyssä!
Tietonikkarissa on mielestäni TODELLA hyvä palvelu, koska soitin sinne ja sanoin että tämmöinen pitäisi saada ja kerroin vara-osanumeron sitten se vaan sano että löytyy hyllyustä ja laitetaan huomenna postiin.
Jartsa on ihan oikeassa että hintaa kertyy siinä matkalla!
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"Niin ja pitäähän liikkeiden pysyä pystyssä!
Tietonikkarissa on mielestäni TODELLA hyvä palvelu, koska soitin sinne ja sanoin että tämmöinen pitäisi saada ja kerroin vara-osanumeron sitten se vaan sano että löytyy hyllyustä ja laitetaan huomenna postiin.
Jartsa on ihan oikeassa että hintaa kertyy siinä matkalla!
Juu pitäähän suomalaiset firmat yrittää pitää pystyssä, mutta itsen kyllä tilaan osa ulkomailta. Eikä hävetä tippaakaan. =)
Lainaus käyttäjältä: "rala.p"Eli kaikki joukolla ostamaan kyöstejä niin kyllä ne vara osatkin halpenee, vaikka ei kyöstistä mikään hajoa, olen nimittäin ajanu ultimalla kolme vuotta eikä mikään kyoshon osa ole hajonnu.
Samat sanat! Ultima on kyl kestävä
kyllä tämä topikki palvelee ainaki minua.yritin tähän saada rehellisiä mielipiteitä kestävistä autoista ja monissa threadeissa se menee ihan lapselliseksi inttämiseksi.tähän haluaisin vain omia mielipiteitä/kokemuksia en mitään intosta
Jos haluat halpaa ja keskivertoa osta hobao.
Jos haluat hyvää osta inferno, mutta se maksaa hiukan enemmän jos suomesta ostat.
Jos haluat ihan peruskamaa perushinnoilla osta mugen tai TT
Ei se Hobao nyt ihan peruskamaa ole, kyllä SE malli on aika pirun hyvä..
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Ei se Hobao nyt ihan peruskamaa ole, kyllä SE malli on aika pirun hyvä..
Puhuin yleisesti Hobaosta. Ja hobaosta voi tehdä aivan loistavan auton. Se vaatii vaan rahaa...
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Ei se Hobao nyt ihan peruskamaa ole, kyllä SE malli on aika pirun hyvä..
Puhuin yleisesti Hobaosta. Ja hobaosta voi tehdä aivan loistavan auton. Se vaatii vaan rahaa...
Kerroppa mulle, mikä esimerkisi HoBaon perus karvalakki -mallista tekee sellaisen, että se ei täytä sinun kriteereissäsi "hyvän" vaatimuksia? Mikä siinä on huonompaa kuin SE mallissa, tai sellaisessa Hobaossa, mikä on "vaatinut rahaa"?
Lainaus käyttäjältä: "Jartsa"Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Ei se Hobao nyt ihan peruskamaa ole, kyllä SE malli on aika pirun hyvä..
Puhuin yleisesti Hobaosta. Ja hobaosta voi tehdä aivan loistavan auton. Se vaatii vaan rahaa...
Kehtaisin väittää (ilman Pro-kokemuksia),että HoBaon Pro-mallit ovat kyllä suoraan paketista ulos vedettyinä ihan yhtä hyviä kuin Infernon vastaavat,eikä "keskiverto-kamaa",niinkuin tuossa aiemmin listasit.
Tai kerrohan,millä osa-alueella HoBao on huonompi ("keskiverto") kuin Inferno ("hyvä")?
Mutta tämä on taas tätä Inferno-HoBao kädenvääntöä :mrgreen:
Kyllä muakin kovasti ihmetyttää, miksi Hobao on "vain keskiluokkaa".
Sen hinta ei yllä Kanain tasolle? Mitään muuta selvästi huonompaa en autosta löytänyt, vaikka siinä ei olekkaan kovaanodisoituviilattusorvattujuotettutitaani-radiolevyä?
(Ja onko halpa hinta huono asia?)
Ainiin... Olin melkein unohtaa, että Hobaossa on 4levyä, kun kanaissa vain 2, eihän se Hobao VOI mihinkään kulkea. Ei sillä massalla.
Kyllä kannattaa miettiä ennen Hobaon alentamista keskiluokkaan.
Tähän ei mitää syytä ole.
[offtopic] Voi elämän kevät teidän ja teidän Kyosho on mahtava -juttujen kanssa. Itse pyrin välttämään kyseistä merkkiä loppuun asti, mutta en ala asiasta enempää kinaamaan. [/offtopic]
make72,
Itse ostin syksyllä about 30-40 litraa ajetun karvalakki-hyperin missä oli olennaisimmat viritysosat asennettuna. Uusittuani muutaman voimansiirron akselin sisäänmenon / ulostulon sain mielestäni varsin toimivan auton. Autossa on klappia, mutta siitä ei voi Hobaota syyttää, kyllä mikä tahansa pikkuauto tuollaisen ajomäärän jälkeen klappaa ja toisekseen siitä selviää jonkinverran pelkillä prikoilla. Olen ajanut Losilla, Corallyllä ja parilla muulla sähköautolla about viitisen vuotta ja Hobaon varaosahinnasto on todellakin miellyttävä em. merkkeihin verrattuna.
Parin kovan mällin jälkeen olen saanut etuiskaritornin kiinnikkeet ja iskarin varren autosta rikki, en muuta. Etuvetarit on aika finaalissa, mutta uudet maksavat 20e ja risat. Ohjauksen servosäästäjän ja sen vieresen tornin liukulaakerit klappaavat epämiellyttävästi, olen harkinnut kuulalaakereiden laittoa. Alkuperäiset liukulaakerit 2e.
Diffit ovat erittäin hyvässä kunnossa, kardaanit ja dogbonet kohtalaisessa ja pyöräntuennat myös hyvät. Mikä pyöräntuentoihin tulee, tiettävästi "kukaan" ei ole saanut tukivarsia Hyperistä rikki.
Eräs erittäin hyvä ominaisuus Hyperissä on se, että miltei kaikki laakerit ovat saman kokoisia. Jenkkiautoihin tottuneelle se oli oikeastaan melkoinen yllätys kun ennen sai varaosapakissa olla seitsemää sorttia laakeria.
Eräs puoli mistä hyperissä en pidä on iskarit. Hintaansa nähden ihan jees, mutta Losin iskareihin tykästyneenä olen jäänyt kaipaamaan jotain vähän timmimpää otetta. Täytyy katsoa jos XRayllä olisi hyvät iskarit tarjolla kun saavat buggynsa ensin markkinoille.
Kyllä, suosittelisin Hyperiä.
missä hinnoissa tuo hobao on? ei oikeen löydy suomalaisia sivuja/myyjiä netistä.
Hobaota myy:
www.iso-hepa.com ja www.sanderssona.com
Sieltä voit kysellä hintoja eri paketeista.
Tehdään nyt sitten poikkeus. Yleensä en viitsi osallistua kinasteluun - varsinkin kun aivan samasta aiheesta on kinasteltu jo aikaisemmin.
Jos on mahdollisuus, niin kannattaa kurkata kaikkien varteenotettavien kisakrossarien korin alle. Suurimmat erot löytyy todennäköisesti sinne liimatuissa tarroissa, jotka kertovat merkin. Valmistajat ovat melkoisen tehokkaasti pystyneet kopioimaan toistensa huippuideat. Tietenkin pieniä vivahde-eroja löytyy aina. Eli päällisin puolin ja ratkaisuiltaan autot ovat samalla viivalla.
Seuraava merkittävä seikka onkin sitten se kestävyys. Mikään auto ei ole pomminkestävä. Muutenhan autot painaisivat kolme kertaa enemmän ja eivät olisi todellakaan kilpailukykyisiä. Toisaalta kaikki on varmasti pyrkineet tekemään autostaan mahdollisimman kestävän. Eli kaikki autot ovat kestävyyden ja suorituskyvyn kompromisseja. Eli kaikkiin autoihin on varauduttava ostamaan varaosia ja kulutusosia. Taaskaan ei saatu nostettua mitään automerkkiä ykköseksi.
Sitten varmaankin pitäisi paneutua suorituskykyyn. Koska edellisten kohtien perusteella autot ovat melkolailla kaltaisiaan, niin eipä suorituskyvyssäkään suuria eroja voi olla. Katsotaan vaikka useampien merkittävien kilpailujen tulosluetteloita, niin kaikkia merkkejä kyllä löytyy kärkikymmeniköstä. Joten taaskaan ei saatu kunnon eroa aikaan.
Jäljellä ei sitten olekaan enää kuin hinta ja saatavuus. Tämä onkin sitten ensimmäinen kohta jossa pystytään asettamaan autoja ihan oikeasti eriarvoiseen asemaan. Oikeastaan porukasta erottuu Suomessa itse auton hinnoissa HoBao ja Kyosho (HoBao positiivisessa ja Kyösho negatiivisessa merkityksessä). Varaosien hinnoissa muut automerkit ovat vielä lähempänä HoBaota ja Kyosho on aivan omassa sarjassaan. Ulkomaillakin Kyosholla on edeleen ihan oma sarjansa, mutta HoBao ei ole erityisen halpa muihin verrattuna. Tietenkin valinnassa painaa merkittävästi hinnan ohella osien saatavuus, jonka pitäisi painaa valintaa tehdessä vaakakupissa melkoisesti. Ei sovi toki unohtaa, että jotkut ovat valmiita maksaamaan huikeitakin summia jostakin tietystä merkistä ja jotkut eivät.
Eli yhteenvetona voidaan todeta, että radalla kaikki autot ovat aivan samalla viivalla ja menestyksen ratkaisee kuljettaja. Varikon puolella tulee sitten ne erot. Jollakin on vain jäänyt sinne lompakon pohjalle hätävaraa ja jollekin ei. Ja mainitaan nyt sitten vielä sekin seikka, etten ole Kyosho tai HoBao kuski. Ajan Cronolla.
Kyllä minusta silti hopao ainakin parempi
(joke)
Joo, tästähän on keskuteltu noin 100 kertaa, ehkä voisit laittaa AP ton hyvän yo. vastauksen (jälleen kerran) pysyvästi polttipuolen otsikoihin.
Varaosien hinnallakaan ei ole merkitystä, jos niitä ei saa kuten olen välillä (ehkä aiheettomasti) ymmärtänyt.. siten maksan mielelläni vaikka tuplahinnan jotta pääsen radalle eikä tarvitse katsoa kun muut ajaa, mutta sekin on makuasia.
Kyösti on paras ja sillä siisti!
Tässä muutama seikka mitkä tekevät siitä parhaan:
-kyöstin myyjiä on eniten joten varaosien saanti on turvattu.
-infernon kori on kaikkein parhaiten muotoiltu (oma mieli pide).
-Kyöstistä ei hajoa mikään ja jos hajoaa se on ajajan vika.
-kyöstillä on hyvä kasaus ohje (osalle malleista jopa suomeks)
-kyösti on voittanu kuusi maailman mestaruutta 1/8 crossi autoilla ja viime vuonna voitti 1/8 rata autolla mestaruuden.
-kyöstillä on hyvä kuvasto
-..............
Tämä on minun mieli pide, mutta tosi asia on että jokainen joka ajaa hobaolla puolustaa hobaota ja jokainen joka ajaa kyöstillä puolustaa kyöstiä (paitsi Sami L).
Ainoa miinus kyosholle on ehkä hinta, mutta kyllä minä mielelläni maksan vähän enemmän kun tietää että saa laatua.
Sitäpaitsi kyllä kai ne hinnat on kyöstillä korkeella koska kyösti kuskejakin on vähemmän kuin hobao kuskeja.
Hobaon hinta taas on alhainen koska kuskeja löytyy niin paljon joten vara osiakin menee enemmän.
Mutta siis jokaisella on oma mielipide asiasta ja jokaisella on oikeus sanoa se.