Morjensta vaan kaikille!
Elikkä olisi auton osto edessä ja haluaisin udella vinkkejä minkälaiseen autoon kannattaisi satsata??Auto tulisi lähinnä omaksi iloksi piha asfaltille taitoja kartuttamaan"eli suditteluun" 8) !!Neuvoja kaipailisin autosta joka on suht laadukas,tehokas ja hyvä ajettava ja mielellään ready set??Kiitoksia jo etukäteen avustajille...
Vähän helpottais jos kerrot paljonko olet valmis sijoittamaan autoon rahaa? samoin oletko hakemassa crossi vai rata autoa?
Aivan tosiaan!!hinta sais olla max n.450e ja katuautoa!!Kiitokset huomautuksesta!!
Ensimmäisenä mieleen juolahti Hobbylinnan sivuilta tämä:
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=7
Kokemuksia en autosta omista, mutta vaikuttaisi siltä mitä toivot.
RTR, 4WD, Hinta
Käy tutustumassa muihin kyseisen liikkeen kauppaamiin autoihin:
www.hobbylinna.fi
RTR paketteja en itse kovin pitkälle noteeraa, koska niissä saattaa olla ns. B-luokan ratkaisuja. Tästä aiheesta on käyty keskustelua laajemminkin. Kannattaa tutustua aikaisempiin aiheisiin.
Ehdottomasti keppivetoinen (kardaanilla), hihnat ei toimi kauhean hyvin pihoilla ja parkkiksilla. Tai ainakin alustaa pitää silloin nostaa reilusti ettei käy kuten mulla toissapäivänä ( http://www.snrt.net/uutta_1506.html )
Mitähän vois suositella, Asson NTC tai Mugen se keppivetoinen malli MSX-3 :ko se oli tai jotain sinnepäin. Miksei OFNAn LD3:kin tai jos rahaa on niin K FW05R.
Asson NTC3 RTR pitäs irrota tolla käteisellä$$$
-Mika
Hyvä pointti Mika! Itsellä ei ajatus riittänyt noihin hihnoihin asti. Parempi jättää neuvominen ammattilaisille.
Ehdottomasti kardaanit!
Joo!Kävin katsastaas tuon vaikutti kyl aika houkuttelevalta hinnan ja menopuolen kannalta!!Ainoa miinus että on hihnavetoinen!!Silmiini tarttui Hpi:n uusi nitro rs4 rtr evo??Huokuttelevan oloinen paketti!!Oliskos kenelläkään mitään kokemuksia/kuultua palautetta kyseisestä autosta???
Toi HPI on muuten ihan bueno kokonaisuus, unohtui mainita!
Ainoa mitä on parannettavaa niin se komposiitti "pilli" pitää vaihtaa alumiiniseen esim. THS Racingin tai HPI:n. Vakiona tulee vaihde ja kaikki. En usko että kadut, kisoissakin menee varmasti alkuun jos sille päälle tulet. Tai ainakin treeniautona parkkiksilla (kisoihin ehkä kuitenkin mielummin esim. HPIn R40).
HÖ Juuri kun meinasin ehdottaa Nitro rs4 RTR evoa niin rodney sai sen päähänsä.
Itse ostaisin hpi:n jos olisin touring ystävä
Aivan! Mottejakin löytyy sitten siihen mm. http://www.snrt.net/buysell.html ;-)
vaikka se T-15 on kyllä hyvä etenkin alkuun, miksei pidempäänkin. 2,5cc ei vaan ole kisoissa sallittu, pitää olla .12ci (2,1cc)
Auton saa Hobbylinnasta, jolla on kuuleman perusteella hyvä maine näissä autopiireissä. Osia voit tilailla Towerin kautta jne...
Ei mikään pieni seikka tuo myyjän luotettavuus!
Tuolla autolla pitäisi ainakin parkkis/kerho-kisoissa pärjätä mainiosti.
Taitojen kartuttua voi miettiä siirtymistä isompiin autoihin.
HPI:n osatkaan eivät ole hinnoilla pilattuja.
Takuulla hyvä valinta, soittele Linnaan ja kysy tarjous koko paketista, polttoaineineen päivineen.
(Ei sovi sanoa bensa, koska nämä autothan eivät tunnetusti 95:sella toimi, tiettyjä poikkeuksia isommissa luokissa huomioimatta.)
Joo! Verrattuna K:hon HPI osien hinta onb miellyttävä! Ihan sama mistä tilaat, USA, Hong Kong, Suomi ...
Linnahobyn puhe-elin numero on 044-5444595, ni ei sitäkää tarttee kaivaa eriksee. :mrgreen:
Täytyypi soitella ja kysäistä tarjousta!!Kiitoksia vinkeistä ja jos jollakulla on tuosta kyseisestä mallista ajo/nähtyä/kuultua kokemusta ni on tervetullutta infoa!!!
Jos ostat RTR auton,tutki auto tarkkaan ennen ajelua ja samalla on tarkistaa JOKAISEN ruuvin kireys. Tarvittaessa vaikka kriittisiin paikkoihin kierrelukitetta.Muuten alkaa osia putoilemaan. Kokemusta on...
Omalta kokemuksen perusteella kyllä suosittelen autoa jonka kasaat itse. Opit kerrasta tuntemaan autosi ja kynnys purkaa ,huoltaa ja koota takas alenee huomattavasti.
Näinkin toimittaessa tarvitset sitä lukitetta...
Riippuu valmistajasta eli missä autot kasataan.. ovatko sun kokeumukset HPIstä vai jostain muusta? Käsittääkseni HPIn monkeyt tekevät ihan hyvää jälkeä... tai ainakaan en muista laadusta kauheesti valitettavan alan lehdissäkään. Mutta varmasti kannattaa tsekata ruuvit ja paikoin parantaa tilannetta lukitteella; ihan turhan päiten tuskin kannattaa panna autoa osiin kuitenkaan.
Itsekin ostaisin kitin ja kasaisin itse, mutta kyllähän se RTR (tai ARR) säästää aikaa ja vaivaa, jos on ajasta puutetta. Nykyään niiden laatu kun on keskim. määrin jo aika korkea.
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Ensimmäisenä mieleen juolahti Hobbylinnan sivuilta tämä:
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=7
Lainaa
Kit on todellakin suositeltava vaihtoehto. Mutta onkohan tuo 80 km/h ehkä turhan tehokas? Isäni osti jonkun auton vuonna 1999 (olikohan Traxxas Nitro 4-Tec?)ja tutkalla mitattaessa meni 90 km/h. Tällöin hänellä oli kokemusta vain yhdestä nitro veneestä... Itse olin 8 vuotias, ja veljen kanssa katsottiin kun isä rällästi autollaan. Sitten kysyttiin isältä että voisiko koittaa, hän käänti katseensa pois autosta ja sanoi, että ehkä kohta ja varovasti, hyvin varovasti. Auto sinkosi melkein täydellä kaasulla suoraan Alfa 156 renkaaseen ja eturipustus oli kyllä kauheaa katseltavaa. Voi siis helposti mennä auto aloittelijan käsistä esim. 1:1 autoon päin.
En usko että on tolla koneella ja mufflerilla eli tuskin ongelmaa tämän kanssa. Vaikka ei se vakiopakarikaan mikään huono ole; päinvastoin.
EDIT: Motissa on varmasti tehoa riittämiin (ainakin alkuun), mutta tarkoitan ettei se ole sellainen kisakone jonka kanssa saisi olla tarkkana että lähtee pahasti käsistä. Tietysti keskittymistä vaaditaan, kännykkään ei kannata puhua samaan aikaan.
Tähän tarkoitukseen on järki päässä.
Ajopaikan valinta, kaasujalka(/sormi), keskittyminen.
Nopeutta on helppo vähentää, mutta hitautta hankala nopeuttaa.
Juuri näi Sami. Sun linkki ei toimi? Ainakaan tähän mun duunin PC:hen....
EDIT: ei toimi näköjään muidenkaan tuolla saitilla juts nyt..
Oma kokemus on TT:n RTR autosta ja ajokaverilla on Kyosho.
Molemmissa olisi kyllä viimeistelyssä toivomisen varaa...
Se selittää ;-)
Seuraavan kohdalla merkki on toinen ja kokoan itse....
Mikäs sit olisi paras ja laadukkain rakennus sarja?
Tarkoitan tässä 1/8 crossareita...
Kyllähän noi kaikki tunnetuimmat on tosi laadukkaita, paitsi ehkä italialaiset, niidenohjeet ovat yleensä aika surkeita.
- Tamiya
- Mugen
- HPI
- Kyosho
- Asso
jne.
Itse olen kasannut monta Tamiyaa, monta Kyoshoa ja monta HPI:tä, yhdessäkään ei ole ollut millinkään heittoja suuntaan tai toiseen, osien laatu on erinomainen ja viimeistely, ja kuvitetut ohjeet huippuluokkaa. Kaikki HPI:n ohjeet saat myös niiden saitilta www.hpiracing.com/index2.htm kun valitset cars & trucks / auton malli / manual
Mugen on tullut vastaa aika erikoisissakin yhteyksissä... Kukahan sitä edustaa Suomessa?
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Itse olen kasannut monta Tamiyaa, monta Kyoshoa ja monta HPI:tä, yhdessäkään ei ole ollut millinkään heittoja suuntaan tai toiseen, osien laatu on erinomainen ja viimeistely, ja kuvitetut ohjeet huippuluokkaa.
Ja ohjeissa on kunnolla selitetyt jutut. Ja varaosatkin mainitan erittäin selkeästi ainakin kyoshon ohjeissa.
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Mugen on tullut vastaa aika erikoisissakin yhteyksissä... Kukahan sitä edustaa Suomessa?
Kysy vaikka Tony Raikkaalta ja Googleta kans
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Mugen on tullut vastaa aika erikoisissakin yhteyksissä... Kukahan sitä edustaa Suomessa?
Mugenia edustaa Future-RC. http://www.rc-kauppa.com/
Jos ajatellaan tavallista pihasudittelijaa ja sama hemmo käy satunnaisesti radalla hypyttämässä autoaan,ja kuitenkin kaipaa hyvää ajettavuutta ja suorituskykyä,onkin se valinta sit aika vaikea paikka.Itsekin kuulun tähän sarjaan....
Onko noissa merkeissä sit loppujen lopuksi kuinka huikeita eroja keskenään? Ja missä se ero tulee vastaan?
Missä kulkee järkevä hintataso?
Itse painin jo "isi" sarjassa joten lelun hinta ole se ensimmäinen rajoittava tekijä.Joskus on hyvä kun on jo ikää vähän enemmän :mrgreen: . Eikä joka osan tarvii olla hiilikuitua tai titaania.....
Noiden settien vertailu on loppujen lopuksi maallikolle aika vaikeaa kun yhdessä on mukana sitä ja toisessa tätä.... mikä sit on tärkeää ja mikä ei...
Ehdotuksia seuraavaksi 1/8 rossariksi?
Periaatteessa kaikki on samanlaisia! Erot ovat pieniä, lähinnä osien laadussa. Mugen ja K edustavat tässä hihg-endiä ja niissä kustannukset ovat varmasti minimissään, koska ovat erittäin kestäviä. Toisaalta aloitus kirpaisee enemmän, kun taas esim. Hobaon tai GS Stormin tapauksessa, jossa aloitus on about 50% edellisistä. GS:n runko on 290e ja Mugenin MBX5 päälle 500e.
Autoina sinänsä hyvin pitkälle täysin samanlaisia, GS esim. ehkä vastaa MP6:sta eniten, tosin kevyempi käsittäkseni.
-Mika
Jos valita pitäisi lähtisin ehdottomasti GS:n, tai Hobaon kelkkaan crossareissa. Molempiin saat osat luotettavalta taholta, osat ovat "halpoja", Hobaoon osia myös kisapaikoilla(+), "halpoja" ovat myös itse rungot.
Autot ovat kuitenkin lähes identtisiä. Mikäli mielenkiintoa haluat, niin odottele sitä uutta luxury buggya, josta keskustelua toisessa topicissa.
Siitä jengi ainakin olisi kiinnostuneita, mikäli semmoisen ostaisit.
Valinta on sinun.
No ni kiitokset kaikille vinkkien antajille!!Päädyin ostamaan Hpi:n super nitro rallyn!!Kiitokset Mikan hyville hehkutuksille ja kehuille kyseistä autosta!!Tänään kävin ekat täys kaasu pyöritykset tekemässä ja on erittäin ärhäkkä munee niin perkuleesti 8) !!Tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen hankintaani!!
Sähän oot ihan vauhtia pitänyt sen oston suhteen.
Ei tuolla vehkeellä pitäisi ostostaan katua.
Nautinnollisia hetkiä uuden harrasteen parissa!
Joo elämä on liian lyhyt pitkiin harkinta aikoihin ja kun sopivalla hinnalla sain ni mix ei 8) !!Ainut mikä ois voinnu olla ni se roto startti ni ei tarttis nykii...!!!Kiitoksia vaan ja kyllä oli suu messingillä ku hiekkaprkkiksella pyörittelin..Aivan mahtavaa!!!
Onnea uudelle fiudelle ja tervetuloa mukavan harrastuksen pariin!
Tää on laji jossa toi nälkä tuppaa kasvamaan syödessä....
Ostitkos käytettynä vai uutena? Jos ostit uutena, muistithan sisäänajon? Se lisää moottorin käyttöikää suhteellisen paljon.
Hyvä säkä kävi ku löysin pari viikkoo vanhan käytetyn ni oli just sissään ajo tehty ni pääs heti ajelemaan kunnolla!!Just kävin vetäsees illan viimiset kiemurat!!Kyllä on tyylikästä päästellä menemään!!Kaikista parhaita on noi pikkupojat ku tuli ihailee ja kyselee kaikenlaista!!Ei voi muuta todeta ku KYLLÄ LAPSELLA TÄYTYY OLLA LELUJA!!!!Ainut mitä olen huomannut niin ku vähän aikaa on ajellu ni alkaa tyhjä käynillä pätkimään???Meinaa sammuu mut ei sammu!!!Kuitenkii on samat säädöt ku aikasemmin ja silloin meni ihan hyvin!!Mikähän mahtaa olla homman nimi???
Lainaus käyttäjältä: "rodney"Ainut mitä olen huomannut niin ku vähän aikaa on ajellu ni alkaa tyhjä käynillä pätkimään???Meinaa sammuu mut ei sammu!!!Kuitenkii on samat säädöt ku aikasemmin ja silloin meni ihan hyvin!!Mikähän mahtaa olla homman nimi???
Se on kaksitahtinen. Ihan normaalia :D
All rait!!Täytyypi sitten vain elää sen asian kanssa!!Kiitoksia infosta!!
Ja vikahan voi aina myös olla tulpassa, kannattaa pitää muutama tulppa aina varastossa huonon päivän varalle jolloin vanha tulppa sanoo sopimuksensa irti.
Joo meinasinkii hommata heti huomenissa muutaman vara tulpan!!Lisä vinkkejä/parannus ehdotuksia otetaan avosylin vastaan 8) .
Mä suosittelisin tätä.
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=140