RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: hanzu12 - 08.07.04 - klo: 23.43
-
Noniin nyt aijon hommata uuden polttiksen. Olisin ajatellut ostaa tuota autoa. KYOSHO TR-15 NISSAN XANAVI MONSTER GT-R. Hinta on ilman radiolaitteita tasan 200€. Pakkia tossa ei mahda olla. Onko toi kuinka kestävä. Kyoshon varaosat on ainakin törkeen hintaisia.
Vai pitäisikö sittenkin tt ssk 1/10 monster truck. Laitakaa mielipiteitänne autoista. Viikon loppuna meinaan jomman kumman ostaa.
-
Tai sitte HPi mt2.
Hinnat ei olisi niin korkeat ja käynnistys tapahtuu rotostartilla.
OT: 1kk vanha mt 265e ilman sähköjä. http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=67
-
Itse ottaisin ehdottomasti MT2:n ton kyöstin sijasta. Autot on lähes samanlaisia, vaikkaki MT2 uutena tuplasti kalliimpi.
-
Aattelin nyt kysyä etukäteen, että onko noilla stadiumtruckeilla hyvä ajella kunnon radalla? Kyllähän nuo taitaa 1/8 autoille jäädä haisemaan, mutta kuitenkin.
Ite oon ostamassa varmaankin tuota TT:n truckia kun halvalla saa. :)
-
ei oikeestaan.. siis suomen krossiradoilla ainakaan siltä pohjalta mitä olen nähnyt. sen pitää olla kunnon crossari (1/8 ). noi on liian tehottomia siihen. kato nyt miten pieneltä Savagekin (hiton iso auto) näyttää radalla http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6610&start=600
-
Itselläni on kyseinen auto. Asvaltille ei oikeen sovi, tehot ei riitä kunnon revittelyyn ja löysä alusta aiheuttaa suuren kääntöympyrän. Nurmikolla ja maastossa tahtois enemmän tehoa ja pohja kuluu helposti juuri löysien jousien takia. Parhaimmillaan auto on hiekkakentällä, mutta siihenkin sopisi paremmin ralliauto!
En oikeen keksi mitään hyvää syytä ostaa tuota autoa, itse en ainakaan siitä pidä. (Sain halvalla kuitenkin)
Kehityskelpoiset vinkit ja puolustuspuheet ovat tervetulleita!
-
mulla on aikalailla samanlainen käsitys. tehoa on tietysti helppo hankkia lisää jyhkeemmällä esim .18 (3,0cc) koneella ja kunnon pillillä; mukana tuleva on lähinnä pilliksi naamioitu muffleri
-
Oma K:n Stadium Force on melkein sama peli ja kyllä siitä ihan kelpo pelin saa rahalla :)
Eli kone ja pilli uusiksi, sekä ainakin jäykemmät iskari öljyt + jouset.
Itse olen modaamassa myös uudet iskari tornit siten, että jouset saa pystympään kulmaa -> jäykempi jousitus.
-
Näinhän se on.
-
Ostin nyt myös tuollaisen. Nuo jouset oli kyllä todella huonosti laitettu. Pienikin nyppy niin kolahti pohja maahan. Mutta tein samana iltana siihen muovilevystä jousille uudet kiinnikkeet yläpäähän niin sai jouset pystympään. Nyt on alusta hyvä ja hypyt onnistuu hyvin :lol: . Tuo kone on kyllä minukin mielestä aivan liian tehoton tohon autoon. Liikkeelle lähtee kyllä tosi huonosti :( . Tossahan on se CS kone. Eikäs tuo ole kyoshon kone ja vissiin 15.
-
Jäykempien jousien haittapuolena on yhdessä nopean voimaservon kanssa, että auto kaatuu helposti pitävällä pinnalla!
Ainahan voit hankkia tehokkaamman pannun, mutta silloin kyllä ajo-ominaisuudet käsrsii tai niin luulisin??
-
Jäykempien jousien haittapuolena on yhdessä nopean voimaservon kanssa, että auto kaatuu helposti pitävällä pinnalla!
Ainahan voit hankkia tehokkaamman pannun, mutta silloin kyllä ajo-ominaisuudet käsrsii tai niin luulisin??
Toi auto on 360mm leveä, eikä siis todellakaan kaadu helposti. Jäykemmät jouset ja öljyt on vaihdettava jos meinaa ajella muuallakin kun tasaisella. Pannun vaihto paremaan on suositeltavaa, esim T-15 on hyvä.
-
Auto on kyllä niin leveä että sei ainakaan kurvissa kyllä kaadu. Mutta jouset oli aluksi niin huonot että kun löi jarrun pohjaan niin otti etupää maahan. Eikös tossa ole 15kone. Ajettelin että jos laittais siihen HPI 15 motin.
-
no täytyypi sitten ottaa oikeen videolle kun tr-15 kaatuu!!
-
Mutta ei niitä jousia liian jäykkäksi saa laitaa. Rajansa niilläkin.
-
Auto on kyllä niin leveä että sei ainakaan kurvissa kyllä kaadu. Mutta jouset oli aluksi niin huonot että kun löi jarrun pohjaan niin otti etupää maahan. Eikös tossa ole 15kone. Ajettelin että jos laittais siihen HPI 15 motin.
Jos uutta ostat, niin osta suoraan joku halpa ja kiva .18 kone.
-
Haha, mikäs sellanen on "halpa kiva .18" ...... T-15 hintaa on vaikea lyödä ja tehoissakin mukava.
-
No kallis ja kiva sitten :mrgreen:
-
Minkä valmistama toi T-15 on?
-
Haha, mikäs sellanen on "halpa kiva .18" ...... T-15 hintaa on vaikea lyödä ja tehoissakin mukava.
Oliskos tuo mitään :wink: :
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCLU2&P=ML
Ei ihan yhtä halpa kuin T-15,mutta ei tuota kalliiksikaan voi sanoa.
Vissiin Ossin tekemä ja Duran valmistama (tai toisinpäin),eli ei pitäis olla aivan lelu.
RC-Car-Actionissa kehuivat tuon tehoja ja muitakin ominaisuuksia........eli tässä voisi olla ihan mukava vaihtoehto Kyöstin .15:lle
-
Minkä valmistama toi T-15 on?
HPI
Vaikka Hobbylinnasta:
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=58
-
laitoin omaan kyoshoon tupla iskarit, nyt on hyvä jousitus. Ja siinä uudessa puna kantisessa koneessa on hyvin potkua, ostin kärkkäiseltä uutta 16% sinistä auto löpöä niin vetää asfaltillakin metri tolkulla kumia ja hyppii isojen kivien yli ihan miten vaan, pistäkää säätöihin niin rupeaa liikkumaan- mahtava peli !!
-
laitoin omaan kyoshoon tupla iskarit, nyt on hyvä jousitus.
Miten laitoit tuplat kiinni? Löytyykö kuvaa?
-
ruuvasin vaan pallot sopivaan paikkaan ja napsautin iskarit paikoilleen- laitan kohta puoliin linkin kuviin!!
-
Voi rähmä, tais ottaa eilen kytkin lopputilin :?
Minkä pistän tilalle, kun oon kuullu että jotkut kyoshon kytkimet eivät kestää litraa kauemmin ja hintakaan ei sais nousta pilviin??
-
Hobaon kytkin.
-Halpa
-yksinkertainen 3-palainen
-kestää ~50L
-hintaa (sis palat, kellon ja vauhtipyörän) ~20-25e
-
Hobaon kytkin.
-Halpa
-yksinkertainen 3-palainen
-kestää ~50L
-hintaa (sis palat, kellon ja vauhtipyörän) ~20-25e
Ei sovi kyoshon pannuun.... :mrgreen:
Voi olla muutenkin vähän liian iso.....
-
KYOSHO KC 45 KYTKINPALAT - tinkaa kovasti
www.karkkainen.com/lelu/tuotteet.php?vaid=1911&tyyppi=19222&aid=643&laj=
-
tuolta löytyy kuva tupla iskareista "kallistuksen vakaajista"
www.ii2.org/image.php?img=3104302
-
tuolta löytyy kuva tupla iskareista "kallistuksen vakaajista"
www.ii2.org/image.php?img=3104302
Ei toimi kuva.. ainakaan mulla.
-
joo näkyy olevan joku häiriö tuolla .. toimi eilen ihan hyvin ootellaan eiköhän se siitä. ne mun iskarit saa 3 eri asentoon maaston mukaan.
-
Kyllähän ne sielä on. Varmaan auttaa jonkin verran ajettavuuteen.
-
www.ii2.org/image.php?img=3104302
-
Jees, sai taas auton kuntoon pitkästä aikaa ja kakkosvaihdekin alkoi toimimaan. Sellainen vaan häiritsee, että miten pystyis vielä parantamaan auton kääntyvyyttä vauhdissa, kun tuntuu olevan toi kääntösäde liki 30 metriä! Oon laittanut jo voimaservon, mutta se auttaa vaan hitaassa ajossa. Minkälaisia renkaita käytätte?
-
Uutta kysymystä vaan pukkaa: Kylmänä moottori antaa kivasti tehoa, mutta moottorin lämmetessä se alkaa hyytymään..No koitin irroittaa sen letkun, joka menee tankista pakoputkeen, ja kas kummaa tehot tulevat takaisin, mistä moinen ilmiö?
-
Laita pääneulaa hieman laihemmalle. Paineen alaisena saa enemmän polttoainetta luonnollisesti.
-
Nyt on asetukset kunnossa ja auto kulkee tosi hyvin! Oli lainassa pro-tason infralämpömittari ja näytti motin pakosarjan lähettyvillä 180 astetta!! Ehkä vähän liikaa, mutta tarkoituksena on kuitenkin ostaa toi HPI T-15. Pitäis vaan saada aikaiseks vähän videota esitettäväksi.
-
180 alkaa olla jo vähän turhan kovat lämmöt :D! Tai sitten sulla on mittarin kalibroinnit persiillään! No, toivottavasti kestää hyvin.
Ja T-15 on aivan erinomainen moottori. Pitää sitäkin vähän mainostaa kun itsellä on semmoinen ja toimii ihan saamarin hyvin :P!
-
sitä vaan pohdin, että mahtaakohan toi T-15 olla liian tehokas moottori? Muistaisin, että edes moottoripukkeja ei tarvii.
Kyllä mittari on kalibroitu, auto kulkee noilla säädöillä tosi hyvin, saan kyllä pidettyä lämpötilat 140 asteessa, mutta silloin on kulku todella tahmeaa. Mittaajana oli käytössä alan ammattilainen kiinteistöhuoltopuolelta ja mittari on kalibroitu.