RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Traxxas => Aiheen aloitti: mikari - 14.09.13 - klo: 23.21
-
Tässä oma sähköistetty 4x4 Slayer Pro, toimii varsin mukavasti nyt ja ajettavuutta alkaa löytyä ihme kyllä, onhan tuo aika esikuvanmukainen verrattuna matalalattia autoihin.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fslash%2Fpro_tekno2.jpg&hash=1a86c45b8426f0c48614066ee9c7f22ccbfdc34f)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fslash%2Fpro_tekno1.jpg&hash=b911f4ad80afce75352ba5a9d23e0c6296b96276)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fslash%2Fpro_tekno3.jpg&hash=ee65027eb95542c8f86acc35bd690ff062f41cf5)
Vaikka nitron ääni ja haju on vaihtunut suhinaan, autoa on ihan makee viedä.
Autoon on tekno konversion lisäksi laitettu vakaimet, takajarru (kyllä mekaaniset jarrut vaihdelaatikon takia joka autta pitämään moottorin lämmöt alhaalla), vaihdettu jouset jäykempiin ja Teknon alu Slässi yhteensopivat hexit, jotta alle sopivat Louisen Turbot, ja vaihteen tilale diffi. Nopeus riittää 1-vaihteisena mukavasti, vaihteella saa toki sitä helposti lisää jos tarpeen. Ihan näyttäväkin peli radalla. Sähköt Orinilta, ohjausservo Radiopost green, kaasu/jarru Traxxas vakio blue ja Gen Ace akku.
Onko muita kokeilijoita?
-
Tässä oma sähköistetty 4x4 Slayer Pro, toimii varsin mukavasti nyt ja ajettavuutta alkaa löytyä ihme kyllä, onhan tuo aika esikuvanmukainen verrattuna matalalattia autoihin.
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fslash%2Fpro_tekno2.jpg&hash=1a86c45b8426f0c48614066ee9c7f22ccbfdc34f)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fslash%2Fpro_tekno1.jpg&hash=b911f4ad80afce75352ba5a9d23e0c6296b96276)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.snrt.net%2Fslash%2Fpro_tekno3.jpg&hash=ee65027eb95542c8f86acc35bd690ff062f41cf5)
Vaikka nitron ääni ja haju on vaihtunut suhinaan, autoa on ihan makee viedä.
Autoon on tekno konversion lisäksi laitettu vakaimet, takajarru (kyllä mekaaniset jarrut vaihdelaatikon takia joka autta pitämään moottorin lämmöt alhaalla), vaihdettu jouset jäykempiin ja Teknon alu Slässi yhteensopivat hexit, jotta alle sopivat Louisen Turbot, ja vaihteen tilale diffi. Nopeus riittää 1-vaihteisena mukavasti, vaihteella saa toki sitä helposti lisää jos tarpeen. Ihan näyttäväkin peli radalla. Sähköt Orinilta, ohjausservo Radiopost green, kaasu/jarru Traxxas vakio blue ja Gen Ace akku.
Onko muita kokeilijoita?
Makeen näkönen kärry! Mikä pinjoni sulla tossa on? Paino varmaan nousi kun sähköistit..
-
Jonkin verran. 17T niin lämmöt pysyy alhaisina, 18T :kin menis. Tohon ku lyö 2-vaihteen niin sit kyl mennään tosi kovaa.
-
Jonkin verran. 17T niin lämmöt pysyy alhaisina, 18T :kin menis. Tohon ku lyö 2-vaihteen niin sit kyl mennään tosi kovaa.
On varmaan tehokkaampi sähkönä?
-
No ei se lainkaan huono O.S 21tm:lläkään ole ja kovin erilaisia joten en lähde vertailee (pitäs nähä vierekkäin)
-
No ei se lainkaan huono O.S 21tm:lläkään ole ja kovin erilaisia joten en lähde vertailee (pitäs nähä vierekkäin)
Joo ei varmasti oo huono polttiksenakaan!
-
.. Mutta onhan tuo sähköisyettynä tosi vaivaton.
-
Jep,niinhän se on. Itse valitsisin sähkön;)
-
Tuli kokeiltuu myös vaihteellisena ja hyvinhän se toimi. 15T pinjonilla ei moottori just lämmennyt ja pääsuoralla vauhti oli vähän reippaampi ku 17T 1-vaihteisena. Periaatteessa välittämällä vähän pidemmäksi wide gear setillä ja vaikka 16T/17T pinjonilla voisi toimia myös 3S lipolla, jolloin auto olisi yhtä nopea mutta jonkin verran kevyempi. Negaa jonkin verran kuitenkin siitä että diffillä auto on mukavampi käsitellä etenkin kovemmissa nopeuksissa, nielee epätasaisuudet jonkin verran paremmin ja pysyy paremmin raiteilla. Joten varmaan vaihdan diffin takas kuitenkin. Hauskahan tuo oli kokeilla sinänsä että toimii hyvin ja jos haluu mennä todella kovaa, niin tuossa mahdollisuus.
-
Huomasin että Ostetaan -topikissa haetaan useammassakin aiheessa Slashia mutta ei muovivetareilla tai Slashiin (4x4) teräsvetarit. Omat kokemukset ovat muovivetareista tässä auitossa positiiviset kesän ajalta, on vedetty sorakuopalla ja Lavangon rallicross radalla ja muualla, vetareihin ei ole tarvinnut koskea. Joten luottoa löytyy. Itselä ei ole ainakaan suunnitelmissa lähteä korvaamaan niitä teräksisillä. En sitten tiedä pitäiskö?
-
Muovivetarit on ihan hyvät. Toimii ainakin kokeneemmalla kuskilla joka jo hallitsee kaasusormensa ja auton säädöt. Ja jossain sulakkeen on oltava...
-
Muovivetarit on ihan hyvät. Toimii ainakin kokeneemmalla kuskilla joka jo hallitsee kaasusormensa ja auton säädöt. Ja jossain sulakkeen on oltava...
Jep,samaa mieltä.Itsellä ei kiinostusta edes teräs-spurreihin koska mielummin 10e spurri kuin 100e moottori :smiley:
-
Jep :wink: tos on lisäks slipperi suojaamassa muovi spurria ja vaihteistoa. Oon ajanu aika löysällä slipperi mutta en viitsiny tiukentaa ku jo kerran meni laatikko. Sillon se oli kyl liian tiukalla. Koukuttava kärry :cool:
-
Tuli huomattua niinkin yksinkertainen asia että meneehän tuo diffi paikoileen suoraan vaihteenkin kanssa. Se tuli siis sitten asennettua.
-
Nyt olis 6S kestävä säädin. Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai Revosta 6S:llä ?
-
En ihan tiedä mitä kokemuksilla haetaan, mutta muutama kiinankone on tärvelty kyllä kavennetulla E-Revolla (lue: E-Revossa Slayerin tukivarret) 6s-lipottimien kanssa. Muilta osin kyllä pysyi nipussa.
-
Vauhtia kai .. Sorakuopalle kenties tai rallikrossiin... Mutta joo taipuvaisempi 3S käyttöön .. Hyvä tietää että kestäisi kuitenkin
-
Pääsin vielä testaa saviaradalla akullisen. Keskidiffi + vaihde Teknon kanssa erittäin toimiva, hauska viedä, ei kovin kiikkeräkään enää, virheitä tuli vähän. Oikeastaan todella vähän verrattuna siihen ku ekaa kertaa olin radalla tällä. Suosittelen, fun factor on korkea. Vauhtiakin mukavasti, tosin aika maata pitkinhän tuota on ajettava, hyppykoneeksi siitä ei ole.
-
Tuli mieleen että oisko tuohon ollut järkevämpää laittaa 1/10 sähköt? Meinaan,olis tullut kevyempi ja nopeampi,esim se traxxasin velineon olisi ollut passeli tuohon 3s lipolla,ehkä jopa 2s. Vai olisiko se liikkunut enään mihinkään? Auton painosta ei mulla oo mitään hajua mutta luulis että se olis niilläkin liikahtanut :)
-
En tiä, mukava menijä noinkin!
-
Vähän tein syyshuoltoa, etudiffistä oli mehut kadonneet, nyt laitoin 30K, ehkä taakse vielä jotain kevyttä
-
Nyt pääsin testaamaan ekan kerran tätä autoa.Tosin ilman jarrua koska servo y-haaroitin ei vielä tullut,hobbylinnasta(kolvaaminen ei onnistunut).2300kv,motilla 16t pinjonilla ja 4s pakalla.Ja ilman vaihdetta,diffin kanssa.Suunitelmissa olisi laittaa talven aikana mm2 säädin ja 2650kv,moottori.Sit mennään jo tosi lujaa ilman vaihdetta ja vaihteella liian lujaa :grin:
-
Tähän autoon olis talven aikana tarkoitus laittaa tekinin combo. RX8 säätimestä se uudempi versio (GEN2) ja 2250kv Truggy-moottori.Saatta olla "hieman" raju tähän autoon mutta uskoisin että 4s ja 14-18t välitys ilman vaihdetta diffillä toimii.Ja kyllä tämä scorppariakin liikuttais,siinä toki 6s;)
Kiitti p-manille kun vihjasit tekinin suuntaan:)
-
Tähän autoon olis talven aikana tarkoitus laittaa tekinin combo. RX8 säätimestä se uudempi versio (GEN2) ja 2250kv Truggy-moottori.Saatta olla "hieman" raju tähän autoon mutta uskoisin että 4s ja 14-18t välitys ilman vaihdetta diffillä toimii.Ja kyllä tämä scorppariakin liikuttais,siinä toki 6s;)
Kiitti p-manille kun vihjasit tekinin suuntaan:)
On niitä muitakin hyviä kuin Tekin, mut noi on varmasti laatukaamaa ja todella laaja mallisto. Buggy ja Truggy malleja molempia kuudella eri KV-arvolla. Rapakon toisella puolella huippu M8e kuskitkin käyttää lähinnä Orionia ja Tekiniä.
Toi 2250kv truggy liikuttaa Scorpparia ihan 4s akullakin :cool:
-
Tuossa yritin etsiä foorumilta infoa,onko olemassa muutossarjaa tuon alkuperäisen vaihteiston tilalle?Auto muutettu sähköiseksi ja nyt kun on vaihdettu terässpurri(se iso ratas) se ei luista enää,vaihteisto antautui toisena ajokesänä.Vai onko sisukset korjattava nykyisestä vaihteistosta?Onko teräsrattaita noihin?
-
Heitä sähkömaxxin eli E-Maxxin aski siihen, se kyllä kestää. Dollar hobbyzta saat sen tai Summitin kaks portaisen lootan jollain 50 dollarilla.
-
Jep panen tilaukseen kun sopivuus varmistuu,käykö nuo vaihteistot kaiken ikäisiin?Oman ostin -09 käytettynä.
-
Jos se on uudempi T-Maxx (3.3) niin siinä on tietääkseni samassa kohtaa vaihteiston kiinnitys reiät kuin uudessa E-Maxxissa /Summitissa. Joten pitäis sopia heittämällä.
-
Tuo on 2,5 mallin T-maxx.Mitenhän menee paikoilleen?
-
Aiheet yhdistetty :smiley:
-
Noniin. Vanhasta originaali Revo 2.5R:stä tuli sitten sähköistetty malli. RB:n TM323 sai väistyä ja tilalle Hobbywingin Xerun M6B Combo. Moottoripukiksi loppujenlopuksi How2rc:n malli, koska ensiyrittämä Monster RC:n pukki oli aivan susi. Laatikkoa räplätty sen verran, että forward only kit laitettu ja ykkös vaihde poistettu ja tietty lukittu kakkoselle. Ensitestit tulevana viikonloppuna, mutta renkaat ilmassa koeistettu, että toimii kuten pitää. Tarkoitus on liikutella kärryä 4S:n voimin, kun 6S todennäköisesti karkaa käsistä ja rikkoo turhaan autoa.
Mielenkiintoinen projekti oli ja odotukset on kovat tälle jo liki vintagepelille :)
-SB