RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Raipe - 31.07.04 - klo: 18.11

Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 31.07.04 - klo: 18.11
Onko kellään kokemusta pureten alpha 3:sesta?
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: blenheim - 31.07.04 - klo: 20.01
[OFFTOPIC]Kannattaa muuten kokeilla sitä Haku- toimintoa tuolta yläpalkista. Se autttaa huomattavasti. Tästä on keskusteltu ennenkin... Jos olet uusi niin suosittelen sääntöjen lukemista sekä oman järjen käyttöä. Ei pahalla, muttei ihan hyvälläkään. Ennakkotapauksia on ollut runsaasti.[/OFFTOPIC]

Ja tässä topicci jossa on jotain... http://rc10.fi/viewtopic.php?t=7265
Otsikko: Re: pure alpha 3
Kirjoitti: anon 71 - 27.08.04 - klo: 19.34
Lainaus käyttäjältä: "Raipe"
Onko kellään kokemusta pureten alpha 3:sesta?



Se on ihan romu auto. Se ei kestä mitään.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: absum - 27.08.04 - klo: 20.28
Lainaus
Kannattaa muuten kokeilla sitä Haku- toimintoa tuolta yläpalkista. Se autttaa huomattavasti.


No ei se aina kyllä auta. Tämän forumin hakutoiminto on sen verran avuton, että sillä asian löytäminen saattaa olla varsin tuskastuttava kokemus. Mutta se siitä.

Itselläni on GP3:sta kokemusta. Kokemattomana noobiena menin sellaisen ostamaan ja jälkeenpäin ei ostos ole hirveästi riemuhuutoja saanut aikaiseksi. Hyvin pian ostos saikin seurakseen Savagen, johonka vertailu ei tee kunniaa Kyosholle.

GP3 on suhteellisen tehoton, vaikka onkin .15 -koneella. Rakenteeltaan ja osiltaan se on naurettavan heikkoa tekoa. Itse tuhosin tuosta muutamalla ajokerralla vetarit, vetorattaat (hiekkaradalla) ja pyörien laakerit kuluivat jo ekalla kerralla veltoiksi. Nytkin se odottaa, josko siihen viitsisi pienen omaisuuden investoida ja kuntoon saattaa.
Käytännössä autosta saa näpertelemällä kohtuullisen hyvän auton, mutta tavoitteen saavuttaaksesi joudut Kyoshon kalliiden varaosien vuoksi investoimaan kohtuuttoman paljon rahaa. En suosittele kenellekään. Käytä rahasi paremmin.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: C-Art - 27.08.04 - klo: 22.24
Pureten on lähinnä asflattiauto, joten ei kannata mennä sanomaan että hajosi kun rälläs hiekalla, hyvin se kestää kun vähän oppii ajamaan mutta tietty jos sudittelee ilman rataa tms että hana pohjassa suoraa ja täydet käännöt ja taas hanaa niin kyllä sen rikki saa, kuten minkä tahansa.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: absum - 27.08.04 - klo: 23.47
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
ei kannata mennä sanomaan että hajosi kun rälläs hiekalla

No niin no. Auto on ostettaessa varustettu sorarenkailla, korkeammalla alustalla ja vähemmän viisaan hoksauttavissa mainoskuvissa sillä ajetaan hiekkarataa. Tyhmempi olettaisi sen kestävän hiekkaradallakin ajon, mutta ilmeisesti kaikki muut osaavat olla haksahtamatta moiseen ja osaavat olla käyttämättä ralliautoansa hiekalla (!?)
Luotetaan siihen, eikä toki tuoda omia kokemuksiamme ilmi jatkossakaan.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Mini-Z - 28.08.04 - klo: 11.37
Onko kyseinen auto 4 vetonen  :wink:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: tux10 - 28.08.04 - klo: 11.40
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
Onko kyseinen auto 4 vetonen  :wink:


Kyllä on!
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Mini-Z - 28.08.04 - klo: 11.41
kuinka kovaa kulkee ilman virityksiä?  :D
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Nike - 28.08.04 - klo: 15.16
Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"
kuinka kovaa kulkee ilman virityksiä?  :D


Eiköhän tuo jotain 50-60kmh mene vakiona, jos sillä ny oikeesti jotain merkitystä on.   :roll:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 28.08.04 - klo: 17.56
Kyllästyin autoon alle kuukauden päästä ja ostin krossi vehkeen. tt eb4 s2... ei se mihinkän kulje, toi pureteeni. kyl se mul silti kestää ihan ok. mutta saahan siitä vara ruuveja mun tt:hen!  :mrgreen:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: C-Art - 30.08.04 - klo: 08.59
Lainaus käyttäjältä: "absum"
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
ei kannata mennä sanomaan että hajosi kun rälläs hiekalla

No niin no. Auto on ostettaessa varustettu sorarenkailla, korkeammalla alustalla ja vähemmän viisaan hoksauttavissa mainoskuvissa sillä ajetaan hiekkarataa. Tyhmempi olettaisi sen kestävän hiekkaradallakin ajon, mutta ilmeisesti kaikki muut osaavat olla haksahtamatta moiseen ja osaavat olla käyttämättä ralliautoansa hiekalla (!?)
Luotetaan siihen, eikä toki tuoda omia kokemuksiamme ilmi jatkossakaan.
Noniinno - aina tuo tyhjentävä jokapaikkaansopiva lausahdus. ;)

Kyllä sitä aikasemmin kesällä tuli omalla pörinätenillä lasketeltua hiekkakentällä monta tuntia putkeen mitään hajottamatta. En sitten tiedä miten te niillä ajatte, mutta toki myönnän että esim nykyinen kyostin wild dodge rami on paljon lepposampi ajella, ei vaan spurri meinaa kestää niin millään, liekö tuon .16 koneen syytä..  :roll:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: absum - 31.08.04 - klo: 19.02
Lainaus käyttäjältä: "absum"

Itse tuhosin tuosta muutamalla ajokerralla vetorattaat (hiekkaradalla)

Pikkuisen vedetään moittimista takaisin. Tuhottiinpa tuossa samaisella hiekkaradalla vetorattaat Savagestakin, joten syy kulumiseen löytyykin aivan liian hienojakoisesta ja pölyävästä hiekasta.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 31.08.04 - klo: 20.12
Tänään... slap ma fro meininkii tt eb neloselle ja purelle..... tt meni aika varaosiin mut pure ei...!!! se kesti ihan älytöntä rääkkiä. se oli niin vetää täynnä ja moottoori irtos kerran, pakoputki 2kertaa, kannu väänty pikkasen, kaikest hauskin ku oli läppä pohjas ni kuulu poks! ja moottori sammu... whthfck! menin auton viereen ni sit kilahti metrin päähän tulppa! se poksahti irti nätisti... kiva lelu toi pure... tarvii vaan uudet renkaat ku ne oli kulunu puhki.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 31.08.04 - klo: 21.31
Lainaus käyttäjältä: "Raipe"
Tänään... slap ma fro meininkii tt eb neloselle ja purelle..... tt meni aika varaosiin mut pure ei...!!! se kesti ihan älytöntä rääkkiä. se oli niin vetää täynnä ja moottoori irtos kerran, pakoputki 2kertaa, kannu väänty pikkasen, kaikest hauskin ku oli läppä pohjas ni kuulu poks! ja moottori sammu... whthfck! menin auton viereen ni sit kilahti metrin päähän tulppa! se poksahti irti nätisti... kiva lelu toi pure... tarvii vaan uudet renkaat ku ne oli kulunu puhki.
Siis sullakin lähti tulppa irti tolleen oudosti...

Kerran mulla meni kanssa samanlailla et aika hyvässä vauhissa kuuluu poks ääni ja tulppa löyty auton läheltä...

Olikohan se liian löysällä ku tollee lähtee??
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 31.08.04 - klo: 23.39
voi olla.... mut jos se on löysällä ni moottorin kuuluis sammuu heti.. en tiiä miten toi on mahollista. mut aikamoiset naurut sain. :lol:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: *HOKE* - 31.08.04 - klo: 23.44
Lainaus käyttäjältä: "Raipe"
voi olla.... mut jos se on löysällä ni moottorin kuuluis sammuu heti.. en tiiä miten toi on mahollista. mut aikamoiset naurut sain. :lol:


No kyllä se on täysin mahdollista.
monesti kun ensinmäistä kertaa uutta konetta käynnistää niin pitää tulpan olla löysällä että ei jää niin herkästi yläkuolokohtaan jumiin.
Sit kun kone pärähtää käyntiin niin tietysti se tulppa kiristetään.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Vesku1 - 05.09.04 - klo: 12.30
Kattelin tuossa Pro-Hobbyssä ko. autoa, mitä muuta siihen ready settiin tarvii että pääsee liikenteseen? Paketissa luki että radiot asennettu, siellä on siis servot muttei sitä ohjaintä käteen millä ajaa? Polttoainettakin mitä ilmeisemmin tarvii kans?
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 05.09.04 - klo: 12.59
Lainaus käyttäjältä: "Vesku1"
Kattelin tuossa Pro-Hobbyssä ko. autoa, mitä muuta siihen ready settiin tarvii että pääsee liikenteseen? Paketissa luki että radiot asennettu, siellä on siis servot muttei sitä ohjaintä käteen millä ajaa? Polttoainettakin mitä ilmeisemmin tarvii kans?
öö.. Sä tarvit hehkun tai helpommalla pääsee kun ostaa readyset boxin nii siellä on tarvittavat osat... Mä sain polttoainetta muistaakseni boxin mukana vai auton...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Vesku1 - 05.09.04 - klo: 20.47
Joo-o, osaisko kukaan sanoa palijoko tämmönen readyset boxi maksaa, kun katsoin sitä pakettia missä oli se auto, radiot asennettuna jne.jne,,, se maksoi 225 €. Tiedättekö mitään hyviä nettisivuja mistä löytyisi hyvää tietoa polttisautoista + oheiskamoista aloittelijalle, mieluiten suomenkielistä. Tiedän jo Googlen, sitä ei tarvi ilmoittaa... :wink:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 05.09.04 - klo: 20.57
ööö... Täält! :lol:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Mini-Z - 05.09.04 - klo: 21.07
readysetboxi maksaa atalassa 58€  :wink:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 06.09.04 - klo: 21.28
Jes mä saan huomenna GS-15 motin mun PureTen ykkösee. Pitäis kulkea vähän paremmin...

Voiskohan joku kertoa miten kyosho suosittelee ajaa sen sisään siis 3 kiekkkaa auki ja renkaat ilmassa mutta monta tankillista?? 2,5 kiekkaa auki maassa hissuksii ajellen monta tankilista??

Muita vinkkejä voi laittaa kans.

PS. En aja ekaa kertaa konetta sisää, mutta viimeks se meni vähän ohi ja iskä joutu tekemään sen melkee kokonaan ku se ei oikee luonnistunut multa...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Vesku1 - 06.09.04 - klo: 21.44
Siis kun ostan ReadySet paketin jollon auto on "valmiina ajoon" niin lisäksi pitää ostaa ReadySet boxi jotta tämän "valmiina ajoon" auton saa liikkumaan?  :?
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: tux10 - 06.09.04 - klo: 21.49
Lainaus käyttäjältä: "Vesku1"
Siis kun ostan ReadySet paketin jollon auto on "valmiina ajoon" niin lisäksi pitää ostaa ReadySet boxi jotta tämän "valmiina ajoon" auton saa liikkumaan?  :?


Kun rakennat talon "Avaimet käteen" periaatteella, niin ei sieläkään ole huonekaluja mukana!  :mrgreen:  (pieni vertaus)

Noin se on yleisesti kaikille merkeillä, autoja/radiot ovat ajovalmiudessa. Kaikki muut välineet täytyy ostaa...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 07.09.04 - klo: 15.28
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Jes mä saan huomenna GS-15 motin mun PureTen ykkösee. Pitäis kulkea vähän paremmin...

Voiskohan joku kertoa miten kyosho suosittelee ajaa sen sisään siis 3 kiekkkaa auki ja renkaat ilmassa mutta monta tankillista?? 2,5 kiekkaa auki maassa hissuksii ajellen monta tankilista??

Muita vinkkejä voi laittaa kans.

PS. En aja ekaa kertaa konetta sisää, mutta viimeks se meni vähän ohi ja iskä joutu tekemään sen melkee kokonaan ku se ei oikee luonnistunut multa...
Pari tankkii renkaat ilmassa neula n. 3 kierrosta auki. Sitten n. 5 tankkii hissutellen ja tankkien välissä neulaa kiristellen. Mitä lopummassa tota viittä tankkii oot, ni sitä enemmän voit aina antaa kierroksia vähäksi aikaa. Ei se välttämättä mee oikein jos ensin hissuttelet koko viisi tankkia neula 2.5 kierrosta auki ja sit yhtäkkii rupeet kuudennella tankilla vetää urku auki. Pikkuhiljaa...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 07.09.04 - klo: 17.02
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Jes mä saan huomenna GS-15 motin mun PureTen ykkösee. Pitäis kulkea vähän paremmin...

Voiskohan joku kertoa miten kyosho suosittelee ajaa sen sisään siis 3 kiekkkaa auki ja renkaat ilmassa mutta monta tankillista?? 2,5 kiekkaa auki maassa hissuksii ajellen monta tankilista??

Muita vinkkejä voi laittaa kans.

PS. En aja ekaa kertaa konetta sisää, mutta viimeks se meni vähän ohi ja iskä joutu tekemään sen melkee kokonaan ku se ei oikee luonnistunut multa...
Pari tankkii renkaat ilmassa neula n. 3 kierrosta auki. Sitten n. 5 tankkii hissutellen ja tankkien välissä neulaa kiristellen. Mitä lopummassa tota viittä tankkii oot, ni sitä enemmän voit aina antaa kierroksia vähäksi aikaa. Ei se välttämättä mee oikein jos ensin hissuttelet koko viisi tankkia neula 2.5 kierrosta auki ja sit yhtäkkii rupeet kuudennella tankilla vetää urku auki. Pikkuhiljaa...
Ok.

Renkaat ilmassa oon ajannu jo 1 tankillisen sisään ja nyt odotan että kone jäähtyy ja sit uutta tankkia sisään...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 07.09.04 - klo: 18.22
Voi sonta sentään.

Just ku olin saamassa 3 tankin renkaat ilmassa ajettua sisään nii vettä alkaa satamaan ja se ei hellitä ku vähäks aikaa...

Toi kone lähti hyvin käyntiin jos ekaa käynnistystä ei laskettais ku sain vetaa varmaa 20 kertaa ennen ku lähti käyntiin ja lupas jo melkee ekalla nykäsyllä.

Nyt kone lähtee muutamalla nykäsyllä käyntiin sisäänajossa ja polttoainetta tulee pakoputkesta reilusti. :wink:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 07.09.04 - klo: 21.16
Mistäköhän johtuu kun auto ei meinaa olla paikallaan tyhjäkäynnillä ja vaikka olen ruuvvaillut sitä tyhjäkäynti ruuvia suuntaa jos toiseen niin mitään ei tapahdu??

Voiskohan jostain esim. tulpan tiivisteen välistä mennä ilmaa ja se ei sen takia oikee toimi??

Siis auto on sisäänajossa ja 4 tankillista jo takana ja 4 edessä eli 4 tankillista hissukseen ajoa...

Ja tämä ongelma oli just kun laitoin konetta pikkasen laihemmalle että pysyy käynnissä kun ajelen sitä konetta sisään maassa ajellen...


PS. On aika tehokas kone ku kulkee kiitettävästi jo ku painaa pikkasen kaasua, vaikka sisäänajossa en painannut edes lähellekkään puoleen väliin nii johan kulkee... :mrgreen:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 08.09.04 - klo: 16.34
Johtuu kytkimestä... kiristä jousta tai kevennä kytkintä... ja pure on ihan älyttömän tehoton :mrgreen:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Mini-Z - 08.09.04 - klo: 16.47
käykö pureen esim. rc-pisteen proline korit
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: anon 71 - 08.09.04 - klo: 18.18
Voiko pureen pistää monsun iskarit? :shock:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 08.09.04 - klo: 18.29
Lainaus käyttäjältä: "anon 71"
Voiko pureen pistää monsun iskarit? :shock:
Tuskimpa kauheesti hyödyttäis, ku joustovaraa ei kumminkaan ole enempää..
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: anon 71 - 08.09.04 - klo: 19.58
Mut jos maavaraa nostais.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 08.09.04 - klo: 20.06
Lainaus käyttäjältä: "anon 71"
Mut jos maavaraa nostais.
Eiköhän vakioiskareillakin saa siitä sen maavaran irti, mitä siinä pystyy käyttämään. Menee muuten akselit liian vinoon ja pomppii paikaltaan ja kuluttaa kupit.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: MarkusH - 08.09.04 - klo: 20.07
Kaippa siellä diffin ulostulot hajois, eikä se tai no...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 08.09.04 - klo: 22.26
Nyt sain sen ajettua sisään vihdoin ja viimein ja on tälläinen ongelma kun auto on käynnissä ja kun painaa kaasua niin se ei lähe vaan rupee pikkuhiljaa kerää kierroksia ja kun painaa lisää kaasua niin se sammuu??

Saako liikaa polttoainettaa ja voiko joku paikka vuotaa??

Nyt menee uusiks tankki ja polttoaineletkut...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 09.09.04 - klo: 12.20
Mikäköhän tohon nyt tuli??

Elikkä kun painaa kaasua niin kone ottaa kierroksia mutta auto ei liiku ihan heti ja sitten kun se lähtee liikkeelle niin taka pyörät ottaa vastaan eli jarruttaa ja en ole varma tekeekö etupyörät samoin ku en ainakaan huomannut?

Tarttisin pikaisesti vastauksen.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: l150040 - 09.09.04 - klo: 13.01
Kytkin luistaa ilmeisesti sen takia, että autosi takavaihteistossa on jotain pielessä. Eli otappa auto käteesi ja katso, että takarenkaat pääsevät vapaasti pyörimään. Pyörittele samalla vaikka isoratasta, jolloin edelleen kaiken pitäisi pyöriä nätisti.

Olisiko esim. kivi eksynyt väärään paikkaan.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: jeejee - 09.09.04 - klo: 14.08
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Kytkin luistaa ilmeisesti sen takia, että autosi takavaihteistossa on jotain pielessä. Eli otappa auto käteesi ja katso, että takarenkaat pääsevät vapaasti pyörimään. Pyörittele samalla vaikka isoratasta, jolloin edelleen kaiken pitäisi pyöriä nätisti.

Olisiko esim. kivi eksynyt väärään paikkaan.


Niin tai diffin rattaat takaa muusina tai joku ruuvi irti sieltä. Tosiaan niinkä sanottiinkin jo että pyöritäppä pääratasta ilmassa niin onko se "raskas" vai pyöriikö kevyesti?  Jos siinä on jotain vikana ja on jäykkä niin ei ihme että moottori tarvii isommat kiekat että kytkin ottaa tarpeeksi kiinni, kytkin voi ollla kovilla. ;)
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 09.09.04 - klo: 14.37
Kyllä ne hienosti liikkuu kaikki...

Voi olla että jostain ihmeen syystä kone on liikahtanut lähemmäksi ratasta...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 09.09.04 - klo: 15.44
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Kyllä ne hienosti liikkuu kaikki...

Voi olla että jostain ihmeen syystä kone on liikahtanut lähemmäksi ratasta...
No silloin ne eivät pyörisi nätisti.. :?
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 09.09.04 - klo: 22.23
Parin tunnin purkamisen ja miettimisen jälkeen löysin vian...

Taka pään akseli on liian kaukana tai oli liian kaukana...
Nyt auto toimii hienosti paitsi että meni pääratas sileeks ja se olikin aika silee valmiiksi.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Sakkeri91 - 10.09.04 - klo: 23.42
Kyllä mun pure kulukee ihan hyvin sitikaksi (citroenin korilla) sillä sitikathan ovat tunnetusti jaskoja (älkää sitikan omistajat suuttuko se on vain vitsi) :mrgreen:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 11.09.04 - klo: 09.42
Meen taas tänää ajamaan varmaankin ja haen säätöjä, kun nyt tuli se pääratas tai no eilen se tuli ja eilen sen vaihoin. :wink:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 11.09.04 - klo: 12.46
käytin lumi kolaa hyppyrinä.. puren kannu väänty ja uus vanne halkes, kummatkin etu ripustukset hajos, bensa tankki repes ja kaikkea kivaa, mut silti saan sen liikkumaan täs parin päivän kuluttua.. mun pure käy tyhjää loistavasti mitään ongelmaa ei esiinny paitsi kori päällä kone kuumenee liikaa. :D
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Sakkeri91 - 11.09.04 - klo: 13.54
tulikko nää siitä lumi kola hyppyristä katolleen alas ilman koppaa kun kannu väänty :?:  :?:  :?:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Sakkeri91 - 11.09.04 - klo: 14.02
puren maavaraa saa nostettua vääntämällä pohja levyssä olevia ulokkeita
(ne siaitsevat siinä ala tukivarren alla) alas päin. mulla on toiminut hyvin
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Raipe - 11.09.04 - klo: 14.20
juu.. mä hypin ilman koppaa.....
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: blenheim - 11.09.04 - klo: 17.13
Jos niitä väänteleepi niin maavara pienenee, ei pahalla, mutta niitä pitää joko viilata tai ne pitää kokonaan katkaista jos haluaa saada lisää maavaraa ihan oikeasti.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 12.09.04 - klo: 08.46
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Jos niitä väänteleepi niin maavara pienenee, ei pahalla, mutta niitä pitää joko viilata tai ne pitää kokonaan katkaista jos haluaa saada lisää maavaraa ihan oikeasti.
Täh, kuinka niin? Ai että ne väännetyt palat ottaa sitten ensimmäisenä maahan kiinni vai? Mä ainakin silloin pure-aikoina taitoin niillä maavaraa isommaks.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Sakkeri91 - 12.09.04 - klo: 13.12
olen samaa mieltä kukkalapparin kans :D  :D  :D
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: blenheim - 12.09.04 - klo: 14.27
Painappa auto alas ja kato mitkä ottaa ekana kiinni. Kyllä ne on ne palaset, ei pahalla mutta kokeiltu on.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Sakkeri91 - 12.09.04 - klo: 16.04
Lainaus
Lähetetty: 12.09.2004 14:27    Viestin aihe:  

--------------------------------------------------------------------------------
 
Painappa auto alas ja kato mitkä ottaa ekana kiinni. Kyllä ne on ne palaset, ei pahalla mutta kokeiltu on
 


15mm X 10mm palasista ko sulla jää keikkumaan möykyn päälle
mullla ainakin jää kaikista muista paitsi niistä
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 12.09.04 - klo: 19.33
Mikäköhän mun autossa on, kun kiihdyttää niin kone ottaa kierroksia mutta auto ei kulje vaikka kone vetää normaaaliin malliin ja kun jarruttaa niin jarru ei oikee pidä??

Voiko kytkinpalat olla kuluneet??
Voiko vikana olla että jarrulevy ei ole kunnolla paikallaan??
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 12.09.04 - klo: 20.01
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Mikäköhän mun autossa on, kun kiihdyttää niin kone ottaa kierroksia mutta auto ei kulje vaikka kone vetää normaaaliin malliin ja kun jarruttaa niin jarru ei oikee pidä??

Voiko kytkinpalat olla kuluneet??
Voiko vikana olla että jarrulevy ei ole kunnolla paikallaan??
Kytkinpalat voivat hyvin olla kuluneet. Levy ei oikein kyllä voi olla huonosti paikallaan, ainakaan kovin helposti, mutta onko jarru säädetty mahd. hyvin?
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 12.09.04 - klo: 21.07
Täytyy kattoa huomenna niitä...

Miten jarrun saa säädetty?? :oops:
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 13.09.04 - klo: 08.14
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Täytyy kattoa huomenna niitä...

Miten jarrun saa säädetty?? :oops:
No ihan vaan laittamalla sen niin, että jarru juuri ja juuri ei ota kiinni kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta jos pikkasen hipasee kahvaa jarrulle päin, ni heti ottaa kiinni ja saati sitten kun painaa ihan pohjaan, ni repii OIKEIN voimakkaasti kiinni. Sitä siis säädetään siitä jarrukepistä. Ääh, todella vaikea selittää. Kyllä sä sen varmaan tiedät, mitä mä haen. Siis kiristää sen kiristettävän holkin siinä jarrukepissä niin lähelle jarruvipua, että ottaa heti pienestäkin jaruliikkeestä kiinni, eikä vasta sitten, kun painaa jarrun pohjaan.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: teacdance - 13.09.04 - klo: 08.34
Sairaan halpa ja hyvä pilli

Pilli 20Eur (http://www.karkkainen.com/lelu/tuotteet.php?vaid=1911&tyyppi=19222&aid=1511&laj=)

Sairaan halpa ja hyvä pilli 1/8 Buggy Autoihin

Pilli 30Eur (http://www.karkkainen.com/lelu/tuotteet.php?vaid=1911&tyyppi=19222&aid=1523&laj=)
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 13.09.04 - klo: 15.22
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Täytyy kattoa huomenna niitä...

Miten jarrun saa säädetty?? :oops:
No ihan vaan laittamalla sen niin, että jarru juuri ja juuri ei ota kiinni kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta jos pikkasen hipasee kahvaa jarrulle päin, ni heti ottaa kiinni ja saati sitten kun painaa ihan pohjaan, ni repii OIKEIN voimakkaasti kiinni. Sitä siis säädetään siitä jarrukepistä. Ääh, todella vaikea selittää. Kyllä sä sen varmaan tiedät, mitä mä haen. Siis kiristää sen kiristettävän holkin siinä jarrukepissä niin lähelle jarruvipua, että ottaa heti pienestäkin jaruliikkeestä kiinni, eikä vasta sitten, kun painaa jarrun pohjaan.
Jaa jaa. Nyt mä tajusin.

Täytyy kattoa jos jaksaisin tänää kattoa ne jarrut ja kytkimen...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: *HOKE* - 13.09.04 - klo: 17.18
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
No ihan vaan laittamalla sen niin, että jarru juuri ja juuri ei ota kiinni kun auto on tyhjäkäynnillä, mutta jos pikkasen hipasee kahvaa jarrulle päin, ni heti ottaa kiinni ja saati sitten kun painaa ihan pohjaan, ni repii OIKEIN voimakkaasti kiinni. Sitä siis säädetään siitä jarrukepistä. Ääh, todella vaikea selittää. Kyllä sä sen varmaan tiedät, mitä mä haen. Siis kiristää sen kiristettävän holkin siinä jarrukepissä niin lähelle jarruvipua, että ottaa heti pienestäkin jaruliikkeestä kiinni, eikä vasta sitten, kun painaa jarrun pohjaan.


En kyllä suosittele laittamaan noin lähelle jarruja koska pienikin roska saattaa jättää jarrun päälle.
Pikkuhiljaa kiristämällä se oikee kireys löytyy.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 13.09.04 - klo: 18.34
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
En kyllä suosittele laittamaan noin lähelle jarruja koska pienikin roska saattaa jättää jarrun päälle.
Pikkuhiljaa kiristämällä se oikee kireys löytyy.
Nooh, ei se pure muutenkaan oikein roskia kestä rattaiden osalta ainakaan... Eikä mullakaan ihan silleen oo säädetty, oli noin vaan helpompi yrittää selittää asiaa.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Sakkeri91 - 13.09.04 - klo: 22.02
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Nooh, ei se pure muutenkaan oikein roskia kestä rattaiden osalta ainakaan... Eikä mullakaan ihan silleen oo säädetty, oli noin vaan helpompi yrittää selittää asiaa.


kyllä mulla on rattaat kestäny ihan hyvin
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 17.09.04 - klo: 15.41
Jaahas.

Mistä johtuu kun pyöritän toista eturengasta niin toinen ei pyöri tai joskus pyörii samaan suuntaan ku mihin toista pyöritän ja kun pyörittää kumpaakin nii takarenkaat ei pyöri??
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: kukkalapio - 17.09.04 - klo: 18.20
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Jaahas.

Mistä johtuu kun pyöritän toista eturengasta niin toinen ei pyöri tai joskus pyörii samaan suuntaan ku mihin toista pyöritän ja kun pyörittää kumpaakin nii takarenkaat ei pyöri??
Diffi hajalla, varmaan.
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 17.09.04 - klo: 21.20
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Jaahas.

Mistä johtuu kun pyöritän toista eturengasta niin toinen ei pyöri tai joskus pyörii samaan suuntaan ku mihin toista pyöritän ja kun pyörittää kumpaakin nii takarenkaat ei pyöri??
Diffi hajalla, varmaan.
Joo diffi on p*skana ja kun sain sen korjattua niin pääratas on silee ja sain ajettua 2 tankillista ja auto taas p*skana...
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: opa - 17.09.04 - klo: 21.38
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Jaahas.

Mistä johtuu kun pyöritän toista eturengasta niin toinen ei pyöri tai joskus pyörii samaan suuntaan ku mihin toista pyöritän ja kun pyörittää kumpaakin nii takarenkaat ei pyöri??
Diffi hajalla, varmaan.
Joo diffi on p*skana ja kun sain sen korjattua niin pääratas on silee ja sain ajettua 2 tankillista ja auto taas p*skana...


Kuulostaa aika ikävältä  :?
Otsikko: pure alpha 3
Kirjoitti: Poju12 - 17.09.04 - klo: 22.05
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Jaahas.

Mistä johtuu kun pyöritän toista eturengasta niin toinen ei pyöri tai joskus pyörii samaan suuntaan ku mihin toista pyöritän ja kun pyörittää kumpaakin nii takarenkaat ei pyöri??
Diffi hajalla, varmaan.
Joo diffi on p*skana ja kun sain sen korjattua niin pääratas on silee ja sain ajettua 2 tankillista ja auto taas p*skana...


Kuulostaa aika ikävältä  :?
Niin se onkin ja raha pussissa se tuntuu ikävältä. :mrgreen: