Autollani, Kyöstin Ultima Racing :D Buggylla on keulimisongelma.
Pitävällä alustalla, kuten nurmella se tietty keulii aina lähdössä, mutta suurempi ongelma on soralla ja esim. Imatran radan savialustalla tapahtuva keulinta, joka ilmenee vasta suuremmissa nopeuksissa, Imatralla vasta pääsuoran puolessa välissä, tai ihan sen jälkeen.
Kuinka tämän saisi kurii? Saisiko alustan säädöillä tehtyä mitään, tosin kokeilin jäykempiä jousia sekä jäykistää takapään iskunvaimennusta, ei vaikutusta tuohon asiaan. Voipi tietty olla, että takasiipi pitäisi olla pienempi, jotta se ei vauhdin myötä keventäisi keulaa.
Pelkäämpä vai auton hajoavan jossain vaiheessa, koska joskus ehtii löysätä kaasua, kun keula kohoaa, mutta joskus ei, ja silloin kun alkaa vaakamambo reilun 70 km/h:n nopeudesta, niin autoa säälittää :cry:
Kokeile laittaa pehmeämpää jousta taakse, niin jos rupee vielä keulii ni ottaa perä maahan ennen kuin keula nousee. Ja kaasullahan sitä voi myös hillitä...
Juu, olen kokeillut myös pehmeää jousta taakse sekä eteen. Keulii...
Kaasulla tietty voi hillitä mitä vaan, mutta mieluiten haluaisin kaikki 1,8 hv käyttöön...
Sijoitat vastarin akun tai patterit aivan auton eteen. :roll:
Siitä olisi varmasti apua, mutta kun tuo keula on jo aivan täynnä, vastari, servot, tankki..., Tietty, jos vastarin siirtäisi taakse, ja akut sen tilalle, voisi auttaa... jos vain piuhat riittäisi, ja se tila.
Pitänee tehdä jonkinlaiset wheelie bars:it tai jotain. Kyöstin omalla moottorilla ja tavallisilla renkailla ei näitä ongelmia ollut, tosin ei kiihtyvyyttäkään. Nyt kun teho/paino-suhde on positiivisella puolella ( 1,6 kg ja +1,8 hv ) niin tulee näitä ongelmia...
Taas jotkut wheelia baarit voi olla aika vaikee saada kestämään. :| Aika vaikee homma kyllä. Lisäpainot eteen ois ihan hyvät, mutta on se vähän nöösii ruveta yhen keulimisen takia laittamaan lisää painoa autoon.
No, se sinun vinkki nakata akut eteen toimi. :D
Auto kääntyy paremmin, ja sora-alustalla kiihdytyksessä aavistuksen leijuttaa eturenkaita, mutta ei karkaa keulimaan. Nurmella keulii edelleenkin, mutta saakin keulia.
Nyt pitää vain hankkia litteä akkupaketti, niin mahtuu kopan alle kunnialla.
Ihme kyllä, myös hypyissä tasapaino säilyi ihan kohtuullisena, pitää vain antaa ilmassa kaasua, jotta keula pysyy sopivassa asennossa.
Lainaus käyttäjältä: "brutales"No, se sinun vinkki nakata akut eteen toimi. :D
Auto kääntyy paremmin, ja sora-alustalla kiihdytyksessä aavistuksen leijuttaa eturenkaita, mutta ei karkaa keulimaan. Nurmella keulii edelleenkin, mutta saakin keulia.
Nyt pitää vain hankkia litteä akkupaketti, niin mahtuu kopan alle kunnialla.
Ihme kyllä, myös hypyissä tasapaino säilyi ihan kohtuullisena, pitää vain antaa ilmassa kaasua, jotta keula pysyy sopivassa asennossa.
Jep, mutta ei kannata kumminkaan välttämättä tulla kaasu pohjassa alas, ettei voimansiirrot tykkää kyttyrää. :wink:
Jeps, riittää, että vähän lirpauttaa kaasua, muuten kieppaa selälleen...