Mikä krossi-auto olis paras aloittelialle jolla vois sitten myöhemmin ajaa kisaa?
Jotain hintahaarukkaa? Esim. gs storm sport on hyvä krossari pihasuditteluun ja kevyeen kisaamiseen, niinkuin mika sanoo. Mutta kunnon kisaamiseen tarvitaan sitten pro-malli tai sporttia on päivitettävä aika paljon. Ei se eka auto tarvitse yleensä olla sovelias kisoihin. Ensin pitää oppia säätämään auto kunnolla ja ennen kaikkea oppia ajamaan ja sitä ei ihan heti opi.
Miten ois thunder tiger eb4 s2 pro. kelpaa kisaanki. 441e. jr-hobbyssa. en usko että parempaa saat sillä hinnalla.
Kokemuksesta sanon,että tuota EB4 saa sit rakentaa aika julmasti että saa kelvolliseksi.
Osta Hobao ja radiot. Ota yhteyttä Iso_hepaan ja tiedustele pakettia!
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Kokemuksesta sanon,että tuota EB4 saa sit rakentaa aika julmasti että saa kelvolliseksi.
Osta Hobao ja radiot. Ota yhteyttä Iso_hepaan ja tiedustele pakettia!
Juuri näin.
Saat halvemman ja paremman.
Millään halvalla autolla et voi ajaa kisaa ainakaan SM sarjassa. Esim. Salon radalle riittää hyvin tuo mainittu GS Storm Sport, tiedän kokemuksesta. Lavankoon sen sijaan ei, se vaatii jo järeämpää kalustoa kuten Jyrkkäläkin (ei vielä SM sarjan osakilpailuja).
Lainaus käyttäjältä: "Mika"Millään halvalla autolla et voi ajaa kisaa ainakaan SM sarjassa. Esim. Salon radalle riittää hyvin tuo mainittu GS Storm Sport, tiedän kokemuksesta. Lavankoon sen sijaan ei, se vaatii jo järeämpää kalustoa kuten Jyrkkäläkin (ei vielä SM sarjan osakilpailuja).
No kuinkahan suuri prosentti SM sarjaa kiertävistä kuskeista ajaa halvalla autolla eli HoBaolla? Ylivoimasesti suurin joukko. Mikähän auto sillä Josella taas olikaan.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"No kuinkahan suuri prosentti SM sarjaa kiertävistä kuskeista ajaa halvalla autolla eli HoBaolla? Ylivoimasesti suurin joukko. Mikähän auto sillä Josella taas olikaan.
Taisi Mika tarkoittaa tätä RTR - Pro -linjaa. Hyper RTR:llä vakiokuntoisena tuskin kukaan kisoihin tulee, pari pikkuparannusta siihen "täytyy" tehdä.
Sama juttu varmaan Infernon kanssa, Sportsilla tuskin kukaan kisaa ajaa?
Jne.
Lainaus käyttäjältä: "solar4"Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"No kuinkahan suuri prosentti SM sarjaa kiertävistä kuskeista ajaa halvalla autolla eli HoBaolla? Ylivoimasesti suurin joukko. Mikähän auto sillä Josella taas olikaan.
Taisi Mika tarkoittaa tätä RTR - Pro -linjaa. Hyper RTR:llä vakiokuntoisena tuskin kukaan kisoihin tulee, pari pikkuparannusta siihen "täytyy" tehdä.
Sama juttu varmaan Infernon kanssa, Sportsilla tuskin kukaan kisaa ajaa?
Jne.
Okei jos nyt sit tota tarkotettiin.
Halvan voi vaan käsittää niin monella tavalla.
Hyper 7 pro maksaa noin 400€ ja se on kullä erittäin halpa täysiverinen kilpa auto.
Mikä estäisi Hyper 7 PCR RTR autolla kisoihin osallistumisen?
Tietenkään sellainen henkilö joka hankkii itselleen RTR auton ei ole heti ensinmäisenä kisoihin menossa ja toivo hyvää SM tason sijoitusta.
Vaan harjoittelee ensin sillä ja pikkuhiljaa parantelee.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Okei jos nyt sit tota tarkotettiin.
Halvan voi vaan käsittää niin monella tavalla.
Hyper 7 pro maksaa noin 400? ja se on kullä erittäin halpa täysiverinen kilpa auto.
Mikä estäisi Hyper 7 PCR RTR autolla kisoihin osallistumisen?
Tietenkään sellainen henkilö joka hankkii itselleen RTR auton ei ole heti ensinmäisenä kisoihin menossa ja toivo hyvää SM tason sijoitusta.
Vaan harjoittelee ensin sillä ja pikkuhiljaa parantelee.
Itse tarkoitin sitä Sanderssonan myymää RTR-pakettia. 450 euroa perusradioilla ja 4 porttisella moottorilla. Ratakäytössä se kaipaa rungonjäykistimiä (taakse ainakin), takajarruja, polttoaineensuodatinta ja mielellään nivelvetareita eteen.
Tässä RTR mallissa on vain hieman karsitut ominaisuudet, vanha karvalakkimalli kelpaisi kilpakäyttöön mainiosti. Ohjauksen kuulalaakereiden tai ~10 grammaa kevyempien hiilikuitulevyjen merkitystä ei oikein voi aloittelijatasolla mielestäni perustella.
Muutoinhan Hyper-malleissa on hyvin vähän eroja. Pro-mallien spider-diffien lisäksi erot ovat lähinnä kevennyksiä tai makuasioita, montaa vahviketta ei autoon ole ympätty.
En ole RTR-markkinoita järin seurannut, mutta erään liikkeen tiskillä näin karvalakkimallin Thunder Tigerin jossa ei ollut keskidiffiä lainkaan. Tämä teettää jo ison menoerän mikäli haluaa aktiivisesti radalla ajaa.
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Lainaus käyttäjältä: "solar4"Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"No kuinkahan suuri prosentti SM sarjaa kiertävistä kuskeista ajaa halvalla autolla eli HoBaolla? Ylivoimasesti suurin joukko. Mikähän auto sillä Josella taas olikaan.
Taisi Mika tarkoittaa tätä RTR - Pro -linjaa. Hyper RTR:llä vakiokuntoisena tuskin kukaan kisoihin tulee, pari pikkuparannusta siihen "täytyy" tehdä.
Sama juttu varmaan Infernon kanssa, Sportsilla tuskin kukaan kisaa ajaa?
Jne.
Okei jos nyt sit tota tarkotettiin.
Halvan voi vaan käsittää niin monella tavalla.
Hyper 7 pro maksaa noin 400€ ja se on kullä erittäin halpa täysiverinen kilpa auto.
Mikä estäisi Hyper 7 PCR RTR autolla kisoihin osallistumisen?
Tietenkään sellainen henkilö joka hankkii itselleen RTR auton ei ole heti ensinmäisenä kisoihin menossa ja toivo hyvää SM tason sijoitusta.
Vaan harjoittelee ensin sillä ja pikkuhiljaa parantelee.
Tätä juuri tarkoitan. Sanavalinta "halpa" oli huono, tarttui siitä edellisestä postauksesta. Kokemus näyttää osoittaneen ettei RTR autoista ole vaativimmille radoille, mutta kuten aiemmin sanoin esim. Salon radalle RTR sopii mainiosti, myös esim. mainitut GS ja Kyosho, sen sijaan Lavankoon ja Jyrkkälään ei ainakaan tosi koitoksiin. Hobaosta en tiedä, saattahan se olla se kestäisikin, ja sen varmasti aika näyttää kun Hobao RTR autot yleistyvät. Pienillä viilauksilla vähintäänkin tietty. Ja tottahan tämä on kuskista kiinni; jos osaa ajaa niin myös RTR kestää pidempään. Yleensä RTR:n hankkii kuitenkin harjoittelija jonka ajaminen vasta hakee uomiaan ja siinä kalusto joutuu todella koville (kuten allekirjoittaneella). Etenkin hyppyreiden hiominen on autoa kuluttavaa hommaa. Osaavan käsissä varmasti myös RTR:stä on "kisa-autoksi" jos sijoituksella ei tässä olisi väliä. Tasamaalle kelpaa mikä tahansa 1/8 crossiluokan RTR, ARR tai KIT.
.mika
Annetaan Joselle Hobaon RTR auto ja siihen 4 porttinen kone.
Jose olisi sillä aivan varmasti 10 parhaan joukossa SM kisoissa.
Itselläni on Jalaksen Timpan vanha hyper 7, johon olen ollut vähintäänkin tyytyväinen. Nyt tosin talvella hankitaan taas kesää varten uusi pirssi. Hankin uuden auton siksi, että a) ei välyksiä, b) uusi on aina uusi, ja käytetty aina käytetty.
Valintaan vaikuttaa varmasti myös se että saa varaosia luontevasti. Ei ole meinaan mitään mieltä harrastuksessa jos joutuu jotain ajon estävää pikkunippeliä odottamaan viikkotolkulla tilauksesta. (Koska oli se auto mikä tahansa merkki niin niitä osia kuitenkin särkyy)
Aina tietysti helpottaa jos 'kisa' kaverit ajelee samoilla 'vaunuilla' osia on silloin helppo pakista toiseen vaihtaa. Uskoisin että ainakin HoBaoon ja GS:n pirsseihin saa osan kuin osan parissa päivässä, niin ja unohtamatta Kyoshoa. (Tosin Kyoshon hinnalla saa jo muilta merkeiltä PRO malleja)
Mikä moottori olis hyvä Ho Bao Hyper 7 Proohon?
Hobao Hyper .21 8P
Toi on varmaan ihan hyvä motti ja hintakin vaan 120 euroa.
ja vielä yks kysymys että kuin kauan pystyy tollasella poltto krossilla ajaa?
Ja vielä toinene kysyms että mitä kaikkea tarvitsee että voi aloittaa?
Siis tankillisella vai?
jep
sillä ajelee 5-15min
Lainaus käyttäjältä: "Midder"Hobao Hyper .21 8P
Toi on varmaan ihan hyvä motti ja hintakin vaan 120 euroa.
Tosta vielä se boost versio.
Maksaa kyllä enemmän mutta kulku on kuulema reilusti parempaa.
Itsellä sekä kaverilla on toi boost malli ja täytyy sanoa että ei pelkookaan jalkoihin jäämisestä.
Lavangon hyndät menee jokakerta jopa ylipitkäks.
Meinaatko Proota vai?
Lainaus käyttäjältä: "Midder"Meinaatko Proota vai?
Proosta löytyy vielä boost versio jota saa ainakin Sanderssonasta.
Saa kyllä varmaankin myös Jalakselta.
Mitäs tollanen boosti maksaa?
Lainaus käyttäjältä: "Midder"Mitäs tollanen boosti maksaa?
Hinta on auton oston yhteydessä 160€ Sanderssonalta.
En tiedä lähtöhintaa. Kannattaa kysyä.