Moro
Mulla on Kyoshon Inferno TR 15.
Mulla on ollu se n. 3 viikkoo ja enimmäkseen on ollu
jotain ongelmia.
Pari kertaa on moottorin ruuvit löystyny ajaessa (ehkä vähä osunu johki) niin et koko moottori on liikahtanu, joten rattaathan ei tietenkää ota kiinni toisiinsa.
Sit kun on käynnistäny eli vetäny "vetostartista", niin pyörät on
liikkunu eteenpäin. "Vauhtirattaan" vieressä oleva "vauhtipyörä oli jotenkin jämähtäny kii, et se ei pyörinyt kun vaan sillon kun käynnistää. No pari kertaa olen vähän availlut niitä ja saanut taas toimimaan. Ainoastaan vauhtipyöränhän pitäisi pyöriä kun käynnistää.
No nyt on ilmennyt että ohjaus ei palauta renkaita suoriksi, kun siis ohjauslaitteesta palauttaa ohjauspyörän keskiasentoon. Tuntuu että jotenkin väljyyttä esiintyy jossain kohtaa. Se ei tunnu oikein "jaksavan" palauttaa servon päällä olevaa "muovipalaa" "keskiasentoon".
Mikä vikana??
että muuten kyllä toimii... ; )
Moottorin ruuveihin pitää laittaa ruuvilukitetta, muuten ne löystyvät ajossa!
Kytkinpalasi ovat kakkana tai sitten kytkinkello ottaa kiinni vauhtipyörään!
Ohjauksessa kannattaa ensin tsekata toimiiko servo ja sitten, että onko jotain ruuveja/muttereita tippunut matkanvarrelle....
Ja noissa Kyoshoissa on turhan lepsut servosaverit. Kannattaa ostaa se Kyoshon luettelossa mainostettu jäykempi servosaverijousi. Ja kannattaa hommata voimaservo ellei jo ole.
Huomasin ohjauksessa et yks muovinen paksu "prikka" antaa periksi. Kun kääntää pyöriä niin se prikka tavallaan venyy.
Jos olisi metallinen kyseinen osa, niin todennäköisesti ei olisi tätäkään ongelmaa.
Ratkaisin ongelman liimaamalla pikaliimalla "prikan" kiinni toiseen muoviosaan. Jos se pitää niin ei ainakaan anna enää periksi.
Iam stupid, mut mitä se ruuvilukite on??
Jotain "öljyä"?
Semmoista töhnää mikä jähmettyy kierteeseen ja vastakappaleeseen, estäen mutteri/ruuvin tahattoman irtoamisen...
..."Ratkaisin ongelman liimaamalla pikaliimalla "prikan" kiinni toiseen muoviosaan. Jos se pitää niin ei ainakaan anna enää periksi." -harvemmin liima systeemit kestää...? Riippuu tietty osasta ja paikasta.
..."Iam stupid, mut mitä se ruuvilukite on?? Jotain "öljyä"" -se on tyhmä joka toista tyhmäks haukkuu. Tyhmiä kysymyksiä ei olekkan. Ruuvilukite on metallikierteisiin laitettavaa ainetta joka kuivuessaan "lukitsee" esim. mutterin, jottei se aukea itsekseen vaikkapa tärinästä. Ei käytettäväksi muoviosiin.
MarGox: (https://rc10.fi/templates/fs2/images/icon_quote.gif) Tällä napilla saat lainattua tekstiä.
Ja topicciin: lukite topiccia kannattaa vilkaista jos ei tiedä noista vahvuuksista, ettei käy hassusti kun lukitetta käyttää.
Löytyy TÄÄLTÄ (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1396)
"MarGox: (https://rc10.fi/templates/fs2/images/icon_quote.gif) Tällä napilla saat lainattua tekstiä." -tiedän, olen vain omaksunut tämän toisen tavan ilmoittaa lainaus. Vie vähemmän tilaakin...
lisätty: vaikka joo, voishan sitä opetella uuttakin....
Lainaus käyttäjältä: "jani_"Huomasin ohjauksessa et yks muovinen paksu "prikka" antaa periksi. Kun kääntää pyöriä niin se prikka tavallaan venyy.
Jos olisi metallinen kyseinen osa, niin todennäköisesti ei olisi tätäkään ongelmaa.
Ratkaisin ongelman liimaamalla pikaliimalla "prikan" kiinni toiseen muoviosaan. Jos se pitää niin ei ainakaan anna enää periksi.
Sen muovi helan
kuuluu antaa periksi, eli sitä ei olisi kannattanut mennä liimaamaan! :wink:
Se on osana laitetta nimeltään servo saver!
Jos sielä ohjauksessa ei olisi mitään paikkaa joka antaisi periksi mahdollisissa kolareissa, niin tuloksena
olisi ohjaus-servon hajoaminen!
Sen servo saverin herkkyyttä pystyy muuttamaan jäykempään suuntaan, erikseen myytävillä jousilla
jotka tulevat sen muovi helan ympärille!
Osa linkki tässä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV119&P=7
Auton rakennus sarjan mukanakin tulee kyllä yksi tuommonen jousi, joka on vähän noit edellä mainittuja löysempi!
Oletkos huomannut kokoamis vaiheessa laittaa kyseisen jousen paikoilleen? :roll:
ei ollut kyseistä jousta mun rakennussarjassa.
mutta täytyy käydä ostaan sellanen