Koko vuosi on nyt sitten hössötetty kauheasti sitä että on hienoa kun on oikein SM sarjat ja se on paljon parempi kuin ne vanhat Fintrackit ja muut epäviralliset kilpailut ym ym...
Kilpailijoilta on vaadittu sitä sun tätä, on annettu kilpailukieltoa ja kerätty suojelurahaa sillä verukkeella että tämä on nyt SM osakilpailu ja että nyt saa kerätä suojelurahaa.
Pari vuotta sitten, kun epävirallista TP10 luokkaa ajoi Teemun ja Tonyn lisäksi about kuusi muuta kaveria, saivat epäviralliseen sarjaan osallistuneet vissiinkin kaikki sellaiset Cristerin kokoiset palkinnot, hyvä niin. Toki Crister oli silloin kooltaan pienempi kuin nyt ettei ne niin isoja olleet sitten kuitenkaan.
Tänä vuonna oli tilanne toinen. Hössötyksen ja satsauksen jälkeen kolmelle parhaalle jaettiin kolmen markan mitalit, muille ei mitään!!! Sähköpuolella kävi huhujen mukaan sama juttu. SM sarjasta ei käytännössä jaettu palkintoja ollenkaan, ainoastaan jostain epävirallisesta kesä ja talvisarjasta Crister kuittasi taas kokoisensa "epäviralliset" pokaalit. TP10 puolen ongelma siis taisi olla se että oli "vain" nuo viralliset kilpailut, virallinen SM sarja eikä mitään epävirallista, joten mitään ei sitten tarvinnut jakaakaan.
Henkilökohtaisesti se on minulle ihan ok, jos sijoitun EM:ssä 60:ksi ja en saa edes sitä mitalia, mutta jos minulta on kerätty ylimääräistä suojelurahaa koko vuosi johonkin SM tekosyyhyn vedoten ja sijoitun toiseksi, perinteisesti siitä on kuitenkin jollain tavalla palkittu???
Perinteet näköjään velvoittavat kuitenkin siltä osin, että TP-10 luokan "SM-sarjan" tuloksia ei ole taaskaan julkaistu, kuten ei viime vuonnakaan.
Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
......
Perinteet näköjään velvoittavat kuitenkin siltä osin, että TP-10 luokan "SM-sarjan" tuloksia ei ole taaskaan julkaistu, kuten ei viime vuonnakaan.
Tuloksien julkaisusta en niinkään tiedä mutta ainakin, pisteet löytynevät tuolta (samassa taulukossa kuin kaikki muutkin PA:n SM tilanteet ->
http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2004-07-14T09-19-3914.xls
No eipä ole kovin ajantasainen tuo lista (M8)
Lainaus käyttäjältä: "Mika"No eipä ole kovin ajantasainen tuo lista (M8)
Toi webbi sivujen "päivitys" hieman ontuu, varsinkin nyt kun yksi "alueellinen" ralliautokilpailu teetti aika lailla töitä koko konttorilla.... Ko. linkin takaa tuleva alkuperäinen dokumentti on kuitenkin päivitetty, mutta jostain syystä sitä ei vielä siis tonne webbiin päivitetty..
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
......
Perinteet näköjään velvoittavat kuitenkin siltä osin, että TP-10 luokan "SM-sarjan" tuloksia ei ole taaskaan julkaistu, kuten ei viime vuonnakaan.
Tuloksien julkaisusta en niinkään tiedä mutta ainakin, pisteet löytynevät tuolta (samassa taulukossa kuin kaikki muutkin PA:n SM tilanteet ->
http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2004-07-14T09-19-3914.xls
Tällä linkillä saa päivitetyt pisteet!!!!http://www.akk-motorsport.fi/attachements/2004-08-19T13-02-1812.xls
HUOMIOI TÄMÄ: M 8:n osalta!Tappi
Jäsen
Lähetetty: 21.08.2004 17:38
--------------------------------------------------------------------------------
Kilpailu siirretty! Keliolosuhteista johtuen 21.8. pidettäväksi aiottu M-8 4. SM osakilpailu on siirretty kilpailun tuomariston päätöksellä pidettäväksi 4.9.
Ilmoittautuminen kisaan:
- jos olit ilmoittautunut 21.8. kilpailuun ei tarvise tehdä mitään, ilmoittautumisesi on automaattisesti voimassa 4.9. kisaan
- jos et tule 4.9. kilpailuun, niin PERUUTA ILMOITTAUTUMINEN viimeistään 30.8.
- jos et ollut ilmoittautunut 21.8. kisaan, mutta haluat tulla 4.9. kisaan, ilmoittaudu viimeistään 30.8.
Ilmoittautumiset
tapani.kurvinen@kolumbus.fi
SM sarjan tulon myötä TS-10 SM kilpailuista on tullut entiseen
verrattuna maraton.. Ennen SM ratkaistiin 1 kilpailussa eli voittoon
vaadittiin yksi kisareissu ja kolme onnistunutta erää. Nyt vaaditaan
vähintään 18 onnistunutta erää.. vai tarvitaanko?
Tuloksia kun katselee voi todeta sarjan SM arvon lähinnä huonoksi
vitsiksi.. Muutamaa ensimmäistä lukuunottamatta näyttää sille että
hyvän sijoituksen saamiseksi sarjassa vaaditaan lähinnä kaikkien
kisojen puurtamista läpi sitkeästi eikä niinkään hienoja kilpailuja ja
kärkisijoja. Vain 7 kuljettajaa yhteensä 72 kiersi kaikki kilpailut.
En tiedä onko monikaan valmis myöntämään, ettei 8 kilpailun SM
sarja ole enää ihan niin onnistunut uudistus, kuin mitä siitä
ajateltiin, kun haluttiin siirtyä yksittäisestä kilpailusta sarjaan.
Tiedä sitten olisiko 4-osakilpailun talvi SM ja kesä SM erikseen
parempi ratkaisu, tuskin tästä 8 kilpailun sarjasta ihan heti
luovutaan.
Paljon hyvääkin SM-sarjasta löytyi, hienoja kisoja, upeita taisteluja
ja reiluja ohituksia. Osittain fiilis oli ehkä totisen kilvan
kangistamaa.
Krisulta ja Tonilta(TP-10) hienot kaudet ja tämän kirjoituksen tarkoitus ei
ole todellakaan väheksyä näitä upeita suorituksia, meno oli
vakuuttavaa ja vaihdikasta jokaisessa kisassa!
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Itsellä ei muuta lisättävää toistaiseksi, kuin:
Sarjaan riittäisi 3 kilpailua matolla, ja sama asfaltilla!
Silloin voisi olla kaudella yksittäiskilpailujakin, joihin voisi kesken kauden tulla ns. aloittaneetkin mukaan!
Nyt ei pahemmin ole,(=mahdu) muita kisoja kaudelle!
Joku :roll: kirjoitti tuosta jo talvella (
Lähetetty: 24.02.2004 0:01 ) eräässä toisessa topicissa http://rc10.fi/viewtopic.php?t=5488&start=30 alunperin 2+2 sarjaa kannattaneena, mutta antaen sitten jossain vaiheessa "löysää"....
Kieltämättä 8 kisaa on paljon mutta kisa per kuukausi ei ole mikään paha rytmi - moni muistaa varmasti parin vuoden takaisen FinTrack Talvisarjan jossa ajettiin 7 osakilpailua 3 kuukauden sisällä :wink:
Jos SM-sarja ajettaisiin 3+3 (2+2 laskettaisiin), niin mitäs muuta ajettaisiin? Yksittäisiä kansallisia kisoja vai jotain epävirallista cuppia SM-sarjan välissä?
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"Kieltämättä 8 kisaa on paljon mutta kisa per kuukausi ei ole mikään paha rytmi - moni muistaa varmasti parin vuoden takaisen FinTrack Talvisarjan jossa ajettiin 7 osakilpailua 3 kuukauden sisällä :wink:
Jos SM-sarja ajettaisiin 3+3 (2+2 laskettaisiin), niin mitäs muuta ajettaisiin? Yksittäisiä kansallisia kisoja vai jotain epävirallista cuppia SM-sarjan välissä?
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Silloin voisi olla kaudella yksittäiskilpailujakin, joihin voisi kesken kauden tulla ns. aloittaneetkin mukaan!
Nyt ei pahemmin ole,(=mahdu) muita kisoja kaudelle!
Kuten kirjoitin, niillä yksittäiskilpailuilla tarkoitin nimenomaan näitä kerhokisa-tason kilpailuja mainitsemineni perusteluineen....
Vai eikö tuonne kerry muuten tarpeeksi...?
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"Lainaus käyttäjältä: "Matias V"Kuis paljon AKK rokottaa kilpailunjärjestäjää?
Sääntökirjan sivu 463
SM 75,00
kansallinen 40,00
alueellinen 20,00
Cuo 55,00 (näitä meillä ei ole)
Entäpä sarja, jossa kaksi kevättalvella, kolme kesällä, kaksi syksyllä.... siis rytmitys lähinnä muuttuisi, ja........
Entäpä nämä kommentit siitä, että
taasko on samana päivänä kisat kahdessa eri paikassa!
Jotkut kaiketi haluaisivat ajaa muutakin luokkaa kuin TS10/TJ10 (?)
Tepon tekstistä lainattua.....
Vain 7 kuljettajaa yhteensä 72:sta, kiersi kaikki kilpailut.Ilmeisesti rytmi ei sopinut.......kaikille.......
Tämä kertonee jotain......Edit: korjattu kielioppivirheitä...
Mielestäni tämä 4+4 on erittäin hyvä ja kun 3+3 lasketaan, niin se antaa tiettyä joustoa kalenterissa. Kisojen välissä on hyvin aikaa palautua ja valmistautua seuraavaan, sekä myöskin reissaaminen on helppo "budjetoida" kun se on aika tarkalleen se yksi kisa per kuukausi (=yksi kisa per palkka). ;)
Nyt syksyksi jää 4 kuukautta "vapaata" FinTrackistä, mutta mielestäni tämä on erittäin hyvä varsinkin kerhokilpailuiden ja treenaamisen kannalta, koska aikaa todellakin jää muihin aktiviteetteihin ja tämän 4 kuukauden aikana on mahdollisuus pitää virettä yllä rennosti kerhokisoissa.
Anteeksi, olen ollut myötävaikuttamassa siihen, että on "eksytty" alkuperäisestä aiheesta: SM sarjan palkinnot
Jokos copter, on selvinnyt sen kupin arvoitus? :wink:
Heh, näköjään palasimme aiheeseen. Tosiaan, tässä ketjussa kun kerta palkinnoista jutellaan, niin on pakko kysyä että onko Hyvinkään kisojen lasisella palkintokupilla jotain virallista nimitystä? Koko ja muoto on sellainen, että en ole sille mitään varsinaista käyttötarkoitusta vielä keksinyt. ;)
Kyllä se meillä on ihan palkinnon nimellä "kulkenut", ja sinänsä yhtä arvokas kuin muutkin palkinnot.
Perheen sisäisessä mittelössä ongelma tuntuu olevan korkeus!
Junnut kun mittailevat sitä, kellä on korkeampi palkinto jne...
Nuorimmalla on sentään vielä, sekä korkein pokaali, että määräylivoima!
Mitali joka olisi vielä matalampi, voittaa kuulemma painon takia, jos keskinäiseen vertailuun joutuvat........
Suuri ongelma on sen näkyminen, meinaa pölyjä pyyhkiessä lentää lattialle...
Aina löytyy valittajia tekee asiat miten hyvänsä....
Edellisvuonna 2002 arvottiin SM Laukaalla sateessa jossa, oli etelästä tasan nolla ns. parempaa kuskia.
Silloin naureskeltiin, että kisalle ei ollut mitään arvoa.
Nyt sitten Teppo puhuu, että 2004 sarjan SM arvolla ei ole mitään arvoa, mutta haluaisi panostaa yhteen kisaan.
Viime vuonna arvottiin SM yhdessä kisassa Hyvinkäällä sateessa
Muistat varmaan koska olit Chrisun kanssa C-finaalissa! :mrgreen:
Mitenköhän pitäisi hommat kuskeille tehdä....että kelpaa.
Monta SM kisaa TeeTeeKoo kiersi tänä vuonna. Jos olis ollut esim 3+3 tai 2+2, niin olisko tullut reissattua esim. Ouluun ?
Sarjan hyviä puolia
- Eri Profiilit
- Eri Kelit
- Eri kisaajat
- Matto tai Asfaltti
- Eri pito-olosuhteet (matolla ja asfaltilla)
- Ei kotikenttä etua
Eikö tässä saada selville se todellinen mestari joka voittaa radalla kuin radalla. Rallissa ja kaikissa rata-autoluokissa ajetaan SM-sarja em. sysitä ja sen takia, että kaverit kiertäisi kisoja. Jos KV kuskit ei arvosta SM sarjaa, niin ei voi mitään.
Meille sopii kyllä yhden kisan SM, mutta se on arpomista aivan varmasti.
Onko tosiaan, niin että 8 kisaa vuodessa joista lasketaan 6 on liikaa vuodessa ? Muistellaan esim. edellistalvea jolloin kilpailtiin ihan oikeasti joka toinen viikko.
Kannatan nykyistä SM-sarjaa !
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Monta SM kisaa TeeTeeKoo kiersi tänä vuonna. Jos olis ollut esim 3+3 tai 2+2, niin olisko tullut reissattua esim. Ouluun ?
Kannatan nykyistä SM-sarjaa !
En tiedä oliko
Teppo palaamassa takaisin yhteen kisaan!?
Itse en sitä ainakaan kannata. Miksi kirjoitin siitä, mitä talvella ounastelin, oli tuo, jossa kauden vanhetessa porukka "katoaa"...
Tämän kirjoitin todellakin jo 24.02.2004 0:01 , jolloin oli ajettu vasta kaksi kilpailua, ja ennusteltiin erkoisjärjestelyjä siltä varalta, että kilpailijamäärät vielä kasvavat......
Teppo ei väheksynyt tämän kauden mestaruuksia mielestäni, enkä sitä tee minäkään.
Päinvastoin!Vastaus kysymykseen: "Kaksi!" Vähäisyyden syykin on aika tunnettu asia, johon en voi.......
Eiköhän siellä Oulussakin olisi tullut käytyä......
Toki
Teppo voisi yhden lauseyhdistelmän kirjoituksessaan korjata, koska kaiketi ei sitä tarkoittanut, miltä se luettuna näyttää...
Pexi tuossa alla kirjoittaa niin hyvin, että en viitsi uutta viestiä avata, vaan ilmaisen tässä sen!!!!!!
Jeps yhteen kisaan ei kannata mennä tosiaankaan !
TeeTeeKoo: Tarkoitin, että jos Esim. Oulussa pidetään yhdet SM-kisat mitenkähän mahtaisi porukka tulla.
Jospa olisikin 5+5 ja lasketaan 3+3, niin olisi enemmän vaihtoehtoja :mrgreen:
Tämän vuoden kerrankuussakisasarja oli todella onnistunut!
No sanon oman ajatukseni tästä jutusta, koska itse esimerkiksi olin se, jolla ei ollut mahdollisuuksia ajaa kaikkia kesän kisoja, jolloin sijoitus tippui reilusti lopputuloksissa.
Sarjan kisojen ajankohta tulisi harkita tarkemmin, koska tänäkin vuonna laukaan kisa osui samalle ajankohdalle kuin TP-10 luokan EM kisat itävallassa. Tärkeää olisi, että kisat olisivat sellaisena ajankohtana, että muita arvokisoja ei ole edes mailmalla. Kisatahdissa ei sinänsä ollut mitään valittamista, sattui vain pahat ajankohdat kuusankosken ulkokisan ja laukaan kisan kohdalle.
Parempaan suuntaan ollaan menossa ja kehitys menee eteenpäin, jolloin vuosivuodelta toivottavasti päästään parempaan lopputulokseen.
No sen nyt ainakin tämän vuoden kisoista näki, että Crisu oli ykkönen:)
Kirjoitukseni ei ollut ihan viimeiseen asti hiottu ja sen tarkoitus oli ehkä ennemmin hieman nostaa keskustelua kuin tarjota omia mielipiteitä yleisinä totuuksina.
En mielestäni koittanut mollata omissa sarjoissaan ylivoimaisesti pärjänneitä kuljettajia tai heidän mestaruuksia, kuten tuossa edellisen postauksen viimeisessä kappaleessa sanotaan. (Krisun nopeushan oli jo tiedossa SM 2003 kun C-finaalissa ajettiin kovempaa vauhtia kuin itse A-finaalissa, jonne sateen vuoksi Krisu ei päässyt. Samoin Krisu keräsi lähes jokaisessa kilpailussa voitot 2004 sarjasta, joten yksittäinen SM olisi todennäköisesti mennyt samaan osotteeseen.)
Varsinaista ehdotusta paremmasta ei kirjoitukseni sisältänyt. Mietiskelin vain että 7 kuljettajaa 72 on aika niukasti, kun katsotaan sarjan kiertäneitä kuskeja. Samoin mainitsin, että erillinen 4/3 kilpailun sisä-SM ja 4/3 kilpailun ulko-SM voisi tarjota useammille mielekkään kokonaisuuden osallistua taistoon.
Esim. kesällä osuu kisojen päälle yhdet EM kilpailut ja toisten päälle vaikka häät tai hautajaiset.. koko vuoden kisaaminen SM-voitosta on heitetty hukkaan. Tästä huolimatta olisi mielekästä kiertää talven 4 kilpailua ja saavuttaa menestystä. Jollain toisella ehkä toisinpäin, että joutuu pulkkailemaan talven ja on ulkona SM taistosta ennenkuin kesä alkaa.
Ehkä tätä asiaa voi katsoa vuoden päästä uudelleen ja todeta että vuosi 2004 oli SM-sarjaan totuttelua useimmille.
CAi,
2002 SM Laukaalla taisi olla kuitenkin Timo Rinne ajelemassa ja palkinnosta päätellen ihan kohtuu hyvin onnistui arpajaisissa? SM-1 pokaali näemmä.
Toisekseen Oulussa oli tänäkin vuonna SM-kisat ja tuloksista katsoen jopa useita kuljettajia oli paikalla.
Jos multa kysytään niin SM-kisat sais ajaa Torpassa ilman valoa ja antaa nopeimman kierroksen ratkaista voittajan :wink:
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
CAi,
2002 SM Laukaalla taisi olla kuitenkin Timo Rinne ajelemassa ja palkinnosta päätellen ihan kohtuu hyvin onnistui arpajaisissa? SM-1 pokaali näemmä.
Toisekseen Oulussa oli tänäkin vuonna SM-kisat ja tuloksista katsoen jopa useita kuljettajia oli paikalla.
Totta, Timon voitto ei todellakaan ollut tuurista kiinni vaan taidosta. Sadekelilläkin ajetaan taidolla!
Se mitä tarkoitin on, että kolme viimeistä vuotta ja aina joku on on ollut vähättelemässä Sm arvoa, enkä tässä Teppo kohdista tätä sinuun vaan yleisesti.
Mikä olisi sitten se oikea sarja muoto..... tosin ollaan myöhässä koska ehdoitukset tuli muistaakseni jättää lajiryhmälle jo toukokuussa...olisiko polla äänestyksen paikka, vain kisaajille ?
Mitä Oulun kisaan tulee se oli todella hieno kisa ja toivottavasti siellä ajetaan toistekkin!
Pisteitä/kisa keskimäärin 8/8 ..tässä palkittu siis ahkerat kiertäjät ottamalla huomioon kaikki kilpailut.
1. Christer Andersson MMR 90,4
2. Jouko Termonen SRC 77,1
6. Vesa Yli OUA 63,3
4. Kalle Lehto KyPak 61,1
3. Sakke Ahoniemi HyUA 55,3
8. Pauli Helin TamUA 52,3
7. Pekka Koivula TamUA 52,1
5. Simo Ahoniemi HyUA 51,8
9. Jaakko Ilvonen KyPAK 46,0
10. Joni Mielonen LMM 45,8
13. Simo Tammela OUA 44,9
11. Ari Salminen RiiUA 39,5
12. Mika Mänty OUA 39,1
18. Timo Rinne TamUA 38,0
17. Matti Eskelinen JyvSRK 37,4
15. Jussi Luopajärvi VUA 36,9
19. Tom Kalves TamUA 35,1
14. Teppo Kauppinen VAU 34,4
16. Ismo Vuorinen KyPak 33,6
20. Jarno Siltanen JyvSRK 31,8
Pisteet 4/8
1. Christer Andersson 98
2. Jouko Termonen 84
5. Simo Ahoniemi 83
3. Sakke Ahoniemi 81
7. Pekka Koivula 78
4. Kalle Lehto 77
6. Vesa Yli 69
9. Jaakko Ilvonen 62
8. Pauli Helin 62
10. Joni Mielonen 58
12. Mika Mänty 55
14. Teppo Kauppinen 55
11. Ari Salminen 53
17. Matti Eskelinen 51
16. Ismo Vuorinen 51
15. Jussi Luopajärvi 49
13. Simo Tammela 49
20. Jarno Siltanen 48
19. Tom Kalves 43
18. Timo Rinne 42
Tässä oikeat tulokset pisteet/kisa
1. Christer Andersson 95,3
2. Jouko Termonen 80,7
3. Sakke Ahoniemi 73,7
4. Kalle Lehto 71,8
5. Simo Ahoniemi 69,0
6. Vesa Yli 66,8
7. Pekka Koivula 62,5
8. Pauli Helin 55,7
9. Jaakko Ilvonen 51,3
10. Joni Mielonen 50,8
11. Ari Salminen 49,0
12. Mika Mänty 48,7
13. Simo Tammela 47,2
14. Teppo Kauppinen 45,8
15. Jussi Luopajärvi 45,5
16. Ismo Vuorinen 44,8
17. Matti Eskelinen 44,2
18. Timo Rinne 39,7
19. Tom Kalves 38,8
20. Jarno Siltanen 38,3
Vaikkei tuota 8 kilpailun SM-sarjaa kiertäisi täytyy kyllä todeta, että jokaiseen kilpailuun on ilo osallistua, kun on saatu yhteinen sävel järjestelyihin. Tietysti tässä voidaan palata siihen, että pitäisikö vain yhteen kisaan osallistuva liputtaa ulos radalta ettei häiritse SM-kilpailua?
Vuodelle 2006 ehkä SM-sarjaa voidaan kehittää edellisten vuosien kokemuksen mukaan, joka tällä fiiliksellä olisi jotain 1-8 kilpailun väliltä.
Tän kun laittaa viel esille ni saa syyt niskoille et on omatlehmätojassa.. 2/8 laskettuna
1. Christer Andersson 200
5. Simo Ahoniemi 182
3. Sakke Ahoniemi 176
2. Jouko Termonen 172
4. Kalle Lehto 172
7. Pekka Koivula 159
14. Teppo Kauppinen 158
6. Vesa Yli 145
8. Pauli Helin 138
9. Jaakko Ilvonen 138
10. Joni Mielonen 127
20. Jarno Siltanen 124
12. Mika Mänty 120
16. Ismo Vuorinen 120
11. Ari Salminen 114
17. Matti Eskelinen 111
19. Tom Kalves 107
15. Jussi Luopajärvi 105
13. Simo Tammela 98
18. Timo Rinne 90
Mulle näyttäisi noitten Tepon laskelmien perusteella olevan ihan sama miten lasketaan. Sijoitus oli kaikissa sama :)
Mutta oikeasti olisin sitä mieltä, että voisi harkita laskentatapaa 6/8 koko sarjalle. Voisi siis olla kuljettajalla vaikka 4 sisäkisaa ja kaksi ulkokisaa tai toisinpäin eli vain kaksi sisäkisaa ja loput ulkona ajettuja... Vähän enemmän joustaisi silloin tuo systeemi yllättävien häiden ja hautajaisten yms. osalta. Tosin erillisten talvi ja kesäpalkintojen jakoa ei sitten voitaisi oikein järjestää, mutta tarviiko niitä ollakkaan ?
EDIT: Ei se ihan sama näemmä tuo mun sijoitus ollutkaan. Tuota numeroa vain ei ollut vaihdeltu. No ei ollut kuin sija heittoa suuntaan tai toiseen...
Lainaus käyttäjältä: "Teppo".. Tietysti tässä voidaan palata siihen, että pitäisikö vain yhteen kisaan osallistuva liputtaa ulos radalta ettei häiritse SM-kilpailua?
Vuodelle 2006 ehkä SM-sarjaa voidaan kehittää edellisten vuosien kokemuksen mukaan, joka tällä fiiliksellä olisi jotain 1-8 kilpailun väliltä.
No niin, Antti puhui palkinnoista, että erilliset talvi ja kesäpalkinnot ovat turhia ja sarjan voittajille vain pokaalli.
Ehdotus jota SK minulle puhui:
SM sarjaan ilmoittaudutaan esim 20-30 €:n maksulla .
Tällä maksulla hommatan
kunnon pokaalit tms. koko sarjan voittajille !
Eli sooloilijat ei saa pisteitä lainkaan (Steen Graversen esim :mrgreen: )!!! Jos ei ilmoittaudu SM- sarjaan ei saa pisteitäkään !
Kesä- ja talvisarjasta vain mitali, laatta tms.
Tuntuisi aika järkevältä....
Pidättäydyn äänestämästä...
Harkittuani uudelleen yhtä omaa ehdotustani:
Kevät/talvi 2 kilp. , kesä 3 kilp. , syksy 2 kilp.
Ei ole oikein hyvä, koska koko kaudesta tulee taasen turhan pitkä.
Mika M :n 6/8 mietin itsekin, miettikääpä.... plussat ja miinukset...
Onko vaara siitä, että kuuden kisan jälkeen sijoituksensa varmistaneet eivät enää "jatka" viimeisiin kisoihin?
Jos vähänkin pysyin laskuissa mukana, kärjestä kai Crisu oli ainoa, joka ennen viimeistä kisaa oli varmistanut sijoituksensa. Mestaruuden!
Hienosti kuitenkin osallistui viimeiseenkin kisaan......
Pexi:n kommentti :
Sarjan kisojen ajankohta tulisi harkita tarkemmin......
Tuo auttaisi varmaan monien kohdalla.....
Se kai on sovittava heti alkuunsa, että ensivuotta ei aleta "hämmentää", muuten kuin ajoissa tehdä kaikki voitava päällekkäisyyksien estämisestä.
Ehkä ensi syksynä (tai siihen päätöspäivään mennessä) on tietoa enemmän, ja jos sää suosisi paremmin, ettei kilpailujen siirrot sotkisi kuviota lisää....
Käsittääkseni tuo kesä on se ongelmallisin.....
Lukekaa nyt kuitenkin noita aiempia kirjoituksia, ja miettikää.....
Edit: No niin, nyt tää tuli sitten viimeiseksi viest....