RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jannu - 25.08.04 - klo: 18.37

Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: jannu - 25.08.04 - klo: 18.37
Niin mitenkäs noita uusia moottoreita pitäs oikein huoltaa ja käyttää että ne ei laukeis heti ensi metreillä?  Kunnollinen sisäänajo on yksi mutta kuinkas monta litraa sen pitäisi olla? ja toinen niin pitäisi ajon jälkeen pistää aina tilkka öljyä sylinteriin ja parikertaa vetästä narusta. mutta mitäs muuta?
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: Raipe - 25.08.04 - klo: 18.42
Öö käytä sitä konetta vapaalla 2tankkii ja aja erittäin rikkaalla seoksella noin 5 tankkii pintakaasul. joissain poltto aineissa on jo jonkinäköstä ruosteen ehkäsyy.. jossain pitäis lukee et do not use after run oils.
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: kukkalapio - 26.08.04 - klo: 07.41
Esim. cool power suojelee konetta, eikä perjaatteessa tarttisi käyttää after run oilia.
Tietysti siinä pitää aina olla hillitömän varovainen, ettei pääse roskia koneeseen. Jollei sulla jo oo, ni hanki polttoaineen suodattimet polttoaineletkuun ja paineletkuun. Ja aina jos avaat tulpan, ni tee se auto väärinpäin ja ennen avaamista putsaat huolellisesti tulpan ympäryksen.
Kun olet ajanut, ni mäntä pitäisi jättää ala-asentoon.
Ja pidä kone säädöissä, eikä varsinkaan liian laihalla.
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: Raipe - 28.08.04 - klo: 18.00
Mikä on liian laihalla?? onko 1 kierosta auki liian laihalla? kerro vaan. :mrgreen:
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: tux10 - 29.08.04 - klo: 08.26
Lainaus käyttäjältä: "Raipe"Mikä on liian laihalla?? onko 1 kierosta auki liian laihalla? kerro vaan. :mrgreen:

Silloin kun kone huuta kuolemaa, niin se on liian laihalla (varmaan)  :mrgreen:
No lämmöistä sen tietää, jos ei mittaria niin kannattaa käydä rc-racingin sivuilta kattoos säätö ohjeet.... Perus hommeli on se, että kun sauhua tulee putkesta, niin ei ainakaan kovin laihalla ole silloin!
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: jannu - 29.08.04 - klo: 12.09
halavattu kun ei mistään löytyny nitraamatonta metanoolia. pitää 10% ajaa sisään.
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: *HOKE* - 29.08.04 - klo: 12.32
Lainaus käyttäjältä: "jannu"halavattu kun ei mistään löytyny nitraamatonta metanoolia. pitää 10% ajaa sisään.

Ite ajoin sisään 25% nitro seoksella.
Oon ymmärtäny että ois hyvä ajaa sisään samalla litkulla millä tulee myöhemmin ajamaan.
Aiotko siis ajaa myöhemmin ilman nitroa?
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: jannu - 29.08.04 - klo: 14.43
en kun jollain 16%:tisella. sitä on 4litraa ja 10%on 1litra.
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: blenheim - 30.08.04 - klo: 11.53
Eihän sitä sisäänajoa kannata nitrottomalla löpöllä tehdä. Kätensä siinä rikkoo nykimällä konetta käyntiin.

Kannattaa tosiaan käyttää sisäänajosta alkaen sitä ainetta mitä tulevaisuudessakin käyttää.
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: rs tuning - 09.09.04 - klo: 22.49
Mihkä kaikkiin paikkoihin sitä after run oilia
pitäs laittaa, tulpanreiästäkö vaan vai?

Ajattelin kysellä kun monia varmaan kiinnostaa
ja satuin sitä "litkua" pullon saamaan nii voishan
sitä käyttääkin :wink:
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: Tom Byron - 09.09.04 - klo: 23.15
Pistä kaasarista ja tuplpanreijästä. Ei kannata täyteen laittaa, sillai varovasti ja sitte pyörittelet sitä konetta(vetelet vaikka narusta), että öljy menee joka paikkaan.  Voi olla seuraava käynnistys vähän hankalaa jos laittaa liikaa ja jättää sen sinne koneeseen. Eikös joku CRC tai ompelukone/ase öljy ajais ihan saman asian? Purkissa ainakin lukee "postaa kosteuden, voitelee ja ehkäisee korroosiota."
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: opa - 09.09.04 - klo: 23.24
Täytyykin kokeilla tuota aseöljyä, kun sitä löytyy sattumoisin pullo  :D
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: rs tuning - 09.09.04 - klo: 23.43
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"(vetelet vaikka narusta)
Ei oo narua mistä vetää  8)  
eiköhän sitä vähä saa sormillakin
(tai sitte ei ku melki uus kone :wink: )

Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"Eikös joku CRC tai ompelukone/ase öljy ajais ihan saman asian? Purkissa ainakin lukee "postaa kosteuden, voitelee ja ehkäisee korroosiota."

Jostain luin että ei missään nimessä saisi käyttää
spray öljyjä :shock:
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: opa - 10.09.04 - klo: 00.01
Mitäs vikaa spreissä pitäis olla?
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: rs tuning - 10.09.04 - klo: 15.22
Koitan kattella mistä luin ettei käy :!:
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: kukkalapio - 10.09.04 - klo: 20.41
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6978&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ton aiheen lopussa on ainakin vähän siitä keskustelua!
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: rs tuning - 10.09.04 - klo: 23.38
Tuo se tais olla missä siitä luin :wink:
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: jere89 - 11.09.04 - klo: 00.18
Mä oon ainaki käyttäny hyper 21 spray öljyy mut en sit tiä....mut eiks se after run oil oo tarkotettu suojaamaan siltä nitron syövytykselä :?:  :roll:
Otsikko: Uuden moottorin kunnossapito
Kirjoitti: Raipe - 02.10.04 - klo: 11.26
mitäs moottorille kannattaa tehä talvella jos sitä ei käytä ja miten säilyttää?