RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: anon 71 - 29.08.04 - klo: 14.45

Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: anon 71 - 29.08.04 - klo: 14.45
Nii kumpi on parempi MADFORCE vai SVAGE25? Ite luulisin, että svage. :mrgreen:
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Poju12 - 29.08.04 - klo: 14.58
Itse ottaisin ehkä Savage25:sen..
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: anon 71 - 29.08.04 - klo: 15.39
Millä perusteella? :shock:
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Mika R - 29.08.04 - klo: 15.48
se on muuten S A V A G E eli yksi "A" tohon väliin lisää ;-)
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: anon 71 - 29.08.04 - klo: 15.53
Ai kiitti, kun korjasit :oops:  Nii miten S A V A G E 25 on parempi?
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Antti R - 29.08.04 - klo: 17.56
savage on musta parempi. Osta savage.

_sanoo joka omistaa savagen ja mad forcen :wink:
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Poju12 - 29.08.04 - klo: 18.20
Lainaus käyttäjältä: "anon 71"Millä perusteella? :shock:
No vaikka ominaisuuksien perusteella. :mrgreen:
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Tomppa - 29.08.04 - klo: 20.57
1 ääni Mad Forcen puolesta, itselläni ollut 2 kuukautta eikä vieläkään rikki ja toiminut todella luotettavasti.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Nike - 29.08.04 - klo: 21.32
Savagen varmaan valitsisin, vaikka kummastakaan ei kokemusta olekaan. Ei sitä varmaan suotta valittu vuoden rc-autoksi..?  :)
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: MarkusH - 29.08.04 - klo: 22.00
Savage 25.

Kestävä, parempi jousitus kuin madissa, huonompi pakoputki, teokas moottori,ym
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: kukkalapio - 30.08.04 - klo: 07.43
Savage 25RTR.
Savageen on halvemmat varaosat, joita tulee joka tapauksessa tarvitsemaan. Auto kuin auto hajoaa! Savagessa on paremmat maasto-ominaisuudet, paremmat iskarit, kestävämpi iskuille, isompi kone (paitsi 21-mallissa), kaatuu vaikeammin, parempi ohjattavuus (mun mielipide), roto-start, joten savagea ei tarvitse nykiä käyntiin. Sen kuin laittaa hehkun ja painaa nappia, ni käynnistyy. Ennen kaikkea savageen saa pakkimoduulin, joka maksaa n. 35€ Se kannattaa myös heti hankkia jos maastossa haluaa päästä.
Mun mielestä mad force on liian takapainoinen, joten keulii vähän liikaa, jolloin ohjaus häviää. Eikä mad forceen saa pakkimoduulia!
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: jeejee - 30.08.04 - klo: 08.06
Itse ostaisin ehdottomasti mad forcen kun siinä on kaikkee siistii ja on paljon halvempi kuin savage ja towerissa on sen osat puolet halvempia kun hpi:n. Niin ja veto startti ja savagessa roto jonka akkuja pitää latailla ja madissa on alu iskarit.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: anon 71 - 31.08.04 - klo: 17.04
Taian hankkia sitten SAVAGEN, mut mistä sais halavimmalla (Suomesta) :?:
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: kukkalapio - 31.08.04 - klo: 17.57
Hobbylinnasta, mutta jos halvalla haluut, ni tilaa ite suoraan towerista!
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: aatu - 31.08.04 - klo: 18.14
En ottas savagea koska siinä on erillisjousitus eli on henkiloauto isoilla pyörillä en tykkää yhtään, tuon on siis minun mielipiteeni
Jäykät akselit kuuluu mosteriin :?
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: jeejee - 31.08.04 - klo: 20.42
Lainaus käyttäjältä: "aatu"En ottas savagea koska siinä on erillisjousitus eli on henkiloauto isoilla pyörillä en tykkää yhtään, tuon on siis minun mielipiteeni
Jäykät akselit kuuluu mosteriin :?

Joo määkin oon tota mieltä että jäykät pitää olla ja isot renkaat. Ja mielellään 3 vaihetta. ;)
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Poju12 - 31.08.04 - klo: 22.11
Mad Force on minusta hienomman näköinen mutta ominaisuudet ei taida olla ihan niin hyvät kun Savagessa...

Nii ja vain pakki puuttuu...
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Antti R - 31.08.04 - klo: 23.22
mikään auto ei ole caunis enää muturallin jälkeen.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: *HOKE* - 31.08.04 - klo: 23.32
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "aatu"En ottas savagea koska siinä on erillisjousitus eli on henkiloauto isoilla pyörillä en tykkää yhtään, tuon on siis minun mielipiteeni
Jäykät akselit kuuluu mosteriin :?

Joo määkin oon tota mieltä että jäykät pitää olla ja isot renkaat. Ja mielellään 3 vaihetta. ;)

Sii WHAATTAFAAAK :?:  :?:
Miks ihmeessä PITÄÄ olla jäykkä?
Pistäkää nyt molemmat jotain perustelua.

Nii ja sit kaikki crossarit, tourinkit ja muut erillis jousitetutkin on ihan kakkoja kun niis on se huono erillis jousitus joka pitää pyörät maassa. :shock:  :shock:

Jos kaikissa oikeissakin autoissa ois jäykät akselit niin kolareita tapahtuis puolet vähemmän, mutku niis käytetään sitä ihmeellistä ja huonoo erillis jousitusta niin kokoajan sattuu niitä hirveitä kolareita. :mrgreen:  :D  :D  :lol:  :cry:  :cry:
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Antti R - 31.08.04 - klo: 23.43
Pitääkö auton otttaa kunnon iskua joka kaarteessa niin että saat olla pikaliimalla ja jeesarilla sitte illalla fiksaamassa autoo kasaan että pääsee taas ens kerralla romuttaan lisää.

Minusta toi erillisjousitus on mahtava savagessa kun kori saa kallistella mutta pyörät pysyy maassa toisin kuin mad forcessa joka nousee kahdelle pyörälle ja siitä katonkautta ympäri.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: kalevi1 - 01.09.04 - klo: 13.12
taas turhaa kinastelua-jos haluat hyvän niin osta mad ja jos haluat halvan ja halpa osasen niin osta joku muu, madissa ei osien hinnalla ole juurikaan merkitystä itse olen huudattanut madia jo kolme vuotta eikä edes tulppa ole mennyt kertaakaan, ihmettelenkin miten jotkut saavat kyoshon vehkeitä ajamalla rikki
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: blenheim - 01.09.04 - klo: 13.44
Samaa ihmettelen minäkin. Omalla kohdallani särkyneet osat ovat johtuneet omista mälleistä (eivätkä ne mällit aina ole olleet mitään kevyitä). Eikä niitäkään loppujen lopuksi ole mennyt paljoa kun ajattelee.

Taino, kalevi, se riippuu aivan ajotyylistä. Jos tykkää hyppiä kaksikymmenmetrisiä hyppyjä kivikasaan hajoaa auto kuin auto, mutta normaalissa ajossa auto kestää hyvin. Tietenkin on näitä kuluvia osia joita vaihdetaan joka kauden jälkeen, mutta niitä ei lasketa tässä tapauksessa.

EDIT: Hieman perverssi ilmaisu, mutta kaikki siitä jo kommentoineet lienevät ymmärtäneen asian ;)!
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Tomppa - 01.09.04 - klo: 16.02
Itsellä on madi ja moni on ihmetellyt todella korkeidenkin hyppyjen jälkeen että eikö se mene rikki, no ei ole mennyt. Korista lähtee maali ja kori on mennyt koritolppien läpi monta kertaa, mutta itse auto on kestänyt todella hienosti.

Kone ja muukin tekniikka on pelannut hienosti, niin myös vetokäynnistin, ainoa moka ollut oma ekoilla vedoilla liian pitkälle vedetty veto, mutta senkin korjasin ja sama vetosysteemi on paikallaan edelleen.

Tämän videon lopussa näkee että madi saa kyytiä oikeen kunnolla (17mt) (http://www.verkkomestari.com/~rch/video/29082004.wmv)

Siis oma madini, ja sääliä ei tunneta :)
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: aatu - 01.09.04 - klo: 18.15
Perusteet tulee tässä
http://www.truckworld.com/Monster-Trucks/Monster-Tech/tech-4/monster-tech1.html
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: jeejee - 01.09.04 - klo: 18.36
Oikeisaskin monsuissa on niin pitää pienoismalleissakin olla jäykät akselit..  http://www.aliasracing.com/tbo.htm Toi ja mad force kun painaa niin tulee video ja vetää pari volttii eikä osii lentele kauas..


Oli muuten mahtava video toi tampereelta.. Oispa kemissäkin tollasta hauskaa..
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: ClodZ - 01.09.04 - klo: 18.49
OT: Joo. Trial-autoissa käytetään nimenomaan jäykkiä akseleita. Tosin tänä päivänä todellisille maastoautoille ei ole juurikaan tilausta, nykyään maastoautot ovatkin enemmän suurennettuja farmareita hiukan korkeammalla maavaralla. Autot ovat muuttuneet, koska tarjonta on muuttunut vastaamaan kysyntää. Pääkäyttöalue kun on asuntovaunujen vetäminen ja kerran vuodessa auraamattoman tien kulkeminen mökille. Aika harvan ihmisen on pakko työnsä/harrastuksensa puolesta päästä sellaisiin paikkoihin, joihin ei ole rakennettu riittävää tiestöä. Maastossa mönkiminen onkin jäänyt vain harrastukseksi maasturiporukoille, eikä tarvitse olla kovin tarkkasilmäinen huomatakseen, etteivät citymaasturit muodosta harrastevälineistön pääosaa. Se 1:1-maasturoinnista.

Eli, pahaan maastoon jäykät akselit, tasaiselle erillisjousitus. Tämä pätee minusta myös rc-laitteisiin.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: jeejee - 02.09.04 - klo: 14.37
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Niih, voihan se olla niinkin, mutta kunnon röykytyksessä (esim sellaisessa maastossa missä on ajettu märällä savipohjalla katepillarilla ja renkaanjäljet oli tosi syvät, sen jälkeen kuivunu)

Siinä ei siis mitään mahdollisuutta ajaa madilla, hyvä kun pakilla ees taas sai ajettua sen reitin, eikö vain anttisein?

Puhut antista niinkö se  ois vaimos... HYI  :mrgreen:  Mutta muuten madi on aidompi yms.. Ite ottaisin ehdottomasti mad forcen kun siinä  on leveet renkaat ja jäykät akselit niinkö oikeessa monsussa ja maastossa siisti ajella..
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Poju12 - 02.09.04 - klo: 15.11
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Oo tappi hiljaa  :mrgreen:

Mitä sitte vaik sanoo anttisein, hyvä kaveri se on  :wink:

EDIT: Ai niin, siehän asukki kemissä...
Järjetöntä kinaa...

Mad Force on hienompi... Emmä mitään pakkia tarvi ku ajan sillee et ei tarvi pakitella...
Otsikko: Molemmat
Kirjoitti: Catiska - 03.09.04 - klo: 09.07
Eiköhän hommata molemmat, otetaav Mad:ista akselit ja renkaat, ehkäpä korikin, ja HPI saa luovuttaa  muun voimansiirron. Kyösti saa kylllä antaa mukaan sen vetostartin, ei sitä kolmea kertaa enempää tarvi nykäistä, jos osaa koneen säätää ja käynnistää.

Mutta, jäykät akselit pitää olla, olis vain ns. portaali akselit. Omassa 1:1 maasturissa on esikuvaa näille pienemmille ainakin akseleiden osalta, unimog portaaliakselit 100% mekaanisilla lukoilla :wink:
Otsikko: Re: Molemmat
Kirjoitti: ClodZ - 03.09.04 - klo: 09.14
Lainaus käyttäjältä: "brutales"Omassa 1:1 maasturissa on esikuvaa näille pienemmille ainakin akseleiden osalta, unimog portaaliakselit 100% mekaanisilla lukoilla :wink:

Portaaliakseli ei ole tuttu, mahtaako kyseessä olla tämän kaltainen järjestely? Oli tai ei, minusta tuo vaikuttaa sellaiselta konstruktiolta joka yhdistää molempien alustojen parhaat puolet.

http://www.tamiyaclub.com/showroom_model.asp?cid=24309&id=1721
Otsikko: Ei ole
Kirjoitti: Catiska - 03.09.04 - klo: 09.29
Tuosta yhdistelmästä, voit hyvinkin olla oikeassa, se oli näet lähinnä vitsi...

Portaaliakseli ei ole kyseinen konstruktio, vaan kyseessä on jäykkä akseli, joka on nostettu pyörän napoja ylemmäksi niin, että aivan pyörän napojen vieressä on ylinmääräinen pyörästö jolla saadaa myös lisää alennus suhdetta perävälitykseen.
Eli, idea on siinä, että saadaan aikaiseksi jäykkä akseli, jossa on kuitenkin maavaraa kuin erillisjousitetussa akselissa + bonuksena suurempi alennussuhde. Tästä suuremmasta alennussuhteesta on se hyöty, että voimansiirto kestää paremmin, kun voidaan käyttää akseleissa nopeampia pyörintänopeuksia ja sitä kautta pienempää vääntömomenttia. Tämä on ehdottomasti paras akselistoratkaisu oikeassa maastossa, mutta valitettavasti myös kallein.

Näistä kuvista saa ehkä sen verran selvää, että pääsette jyvälle...

http://www.notenet.fi/mmc/rayha.html
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: ClodZ - 03.09.04 - klo: 09.37
Taitaa olla siis sama systeemi kuin mikä on H1 Hummerissa käytössä? Oikeastaan ainoa tapa lisää jäykän akselin maavaraa.
Otsikko: Akselit
Kirjoitti: Catiska - 03.09.04 - klo: 09.46
Saattaapa hyvinkin olla humveessa portaaliakselit. Mutta, todennäköisesti näissä RC-autoissa ei jäykkä akseli antaisi paljonkaan hyötyjä, koska jäykän akselin edut oikeissa autoissa on niiden ylivoimainen kestävyys ja portaalissa tuo välityssuhde, mikä jeesaa koko voimansiirtoa. RC-autossa ei kait ole niin ongelma tuo ripustusten pettäminen erillisjousitetuissa, ja jos pettää, niin osat ei maksa juuri mitään. Voimansiirron kestävyyteen tuo tietty auttaisi, samoin olisi hienoa, jos saisi 3 lisakanavaa ja ne ohjaisi lukkoja  :D
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: ClodZ - 03.09.04 - klo: 10.01
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Kolmiasentoinen servo-ohjattavalla lukolla varustettu akseli rc-trialiin.

http://www.customrcmodels.com/15e4bc470.jpg

Noita http://www.customrcmodels.com:in laitteita katsellessa kyllä oma vähävaraisuus alkaa siinä määrin riepomaan, ettei ole tosikaan.
Otsikko: niinpä
Kirjoitti: Catiska - 03.09.04 - klo: 10.24
Vielä kun tuon saisi porttaalina ja myös kytkettävä keskitasauspyörästön lukko...
Otsikko: Re: Akselit
Kirjoitti: Ville Vainio - 03.09.04 - klo: 12.53
Lainaus käyttäjältä: "brutales"Saattaapa hyvinkin olla humveessa portaaliakselit. Mutta, todennäköisesti näissä RC-autoissa ei jäykkä akseli antaisi paljonkaan hyötyjä, koska jäykän akselin edut oikeissa autoissa on niiden ylivoimainen kestävyys ja portaalissa tuo välityssuhde, mikä jeesaa koko voimansiirtoa. RC-autossa ei kait ole niin ongelma tuo ripustusten pettäminen erillisjousitetuissa, ja jos pettää, niin osat ei maksa juuri mitään. Voimansiirron kestävyyteen tuo tietty auttaisi, samoin olisi hienoa, jos saisi 3 lisakanavaa ja ne ohjaisi lukkoja  :D


Huomaa että olet tekemisissä oikeiden maastureiden kanssa, ite ajan tai koitan ajaa välillä maastossa mitsun L200 nelikolla, mutta se p*ska jää kiikkumaan aika pieneenkin kiveen, no vauhti korvaa vetämättömät pyörät.

Noi lukot ois rc:sa huippu homma, keskidiffii lukko ja molempiin periin :)
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Ville Vainio - 03.09.04 - klo: 12.59
Tässä ei ois enää portaalitkaan auttanu :)

Ei auttanu ku joutsan 8tonnin vinssi,

http://koti.phnet.fi/vainiot/uudet/Sotinpuro%2025.8-3.9-04/masi_ja_janter_ja_tilanne/vainio_ja_erola_vaipunut_epatoivoon.jpg

http://koti.phnet.fi/vainiot/uudet/Sotinpuro%2025.8-3.9-04/masi_ja_janter_ja_tilanne/son_muute_siina.jpg
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Mika R - 03.09.04 - klo: 13.22
kai totakin voi polttisautoksi kutsua
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Ville Vainio - 03.09.04 - klo: 15.58
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Heh, samalla lailla kiini ku meillä oli kesällä county  :mrgreen:

Siis sanoppa uudestaan! Teillä County nelos vai kutos koneella?
Meiltäkin löytyy pihasta yks,
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Ville Vainio - 03.09.04 - klo: 16.05
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"Neloskoneella  :mrgreen:

ei auttanu mikään siinä vaiheessa, pölliä renkaan alle ja zetorilla vetämään  :wink:

Jeez, meillä on meinaan Super6, ahman kiinteel kaivuril...

http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Konehet/Fordson_County_%20Super_6/County_keulii.jpg
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Ville Vainio - 03.09.04 - klo: 16.31
hihiii, meillä on onneks sorvi hallissa...
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Toni N - 03.09.04 - klo: 17.04
MADFORCE VAI SVAGE25  :?
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Tomppa - 03.09.04 - klo: 21.45
MAD FORCE
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: jeejee - 05.09.04 - klo: 20.01
MAD FORCE eikä ladakee (sanotaan savage)
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Tomppa - 05.09.04 - klo: 20.15
Madi lentää (http://www.kotiposti.net/urvikot/kuvat/rc/P9052155.JPG)

Mää oon taas sitä mieltä että madi kulkee suorempaan, ja näin sanoi tuossa tänään ulkopuolinen joka katseli madin ja savagen menoa Tampereella.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: jeejee - 05.09.04 - klo: 20.19
Lainaus käyttäjältä: "Tomppa"Madi lentää (http://www.kotiposti.net/urvikot/kuvat/rc/P9052155.JPG)

Mää oon taas sitä mieltä että madi kulkee suorempaan, ja näin sanoi tuossa tänään ulkopuolinen joka katseli madin ja savagen menoa Tampereella.

Pitääkö paikkaansa että mad forcea ei voi ohjata ilmassa?? Mika Matilainen kerran sanoi että vaikka painaa kaasun pohjaan ei tahahdu mitään.. Musta tuntuu että käyttäjäsä on vika.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: kukkalapio - 05.09.04 - klo: 20.21
Lainaus käyttäjältä: "Tomppa"Madi lentää (http://www.kotiposti.net/urvikot/kuvat/rc/P9052155.JPG)

Mää oon taas sitä mieltä että madi kulkee suorempaan, ja näin sanoi tuossa tänään ulkopuolinen joka katseli madin ja savagen menoa Tampereella.
Onko tosta madista muuten jotain rikki, ku takarenkaat pyörii vinhaa vauhtia ja eturenkaat ovat paikallaan?
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Tomppa - 05.09.04 - klo: 20.35
Oli, pääsi se pieni hammaspyörä pyörimään akselilla tyhjää mikä välittää kardaanilta voiman pinjonille.

Ei pyöri enään :), pari lyöntiä akselin päähän jolloin pyörä kiristyi kiinni taas tukevasti. Samalla kunnon rasvat sisään kun oli jo tehdas rasvat hiukan hukassa.


Tai sitten oli tossa kohtaa kardaani hukassa hetken aikaa, kun se on ainoa vika tuossa että noi kardaanit putoo aina välillä, mutta itse tilasin juuri sen nivelletyn niin ei putoa enään...
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: tomppa82 - 05.09.04 - klo: 20.47
Yksi ääni Savagen puolesta...
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Ville Vainio - 05.09.04 - klo: 22.57
kyllähän sen sanoo järkikin, että savage ja madi on aivan erisarjassa, mädissä on surkee voimansiirto, täysin avoin, 3rattainenkytkin kello suorastaan pyydystää kiviä väliin, samoin tämmöset ketjuvedot on aika pepusta, samoin pakiton monsteri? = joku muu ku monsteri, pakki pitää olla. Muute ei tule möyrimisestä mitään,

näin on nännit, sano teinityttö
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: jeejee - 06.09.04 - klo: 06.57
Mitä olen kuunnellut niin ei kuulemma menis kovin helposti kiviä väliin.
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Tomppa - 06.09.04 - klo: 07.42
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"kyllähän sen sanoo järkikin, että savage ja madi on aivan erisarjassa, mädissä on surkee voimansiirto, täysin avoin, 3rattainenkytkin kello suorastaan pyydystää kiviä väliin, samoin tämmöset ketjuvedot on aika pepusta, samoin pakiton monsteri? = joku muu ku monsteri, pakki pitää olla. Muute ei tule möyrimisestä mitään,

näin on nännit, sano teinityttö

No sen nyt huomaa että et hirveesti ymmärrä tekniikasta. Ketjulla on myös tarkoitus toimia sulakkeena tuossa kohtaa.  Ja miten saat kiviä tuonne rattaiden väliin? itsellä ei ole ollut tuota ongelmaa muuta kuin pureten sarjan kanssa jossa kori on päällä ja siten kivet lentää kaikki voimansiirtoon, mutta madissa ja muissa niin monstereissa kuin krossareissa kun pyörät on ulkopuolella korin ei kivet pääse lentään korin sisään.

Ja pakkia tarvii sellainen kuka ei osaa ajaa :)
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Ville Vainio - 06.09.04 - klo: 18.21
mjaaps, juu mitäs minä tekniikasta ymmärtämään...

mitenkä sitten kun on pyörät linkussa? Entäpä kura? kyllä ainakin kaikki mun monsut on ollu korin alta kurasia, jos kuraa on ollu ajoreitillä, eikö kivet lennä korin lokariin ja siitä hyvässä lykyssä, rattaiden väliin? Tämä siis pyörät linkussa,

no sulla on mielipide ja mulla on mielipide, ja mun mielestä monsterin voimansiirto ei saa olla avoin, ja toinen on nää koiranluu vetarit, ne ei pysy paikallaan vallankaan kartaanissa, nii tiedän että siihen saa nivelet, mutta tiedän senkin että ne maksaa? mitä lie? 100e/pari?
Otsikko: MADFORCE VAI SVAGE25
Kirjoitti: Ville Vainio - 06.09.04 - klo: 18.24
No sen nyt huomaa että et hirveesti ymmärrä tekniikasta. Ketjulla on myös tarkoitus toimia sulakkeena tuossa kohtaa.  

Tohon vielä että henkilökohtasella tasolla, tykkään et monsun voimansiirto rakennetaan käyttämällä, sen verran järeitä ainevahvuuksia, ettei tarvi mitään ketjuja sinne sulakkeiks, se kun venyy ja vanuu... jotain räkärautaa se kuitenkin on, ja sitten se lysti alkaa ku sitä saapi heinikosta hakea ku ei pysy päällä. Vähän sama asia ku liian iso, hmm... ehkäsyväline. Sitä tosin harvemmin löytyy nurmikosta, no kukin tietty harrastaa tavallaan :)