Finaalin tulokset:
Pos Driver Rnd Absoluttime Besttime Mediumtime 1 Quagraine Joseph 80 45:11.849 31.951 33.898 2 Siltanen Jarno 80 45:15.953 32.152 33.949 3 Orhanen Samppa 79 45:03.157 32.352 34.217 4 Hyvärinen Joonas 79 45:08.486 32.408 34.284 5 Haatanen Joona 79 45:17.724 32.407 34.401 6 Heinonen Ari 79 45:27.466 31.570 34.524 7 Mört Max 78 45:29.553 32.771 34.994 8 Alho Tommi 78 45:32.227 32.450 35.028 9 Valtonen Heikki 77 45:07.947 32.187 35.168 10 Honkanen Markku 77 45:18.525 32.452 35.305 11 Eklund Marko 76 45:04.703 32.007 35.588 12 Heinonen Arto 62 38:18.896 32.664 37.078
|
Loput tulokset tarkempien datojen kera viimeistään alkuviikosta.
PRCA kiittää kaikkia kilpailijoita, toimitsijoita sekä talkooväkeä.
Sarjan lopputulokset
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.joukohyvarinen.fi%2FRC%2FM82014_1.jpg&hash=92b59d3c236e6ff0b7eb1818bb46c58e699dadf7)
(https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.joukohyvarinen.fi%2FRC%2FM82014_2.jpg&hash=df1349650602a26bc0ec826e34452e83f480fa03)
Nokian osakilpailun tulokset
1 Joseph Quagraine 80 45:11.849 31.951 33.898
2 Jarno Siltanen 80 45:15.953 32.152 33.949
3 Samppa Orhanen 79 45:03.157 32.352 34.217
4 Joonas Hyvärinen 79 45:08.486 32.408 34.284
5 Joona Haatanen 79 45:17.724 32.407 34.401
6 Ari Heinonen 79 45:27.466 31.570 34.524
7 Max Mört 78 45:29.553 32.771 34.994
8 Tommi Alho 78 45:32.227 32.450 35.028
9 Heikki Valtonen 77 45:07.947 32.187 35.168
10 Markku Honkanen 77 45:18.525 32.452 35.305
11 Marko Eklund 76 45:04.703 32.007 35.588
12 Arto Heinonen 62 38:18.896 32.664 37.078
13 Simo Ahoniemi 34 20:10.791 32.756 35.611
14 Harri Peltomaa 34 20:24.120 32.678 36.003
15 Touko Silpola 34 20:33.466 32.974 36.278
16 Tomi Salonen 33 20:09.715 32.114 36.658
17 Petri Ström 33 20:10.226 32.659 36.673
18 Kai Jämsä 33 20:12.370 33.153 36.738
19 Reijo Mattila 33 20:28.026 33.276 37.212
20 Mikko Mäkelä 32 20:05.174 33.504 37.661
21 Tommi Lyijynen 32 20:27.589 33.180 38.362
22 Tom Thusberg 31 20:05.403 32.816 38.883
23 Petri Tuomainen 31 20:25.384 34.036 39.528
24 Jere Viander 30 20:18.430 35.162 40.614
25 Aarre Sillanpää 28 20:01.209 36.439 42.900
26 Aapo Heinonen 27 20:32.409 36.544 45.644
27 Toni Johansson 23 13:51.657 32.275 36.159
Nokian kisaan oli tilattu Meteltä sateeton päivä, säät suosivatkin vaikka kisan ajankohta olikin näin myöhään. Päivä lähti Joonaksen osalta käyntiin harjoituksissa hakien tuntumaa renkaisiin joilla ei aikeisemmin ollut ajettu.
Ensimmäisessä aika-ajossa tuli toinen sija kolmen sekunnin erolla Ariin. Toisessa ja kolmannessa aika-ajossa tuli neljäs sija. Aika-ajo sijoitus oli kolmas josta päästiin semi-A paikalle kaksi.
Semi ei lähtenyt hyvin käyntiin, ensimmäisellä kierroksella takasuoralla kärrynpyörät ja jonon viimeiseksi. Tästä lähti taistelu käyntiin ja nyt kun oltiin kahdella tankkauksella liikkeellä, niin taktiikkaa ei enää muutettu. Toisella viimeisellä kierroksella Joonas ohitti Simon ja nousi kuudennelle paikalle. Mekkarinkin pulssi kävi semissä välillä aika korkealla mutta kuski luotti vauhtiinsa ja ajoi järkevästi muita kiinni.
Finaaliin lähdettiin ruudusta 10 ja taktiikka oli nousta pikku hiljaa ylöspäin. Novarossin polttoaineen kulutus näytti aika-ajoissa tankin kestoksi 9:42 joten lähdimme finaaliin 9 minuutin tankkivälillä. Pikku hiljaa Joonas nousi finaalissa ylöspäin ja toisen tankin jälkeen oli sijalla 5. Kolmannen tankin jälkeen Joonas oli noussut neljänneksi. Lopussa Joonas ajoi Samppaa kiinni mutta eroksi jäi maalissa viisi sekuntia. Ruutulipulla sijoitus oli neljäs ja paras M8 tulos oli plakkarissa.
Rata pysyi koko päivän hyvässä kunnossa ja muutenkin puitteet olivat parasta mitä Suomesta löytyy.
Kausi meni kokonaisuudessaan nousi johteisesti, Jyväskylässä 14, Turku 8, Vantaa 11 (keskeytys) ja Nokia 4. Sarjan loppusijoitus oli 9. Kiitokset Future-RC:lle tuesta ja teknisestä avusta. Mugen, Novarossi ja Hotfire yhdistelmä toimi loistavasti koko kauden.
Toivottavasti kaudella 2015 kisat ajettaisiin "kesällä" ja osallistujia olisi se normaali määrä +50 kuskia.
Team Tampere, Joonas ja Jouko
Hieno kisareissu Hoken kanssa takana.
Suunitelmat menivät täysin nappiin.
Mekkasin Hoken autoa enemmän kuin tohtori itse.
Hän vaihtoi kerran iskarin öljyt ja mää putsasin auton muutaman kerrsn. Siinä päivän huoltotoimenpiteet.
Tää kisapaikka olikyllä hyvä mutta ei se kyllä yllä lavangon tasolle vielä, tai mitkä puiteet ovat Nokialla paremmat kuin lavangossa??
Jerzi
Ps facesta JERZIN VIDEO ryhmästä löytyy video matskua päivän tapahtumista.
Lainaus käyttäjältä: JoukoH - 08.09.14 - klo: 09.49
Toivottavasti kaudella 2015 kisat ajettaisiin "kesällä" ja osallistujia olisi se normaali määrä +50 kuskia.
Tässä vaiheessa hyvä muistuttaa, että mikään tarjotuista ajankohdista ei sopinut ilman suurta narinaa, joten ajankohdat olivat sellaiset kuin se muilta luokan kisoilta oli mahdollista tehdä. Sitten kun ei tarvi välittää B-EM, EM warmup ja PM-kisojen sekä koulujen päättäjäisten ja juhannuksen sekä M-10 luokan aiheuttamista päällekkäisyyksistä niin vapaita ja käytettävissä olevia viikonloppuja on varmasti yhtä monta, kuin niitä on.
Kivat kisat oli. PRCA:n porukat ovat tehneet kyllä erittäin paljon töitä ratansa ja kisojen eteen.
Ei nämä hommat ikinä mene "tuosta vaan". Hienoa, että saadaan taas PRCA:n rata maailman kartalle. ;)
Jätettäisikö tuo kalenterinarina nyt tästä pois ja tehdään ensi vuonna paremmin?
Parannusehdotukset jo tiedetään ja niihin voi varmaan palata sitten marraskuun aikana, eikö?
Mukavat kisat oli ja kiitokset vielä Lyijysen Tommille starttiboksin lainasta, ilman sitä apua olisimme olleet aika hukassa. Onnittelut myöskin SM-mitalisteille!!!
Tuolla hiukan enempi juttua meidän kisasta:
http://www.vianderracing.com/uncategorized/kauden-4-ja-viimeinen-sm-kisa-nokialla-6-9-2014/ (http://www.vianderracing.com/uncategorized/kauden-4-ja-viimeinen-sm-kisa-nokialla-6-9-2014/)
https://www.youtube.com/watch?v=M7Hqn1N3VI4&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=M7Hqn1N3VI4&feature=youtu.be)
Liitteenä tuloksia.