elikä olisin ostamassa polttis autoo joka sais olla sopiva aloittelijalle, mutta tehoa silti saa(siis pitää :wink:) olla.
olen ajatellut ostaa kyosho monster touringia, mädiä, hpi savagee, traxxas revoo ym....
Lainaus käyttäjältä: "miska..."elikä olisin ostamassa polttis autoo joka sais olla sopiva aloittelijalle, mutta tehoa silti saa(siis pitää :wink:) olla.
olen ajatellut ostaa kyosho monster touringia, mädiä, hpi savagee, traxxas revoo ym....
niin ja jos ostan jomman kumman kyosho tr-15 monster touring auton, niin kumpi on parempi moottori: GT155-CR vai GS15-R?
jaa hä? :mrgreen:
Joo, minulla on kyllä hpi savage, mutta en usko että olisi kovin hyvä valinta sinulle.
Ehdotan täten traxxas t-maxxia. Onhan siinä tosin 15 kone mutta aivan tarpeeksi tehokas aloittelijoille ja kokeneillekkin.
Minulla on ollut duratrax maxximum st, traxxas t-maxx ja tällä hetkellä Hpi savage 25.
Merkkejä millä olen ajanut: Duratrax, carson, hpi, traxxas sekä useita kyoshoja. Mad forcesta voin sanoa ettei ole kovin hyvä vastine rahoilleen, vaan huoltoa vaativa ja kallis. carson on huono hieman heikkojen osien takia ja huonon varaosa saannin takia. hpi sekä traxxas molemmat hyviä, joskin hpi hieman kokeneemmille.
Pitkä ja sotkuinen viesti :roll:
Lisätty:Ja revosta vielä, uskon että on aivan mahtava auto :wink:
jos rahaa on niin mielummin madi tai savage .21 koneella kuin .15; kaksykköset toimivat luotettavammin ja helpommin ja saat tehoa myöhemmin lisää esim .25 - .28 koneella vaikka .21 :ssä on tehoa jo aika pirusti
traksissa mukavaa toimiva sähköstartti ja vaihdelaatikko tuo vauhtia .15 pannuiseen autoon; onhan siinä myös hienoa tekniikkaa tuossa revossa
Istekin olen Madin iloinen omistaja ja yllättävän helppo tuo Kyoshon GS21 on ollut käyttää. Ei sammuile lainkaan (paitsi kun sen itse sammuttaa), sekä käy vakaasti. Savage ja Traxxas Revo ovat toki hienoja autoja myös ja ajettavuudeltaan parempia kuin Mad Force, mitä olen lueskellut. Osta se, mikä hyvältä tuntuu, mutta en tiedä kannattaako koskea lainkaan noihin 15. autoihin. Niistä voi tulla jonkin ajan kulutta kyllästyminen ja sitten haluaa jo kunnon auton isolla motilla. Näin siis omalla kohdallani. :)
Lainaus käyttäjältä: "Sludge"mutta en tiedä kannattaako koskea lainkaan noihin 15. autoihin. Niistä voi tulla jonkin ajan kulutta kyllästyminen ja sitten haluaa jo kunnon auton isolla motilla. Näin siis omalla kohdallani. :)
Havaittavissa taas pientä "suuruuden hulluutta" :?
Tulkaa koittaan monstereilla mun .12 koneista truckia
vastaan radalle :wink:
En tiedä kuinka tyhmiä nuo jenkitkin sitte on ku
kisailee .12 koneisilla truckeilla (Vastaavissa
RTR malleissa vakiona .15, kisoissa max .12) :?:
Tarkoitit varmaan että .15 koneisiin monstereihin
ei välttämättä kannata sekaantua :!:
Trucki on mun mielestä ainakin kaikin puolin
monikäyttöisin ja käytännöllisin (just sain oman
kolme viikkoa sitte, n.15v. oon truckia halunnu,
mutta nyt vasta hommasin, toki joku auto on aina ollu) :D
Jos nyt joskus saan hieman rahaa käärittyä kasaan ja hankin uuden auton, niin kertokaa kumpi on parempi jokapaikanhöylä, buggy vai trukki? Ajan asfaltilla, hiekalla, nurmikolla jne...
MarkusH : NyPa:sta Helsingin Pitäjänmäeltä saa varaosia Carsoniin.
Yhteystiedot on tuolla:
http://www.tamiya.com/europe/euro.htm
Lainaus käyttäjältä: "Mika"jos rahaa on niin mielummin madi tai savage .21 koneella kuin .15; kaksykköset toimivat luotettavammin ja helpommin ja saat tehoa myöhemmin lisää esim .25 - .28 koneella vaikka .21 :ssä on tehoa jo aika pirusti
traksissa mukavaa toimiva sähköstartti ja vaihdelaatikko tuo vauhtia .15 pannuiseen autoon; onhan siinä myös hienoa tekniikkaa tuossa revossa
Tuli vaan tosta vielä mieleen, että jos savageen päädyt, niin ei välttämättä kannata ostaa .21 mallia vaan ehkä mieluummine savage 25RTR. Siinä on vakiona roto-start, jolloin sun ei tarvitse nykiä autoa käyntiin. Se on vähän ku sellainen omanlainen porakone, joka toimii 7.2 voltin akulla. Mutta käytetyt on eri asia, kun ei välttämättä aina löydy just sitä mitä haluaa. Itse olen omistanut savage 21 auton (rotostartilla varustettuna) jo yli puoli vuotta ja olen edelleen hyvin tyytyväinen autooni.
Lainaus käyttäjältä: "opa"Jos nyt joskus saan hieman rahaa käärittyä kasaan ja hankin uuden auton, niin kertokaa kumpi on parempi jokapaikanhöylä, buggy vai trukki? Ajan asfaltilla, hiekalla, nurmikolla jne...
Trucki on parempi "jokapaikanhöylä", koska on enemmän maavaraa
ja leveämmät renkaat ym. Moni trucki on suora muunnos saman merkin
buggysta, pidemmillä tukivarsilla, isommilla renkailla ja trucki korilla!
Krossarissa on taas se etu (sähkömalli) että sillä voi osallistua
virallisiin kisoihin jos haluaa, en tiedä onko sähkötruckeillekaan
kisaluokkia suomessa, mutta ei ainakaan polttiksille (vielä :wink: )
kiitos kaikille vastaajille. ole päättänyt ostaa kyosho mad forcen, koska sitä on kehuttu aloittelevalle sopivaksi ja siinä on se .21 kokonen moottori joka antaa ihan hyvän väännön ja nopeuden kun säädöt on kohdallaan ja täällä tampereella on muutama tyyppi jolla on mädi että on "osaavia" auttajia jotka voi auttaa auton säädössä.
Noista trukeista ja buggyistä vielä:
Mahtaako noita truckeja olla 4-vetoisia polttisversioita paljonkin/yhtään? Haluaisin ehdottomasti 4-vedon ja tehokkaan polttiskoneen. Saako tälläisiä yhdestelmiä?
on, esim. HPI MT2
Lainaus käyttäjältä: "miska..."olen ajatellut ostaa kyosho monster touringia, mädiä, hpi savagee, traxxas revoo ym....
Minä jättäisin ainakin tuo Kyoshon monster touringin pois laskuista.
Itselläni sellainen oli ja totesin etupään ripustuksien olevan aika heikkoa tekoa. Iskunvaimennus on aika löysä yms. Moottorin tehossakaan ei ollut aivan hurjia hurraamisia (vaikka olikin punakantinen versio). Tosin laatu oli korkea niinkuin Kyoshoissa jotakuinkin aina. Mutta en usko HPI:n laadussa paljoa jäävän.
Joo, minustakin laiska peli siltä pohjalta mitä olen nähnyt. MT2 on kovempi menijä, etenkin kun vaihtaa isompaan kelloon ja alupilliin.
Näyttää olevan tuossa MT2:ssa sähköstartti. Toimiiko se todella vai onko tapana hajota tms...?
Se on hyvä, siis tuo roto-startti
Sehän tuntuu jo melkein liian hyvältä ollakseen totta. Oon tottunut käynnistämään autot sellaisella erillisellä startterilla, johon pitää ottaa virta auton akusta ja koittaa jotenkin toisella kädellä pitää autoa pystyssä ja toisella sohia siihen vauhtipyörään. Ihan aina ei auto ole käynnistynyt heti :D
Mt2:sessa on siis sama käynnistyssysteemi, ku savage 25RTR. Eli todella kestävä ja kätevä! Siihen tarvitsee 7.2 voltin akun + hehkun.
Lainaus käyttäjältä: "opa"Sehän tuntuu jo melkein liian hyvältä ollakseen totta. Oon tottunut käynnistämään autot sellaisella erillisellä startterilla, johon pitää ottaa virta auton akusta ja koittaa jotenkin toisella kädellä pitää autoa pystyssä ja toisella sohia siihen vauhtipyörään. Ihan aina ei auto ole käynnistynyt heti :D
Jep eli oot käyttäny "lentokone" startteria.
Mulla on starttiboksi ja on kyllä niin mukava
ja helppo (onhan siinä ylimäärästä raahaamista)
että en vaihtais mihkään muuhun!
Ps. tosi kisakoneisiin ei noita "leluja" saakkaan
starttiboksi on ainut järkevä vaihtoehto niihin :wink:
Eikä muuten oo kalliitakaan kaikki, näin jossain 65e :shock: