* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Alue 8:n kerhot järjestävät syksyn 2004 ja talven 2005 aikana harjoituskilpailujen sarjan. Kilpailut on tarkoitettu ennen kaikkea uusille kilpailijoille ja vasta-alkajille.
Myös kokeneemmat kilpailijat ovat tervetulleita, mutta mahdollinen karsinta tulee tapahtumaan heidän kohdallaan, sillä käytännön syistä osanottajamääriä saatetaan joutua rajoittamaan n.40 kilpailijaan. Etusija annetaan tällöin aina aloittelijoille (vakioluokissa kilpaileville) ja järjestävän seuran kilpailijoille.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
ILMOITTAUTUMINEN
Huom! Jokaiseen kilpailuun on ilmoittauduttava erikseen, viimeistään 4 päivää etukäteen eli edellisenä tiistaina. Tiistain jälkeen, myöhässä tulleita ilmoittautumisia ei huomioida.
Sähköpostilla: Leif.Malmstrom@saunalahti.fi Huom! Ei liitetiedostoja.
Tai telefaxilla: RC Piste Ky 019-430129
Ilmoittautuessa annettava:
- nimi
- kilpailuluokka
- kolme kidetaajuutta (aloittelijoilla hyväksytään myös pienempi kidemäärä, mikäli erälistat sallivat)
- yhteystiedot - puhelinnumero on tärkeä!
- seura (jos on)
- automerkki (vapaaehtoinen)
Ajajalistat tekee Leif Malmström järjestävän kerhon kanssa yhteistyössä. Siinä tapauksessa, että osanottajien määrää joudutaan karsimaan, tieto tästä annetaan henkilökohtaisesti niille, joita se koskee. Epäselvässä tapauksessa asiaa voi tiedustella edellisenä perjantai-iltana Lefalta (050-560 7904) tai järjestävältä kerholta.
KILPAILUSARJAN AIKATAULU
Riihimäellä URAMON koululla sunnuntaina 10.10.2004 klo 9.00
Hyvinkäällä VEHKOJAN SRKeskuksessa lauantaina 13.11.2004 klo 8.00
Vantaalla RAJATORPAN KALLIOSUOJASSA lauantaina 27.11.2004 klo 9.00
Mäntsälässä MYLLYMÄEN koululla lauantaina 11.12.2004 klo 8.00
Lohjalla HARJUN koululla sunnuntaina 9. 1.2005 klo 8.00
KILPAILULUOKAT JA AJOAJAT
Cj/C-12 8 min, hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennolla
S2-10 4 min, solukumirenkaat
Tj-10 4 min, valetut kumirenkaat, muuten ei rengasrajoituksia
TS-10 5 min, valetut kumirenkaat voimassa olevan sääntökirjan mukaisesti
MN-"n.10" 4 min, "Pappaluokka" yli 28-vuotiaille, joilla ei ennen 28 vuoden ikää ole ollut PA-kilpailijalisenssiä.
Huom. Vain ne luokat ajetaan, joihin on ilmoittautunut vähintään 4 kilpailijaa.
AJOKAAVIO
2 alkuerää ja 2 finaalierää.
Finaalierien koot ilmoitetaan ajajakokouksessa ja ne määräytyvät osanottajien ja radan mukaan.
Eräharjoitusta ei erikseen ajeta, vaan mahdolliset radiohäiriöt tarkistetaan ensimmäisen eräkierroksen yhteydessä.
MUITA TIETOJA
Järjestäjä antaa kilpailijanumerot.
Osallistumismaksu 5 € ajettua luokkaa kohti.
Ajo-ohjeet kilpailupaikalle sekä tieto mahdollisesti käytettävissä olevista tuoleista ja pöydistä ilmoitetaan noin viikkoa ennen jokaista kilpailua.
Kaikki vähintään neljään osakilpailuun osallistuneet pyritään palkitsemaan.
Sarjakilpailun pisteet lasketaan 60, 57, 55, 54 jne. Viidestä osakilpailusta neljä huomioidaan yhteispisteissä.
Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin:
- Tulokset lasketaan v.94 sääntökirjan mukaisesti (tasapistetilanne)
- Kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. Huom. AKK:n tapaturmavakuutus on voimassa vain lisenssin omistajille.
- Vakioluokissa joustetaan tarvittaessa autojen mitoissa ym, että kaikki pääsisivät mukaan.
Opastusta vasta-alkajille aina tarvittaessa.
Edit 1. Myöhästyneitä ilmoittautumisia ei huomioida.
LainaaMN-"n.10" 4 min, "Pappaluokka" yli 28-vuotiaille, joilla ei ennen 28 vuoden ikää ole ollut PA-kilpailijalisenssiä.
Tähän on kiinnostava, millaisella autolla tätä ajetaan? Joku touring lienee? Valaiskaapa vanhusta vähän kun en ole sähköpuolta juuri seurannut...
Lainaus käyttäjältä: "Alue 8"Alue 8:n kerhot järjestävät syksyn 2004 ja talven 2005 aikana harjoituskilpailujen sarjan. Kilpailut on tarkoitettu ennen kaikkea uusille kilpailijoille ja vasta-alkajille.
------
Tj-10 4 min, valetut kumirenkaat, muuten ei rengasrajoituksia
TS-10 5 min, valetut kumirenkaat voimassa olevan sääntökirjan mukaisesti
MN-"n.10" 4 min, ”Pappaluokka” yli 28-vuotiaille, joilla ei ennen 28 vuoden ikää ole ollut PA-kilpailijalisenssiä.
Miksi ihmeessä ei ajeta Prostockia?
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=53967#53967 :
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"ProStock olisi tosiaan vastaavanlainen sisääntulo- ja harjoitusluokka TJ:stä TS-luokkaan siirtyville, kuin mitä TJ on kilpailutoimintaan mukaan tuleville.
---
Mielestäni voitaisiiin harkita, vaihdetaanko TS ProStockiin kokeeksi, yhdeksi kaudeksi.
Nyt kun olemme saaneet harrastajille suunnatun prostock-luokan niin miksi sitä ei oteta käyttöön juuri harrastajille ja aloittelijoille tarkoitetussa kilpailusarjassa?
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=7123#7123
Mihin se pelisilmä nyt on kadonnut kun sen käyttöön olisi ollut oiva tilaisuus uusien sääntöjen puitteissa...
Itsellä oli tarkoitus aloitella kilpaileminen prostockissa ja hakea ensin kisakokemusta alue 8:ssa ja sitten mahdollisesti siirtyä kevään puolella ajamaan myös FinnTrackissä.
ProStock olisi kyllä ehdottoman tervetullut. Varsikin kun se on nyt uutena luokkana FinTrackissa mukana ensi vuonna, niin uskoisin että monella kuljettajalla olisi mielenkiintoa harjoitella / testata ko. luokassa ennen virallisen FinTrackin alkua. Kyllä mielestäni Mäntsälän Kapinoiden ProStock-luokan suosio jo todistaa sen että kuljettajia ainakin löytyy.
TS-luokka sopii A8-kisoissa hyvin Prostock-kisaamiseen.
Ajatus erillisestä Prostock-luokasta olisi kieltämättä istunut hyvin A8:aan harjoituskilpailuina. Syitä, miksi sitä ei ole erikseen mukana:
- tieto Prostockista tuli hyvin myöhään, eikä sitä kai vieläkään ole lopullisesti hyväksytty viralliseksi luokaksi?
- lisäluokka ei olisi enää mahtunut kisapäivien ohjelmaan. TS-luokankin halutaan olevan mukana, koska siihen nouseville on oltava harjoituskisamahdollisuus samoin kuin TJ-luokkaan tuleville uusille kisaajille.
- TS-luokassa voi aivan hyvin ajaa 17-lankaisella moottorilla. TS/Prostock-vasta-alkaja ajaa vieraalla radalla 17-lankaisella jopa paremmin kuin 12-lankaisella.
Lainaus käyttäjältä: "Mika"LainaaMN-"n.10" 4 min, "Pappaluokka" yli 28-vuotiaille, joilla ei ennen 28 vuoden ikää ole ollut PA-kilpailijalisenssiä.
Tähän on kiinnostava, millaisella autolla tätä ajetaan? Joku touring lienee? Valaiskaapa vanhusta vähän kun en ole sähköpuolta juuri seurannut...
Vastaatko vielä tähänkin, kiitos.
MN-10 on auton osalta mahdollisimman vapaa luokka. Useimmat ajavat Touring-autoilla, mutta mukana on ollut myös mattoautoja (C-12). Moottori- tai rengassääntöä ei ole.
Kilpailujen vauhdikkaimmat & vaarallisimmat tilanteet on nähty kenties juuri MN-10 luokassa.
Tervetuloa mukaan!
Lisätieto ilmoittautumisohjeeseen (näkyy editointina myös kilpailuinfossa):
Ilmoittautumisen takaraja on ehdoton, eikä myöhästyneitä ilmoittautumisia tulla huomioimaan.
Syynä on se, että erälistat laaditaan keskiviikkoisin, ja ne on saatava kerralla valmiiksi.
Ilmoittautumiset siis viimeistään kisaa edeltävänä tiistaina!
Olen uusi sähkökahinoissa. Ikää tosin 29. M-8 ajanut yhden SM osakisan
Autona on jotakuinkin sääntökirjan mukainen Sähkötouring, tarvittaessa viri tai stanu rekkuloilla.
Missä luokissa voin/pääsen ajamaan?
Kiitos!
Meniköhän se jotenkin niin, että jos ei ole ollut lisenssiä ennen 28 ikävuotta, niin pääsee jopa MN-10 luokkaan. MN= myöhäisnuoret, moottori- ja autorajoitus on muistaakseni kokolailla vapaa.
Vähän tarkemmin olisit voinut auton kertoa, mutta muihin touring-luokkiin sen pitää olla 1/10 kokoa jne.....
Tuosta selvinnee lisää....
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=8927
Tj-10 4 min, valetut kumirenkaat, muuten ei rengasrajoituksia = "ns. stanu"
TS-10 5 min, valetut kumirenkaat voimassa olevan sääntökirjan mukaisesti = "ns. viriluokka"
MN-"n.10" 4 min, "Pappaluokka" yli 28-vuotiaille, joilla ei ennen 28 vuoden ikää ole ollut PA-kilpailijalisenssiä.
Noniin, elikkäs.
Nyt Hyvinkäälle mattoautoluokka mukaan!
Minä olen tulossa mattoautolla, koska turistia ei tällä hetkellä ole.
Kuinka monta mattoautoilijaa tarvitaan, että saadaan ajaa?
Mattoautoluokka on näyttävä, nopea ja hieno luokka.
Kustannukset ovat minimissään. Auton hinta käytettynä ~50? ja akuiksi käyvät mitkä tahansa akut, joilla vaan pääsee 8 minuuttia (kuminauha-akut).
Auto on mielestäni myöskin helpompi ajaa, koska pito on aina todella hyvä, eikä auto kippaa. Varaosatkin ovat todella edulliset.
Kaikki ketkä eivät ole ennen nähneet mattoautoja kilpailussa, niin tässä on toivottavasti mahdollisuus siihen.
Kuinka moni olisi valmis lähtemään Hyvinkäälle ajamaan mattoautoa? Itse olen 100% mukana.
Vois muuten kiinnostaakin, mutta neljällä kennolla, kiitos ei.
"Cj/C-12 8 min, hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennolla "
Koritolppiakin tarttis saada ..
Virallinen sääntö menee niin että joko 4 kennoa ja 12t kone tai 6 kennoa ja 27t kone, joten eiköhän tuokin päde kerhokisoissa että kuudella kennolla saa ajaa kunhan laittaa vaan stanukoneen (vain ankkuri pitää olla mallia vakio, kannu, laakerit yms. vapaat viritetyn luokan malliin).
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"Noniin, elikkäs.
Kuinka monta mattoautoilijaa tarvitaan, että saadaan ajaa?
Huom. Vain ne luokat ajetaan, joihin on ilmoittautunut vähintään 4 kilpailijaa. http://rc10.fi/viewtopic.php?t=8927
Joku myy mulle muutaman corallyn koritolpan niin käyn ostamassa stanuankkurin? :wink:
Lainaus käyttäjältä: "Jani Lindqvist"Joku myy mulle muutaman corallyn koritolpan niin käyn ostamassa stanuankkurin? :wink:
http://www.rc-kauppa.com/ :roll:
Jos yhdellä kideparilla tulee toimeen mattis-sarjassa niin mukana ollaan! 8) Missäs tuo kilpailukutsu muuten on? 8)
Pitää varmaan itsekin tulla ajamaan mattiksella kerta muitakin ois tulossa. Viime vuonna kyllästyin olemaan joka kisassa (paitsi Vantaalla) ainut ilmoittautunut.