Kumpi näistä servoista on parempi E-Maxin ohjaukseen?
Futaba S3305 vai Hitec Hs-645 MG.
Melkeinpä valitsisin tuon Futaban, koska se on hieman nopeampi. Toisaalta kyllä sillä Hitecilläkin pärjää, ja taitaa säästää vielä hieman rahaakin.
Itse asiassa kummankin nopeus on 0.2 sec/60 6.0V.
Futaban vääntö 6.0V on 8.9kg-cm
Hitecin vääntö 6.0V on 9.6kg-cm
Hinnat näille on Futaba n. 50e ja Hitec n. 56e.
Eli jos on käyttökokemuksia niin kertokaa. Itse haluan ehdottomasti kestävyyttä, ettei tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa.
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"Itse asiassa kummankin nopeus on 0.2 sec/60 6.0V.
Futaban vääntö 6.0V on 8.9kg-cm
Hitecin vääntö 6.0V on 9.6kg-cm
Hinnat näille on Futaba n. 50e ja Hitec n. 56e.
Eli jos on käyttökokemuksia niin kertokaa. Itse haluan ehdottomasti kestävyyttä, ettei tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa.
No itselläni on käytössä tuo HS-625MG,eli hieman kevyempi malli tuosta HS-645MG:stä,ja ei ole mitään ongelmia ollut,vaikka onkin kerran joessakin käynyt.
Itsellä T-Maxissa tuo Futaba. Ollut vähän huonoa tuuria noiden Hitecin halpojen voimaservojen kanssa. ( moottori tai potenttiometri mennyt rikki ).
T:Rami
Melkeimpä laittaisin tuon hitecin ,kun se on voimakkaampi ,nopeudella ei taas juurikaan ole merkitystä E-Maxxissa tai vastaavissa monsuissa. Mahdollisimman voimakas, laakeroitu, metallirattailla oleva servo ja mielellään mallia "coreless", mut hintaa tulee jo jonkun verran.
Jos perperi kestää niin hommaa tällainen.... omassa Hobaossani on noita kaksi ja tuntuu kestävältä ja todella tarkalta ja vahvalta servolta.
Aikani minäkin leikin halvoilla servoilla...
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXH305
Tuo Futaban 9402 on jo vanha malli mutta kestävin servo jota olen käyttänyt. Tänä kesänä 9402 sanoi työsopimuksensa irti C-8 polttiksen kaasuservona, mutta oli sillä ikääkin jo jotain 8 vuotta eli kyllä kestää :)
Ja 9402 on myös pöly ja vesitiivis.. ei vain suojattu... tällaisena kesänä sitä oppi arvostamaan...