RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 13.42

Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 13.42
Tästä on puhuttu aikaisemminkin, mutta ratkaisua ei ole löytynyt. Osaisiko joku siis sanoa, mikä auttaa, kun moottori (OS 15cv-x hyper) kuumenee jo reilun puolen tankin jälkeen? Moottori sammuu ja putki on täynnä ilmaa. Kun pumppaa bensaa moottoriin, se sihahtaa kaasarissa ja hyppää tankkiin päin.

-Seoksen rikastaminen ei auta.
-Kopan kanssa ei ole edes ajettu.
-Polttoaine on aikaisemmin ollut 10%, nyt 16%  QwikFireä, eikä mitään eroa.
-Tulppa on A3

Voiko se vaikuttaa, että bensaletku on ollut koko ajan pakoputken päällä, eli voisiko pakoputki kuumentaa bensan jo valmiiksi?
Koko tankkia pakoputki ei varmaankaan voi kuumentaa? Niiden välissä on n. 1,5cm ja osat on oikeilla paikoilla, eli mitä tehtaalla suunniteltu.
Kerrotaan nyt vielä, että auto on Tr-15 rally, vaikka sillä tuskin on merkitystä.

Toivottavasti jollain on ehdotuksia, ei viitsisi ajaa viittä minuuttia kerrallaan ja konekkaan ei varmaan kauheasti tykkää :(
Otsikko: Re: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: silleeni - 03.10.04 - klo: 13.51
Kuullostaisi siltä että tankin puolessavälissä (saumassa) olisi reikä.. Eli sillon tapahtuisi niin että kun tankista on puolet ajettu niin ahtopaineet pääsee karkuun ja täten seos laihenee liikaa ja kone ylikuumenee.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 14.00
On kyllä aika tarkasti tutkittu, ettei tankki vuoda tai päästä ilmaa, kun tankin pohjasta korjattiin halkeama.
Eli en kyllä ihan usko tuohon vaihtoehtoon.
Ja jos tankissa on puolet jäljellä, niin ne kyllä ajaa loppuun, ennenkuin kone sammuu.

Ja lisävihjeenä, että kuumana sammuu vielä helpommin, kun on vähän aikaa tyhjäkäynnillä. (se kyllä taitaa olla normaalia?)
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Sakkeri91 - 03.10.04 - klo: 14.00
kokeile kylmemmällä tulpalla
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 14.02
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"kokeile kylmemmällä tulpalla

Olikos se niin, että tuohon koneeseen käy vain Ossin omat tulpat?

Vähän kyllä epäilyttää tuo tulppajuttukin.. varmasti voi auttaa, mutta pitäisihän tuollakin tulpalla tankillinen pystyä ajamaan.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Sakkeri91 - 03.10.04 - klo: 14.17
kyllä se ainakin vähä auttaa
kannattaa kokeilla koska se tulppa ei paljon maksa
ja mulla on puressa ossin tulppa ja natsaa hyvin
en kyllä tiiä että passaako siihen muut tulpat osta varmuuden vuoksi ossi
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 14.26
Lahdessa ei taideta myydä Ossin tulppia, eli niitä kannattaisi katsoa jostain nettikaupasta?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Sakkeri91 - 03.10.04 - klo: 14.33
soita lähimpään liikkeeseen ja kysy
kyllä niitä yleensä on
ainakin olussa on kaikissa 3 liikkessä
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 15.22
Äsken kävin taas koittamassa.
Ensin ei toiminu mitenkää, en tiiä mikä oli, mutta sammu 1/4 tankin jälkeen, eikä kiihtynyt vaikka mihin ruuvasin seosruuvia.
Mutta sitten laitoin n. 2 kierrosta auki, kiihdytti ihan hyvin, savua tuli putkesta ja auto sammui vasta, kun bensa loppui.
Sitten koitin vielä tiputtaa sinne tulpan juureen tipan vettä ja aika nopeasti se sieltä kiehahti..
Mutta vähän parempaan päin menossa...
Pitää kysyä, saako liikkeestä noita tulppia. (Se nimittäin myy vain Kyoshoja)
Lisää ehdotuksia ja vinkkejä saa lähettää!
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: blenheim - 03.10.04 - klo: 16.28
OS:n tulppa nro 8 auttaa aina. Kokeile sitä, se luultavasti auttaa ainakin jonkin verran. Ainakin sillä toimii. En muista oliko se nyt lämpimämpi vai kylmempi kuin A3. Koskaan en sitä muista.

EDIT: Ja niin, niitä tulppia saa yleensä Kyosho liikkeistä melko vaivattomasti. Kysyt vaan niin löytynee.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 03.10.04 - klo: 17.14
Kyllä lahdenkin hobby hiltunen myy (ihme kyllä) ossinkin tulppia. Mä arvelisin, että voipi olla ehkä polttoaineletkussa reikä tai polttoainesuodan vuotaa ilmaa sisään?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: !marco! - 03.10.04 - klo: 17.25
Onko tankissasi joku bensan pumppaus pumppu, tuli vaan mieleen kun mulla sadmasterissa on ja sieltä se ainakin mulla kaiken ilman hörppi ja moottori sammui ihan samalla lailla.. Eli "ahtopaineet" karkaa harakoille..  :wink:
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 03.10.04 - klo: 17.27
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"Onko tankissasi joku bensan pumppaus pumppu, tuli vaan mieleen kun mulla sadmasterissa on ja sieltä se ainakin mulla kaiken ilman hörppi ja moottori sammui ihan samalla lailla.. Eli "ahtopaineet" karkaa harakoille..  :wink:
Niin, juuri tuo on myös yksi yleinen syy. Jos siis sulla on primeri, ni ota se pois ja peitä sen reikä huolella vaikka ruuvilla ja jollain mössöllä.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Matias V - 03.10.04 - klo: 17.33
laitappa ensin niin rikkaalle että röprötelleen liikkuu, sitten rupeet kiristää. Se on 95% varmasti liian laihalla.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 17.44
Mitenkäs tota vois testata tuleeko pumpusta ilmaa sisään?

Kiitti Kukkalapio, pitääkin käydä hiltuselta hakemassa tulppa.

Kävin taas ajelemassa ja koko tankki meni!
Ja vedellä kesti vähän aikaa haihtua.
Pitääkin mennä koittamaan kopan kanssa.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: jeejee - 03.10.04 - klo: 17.48
Tyhjä tankki vesiämpäriin.  :mrgreen:  Pitää kuivata hyvin sitten jos menee sisään vettä..
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 03.10.04 - klo: 18.15
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Tyhjä tankki vesiämpäriin.  :mrgreen:  Pitää kuivata hyvin sitten jos menee sisään vettä..
Mutta ajon aikana sielä tankissa on painetta, jolloin se ei välttämättä paljoa vuoda vain kallistamalla. :P
Asun muuten kanssa lahdessa, että jos apua tarvitset, ni kyllä lahdesta joitain auttajia löytyy ja voin mäkin sen verran auttaa, mitä tiedän. Jos pääset, ni tuu säki seuraavalle miitille. Yleensä käydään ajamassa sielä hyppyrimäkien lähellä olevalla bmx-radalla. Tosin ei ole mikään ihan ihanteellinen paikka varmaan purelle, mutta kuitenkin.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 18.46
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Tosin ei ole mikään ihan ihanteellinen paikka varmaan purelle, mutta kuitenkin.

Tr-15 rally eikä pure :mrgreen:
Mutta eipä taida olla toikaan auto ihan oikee sinne..

Kävin koittamassa kopan kanssa, mutta se hyyty taas heti alussa.
Ei kyllä voinut kuumuudesta hyytyä niin nopeasti, joten jotain muuta häikkä siinä oli pakko olla. Sen jälkeen en enää jaksanu laittaa koria  :D  vaan ajoin ilman ja tankillinen meni.

Minkäs takia muuten kylmänä lähtee paljon paremmin käytiin kuin kuumana. Kun olin ajanut sen tankillisen, tankkasin ihan vähän lisää, mutta piti ootella aika kauan että sai käynnistymään :?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Poju12 - 03.10.04 - klo: 19.37
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Tosin ei ole mikään ihan ihanteellinen paikka varmaan purelle, mutta kuitenkin.

Tr-15 rally eikä pure :mrgreen:
Mutta eipä taida olla toikaan auto ihan oikee sinne..

Kävin koittamassa kopan kanssa, mutta se hyyty taas heti alussa.
Ei kyllä voinut kuumuudesta hyytyä niin nopeasti, joten jotain muuta häikkä siinä oli pakko olla. Sen jälkeen en enää jaksanu laittaa koria  :D  vaan ajoin ilman ja tankillinen meni.

Minkäs takia muuten kylmänä lähtee paljon paremmin käytiin kuin kuumana. Kun olin ajanut sen tankillisen, tankkasin ihan vähän lisää, mutta piti ootella aika kauan että sai käynnistymään :?
Onhan siellä tasasta maatakin ja asfaltin ätkä löytyy kanssa.

Muutes koska seuraava miitti on??
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 03.10.04 - klo: 20.43
Puhutaan niistä miiteistä sielä omassa "lahden rc-autoilijat" -topicissa.
Siis olin ihan sekaisin. Siellähän on varmaan just hyvä rällätä sillä tr-15 autolla. Sehän on semmosta ihan sileetä ja leveetä rataa.
Se kone on ylikuuma jos ei lähde kuumana käyntiin. Minkä verran koneella on ajettu? Se on katsos voinut kulua jo liian väljäksi, ni ei toimi kuumana kunnolla mm. alakierroksilta häviää tehot ja tyhjäkäynti sekoilee. Jos kone on jo väljä, ni kannattaa varmaan ostaa uusi pytty/mäntäsarja. Olikos sulla siinä kiinne joku ossin kone, vai?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Sakkeri91 - 03.10.04 - klo: 21.19
Kyllä hänellä on OS 15cv-x hyper.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 21.31
Et Kukkalapio taida lukea viestjä kovin tarkasti kun auto oli väärä ja konekin lukee ekassa vietissä  :D
Kone on siis toi OS 15cv-x hyper joka on käytettynä ostettu ja pitäisi olla ajettu 5-9L
Minkä verran noi koneet yleensä kestää ennenkuin on ajokelvottomia?

Onko siitä ajopaikasta muuten kuvia?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Sakkeri91 - 03.10.04 - klo: 21.33
noin kakskytä tuntii
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 03.10.04 - klo: 21.37
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Et Kukkalapio taida lukea viestjä kovin tarkasti kun auto oli väärä ja konekin lukee ekassa vietissä  :D
Kone on siis toi OS 15cv-x hyper joka on käytettynä ostettu ja pitäisi olla ajettu 5-9L
Minkä verran noi koneet yleensä kestää ennenkuin on ajokelvottomia?

Onko siitä ajopaikasta muuten kuvia?
Juu, taitaa olla tyhmää vastatakkaan sellaisessa kiireessä, ettei kerkeä edes kunnolla lukemaan. :oops:
Ikä riippuu kyllä melko paljon koneesta. Eiköhän ossit ole yleensä aika pitkäikäisiä.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Poju12 - 03.10.04 - klo: 21.38
Tässä on Hellgrenin tekemä panorama kuva radasta:

http://ameba.lpt.fi/~hellantt/misc/azonic/rata/panorama_small.jpg
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 03.10.04 - klo: 21.47
Musta kyllä tuntuu, että tr-15 rally jää pohjasta kiikkumaan tollasen hyppyrin nokalle :D
Tai sit pitää ottaa paljon vauhtia ja hajottaa auto..
Mutta tuolla oli jossain tasastakin/asvalttia?
Kyllä kai sitä vois tullakkin, jos vaan saisi auton ensin toimimaan.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 04.10.04 - klo: 07.59
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Musta kyllä tuntuu, että tr-15 rally jää pohjasta kiikkumaan tollasen hyppyrin nokalle :D
Tai sit pitää ottaa paljon vauhtia ja hajottaa auto..
Mutta tuolla oli jossain tasastakin/asvalttia?
Kyllä kai sitä vois tullakkin, jos vaan saisi auton ensin toimimaan.
No sieläpä saattaisi olla ihmisiä, jotka voisivat ehkä auttaa saamaan sitä toimimaan, toki olisi aina paras jos saisit sen jo kotona toimimaan, ettei sielä tartteis räknätä.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 04.10.04 - klo: 17.00
Nyt on hyvä fiilis..
Koitin korin kanssa ja sammu 1/3 tankin jälkeen.
Sitten jäi vielä käynnistysnaru käteen  :evil:
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: jhellman - 04.10.04 - klo: 21.08
Onko varma, ettei kone vuoda ilmaa esim kaasarin ja rungon välistä? Silloinhan seos ohenee aina nopeasti ja kone ylikuumenee ja sammuu - eikä lähde käyntiin ennenkuin on jäähtynyt. Vuoto voi vaihdella tärinän mukaan, eli joskus toimii paremmin ja joskus huonommin..

Ongelma on suhteellisen helppo tunnistaa; jos kone ei reagoi säätöihin oikealla tavalla vaan seos ohenee itsestään- U got it!

Ultimate test on laittaa painetta bensaletkusta ja kone veteen (muut reiät suljettuna). Jos tulee kuplia ulos niin selvä peli.

Sopivaa silikonia tms väliin ja vuodot seis.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: jeejee - 05.10.04 - klo: 06.58
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"Tosin ei ole mikään ihan ihanteellinen paikka varmaan purelle, mutta kuitenkin.
Tr-15 rally eikä pure :mrgreen:
Mutta eipä taida olla toikaan auto ihan oikee sinne..

Kävin koittamassa kopan kanssa, mutta se hyyty taas heti alussa.
Ei kyllä voinut kuumuudesta hyytyä niin nopeasti, joten jotain muuta häikkä siinä oli pakko olla. Sen jälkeen en enää jaksanu laittaa koria  :D  vaan ajoin ilman ja tankillinen meni.

Minkäs takia muuten kylmänä lähtee paljon paremmin käytiin kuin kuumana. Kun olin ajanut sen tankillisen, tankkasin ihan vähän lisää, mutta piti ootella aika kauan että sai käynnistymään :?
Onhan siellä tasasta maatakin ja asfaltin ätkä löytyy kanssa.

Muutes koska seuraava miitti on??


Jeejee kirjoitti?  :mrgreen:
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 05.10.04 - klo: 07.35
Lainaus käyttäjältä: "jhellman"Onko varma, ettei kone vuoda ilmaa esim kaasarin ja rungon välistä? Silloinhan seos ohenee aina nopeasti ja kone ylikuumenee ja sammuu - eikä lähde käyntiin ennenkuin on jäähtynyt. Vuoto voi vaihdella tärinän mukaan, eli joskus toimii paremmin ja joskus huonommin..

Ongelma on suhteellisen helppo tunnistaa; jos kone ei reagoi säätöihin oikealla tavalla vaan seos ohenee itsestään- U got it!

Ultimate test on laittaa painetta bensaletkusta ja kone veteen (muut reiät suljettuna). Jos tulee kuplia ulos niin selvä peli.

Sopivaa silikonia tms väliin ja vuodot seis.
Niin, tai jos on pahoja ilmavuotoja, ni sen tunnistaa sillä, että laittaa käynnissä olevan koneen kaasarin kurkkuun sormen, jos kone sammuu ihan välittömästi, selviä ilmavuotoja ei ole, mutta jos sinnittelee vähän aikaan käynnissä, niin johtuu ilmavuodosta.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 05.10.04 - klo: 14.34
Lainaus käyttäjältä: "jeejee  <----- nyt on oikein :) "
Jeejee kirjoitti?  :mrgreen:

Sori, joku kämmi pääs tapahtumaan  :)

Täytyy tutkia tuota ilmavuotoa, kun saa taas auton pelaamaan. Tänään tulee uus tulppa jos hiltusella on ja sitten vielä tuo naru kuntoon..
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: ilej - 05.10.04 - klo: 16.47
OT: Kalastuskaupoissa on narua, jota käytetään verkkoihin. Se on tosi kestävää ja sopivaa käynnistysnaruksi.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 05.10.04 - klo: 19.14
Ei ollut liikkeessä tulppaa, mutta löysin kotoa Ossin A5
Kuvan mukaan vielä kasiakin kylmempi.
Pitää koittaa sitä ja kattoa lähteekö ees käyntii :roll:

Eikös muuten muidenkin tulppien pitäis käydä jos laittaa toisen rikan väliin?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 05.10.04 - klo: 19.33
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Ei ollut liikkeessä tulppaa, mutta löysin kotoa Ossin A5
Kuvan mukaan vielä kasiakin kylmempi.
Pitää koittaa sitä ja kattoa lähteekö ees käyntii :roll:

Eikös muuten muidenkin tulppien pitäis käydä jos laittaa toisen rikan väliin?
Ai ei ollut hobbyli hiltusella tulppia? Hm, se on kyllä "vähän" ihmeellinen kaveri. Kyllä sillä vielä jokin aika sitten oli, ku kaveri osti, mutta ilmeisesti nyt loppu..
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 09.10.04 - klo: 14.09
Nyt vasta pääsin koittamaan uudella tulpalla, kun on koko ajan ollu märkää.
Tulokset ei oo mitään kovin loistavia: Ensin sain auton oikee hienosti katon kautta ympäri kolmella voltilla ja sitten sammu n. puolen tankin kohalla  :|
Taas oli bensaletku täynnä ilmaa, mutta moottorin kansi ei kyllä ollu mun mielestä mikään kovin kuuma.
Kattelin kanssa miten putkesta tulee pakokaasua ja kyllä sitä tuli ihan tasaseen tahtiin kokoajan, eli kauheasti se ei voi itsestään laihemmalle mennä.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: SLem - 09.10.04 - klo: 21.42
Eihän siinä autossasi ole tankin korkin tiiviste kulunut niin, että se vuotaa. Itsellä oli kerran autossa samanlaisia oireita ja lopulta syyksi paljastui tuollainen vuotava tiiviste. Paineet karkasi pihalle eikä kone tietenkään enää saanut juotavaa.
Kone sammui aina puolen tankin kohdalla, siihen asti moottorille riitti nitroa tankissa olevan nesteen omalla paineella.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 10.10.04 - klo: 13.45
Tossa just eilen huomasin, että kun autoa käänteli väärinpäin, niin tankin korkista pääs vuotamaan pari tippaa, eli uus tiiviste vois tosiaan olla paikallaan.
Mutta sittenhän sen korin ei pitäisi vaikuttaa siihen niin paljoa?
Korin kanssa sammuu nimittäin aina alle puolen tankin jälkee, mutta ilman koria saa yleensä tankin tyhjäksi.
Ja korissa on kyllä ilma-aukko.
Miten iso sen pitäis olla? Nyt on n. 3,5cm x 4,5cm.

Miten paljon moottori yleensä kuumenee?
Eli pitäisikö isolla kentällä pystyä ajaa ympyrää kaasu pohjassa koko tankin jos säädöt on kunnossa?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 10.10.04 - klo: 20.18
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Tossa just eilen huomasin, että kun autoa käänteli väärinpäin, niin tankin korkista pääs vuotamaan pari tippaa, eli uus tiiviste vois tosiaan olla paikallaan.
Mutta sittenhän sen korin ei pitäisi vaikuttaa siihen niin paljoa?
Korin kanssa sammuu nimittäin aina alle puolen tankin jälkee, mutta ilman koria saa yleensä tankin tyhjäksi.
Ja korissa on kyllä ilma-aukko.
Miten iso sen pitäis olla? Nyt on n. 3,5cm x 4,5cm.

Miten paljon moottori yleensä kuumenee?
Eli pitäisikö isolla kentällä pystyä ajaa ympyrää kaasu pohjassa koko tankin jos säädöt on kunnossa?
Juu, pystyy huudattamaan kuinka vaan, jos säädöt ovat täysin kohdallaan. Moottori kuuluu kuumeta ~100-130 astetta suurinpiirtein. Infrapunalämpömittari, jolla ton voi mitata tarkasti, maksaa n. 30€ hobbylinnassa.
Kyllä se voi vaikuttaa just silloin niin paljon se korin käyttö, koska moottori käy ylikuumana (?), ni jos sitä saa edes vähän jäähdytettyä, voi pysyä käynnissä. Se kone muuten kärsii hyyvin paljon, jos se usein pääsee kuumenemaan niin paljon, ettei edes käynnissä pysy!
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Hjpt - 11.10.04 - klo: 20.50
Bensakorkin alapuolella oli halkeama ja siitä kuplia tuli aika hyvää vauhtia kun puhalsi letkuun.
Voiko pelkästään tuollainen aiheuttaa koko jutun, eli kone kuumenee,sammuu varsinkin koppa päällä puolessa tankissa ja kaasari kiehuu kun pumppaa bensaa?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: kukkalapio - 11.10.04 - klo: 21.04
Lainaus käyttäjältä: "Hjpt"Bensakorkin alapuolella oli halkeama ja siitä kuplia tuli aika hyvää vauhtia kun puhalsi letkuun.
Voiko pelkästään tuollainen aiheuttaa koko jutun, eli kone kuumenee,sammuu varsinkin koppa päällä puolessa tankissa ja kaasari kiehuu kun pumppaa bensaa?
Niin, vika voi löytyä siitä, mistä sitä vähiten odottaisi. Kone on kyllä voinut kärsiä hyvinkin paljon, jos olet kauankin yrittänyt ajaa vaan, vaikka kone on tulikuuma. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Kyllä se vielä siitä!
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: waltt - 30.04.05 - klo: 13.28
Mullakin on alkanut nyt samat ongelmat,moottori(hpi t-15) sammuilee vähän väliä, kun ryypyttää sammutuksen jälkeen niin kuuluu vain sihahdus ja löpöt vetäytyy letkusta...
Tulppana muistaakseni cipolla #8 ja os 5.
Moottorin lämpöjä mittasin niin sain tulokseksi 110-astetta...
Mikä neuvoksi?
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: wictro - 30.04.05 - klo: 15.58
samoja ongelmia minullakin, yritän tulpalla ja polttoaineen vaihdolla(nyt vain 10% kun sellaista minulle auton mukana myi, se olmi) saada sitä vähän viileämmäksi. polttoaineletkun vedän erikautta kuin ennen, tällä kertaa välttäen lämpeneviä paikkoja.

ilmastointikin voisi tietty parantaa joko reikää kasvattamalla tai kanavoimalla
(hihi mikä sana) ilma paremmin.

milläs muulla voisi konetta vielä saada viileämmäksi? (rikkaalla se jo on)
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: waltt - 30.04.05 - klo: 16.03
yhden tankillisen pystyin äsken ajamaan ilman katkoja, sitä ennen puhdistin, ja irrotin kaasarin...
Testasin onko ilmavuotoja tankissa, letkuissa tai missään muuallakaa.
-ei ollut
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Toni N - 30.04.05 - klo: 16.24
Omalla kohdalla en saanut T-15:n lämpöjä pysymään aisoissa muuten kuin erittäin rikkaalla seoksella.
Isompaa reikää tuli tehtyä ym. mutta ei meinannut pelittää muuten kuin rikastamalla ääriräjoille konetta.
HPI:n Superissa käytin kyseistä moottoria jonkin aikaa.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: solar4 - 30.04.05 - klo: 19.58
Tää nyt on ihan mutu-heitto, mutta koitetaan..
Eikös noilla pienemmillä koneilla yleensä käytetä kuumempia tulppia? Cipollan kasi on kylmää sorttia. Kuuma tulppa ja reilusti rikkaampi seos vois johtaa samoihin käyntilämpötiloihin mutta viileempään kaasariin?
Itelle tulis mieleen hommata esim. Cipollan vitonen tulpaks ja ruuvata ronskisti ruuveja auki.
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: waltt - 30.04.05 - klo: 20.01
On mulla os:sin 5, kannattaisko koittaa sitä?
Ja sitten säädöt rikkaille...
Huomenna nähdään tulokset...
Otsikko: Kaasarissa kiehuu
Kirjoitti: Jöördis - 30.04.05 - klo: 20.17
Cipollan ja OS:n tulpissa on sitten kierre osassa pituus ero. Ainakin noissa jotka omasta pakista löytyy....  
Olkaahan varovaisia ettei tule vahinkoa. Jos tulppa lyhenee ,häviää vaan voima, mutta  jos pitenee,voi tulla vaurio.....