RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Fullspeed RC - 05.07.15 - klo: 12.00
-
PKSRCA kiittää kaikkia päivän kilpailijoita ja onnittelee voittajia.
Päivä tulokset kokonaisuudessa olivat:
M8
1 Final - A Tommi Alho
2 Final - A Mikko Mäkelä
3 Final - A Juho Hattunen
4 Final - A Tommi Lyijynen
5 Final - A Åfelt Markus
6 Final - A Tom Thusberg
7 Final - A Ilkka Virtanen
8 Final - B Olli Viitanen
9 Final - B Petri Tuomainen
10 Final - B Mikko Laitinen
11 Final - B Jere Viander
12 Final - B Santeri Väre
13 Final - B Joona Lempiäinen
M8e
1 Final - A Lauri Ruotsalainen
2 Final - A Tommi Tervo
3 Final - A Oskari Saarela
4 Final - A Niki Josefsson
5 Final - A Jarkko Savola
6 Final - A Jani Ravantti
7 Final - A Kai Jämsä
8 Final - A Jukka Häkämies
9 Final - A Tom Thusberg
10 Final - A Ilkka Virtanen
11 Final - A P-J Hyytiäinen
12 Final - A Reijo Mattila
13 Final - B Tony Liljeqvist
14 Final - B Samuli Saarelainen
15 Final - B Olli Palonen
16 Final - B Mikko Heikkilä
17 Final - B Sami Suokas
18 Final - B Antti Rasi
19 Final - B Juhani Haahti
20 Final - B Mika Koski
21 Final - B Martti Myllyntaus
22 Final - B Eeli Vieno
Tarkempia tuloksia voi tarkastella täältä (http://tinyurl.com/phvfacj).
-
Iso kiitos järjestelyistä, upeat kisat olivat. Viimeksi kun ajoin kilpaa oli vuosi 1993, pieni tauko hommissa siis ollut. Kovin on radat ja kalusto muuttunut vuosien varrella. Reilun kuukauden uudelleen harjoittelun jälkeen, voin todeta et lisää vaan treeniä :grin: Et eiköhän sitä jatkossakin olla mukana :azn:
-
Kiitos kanssa kilpailijoille ja kisan järjestäjille. Oli ainakin lämmintä, vaikka oma kisa meni aika metsään M-8:ssa oli fiilis korkealla ja muutenkin hyvä meininki.
Petri Tuomainen
-
Hyvät kisat oli! Vielä kun maltettaisiin ajaa jonossa jotakuinkin toisen ajoa kunnioittaen :police:
Kelit oli lämpimät, mutta sähköt toimi pääpiirteissään mukavasti eikä lämpökatkaisusta vaikuttanut olevan ongelmaa. Moottorisetupit olivat hyvinkin erilaisia. Tässä muutamia huomioita:
- kisa voitettiin 2100 kV-koneella
- Ravantti ajoi 2s-sähköillä ja 550-koneella
- Jämsä ajoi 1650 kV-koneella
- itse ajelin Reds 1900 kV-koneella ja Hobbywing SCT Pro säätimellä (punch 4/8, timing 4/8). Välitys oli 10,84.
-
Lämmintä oli ja hauskaakin ja murheita päivän aikana ainoastaan kotiin jäänyt suodatinöljy (onneksi P Tuomainen pelasti tilanteen, josta ISO KIITOS!) ja melkein kärähtänyt auto, kun vastarin piuhat päätti vetäistä oikariin! Pojan ajo taasen oli enempi vähempi hakusessa, mutta eipä olla pahemmin tänä kesänä päästy treenaamaan!
-
Kiitokset järjestäjille ja kanssakilpailijoille erittäin mukavasta kisapäivästä!
Erälistat saatiin melkein kohilleen ja ajaminen oli siistiä ja rehtiä. No ainakin viimeiseen A-finaaliin asti
missä sitten olikin enemmän peräänajoja ja kolareita kuin Blues Brothers elokuvassa.
Omat ajot sujui kisoissa melko hyvin lopputuloksena M8E 3. sija. Tämä oli myös erinomainen harjoittelu mahdollisuus Pm-kisoja varten.
-
Kiitokset täältäkin järjestäjille ja kilpakumppaneille!
Tuli vähän yllättäin lähdettyä kisaan mukaan, viimeksi viime kesänä ajanut polttiksella Vantaan Sm-kisat.. Melko äkkiä saikin ajon sujumaan ja semien jälkeen Kolmosruudusta finaaleihin. Ensimmäisessä matka loppui lyhyeen kaasuservon lakattua toimimasta. Seuraavaan toiset servot kiinni ja ekalla kierroksella pääsin kuittaamaan kärkeen kärkikaksikon tehtyä virheet. Mitään isoja virheitä ei tullut ja sain kasvatettua vähän eroa muihin ja kärjessä maaliin asti.
Kiitokset myös Hokelle säätövinkeistä ja loistomekkauksesta finaaleissa! Ja tietysti muillekin mekkareille!
Kahden finaalin pistelaskussa tuurilla kolmoseksi asti 7. ja 1. sijoilla...
Mp9 toimi loistavasti edelleen, ainoastaan iskariöljyt, ilmanputsari ja kytkinlaakerit tuli vaihdeltua koko päivänä..
-
Hyvät kisat oli, järjestelyt pelas, burgerit oli hyviä ja ajokin meni aika odotusten mukaisesti. Auto toimi hienosti kun kiristi täysin löystyneen servo saverin ekan harjoituksen jälkeen. Kääntyvyyttä neulansilmämutkaan ois voinu olla vähä enemmän, mutta ei uskaltanu ruveta kokeilee säätöjä kesken kisan. Laurin vauhtiin ei pystynyt vastaamaan, kerran pääsin edelle ekassa finaalissa laten kaadettua ja olisinko kierroksen vai kaksi pitäny sen paikan mutta hyppäsin yhden hypyn reilusti leveäksi ja se oli siinä. Onnittelut vielä kovasta ja tasaisesta ajosta pikkukeijolle!
Ajoformaattia en ihan ymmärtänyt, joku viisaampi sen vois mulle selittää mitä tolla semi touhulla saavutettiin verrattuna normi aika-ajot + finaalit. Mielestäni normi sähkökaavio olis parempi. Nyt yks tekninen häriö tai paha kaato saattoi tiputtaa b-finaaliin, vaikka olis teequu vauhdissa ollu koko päivän. Siks kai alkueristä ja finaaleistakin jätetään yleensä yks laskematta ettei kaikki ole yhdestä mokasta kiinni.
Nostajia ois kiva ollu saada kaikille nostopaikoille, mut kaikkee ei voi saada ja konttiin ajamisiin pitäis puuttua jatkossa tiukemmin jos ne sillä vähenis. Aikamoista "tuomarointia" kuului kyllä kuskien suusta korokkeella.. Kannattaa kuitenkin kokeilla sitä tuomarin hommaa joskus itsekkin, ei siinä kaikkea kerkeä näkemään millään.
-
Omasta puolesta myös kiitos kanssa kilpailijoille ja hyville järjestelyille. Itselle oli ensimmäiset m8e kilpailut, correja on tullut ajettua aikaisemmin jonkin verran.
Vauhti oli kokemukseen nähden ihan hyvää ja alkuerien jälkeen oltiin a-finaalin ruudussa 5. Sitten oli vuorossa outo ja ratkaiseva semifinaali. Siinä alku meni hyvin ja kilpailtiin Oskarin kanssa kakkos paikasta kun Pinion ratas päätti hajota 7 min kohdalla.
Kohtalona b-finaalin 5 ruutu.
Loppupäivä ajeltiin sitten ilman haasteita ja kruisaillen b-finaalien voittoon. Voitin joka finaalin ylivoimaisesti.
Formaatti oli ankara ja itsellä huono tuuri kävi just ratkaisevalla hetkellä.
Pm:ssä jatketaan paremmalla tuurilla ja toivottavasti vielä kovemmalla vauhdilla.
Tony Liljeqvist
-
Tuomari oli nostamassa viimeisen M8e A-finaalin, ilmeisesti olis pitänyt olla jossain ihan muualla.
-
Suuret kiitokset täältäkin kisajärjestäjille ja kilpakumppaneille. Itselläni oli kiireinen kilpailupäivä kahta luokkaa ajaessa. Olin molemmissa luokissa A-finaalissa, mikä oli itselleni positiivinen yllätys.
Molemmissa luokissa finaaleissa tuli teknisiä ongelmia, nitrolla moottoorin kanssa oli häikkää ja toisessa M8e finaalissa hölmöilin auton rikki lämmittelykierroksella. Finaaleista jäi päällimmäisenä mieleen täysin erilainen ajokulttuuri luokkien välillä. M8 luokassa oli paljon enemmin kunnioitusta edelläajavaa kilpakumppania kohtaan. Johtuuko se sitten M8 ja M8e luokkien välisestä ajokaavioerosta, en tiedä. Oma käsitykseni kuitenkin on, että sähkökaavio antaa 2/3 laskentamallillaan varaa virheille ja sitä kautta ohituksia yritetään härskimmin.
Nitrokuskeille ajokaavio tuntuu olevan suhteellisen selvä, koska se on "armollisempi" verrattuna SM-sarjan kaavioon. Sähkökuskeille tilanne on päin vastoin, kaavio on tietyllä tavalla raaempi ja siitä on tullut paljon palautetta. Syy siihen, miksi tällaisella kaaviolla ajetaan on, että ensinnäkin saadaan mahdollisimman paljon ajoa auto autoa vastaan. Toisekseen tällä tavalla M8 ja M8e luokkien ajokaaviot ovat mahdollisimman lähellä toisiaan.
Ilkka
ps. Sarjapisteet pyrin saamaan vielä tänään laskettua ja näkyville.
-
Hienot kisat ja kelikin oli kohdillaan.
Pääsy A-finaaliin oli tavoitteena, joten lopputulosten neljänteen sijaan olen luonnollisesti enemmän kuin tyytyväinen. Rehtiä vääntöä oli useankin eri kuskin kanssa pitkin päivää. Tekniikka pelasi mainiosti ja vanha Asson RC8 e-konversio istui edelleen mainiosti Lavangon laineille. Piste2 päivityspalikat on pakissa, mutta mikäs kiire niitä on vaihtaa kun auto pelaa noinkin :)
Ajoformaatti oli vain sähköluokkia ajaneelle vähintäänkin hämmentävä. Oma "sudden death"-finaalini napsahti kuitenkin hyvin kohdalleen ja pääsin vielä pari lähtöruutua ylöspäin. Irtosi multa gummi vanteelta, mutta pysyi kuitenkin päällä. Lähellä oli siis Tonyn kohtalo ja koko aamuisen aherruksen nollaus.
Mahtavaa oli nähdä, että patterikaseja oli viivalla lähes tupla määrä vuoden takaiseen verrattuna kisapäällekkäisyyksistä huolimatta. Tätä lisää!
-Niki-
-
Sarjatilanne lisätty tänne (http://tinyurl.com/nns6ata).
-
Helppo on yhtyä muiden kehuihin, kisa sujui Rikun, Niemiksen, Jarin ja Ritun kokeneissa käsissä loistavasti ja kelikin suosi Jyskälän märän SM-kisan jälkeen. Kiitokset heille!
Omat ajelut nitroluokassa meni aika lailla yläkanttiin. Sain alkuerissä hieman itsenikin yllätykseksi puhtaita femmoja ajettua ja näin alkuerien jälkeen irtosi peräti kolmospaikka listalla. Tiedossa oli että kokeneemmat rattimiehet parantavat päivän edetessä ja näin semin lähtölista ei näyttänyt A-finaaliin pääsyn kannalta kovinkaan helpolta. Semi meni kuitenkin omalta osalta suht OK ajolla ja hieman muidenkin epäonnen kautta olin viivalla kolmantena, joka toi viitospaikan A-finaaliin.
Ekassa A-finaalissa tippuukin sitten pommi viiden minuutin ajon jälkeen, kun Juho keskeyttää ja Tompalla sammuu vissiin kone useampaan kertaan. Näiden ja muiden virheiden kautta löydän itseni yht äkkiä kärkipaikalta. Aika monta minsaa ajetaan Alhon ja Lyijysen kanssa jonossa kaikki virheitä tehden ja paikkaa vaihdelleen. Parin viimeiden kierroksen hermoilu kuitenkin tiputtaa minut kolmoseksi. Toka finaali on hieman helpompi ja suht puhtaalla ajolla tulee toinen kolmonen. Tulosten mennessä ristiin oma tasainen suoritus riitti kakkossijaan joka oli kyllä iso yllätys.