Selailin foorumia ja tätä samaa on moni jo kysyny, mut silti...
Mikä olis hyvä polttis mulle... Skidin leikkiny kaiken maailman sähkö autoil(kyosho jne...) Oikeestaa mitä autolt tahtoisin on:
Takaveto
Huippunopeus 50-70km/h
"Sopiva" Maavara (Ei monsteri, eikä oikee rata rataauto)
Hinta laatu suhde
Itse rakennettava
Jos sähkö auton servot ja ohjain toimii polttiksen kanssa ni niitä on kolmet kappaleet omasta takaa, eli pelkkä auto on haussa.
Jospa joku jaksais jeesaa neuvoilla ja kokemuksilla ni KIITOS.
Laittakaa vaik linkki aina ku ehdotatte jotain mallia.
Ei kyllä täytä kaikkia kriteereitäsi, mutta tuo on kyllä aika kova peli. Ja kulkee varmaan sen 65-70.
Nitro Rush Evo RTR http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=140 Muuten hyvä mutta valmis paketti. :mrgreen: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=389 Tossakin on rtr..
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Ei kyllä täytä kaikkia kriteereitäsi, mutta tuo on kyllä aika kova peli. Ja kulkee varmaan sen 65-70.
Niin mikä ei täytä?
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Ei kyllä täytä kaikkia kriteereitäsi, mutta tuo on kyllä aika kova peli. Ja kulkee varmaan sen 65-70.
Siis mikä on kova peli? Vai onks tää joku sisäpiirin juttu?
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Ei kyllä täytä kaikkia kriteereitäsi, mutta tuo on kyllä aika kova peli. Ja kulkee varmaan sen 65-70.
Niin mikä ei täytä?
Oh no, I am so stupid!
Siis tarkoitin hobbylinnassa myytävää turaksia: http://hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=62&sub=134
Nyt hävettää. (ps. hymiöt ei toimi, muuten niitä ois viesti täynnä)
Joo Duratraxista on mulla ihan hyviä kokemuksia... lukaseppas vaikka sen oma topic läpi. Pistä tonne hakuun... Ja hymiöt toimii :lol:
Suosittelen jotain Truckia. Missä aiot autollasi ajaa? Asfaltilla, hiekalla, nurmikolla, radalla? Toi huippunopeus on melko turha juttu normaalissa käytössä. Maastossa et voi koskaan ajaa mitään 70km/h ja lähes joka tilanteessa joku 50km/h riittää.
Näin on, ei sillä nopeudella ole väliä kuin asfaltilla tms. Minulla on Kyöstin ultima RB, jossa Epic 1,8 hv moottori, sekä koko joukko modauksia. Välityssuhteita on laidasta laitaan, mutta yleisimmin käytän kaikista hitaimpia, koska niilläkin se kulkee tarvittavas kovaa crossiradalle. Esim. omani kulkee 40 000 rpm 13-piikkisellä rattaalla noin 50 km/h, ja siinäkin on radalle vähän liikaa. Sitten, kun heitän asfalttirenkaat alle ja 18-piikkisen rattaan ( löytyy 12/13/14/15/18 ), niin kulkee jo aivan tarpeeksi asfaltillakin. Tarvittaessa pelaan vielä eri korkuisella renkailla.
Mutta, kuten sanottua, sillä huippunopeudella en ole niin väliä, vaan miten se kiihtyy ja alusta toimii.
Milläs oot ton 50kmh mitannu?
Tutit kulje tommosella pannulla ja välityksellä.
Kyllä mää suosittelisin Kyoshon Ultima ST:tä. Sitä saa myös itse rakennettavana. 8) :shock: :lol: :D :!: :!:
Siis polttisversiota!!!!
En ole mitannut, vaan laskenut.
Moottori kiertää 40 000 rpm ( lyhyillä välityksillä olen mitannut ylikin )
13-hampaisella kokonaisvälitys on 9,3:1
Pienemmät crossirenkaani on halkaisijaltaan 65mm, tosin halkaisija kasvaa nopeuden myötä, mutta sehän vain tuo lisää vauhtia.
Tässä laskelmat: 40 000 rpm x 60 =2 400 000 kierrosta tunnissa.
se jaettuna kokonaisvälityksellä 9,3 on renkaiden pyörähdykset tunnissa, eli 258 064,516
Renkaiden ympärysmitta on 0,065m x pii = 0,2041m
pyörähdyksiä tunnissa kun kerrotaan ympärysmitalla, niin saadaan metriä tunnissa. Se kun jaetaan 1000, niin saadaan kilmetriä tunnissa. Tuloksi saadaan 52, 67 km/h
Ei se sen vaikeampaa ole. Vielä kun muistetaan, että nuo renkaat pullistuu, ja samalla ympärysmitta kasvaa vauhdin myötä, niin todelinen nopeus on suurempi. Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää?
Entä, mitä vikaa tuossa moottorissa on 1,6 kg autoon???
Lainaus käyttäjältä: "brutales"En ole mitannut, vaan laskenut.
Moottori kiertää 40 000 rpm ( lyhyillä välityksillä olen mitannut ylikin )
13-hampaisella kokonaisvälitys on 9,3:1
Pienemmät crossirenkaani on halkaisijaltaan 65mm, tosin halkaisija kasvaa nopeuden myötä, mutta sehän vain tuo lisää vauhtia.
Tässä laskelmat: 40 000 rpm x 60 =2 400 000 kierrosta tunnissa.
se jaettuna kokonaisvälityksellä 9,3 on renkaiden pyörähdykset tunnissa, eli 258 064,516
Renkaiden ympärysmitta on 0,065m x pii = 0,2041m
pyörähdyksiä tunnissa kun kerrotaan ympärysmitalla, niin saadaan metriä tunnissa. Se kun jaetaan 1000, niin saadaan kilmetriä tunnissa. Tuloksi saadaan 52, 67 km/h
Ei se sen vaikeampaa ole. Vielä kun muistetaan, että nuo renkaat pullistuu, ja samalla ympärysmitta kasvaa vauhdin myötä, niin todelinen nopeus on suurempi. Mikä tuossa on niin vaikeaa ymmärtää?
Entä, mitä vikaa tuossa moottorissa on 1,6 kg autoon???
Ei ole vaikea ymmärtää.
Mutta otitko huomioon että kone ei varmasti kierrä 40 000rpm silloin kun sillä on vastus.
Kyllä kiertää.
Noilla välityksillä ja renkailla olen mitannut jopa hieman yli 40 000 rpm. Mittaus tapahtuu samaan tapaan kuin esim. F1 lähetyksissä ruudussa näkyvä kierroslukumittari. Eli, tarvitaan microfoni ja sopiva tiedonkerääjä, esim. SKF CMVA 60. Tiedonkerääjä tallentaa äänen aaltomuodon, ja kierrosluku voidaan laskea ns. aikatasokuvaajasta tai esim. nopeuden spektristä.
Mistä sait tietää kokonaisvälityksen? Hyvin muuten selostettu. Ja selkeästi jaettu vaiheittain.
Löysin netistä jostain Kyöstin linkistä, ja myös itse laskemalla päädyin samaan, kun avasin vaihteiston huoltoa varten.
Mittalaitteet tuota moottorin kierrosnopeutta varten minulla taas on työni takia, teen teollisuudelle värähtelyanalyyseja.