Mitähän nämä sanat tarkottaa?
-Droop?
-Kick-up?
Ja täällä voi muutkin kysellä joittenkin osien ym, nimiä.
Ja voi pistää vaikka kuvia jotka selventää asiaa.
http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/faq/abc.html
droop=
alkaa kuihtua -verbi yleiskieli
ehtyä -verbi yleiskieli
ehtyä; heikentyä; heiketä; heikontua; heikota; huveta; kuivua; laimeta; lakata; loppua; sammua; tukahtua; tyhjetä; tyrehtyä; umpeutua; vähetä
herpaantua -verbi yleiskieli
kitua -verbi yleiskieli
kärsiä; riutua
kyyryasento -yleiskieli
lerpattaa -verbi yleiskieli
nuokkua -yleiskieli
nuokkuminen -yleiskieli
olla kyyryssä -yleiskieli
olla painuksissa -yleiskieli
painua -verbi yleiskieli
mennä; ajaa; kulkea; käydä; liikkua;häipyä; lähteä; painua; poistua; vetäytyä
riippua -yleiskieli
johtua; aiheutua; juontua; riippua; seurata
riipuksissa -yleiskieli
riipuksissa olo -yleiskieli
riutua -yleiskieli
lakastua; hiutua; kuihtua; kuivettua; nahistua; nuutua; näivettyä; nääntyä; riutua; surkastua
roikkua -verbi yleiskieli
sujua tahmeasti -yleiskieli
vaipua -verbi yleiskieli
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"Mitähän nämä sanat tarkottaa?
-Droop?
Jos puhutaan akseleista toi tarkoittaa paljonko akseli riippuu alaspäin vakio asemastaan. Tavallaan kai ulosjousto.
Maastoajossa, mitä enemmän tota on sitä parempi.
Drooppi kuvaa tukivarren alareunan tasoa auton rungon alareunasta eli mitä suurempi luku sitä vähemmän ulosjoustoa.
Kannattaa katsella Pienoismalli lehdessä olevia auton säätöartikkeleita myös. Niissä on selostettu varsin tyhjentävästi Tomi Myöhäsen ja Joseph Quagrainen toimesta sekä polttiskrossin että sähkötourerin säädöt juuriaan myöten. Numeroita en muista mutta lähikirjastoistanne saattaa löytyä.
P.S. Ammattikieltä on yhdyssana ainakin nykysuomen sanakirjan mukaan.
droop on rata-autoilussa olennainen. Kun laittaa vähemmän droopia ei auto lähde tien pinnasta niin helposti ilmaan, koska ulosjoustoa on vähän. Auttoi ainakin omassa autossani pirusti; auto pysyi tiessä eikä tullut ilmalentoja vaikka osuikin Tattrisuon kanttariin.
Kick-up on crossiautoissa se alustan etupään/eturipustuksen kulma vaakasuoraan nähden. Sitä sitten säädetään erinäköisillä paloilla; enemmän on hyvä röykkyiselle radalle, vähemmän tasaiselle. Rata-autoissa tuo kick-up on 0 astetta, crossareissa jotain väliltä 5-15 astetta.
Nuoret eivät enää osaa yhdyssanoja, johtunee englannin kielen negatiivisesta vaikutuksesta suomenkielen osaamiseen.
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Nuoret eivät enää osaa yhdyssanoja, johtunee englannin kielen negatiivisesta vaikutuksesta suomenkielen osaamiseen.
Miten tuo sitten liittyi aiheeseen :mrgreen:
Ei kyllä sen enempää tämäkään :)
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Nuoret eivät enää osaa yhdyssanoja, johtunee englannin kielen negatiivisesta vaikutuksesta suomenkielen osaamiseen.
Miten tuo sitten liittyi aiheeseen :mrgreen:
Ei kyllä sen enempää tämäkään :)
Sinäkin siis taidat olla nuori, kun et ymmärtänyt. :wink: Otsikossa on yhdyssanavirhe. Ei sillä, että minä ne niin kauhean hyvin hallitsisin, mutta pistin kuitenkin.
Vähän aiheeseen liittyvääkin, että tarkoitetaanhan pinjonilla sähkömoottorin akselin päässä olevaa ratasta? Etten oo ihan väärin kaikkia asioita käsittänyt. Tarkoitetaanko sillä myös muita rattaita, esim. saman muotoisia muissa paikoissa olevia yksilöitä?
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Nuoret eivät enää osaa yhdyssanoja, johtunee englannin kielen negatiivisesta vaikutuksesta suomenkielen osaamiseen.
Miten tuo sitten liittyi aiheeseen :mrgreen:
Ei kyllä sen enempää tämäkään :)
Sinäkin siis taidat olla nuori, kun et ymmärtänyt. :wink: Otsikossa on yhdyssanavirhe. Ei sillä, että minä ne niin kauhean hyvin hallitsisin, mutta pistin kuitenkin.
Vähän aiheeseen liittyvääkin, että tarkoitetaanhan pinjonilla sähkömoottorin akselin päässä olevaa ratasta? Etten oo ihan väärin kaikkia asioita käsittänyt. Tarkoitetaanko sillä myös muita rattaita, esim. saman muotoisia muissa paikoissa olevia yksilöitä?
Sillä tarkoitetaan ainoastaan moottorissa olevaa ratasta.