Minulla on vähän ajettu OPS 3.5cc Malli324 ?? kone noin vuodelta 1985, ajattelin ottaa sen nyt käyttöön mutta olen käyttänyt sitä viimeksi noin "30 kg " sitten joten en muista pääneulan säädöistä yhtään mitään eli mikä olisi hyvä asetus aloittaa hakemaan säätöjä kohdalleen ? kone on ns 2 neulainen malli.
Eli miten meni nää Opsin säädöt ja Missä on Pekka Pesu racing.........nimimerkillä "missä on portaat jotka ei hengästytä ?"
Eiköhän oikea asento selviä kun ruuvaa kaikkineulat vaan reilusti rikkaalle aluksi ja siitä laihentaa. Hyvä lähtökohta vois olla vaikka 4 kierrosta kun ei ole ton ikäisen koneen säädöistä mitään tietoa. Jos saman tien tukehtuu, niin sitten vaan laihemmalle.
Ok kiitti Niko...sehän on ollut suosittu moottori noissa vene hommissakin joskus toi Opsi :D
On kuulemma ollut joskus hyvä 15 cc moottori. Yksi kaveri meidän venekerhossa ajaa vieläkin OPS:n yli 25 vuotta vanhalla 15cc moottorilla.
Kiinostaakos 3 neulainen kaasari sinua, minulla on niitä.
Jerzi
Morjens Jerzi
Sullako olisi Ops:in osia ? Mitä pyydät kaasarista?
Mulla toi OPS-motti on jäämistöä 80-luvulta kun ajoin "lankku"Serpentinillä rataa ja se tulee tilapäisesti mun Hopao hyper 7 pcr pro:hon kun muutin ton tilauksen rtr mallista tohon pro:hon ja tartten talveksi jonku motin,eihän siinä ole kuin 1.5 hp mutta tarviiko sitä talvella enempää.
ps:motti on sivupuhalteinen ja puhaltaa väärään suuntaan joten pakokäyrästä tulee pitkä 270 asteinen komistus. :mrgreen:
Tulee tuottmaan isoja ongelmia jos on sivupuhalteinen kone. Ensinnäkin polttaa vastarin boksin ja adapterista tulee liian pitkä, jolloin koneesta on vaikea saada tehoa ja voi olla että ei tykkää toimia ollenkaan. Tuon ajan koneet kun olivat muutenkin kronkeleita.
kc67:
Ostappa vaikka joltain HoBao kauppiaalta (Sanderssona, Iso-Hepa)
hyperin 8 port. Hintaa koneella on ~100e ja sillä ajaa sen 35-45L, riippuen käyttäjästä ja sisäänajosta.
Itsellä parhaimmillaan ajettu ~42L
Joo jos ei rupee pelittään suosiolla niin tilaan ton 8 portin ,tilaisin sen kuitenkin jossain vaiheessa .
Elikkä tänään se Opsi paukahti käymään yli 20vuoden tauon jälkeen ,ja lähti tosi helposti eli ei se huono motti ole jos käyttäjäänsä näin pitkään ja hyvin palvelee. :mrgreen:
pakosarjasta tuli tosi käppyrä eli kokonaista 360 astetta mutkia eri suuntiin ennen pilliä,mutta käy silti ja koria joutuu nostamaan hiukan takapäästä( noin 10 mm )jotta mahtuu pakari olemaan,käyrät juotin hopealla 15mm messinki putkesta ja kapilaari käyristä.
moottorin säädöt oli aluksi 4 kierrrosta pääneula auki, nyt on 3 kierrosta mutta vielä äkkinäinen kaasun avaus sammuttaa motin,aluksi se sammu heti kun laski maahan ja yritti lähtä liikkeelle.ja polttoaineen kulutus on nyt aika iso joten lienee vielä aivan liikaa rikkaalla,säädän sen siten että vastaa kaasuun ja ei tukehdu ja mittaan lämpötilan,sitten säädän 100-120 celsiuksen väliin ja viimeiseksi teen se 10 sec ala neula testin jne.
eli nyt on päästy ajaan pikkusen tossa tiellä mökin edessä ja huomenna jatketaan.
ja kalustohan oli:Hobao Hyper 7 pcr pro(sandessoona versio) ja viimeisin laarin pohjalta jos Niko ei tilaa lisää noita,radiot Sanwa mx-3,motti "museo mallin Ops".
No nyt on 8-portti tilattu, ei silti että olis tarttenu mutta tuli vähän rahaa verottajalta takas ja silleen, oisin ottanu narustartilla mut ei ollu niin eipä tartte tapella sen kanssakkaan. :mrgreen:
Mietin ekas jos ois ostanu tommosen Force 26 "Big block"motin mutta täällä oli juttua että Forcet on heikkoja(laakerit) ja eivät ole kovin tehokkaita,sitäpaitsi saakohan niihin osia ja mihin hintaan, Hobaoon saa noin 50 kympillä uuden putki mäntä sarjan ym.
Okea vaihtoehto!
Itselläni on tuo Hyper 8port (vetostartti)
Ja sisäänajot olen ajanut ja toimii todella hyvin!