RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jarppi - 11.12.04 - klo: 18.32
-
käyntiin lähtee mutta ei pysy käynnissä. Siis missä vika?
On ihan uusi savage 25!
Et onko jollain ollu samoja ongelmia sisään ajossa!
p.s. Onko tästä jo topic ku en ainakaan huomannu selaessani....
-
Tyhjäkäyntiä isommalle??
-
Lueskele läpi KAIKKI topicit jossa kyse koneen käynnistä ja toiminnasta, niin selviää helposti mahdollinen vika ja onkelma.
jos ei vika selviä luettusi kaikki jutut (mitä kyllä epäilen:) ja kokeiltusi kaikkea selvinnyttä, niin jatketaan sitten..
-
Mulla oli kesällä vakavia käyntiongelmia mun savagen sisäänajon kanssa, syyksi paljastui että olin kiristänyt alaneulaa aivan hiukan liikaa ja se oli rikkonut kaasarista sen stopparin, joten alaneulan säätöjä ei löytynyt millään eikä autoa saanut käyntiin/pysymään käynnissä. Jakke täältä forumilta ja hobbylinnan Mikko sitten eräänä päivänä päätti auttaa ja Jakke sai kuntoon, vielä kerran ISOT kiitokset heille siitä! :)
-
Mulla oli kesällä vakavia käyntiongelmia mun savagen sisäänajon kanssa, syyksi paljastui että olin kiristänyt alaneulaa aivan hiukan liikaa ja se oli rikkonut kaasarista sen stopparin, joten alaneulan säätöjä ei löytynyt millään eikä autoa saanut käyntiin/pysymään käynnissä. Jakke täältä forumilta ja hobbylinnan Mikko sitten eräänä päivänä päätti auttaa ja Jakke sai kuntoon, vielä kerran ISOT kiitokset heille siitä! :)
Miten auto saatiin kuntoon? Pitikö kaasariin ostaa uusia osia vai löytyikö säädöt vain kiertämällä alaneula oikeaan asentoon?
Samalla kaikille S-25 koneen omistajille. Missä kohtaa alakierrosten ruuvin pinta on, luistinrungon pinnan kohdalla; rungon pinnasta sisällä tai rungosta ulkona?
-
Jakke huomasi tapahtuneen ja löysi kohdan missä stopparin kuului olla, kuulemma tuntui ruuvia kääntämällä missä kohtaa se oli, joten siitä sitte säätämään ja sisäänajot pukilla :)
-
Mulla mahd. samaa vikaa... mulla käy kyllä tyhjäkäyntiä nätisti, mutta alakiekoilla höpöttää. Ja ohjeessa lukee muistaakseni tuon alaneulan asennosta, että 2.5kierrosta auki, mutta mistä kun se on niin pirun vaikea tietää millon se on kiinni, sitä kun kiristää tarpeeks niin rupee kaasarin kurkku aukeamaan, vai onko tuo 2.5kierrosta esim siitä kun ruuvinpään on sen pinnan kanssa tasassa vai miten toi katsotaan?
Heh saapa nähä joutuuko ostaan jo uusia osia kaasariin :D
niin ja kuvia,
http://vilkutin.1g.fi/uudet/
-
Sen pisteen tuntee ruuvia varovasti kääntämällä et missä se "pohja" on, enkä itse ainakaan ole vielä joutunut kaasariin uusia osia ostamaan vaikka onnistuin rikkomaan sen alaneulan stopparin. Hyvin toimii, aina käyntiin, säädöt pitää laittaa keväällä kuntoon kun tulee lämpimät ilmat, tällä hetkellä todella rikkaalla :|
-
Mulla mahd. samaa vikaa... mulla käy kyllä tyhjäkäyntiä nätisti, mutta alakiekoilla höpöttää. Ja ohjeessa lukee muistaakseni tuon alaneulan asennosta, että 2.5kierrosta auki, mutta mistä kun se on niin pirun vaikea tietää millon se on kiinni, sitä kun kiristää tarpeeks niin rupee kaasarin kurkku aukeamaan, vai onko tuo 2.5kierrosta esim siitä kun ruuvinpään on sen pinnan kanssa tasassa vai miten toi katsotaan?
Heh saapa nähä joutuuko ostaan jo uusia osia kaasariin :D
niin ja kuvia,
http://vilkutin.1g.fi/uudet/
Sulla on muuten omaperäinen ratkaisu tohon sisäänajo pukiin. :lol:
-
Joops, sattu oleen kaks autoo sopivasti hollilla... ja tossa se pysyy eikä putoo pukilta :D hassusti sanottu,
mut, joops missä kohtaa se toppari suunnilleen on? Siinä maissa kun ruuvin pää on tasan sen ulkopinnan kanssa?
-
Se on muistaakseni vähän siitä reunasta sisäänpäin, sen kyllä tuntee kun varovasti kääntää.