Pystyisin kyllä ilman tätä tietoa elämään,mut mielenkiinnosta haluaisin tietää -Et miks kisoissa näkyy useimmissa autoissa (98%) semmoiset "tylsät" (levy??) vanteet? Eikä hienoja maalattuja alu jäljitelmiä?
Levyt on aerodynaamiset. Ja koska todellakin ajetaan kisaa, ei ulkonäöllä ole juurikaan merkitystä. Vanne valitaan leveyden, offsetin ja ennen kaikkea jäykkyyden mukaan. Ja tietty kaikki kisavanteet on kevyitä, mikä on myös erityisen tärkeää. Siksi ei mitään kromimaalattuja vanteita yleensä kisoissa näy (ainakaan kärkipään kavereilla).
Levyvanteet on aerodynaamisempia...
Niin minä olen ymmärtänyt
Ne niin sanotut kiekkovanteet antavat paremman downforcen, eli "painavat" autoa maata kohti.
Lainaus käyttäjältä: "gekko"Ne niin sanotut kiekkovanteet antavat paremman downforcen, eli "painavat" autoa maata kohti.
Johtunee siitä, ettei kiekkovanteilla korin alle muodostuva alipaine pääse tasoittumaan vanteen läpi imien ilmaa sitä kautta.
ja eikös nu kiekkovanteet ole kestävämpiiki...?
Mites nuo renkaat kestää ajella?
Sillä aattelin kysyy kun oletettavasti kisoissa pitää olla parasta, niin miten käy renkaiden, onko ne yks (tai 2) kisa ja roskiin? Vai oisko niillä vielä käyttöä, amatööri harrastajalla, kuten minä! Kun se ei olisi niin tarkkaa mitkä siellä alla on, Kunhan ei vipota ja on kumia vanteen päällä!
Matolla renkaat kestää pitkään. Sopivalla insertillä eräskin kestotestaaja on ajanut yli 100 akullista vauhdin pysyessä vähintäänkin kohtuullisena.
Itse aion todennäköisesti joka kisaan hommata kaksi settiä renkaita ja myydä niistä sitten kisan jälkeen toisen (n. 4 akullista ajetun) pois ja treenata toiset puhki. "Amatööriharrastajalle" tuollaiset vähän ajetut kisarenkaat ovat hyvä ostos.