RC10.FI

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: nulli - 16.09.17 - klo: 21.27

Otsikko: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: nulli - 16.09.17 - klo: 21.27
Näin uutena harrastelijana utelisin onko semmoisia progressiivia iskareita jotka ovat alkupäästään herkät mutta ottavat vastaan vaikkapa metrisen pudotuksen pohjaamatta? Autolla on massaa vajaa 4 kiloa.
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: mikari - 17.09.17 - klo: 09.28
Ehkä voi toteuttaa kaksilla jousilla per iskari ?
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: ViX - 17.09.17 - klo: 11.22
Tai fuililetkun pätkä iskarinvarteen
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: Mölli - 17.09.17 - klo: 12.10
Näin uutena harrastelijana utelisin onko semmoisia progressiivia iskareita jotka ovat alkupäästään herkät mutta ottavat vastaan vaikkapa metrisen pudotuksen pohjaamatta? Autolla on massaa vajaa 4 kiloa.

Oikeilla iskariöljyllä, mäntien reikien koolla ja lukumäärällä tehtävissä. Erään kotimaisen autotehtailijan yleissuoritus uusimpaan malliin on 7 x 1,25 mm eteen ja 7 x 1,35 mm taakse. Öljyt haettava kokeilemalla esim. haarukasta 300-500 cst.
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: nulli - 17.09.17 - klo: 12.52
Kaksijousisista osaa sanoa mittää mut täytyy koklata tota letkukikkaa, kiitti!
Vaihdoin öljyt Losin 70wt laatuun, reikiä on 3 x 1.xx.

Eikös näiden(kin) kuuluisi toimia niin että mitä isompi tälli sitä jäykempi jousto? Vakioiskarit eivät oo sinnepäinkään vaan painuvat tasasen tappavan löysästi.

Lainaus
Oikeilla iskariöljyllä, mäntien reikien koolla ja lukumäärällä tehtävissä. Erään kotimaisen autotehtailijan yleissuoritus uusimpaan malliin on 7 x 1,25 mm eteen ja 7 x 1,35 mm taakse. Öljyt haettava kokeilemalla esim. haarukasta 300-500 cst.

Reikiä pitäs olla enemmän ja löysempää litkuakö?
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: Mölli - 17.09.17 - klo: 23.13
Kaksijousisista osaa sanoa mittää mut täytyy koklata tota letkukikkaa, kiitti!
Vaihdoin öljyt Losin 70wt laatuun, reikiä on 3 x 1.xx.

Eikös näiden(kin) kuuluisi toimia niin että mitä isompi tälli sitä jäykempi jousto? Vakioiskarit eivät oo sinnepäinkään vaan painuvat tasasen tappavan löysästi.

Lainaus
Oikeilla iskariöljyllä, mäntien reikien koolla ja lukumäärällä tehtävissä. Erään kotimaisen autotehtailijan yleissuoritus uusimpaan malliin on 7 x 1,25 mm eteen ja 7 x 1,35 mm taakse. Öljyt haettava kokeilemalla esim. haarukasta 300-500 cst.

Reikiä pitäs olla enemmän ja löysempää litkuakö?

Mikä on mäntien halkaisija?
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: mikari - 18.09.17 - klo: 10.47
No siis varsinaisesti ei millään öljyillä ole tarkoitus estää pohjaamista; nää autot on tarkoitettu pohjaamaan.
Paits jos laitat iskariin sen verran "packia" öljyllä ettei mene loppuun asti. Sitäkin voi kokeilla.
Tupla vaimentimilla per iskari eli, tosi jäykkä ja pehmeä samaan, voi saavuttaa tuota progressiivisuutta paremmin kyl.

Kisa autoissa on myös sisäänjouston säätö, toki sillä voi säätää pohjaamista myös. Keinoja on monia.
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: Maxxi - 18.09.17 - klo: 13.34
Hyvät iskarit on juuri suunniteltu niin että ovat herkät normaalissa käytössä mutta isommissa alastuloissa iskarit ottavat alastulon nätisti vastaan. Tätä säädetään mäntien reijillä ja öljyillä.

Tässä löytyy loistavaa lisätietoja auton toiminnasta, kannattaa lukea esim. 3.3 Pistons: http://stories.jqracing.com/the-guide/ (http://stories.jqracing.com/the-guide/)

Ja niinkun jo mainittu isommista hypyistä autot pohjaa aina, sitä ei kannata liikaa pelätä!
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: nulli - 20.09.17 - klo: 13.50
Kaksijousisista osaa sanoa mittää mut täytyy koklata tota letkukikkaa, kiitti!
Vaihdoin öljyt Losin 70wt laatuun, reikiä on 3 x 1.xx.

Eikös näiden(kin) kuuluisi toimia niin että mitä isompi tälli sitä jäykempi jousto? Vakioiskarit eivät oo sinnepäinkään vaan painuvat tasasen tappavan löysästi.

Lainaus
Oikeilla iskariöljyllä, mäntien reikien koolla ja lukumäärällä tehtävissä. Erään kotimaisen autotehtailijan yleissuoritus uusimpaan malliin on 7 x 1,25 mm eteen ja 7 x 1,35 mm taakse. Öljyt haettava kokeilemalla esim. haarukasta 300-500 cst.

Reikiä pitäs olla enemmän ja löysempää litkuakö?

Mikä on mäntien halkaisija?

12mm. Ostin pätkän silikoniletkua ja hyväuskoisena kuvittelin varren pallopään kiertyvän auki mutta v****. Se vaan pyörii tyhjää eikä tuu veke. Pitääkö se repimällä ottaa (ja hajottaa)?
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: Mölli - 20.09.17 - klo: 19.44
Kaksijousisista osaa sanoa mittää mut täytyy koklata tota letkukikkaa, kiitti!
Vaihdoin öljyt Losin 70wt laatuun, reikiä on 3 x 1.xx.

Eikös näiden(kin) kuuluisi toimia niin että mitä isompi tälli sitä jäykempi jousto? Vakioiskarit eivät oo sinnepäinkään vaan painuvat tasasen tappavan löysästi.

Lainaus
Oikeilla iskariöljyllä, mäntien reikien koolla ja lukumäärällä tehtävissä. Erään kotimaisen autotehtailijan yleissuoritus uusimpaan malliin on 7 x 1,25 mm eteen ja 7 x 1,35 mm taakse. Öljyt haettava kokeilemalla esim. haarukasta 300-500 cst.

Reikiä pitäs olla enemmän ja löysempää litkuakö?

Mikä on mäntien halkaisija?

12mm. Ostin pätkän silikoniletkua ja hyväuskoisena kuvittelin varren pallopään kiertyvän auki mutta v****. Se vaan pyörii tyhjää eikä tuu veke. Pitääkö se repimällä ottaa (ja hajottaa)?

Kun laitat letkua iskarinvarsiin ja jos auto ei pääse pohjaamaan sen takia, niin koko se pontentiaalienergia mikä autolla on ohjautuu ländissä iskareiden kautta iskaritorneihin ja ne antavat pahimmassa tapauksessa periksi ja/tai iskarin yläpäät. Auton pohjan pitää osua maahan ennen kuin iskareista loppuu sisäänjoustovara.
Otsikko: Vs: Iskarit 1:8 bashaukseen.
Kirjoitti: nulli - 26.09.17 - klo: 12.50
Niinhän se menee enkä viiti kokeilla tän painoselle sittenkään.

Tanan rakot, ei niistä oo ku harmia. Uusissa iskareissa onkii pöljän ohut seinämä ja rakko lipsuu.
Pitäsköhän viskata ne kumip*skat pimeimpään paikkaan ja hommata jotku bleeder korkit?