RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: KyPak - 15.01.05 - klo: 12.06
-
Erälistat - FinTrack Tour I
22.1.2005 Kuusankoski
Erä 1 TSS-10
135 Niko Lindvall VAU
138 Mihail Tchistovski LahUA
139 Aleksi Kaasinen VAU
140 Joonas Holsti VAU
142 Toni Niinivirta MMRc
143 Otto Laurila RiiUA
144 Mikko Möller VAU
Erä 2 TSS-10
55 Henri Ahola KyPak
58 Mikael Vainionpää EPUA
71 Jaakko Huhmarsalo VUA
79 Juhana Tuomisto VUA
93 Sami Sinisalo TUA
114 Vertti Aito VAU
117 Niko Sinervo RiiUA
Erä 3 TSS-10
43 Matti Hölttä VAU
45 Jyrki Lehto ATAK
52 Iina Mäkelin KyPak
56 Tommi Himanen MikUA
57 Jaakko Sernola OUA
73 Kim Haapaharju EPUA
88 Jesse Kallio SaiKarT
134 Matias Kuusinen VAU
Erä 4 TSS-10
33 Miko Teponoja TamUA
36 Viljami Kutvonen VAU
37 Joni Minkkinen LMM
44 Jussi Neirola EPUA
46 Harri Lukkari MMRc
59 Jesse Kähkönen HySRK
72 Matias Vikstedt VAU
75 Teemu Pölkki LMM
Erä 5 TSP-10
63 Mikael Hellbom VUA
70 Henry Salmén LahUA
85 Jari Ikonen MikUA
116 Teemu Harju OUA
120 Ville-Pekka Karhu OUA
133 Peter Winqvist VAU
136 Risto Koskinen TamUA
137 Jarmo Piipponen MMRc
Erä 6 TSP-10
47 Lauri Hautanen EPUA
51 Matti Korvenmaa MikUA
53 Joni Siitonen KyPak
65 Jouko Näätänen VihUA
67 Jarkko Mustonen
103 Jyri Konoila VAU
107 Janne Pikaloff TUA
108 Santtu Lempinen LahUA
110 Markus Honkala LahUA
Erä 7 TSP-10
27 Niko Putkonen TamUA
38 Risto Bloigu OUA
48 Niko Vuorenmaa RiiUA
54 Jukka Penttinen LahUA
74 Jani Seppälä OUA
80 Kalle Mäki TUA
95 Ari Lappi MMRc
109 Teemu Karvanen SaiKarT
112 Jomi Pulli KyPak
Erä 8 TS-10
1 Christer Andersson MMRc
2 Jouko Termonen HyvSRK
3 Sakke Ahoniemi HyUA
4 Kalle Lehto KyPak
5 Simo Ahoniemi HyUA
7 Pekka Koivula TamUA
14 Teppo Kauppinen VAU
23 Tony Raikas KyPak
60 Teemu Saarinen HyUA
Erä 9 TS-10
6 Vesa Yli OUA
8 Pauli Helin TamUA
9 Jaakko Ilvonen KyPak
10 Joni Mielonen LMM
12 Mika Mänty OUA
13 Simo Tammela OUA
15 Jussi Luopajärvi VUA
20 Jarno Siltanen JyvSRK
30 Joseph Quagraine VAU
Erä 10 TS-10
11 Ari Salminen RiiUA
16 Ismo Vuorinen KyPak
17 Matti Eskelinen JyvSRK
21 Juho Koskivuo VAU
22 Marko Salminen RiiUA
28 Petri Laitala HySRK
31 Sebastian Trzaska JyvSRK
32 Panu Vehniäinen ÄkiUA
34 Arto Viitalähde OUA
Erä 11 TS-10
24 Carl-Magnus Fager VAU
35 Teemu Rytsy LMM
39 Tatu Rintamäki EPUA
40 Jarno Mattila HyvSRK
49 Visa Helmijoki TamUA
83 Tero Kupari LohUA
98 Oskari Vähäkangas OUA
106 Kari Sinisaari HyUA
141 Sami Salmela VAU
* * *
Aikataulu - FinTrack Tour I
22.1.2005 Kuusankoski
Vapaa 1.vh 2.vh
Erä1 08:00 09:17
Erä2 08:07 09:24
Erä3 08:14 09:31
Erä4 08:21 09:38
Erä5 08:28 09:45
Erä6 08:35 09:52
Erä7 08:42 09:59
Erä8 08:49 10:06
Erä9 08:56 10:13
Erä10 09:03 10:20
Erä11 09:10 10:27
Ilmoittautuminen: 8:00 – 10:30
Ohjaajakokous: 10:45
Alkue. 1.ae 2.ae 3.ae
Erä1 11:15 12:50 14:50
Erä2 11:23 12:58 14:58
Erä3 11:31 13:06 15:06
Erä4 11:39 13:14 15:14
Erä5 11:47 13:22 15:22
Erä6 11:55 13:30 15:30
Erä7 12:03 13:38 15:38
Erä8 12:11 13:46 15:46
Erä9 12:19 13:54 15:54
Erä10 12:27 14:02 16:02
Erä11 12:35 14:10 16:10
Finaalit: 1.fin 2.fin 3.fin
TSS-10 A 17:00 18:50 20:30
TSP-10 A 17:10 19:00 20:40
TS-10 A 17:20 19:10 20:50
TS-10 D 17:30 19:20
TSS-10 C 17:40 19:30
TSP-10 C 17:50 19:40
TS-10 C 18:00 19:50
TSS-10 B 18:10 20:00
TSP-10 B 18:20 20:10
TS-10 B 18:30 20:20
Palkintojen jako: n. 21:20
Ajokiteenne ilmoitetaan teille sähköpostilla. Tarkkailkaa siis postianne.
HUOM :!:
Mahdollisia jälki-ilmoittautuneita otetaan mukaan seuraavasti
TSS-10: ei jälki-ilmoittautumisia
TSP-10: max. 1 jälki-ilmoittautuminen
TS-10: max. 3 jälki-ilmoittautumista
Suuren kilpailijamäärän ansiosta luvassa on pitkä kilpailupäivä. Pyydämme kilpailijoilta tarpeen mukaan joustavuutta, mutta myös täsmällisyyttä aikataulun suhteen. Hyvässä hengessä kilpailijoiden ja järjestäjien yhteistyöllä saamme varmasti pidettyä hienot kilpailut!
Tervetuloa!
* * *
Edit 16.1.: Ei muutoksia erälistoihin tai aikatauluun.
Edit 17.1.: Muutoksia eriin 8 ja 9 koskien kilpailijoita numeroilla 92 ja 4. Jälki-ilmoittautumis paikkojen määrä TS:10:ssä kasvoi kahdesta kolmeen.
Edit 20.1.: Ilmoittautumisensa perunut poistettu listoilta (ERÄ 8)
-
Ilman perjantain treeniä, 2 treeniä ja 3 ae:ta on kyllä aika vähän... Onnistumisen mahdollisuus on lähempänä 0 kuin 100 :wink:. Varsinkin kun koko etelä Suomi sillä on käynyt treenaamassa.
Ymmärrän kyllä että aikataulu ei oiken veny 4 alkuerään.
-
Täällä toinen, joka yrittää parantaa 0% mahdollisuuksia........
Ei olla koskaan käyty ko. rakennuksessa, liekö löydetään edes perille....?
Aikomus oli käydä, mutta kotiasiat tulivat esteeksi.
Mahdollisuus siellä oli kyllä kaikilla käydä, ketkä halusivat vaan mennä.....
Eli "suomeksi", ei koko etelä-suomi ole käynyt harjoittelemassa.........
Perjantain treeneistä:
Muistelin joskus "kättä väännetyn" siitä, että pitkämatkalaiset on vielä matkalla, kun muut harjoittelevat.......... :wink:
EDIT: Lisätty "suomennos"!
EDIT. 2 Lisä suomennos!
-
artov: sama tilanne on Oulun kisan kohdalla etelä-suomalaisten näkövinkkelistä.
-
Onhan se sama asia, mut edes 4 ae:ta ois paikallaan. Kun ei perjantaina treeneta metriäkään....
Eikä Oulussa luultavasti koko Suomio käy treenaamassa.
-
Moneltas muuten ovet aukeavat lauantaina ja sunnuntaina? En löytäny tietoa kisakutsusta tai tästä ketjusta.
-
Ovet avataan lauantaina ja sunnuntaina klo 7:00.
-
Onhan se sama asia, mut edes 4 ae:ta ois paikallaan. Kun ei perjantaina treeneta metriäkään....
Uusiin SM-sääntöihin on tehty mielestäni erittäin järkevä sääntöpykälä missä alkuerien määrää vähennetään yhdellä mikäli eriä on enemmän kuin 9. Käytännössä tuo luku ylittyy aika helposti nyt yhden uuden luokan tultua sarjaan mukaan. Mieluummin ajan 3 alkuerää ja lopettelen puoli kymmenen aikaan kuin 4 alkuerää ja kotiin pääsee lähtemään vasta vähän ennen puoltayötä. Yksi vaihtoehto olisi siirtää prostock sunnuntaille mutta porotokkalaiset eivät tästä pidä?
-
Kyllä toi porotokan siirto olis oikeestaan loistojuttu :mrgreen:
Päivä lyhentyis kummasti...
Ei siinä kumminkaan tuu muita luokkia seurattua kun on omat mekkaukset ja latailut....
Janne 107
-
Onhan se sama asia, mut edes 4 ae:ta ois paikallaan. Kun ei perjantaina treeneta metriäkään....
Uusiin SM-sääntöihin on tehty mielestäni erittäin järkevä sääntöpykälä missä alkuerien määrää vähennetään yhdellä mikäli eriä on enemmän kuin 9. Käytännössä tuo luku ylittyy aika helposti nyt yhden uuden luokan tultua sarjaan mukaan. Mieluummin ajan 3 alkuerää ja lopettelen puoli kymmenen aikaan kuin 4 alkuerää ja kotiin pääsee lähtemään vasta vähän ennen puoltayötä. Yksi vaihtoehto olisi siirtää prostock sunnuntaille mutta porotokkalaiset eivät tästä pidä?
Mulle ois aivan sama vaikka ajettais vain yks alkuerä jos ois käynyt siellä aiemmin treenaamas....5 akkua ei vain tahdo millään riittää auton säätöihin ja radan opetteluun.. No näin kuitenkin mennään.
-
Juu ei pro stock sunnuntaille!!
Hyvä kun kuskeja joka luokkaan riittää. Ei mua kans henk. kohtaisesti haittaa vaik 3 ae, kumminkin paljon enempi varaa mokail kun esim. EM kisoissa joissa kuudesta lasketaan neljä mukaan. Tottakai näin pohjoisen poikana olis mukava homma jos sais perjantaina treenata mut mut.. No ei kun hana pohjaan ekast akust lähtien. Varmasti hyvät kisat tulossa. Harrastushan tämä vain on, ei tätä liian tosissaan saa ottaa :D
-
Juu ei pro stock sunnuntaille!!
Hyvä kun kuskeja joka luokkaan riittää. Ei mua kans henk. kohtaisesti haittaa vaik 3 ae, kumminkin paljon enempi varaa mokail kun esim. EM kisoissa joissa kuudesta lasketaan neljä mukaan. Tottakai näin pohjoisen poikana olis mukava homma jos sais perjantaina treenata mut mut.. No ei kun hana pohjaan ekast akust lähtien. Varmasti hyvät kisat tulossa. Harrastushan tämä vain on, ei tätä liian tosissaan saa ottaa :D
Näin etelän poikana totean tuohon yllä olevaan Janin kommenttiin... Aamen :mrgreen:
-
Minun mielestä etelän-pojille pitäisi antaa mahdollisuus ede 2-3 ajo-harjotukseen perjantaina koska kuitenkin ne säädöt on vaikea hakea kahdessa treenissä missä toinen menee rataa tutustumiseen!Onko muuten jotkut päässeet ajamaan jo kilpailuradalla?Siis jotkut kypakki:laiset?
-
En edes ole KyPakista, mutta silti olen jo jonku 15 akullista kyseisellä radalla ajenut. Sama profiili on ollut jo muutaman viikon treeneissä.
-
Minun mielestä etelän-pojille pitäisi antaa mahdollisuus ede 2-3 ajo-harjotukseen perjantaina koska kuitenkin ne säädöt on vaikea hakea kahdessa treenissä missä toinen menee rataa tutustumiseen!Onko muuten jotkut päässeet ajamaan jo kilpailuradalla?Siis jotkut kypakki:laiset?
No entäs pohjoisen pojat. Saadaanko me ajaa eka akku jo viimeisessä alkuerässä kun täältä 530km:n päästä on niin halpa ja helppo käydä siellä parina edellisenä viikonloppuna treenaamassa?!?!?
-
Ihan vaan reiluuden vuoksi olisi hyvä jos kisaprofiililla pääsisi ajamaan ensimmäistä kertaa ensimmäisessä vapaassa harjoituksessa. Perjantain treenit väliin yms. Eipä kukaa pääsisi ajamaan muita enemmän treeniä kilparadalla.
-
Ihan vaan reiluuden vuoksi olisi hyvä jos kisaprofiililla pääsisi ajamaan ensimmäistä kertaa ensimmäisessä vapaassa harjoituksessa. Perjantain treenit väliin yms. Eipä kukaa pääsisi ajamaan muita enemmän treeniä kilparadalla.
Niinpä. Mutta kuka valvoo ja miten. Toisaalta on hyvä että rataa ajettaisiin vähän -> pitoa ja jos on joku huono/vaarallinen kohta jota ei piirrustuksesta huomaa niin se voidaan korjata.
-
Ajokidetiedot lähetetty kaikille sähköpostitse ilmoittautuneille. Jos et ole tietoja saanut, voit kysyä kiteesi sähköpostitse.
Email: kypak(a)luukku.com
(korvaa osoitteesta (a) @-merkillä)
-
Eikö kypak voisi järjestää edes muutaman vuoron pe illalla että pääsis hakeen etelän pojatkin vähä setuppeja?Ku ei oo kiva tulla kisaan ku paikalliset/siitä läheltä on ajanut monta akullista ja hakenu setapit valmiiks ku muut hakee niit vast treeneissä mistä toinenkin menee rataan tutustumiseen,kn paikka kuntalaiset ajaa jo vaan huvin vuoksi ja hioo viime hetken setuppeja :!: Tai sitten ajettaisiin 3kpl treenejä lauantaina ja alotettais vaikka 7.30 ja ovet avattais 6.30 :?:
tulipa paljon tekstii mut toivottavasti jaksatte lukee ja Huom.tämä on vain toivomus,ei käsky!
-
Tai sitten ajettaisiin 3kpl treenejä lauantaina ja alotettais vaikka 7.30 ja ovet avattais 6.30 :?:
toivomus,ei käsky!
Joo ei jos multa kysytään. Ei millään jaksais herätä viideltä ja sieltä sitten kymmen aikaan pois eli 23.00 kotona
-
Uskoisin että perjantaina ei ole sen takia mahdollista ajaa, koska sali ei ole silloin vielä käytettävissä(?). Mitä taas tulee lauantaina aamulla harjoittelemiseen, niin siinähän 2 harjoitusta alussa joiden kyllä pitäisi riittää. Näissähän siis ei tarvitse ajaa kuin jälkimmäisessä yksi hyvä kierros, jonka perusteella paikka ensimmäiseen alkuerään ratkeaa. Toisaalta ensimmäiseen alkuerään lähtemisjärjestyksellä ei ole niin suurta merkitystä, että käytännössä on kaksi harjoitusta alussa joissa pystyy hyvin hakemaan säätöjä.
Mitä taas tulee treenaamiseen, niin käsittääkseni edeltävinä viikkoina on sunnuntaina päässyt hyvin paikan päälle testaamaan mikäli on vain halunnut, eli siis mahdollisuuksia käydä hakemassa asetuksia on kyllä ollut tasapuolisesti kaikille. Tietysti kilometreja tulee, mutta ei se ollut esteenä Oulun pojillekaan jotka siellä oli hieman päälle viikko takaperin. Mistä tahansa "etelästä" on lyhyempi matka Kuusankoskelle kuin Oulusta. ;)
-
Mitä taas tulee lauantaina aamulla harjoittelemiseen, niin siinähän 2 harjoitusta alussa joiden kyllä pitäisi riittää.
Kerrassaan raivostuttava kommentti, en jaksa tästä enempää vääntää mut jos sun mielestä 2 akkua riittää auton säätöihin ja radan opetteluun, kun koko muu Suomi on siellä ajanu 20-80 akkua treeniä. Ei taida pienoisautoilu olla vielä kovinkaan tuttu laji :wink:
Tietysti kilometreja tulee, mutta ei se ollut esteenä Oulun pojillekaan jotka siellä oli hieman päälle viikko takaperin. Mistä tahansa "etelästä" on lyhyempi matka Kuusankoskelle kuin Oulusta. ;)
Ei tainnut Oulusta käydä kuin Vesa, joka oli muutenkin reissussa.
Mun mielestä treenaamista ei pidä ennen kisoja kieltää, mutta säänöissä voitaisiin määritellä perjatain treenaaminen pakolliseksi. Olisi paljon tasaväkisemmät asetelmat ennen kisoja jos kaikki saisivat muutaman akun treenata. Oman kertsin treenaminen radalla on täysin normaalia ja oikeutettua. Mutta Kuusankoskella on käynyt lähes koko Suomi, Oulua ja osaa jyväskyläisiä lukuun ottamatta. Kustannukset nousevat melkoisesti jos vaatii treenireissun ennen kisoja jos meinaa vähänkään pärjätä.
Ei nosta paljoon kisa mieltä kun tietää mitkä asetelmat on....
Lopetan tämän säälilltävän tilityksen...
:mrgreen:
-
Minä voin vastata nyt kerhoni puolesta sekä luokkayhteyshenkilönä.
Perjantain treenistä.
Pääsemme rakentamaan rataa ja muita kisapuitteita vasta klo 17 jälkeen. Ja koska tila ei ole kerhomme hallinnassa, pitää sen olla tiettyyn kelloaikaan mennessä tyhjänä ihmisistä. Rakentamista riittää, niin radan kuin varikonkin puolesta niin paljon, ettei mahdollisuutta perjantain treeneihin jo pelkästään tästä syystä ole.
Toinen syy treenien poisjääntiin on periaatteellinen. Tästä on keskusteltu ennenkin. Tärkeimmät perustelut olivat seuraavat:
- Turhien yöpymisten pois jäänti, siltä varalta, ettei rataa ehdittäisi saada valmiiksi ja harjoitusta ei olisi
- "Pakollisten" yöpymisten poisjäänti suurelta osalta kilpailijoita
- Perjantaina voi olla töissä/koulussa normaalisti
Ylläolevat koskevat suurinta osaa kilpailijoista ja enemmistän ehdoillahan tässä on pakko mennä. Kaukaa (mm. Oulusta) tulevat kisaajat joutuvat yleensä tulemaan yöksi joka tapauksessa, mutta koska treenejä ei ole, voivat hekin saapua paikalle huomattavasti myöhemmin, ja töistä/kouluista poisjäännit vähenevät.
Pohjoisen pojat ovat tässä asiassa alakynnessä, siitä ei ole epäilystäkään. Ja arvostan etelässä kisoissa aktiivisesti käyviä kisaajia (tästäkin syystä) todella paljon!
Kisarata on ollut KyPakin treeneissä ajettavana 3:na sunnuntaina. KyPakin treenit ovat kaikille avoimet, eikä mitään rata- tai jäsenmaksuja vaadita. On tärkeää, että kisarataa kokeillaan ja tarvittaessa muutetaan ennen kisoja. Toinen tärkeä juttu on radan pito. Jos uutta rataa ajettaisiin ensimmäistä kertaa aamulla kisoissa, ei ensimmäisissä alkuerissä olisi käytännössä mitään mahdollisuuksia tehdä hyvää tulosta.
Aamun harjoituksista
Tuon toisen vapaan harjoituksen ajoilla ei tänä vuonna ole enää merkitystä. Harjoituksessa testataan ainoastaan laskentalaitteiston toiminta. Ensimmäiseen alkuerään lähdetään sarjatilanteen mukaisessa järjestyksessä ja tässä ensimmäisessä kisassa numerojärjestyksessä.
-
[Ei nosta paljoon kisa mieltä kun tietää mitkä asetelmat on....
Lopetan tämän säälilltävän tilityksen...
:mrgreen:
Näinhän oli asetelmat viime vuoden Oulun kesäkisoissakin, kun tultiin Ouluun ajamaan. Oulun kaverit oli treenannut ihan huolella.
Mitenköhän mahtaa olla talvikisojen kanssa 2005 ?
Hienoa, että Oululaiset jaksaa käydä etelässä ajamassa. Nostan hattua, mutta maantieteelle ei mahda mitään :(
MrCalen kanssa olen täysin samaa mieltä.
-
Näinhän oli asetelmat viime vuoden Oulun kesäkisoissakin, kun tultiin Ouluun ajamaan. Oulun kaverit oli treenannut ihan huolella.
Oulun kisoihin kesällä sai tulla ajamaan vaikka 3 päivää ennen kisaa ja teidätkin nähtiin jo perjantaina treeneissä:wink:
Sanoin jo et kyllähän aina kerholaiset koti radalla treenaa...
-
Adrenaliinin nostoon on monia konsteja, toiset parempia, toiset huonompia.......
:wink:
Adrenaliini parantaa:
-aisteja, näkö-, kuulo- jne......
-keskittymistä........
:lol:
-
Kerrassaan raivostuttava kommentti, en jaksa tästä enempää vääntää mut jos sun mielestä 2 akkua riittää auton säätöihin ja radan opetteluun, kun koko muu Suomi on siellä ajanu 20-80 akkua treeniä. Ei taida pienoisautoilu olla vielä kovinkaan tuttu laji :wink:
En nyt kuitenkaan tarkoittanut sitä, että tuolla kahdella akulla auto välttämättä saataisiin mihinkään ihan super säätöihin, mutta jos oletuksena on se, että auto toimii matolla entuudestaa, niin silloin tuon kahden akun aikana ehkäpä kuitenkin sen välityksen pystyy hakemaan kohdilleen. Ei tietenkään voida olettaa että kun kotona rakennat auton valmiiksi keskiviikkona suoraan paketista ja lauantaina aamulla menet kisoihin, niin että pystyt siinä kahden akun aikana säätämään auton kokonaan iskuun, mikäli et ole mitään työtä sen eteen muilla radoilla tehnyt. Itselläni kuitenkin aikaisemmat mattosäätöni toimivat radalla ihan hyvin kun kävin kokeilemassa. Muutaman akun aikana välityksetkin löytyivät reilu viikko sitten sunnuntaina ja loput menivät radan opettelemiseen. Ehkäpä sitten olen vain niin aloittelija ja tietämätön, että en tiedä paremmasta.
EDIT: Tietysti huippukuskit haluavat säätää autoaan pilvin pimein että jokainen sadasosa saadaan rutistettua vaikka siihen menisi 50 akkua jokaista sadasosaa kohden. Tämä on kuitenkin jokaisen kuljettajan itse päätettävissä oleva asia, eikä siis kenenkään etuoikeus.
Ei tainnut Oulusta käydä kuin Vesa, joka oli muutenkin reissussa.
Jos yksi käy niin mikä estää muita? Tietysti kyse on aina rahasta ja kilometreistä tms "panostuksesta", mutta on myöskin epärealistista kuvitella harrastusta taikka lajia joissa säännöillä olisi estetty oman suorituksen parantaminen ja harjoitteleminen omalla kustannuksella.
Mun mielestä treenaamista ei pidä ennen kisoja kieltää, mutta säänöissä voitaisiin määritellä perjatain treenaaminen pakolliseksi. Olisi paljon tasaväkisemmät asetelmat ennen kisoja jos kaikki saisivat muutaman akun treenata. Oman kertsin treenaminen radalla on täysin normaalia ja oikeutettua. Mutta Kuusankoskella on käynyt lähes koko Suomi, Oulua ja osaa jyväskyläisiä lukuun ottamatta. Kustannukset nousevat melkoisesti jos vaatii treenireissun ennen kisoja jos meinaa vähänkään pärjätä.
Ei nosta paljoon kisa mieltä kun tietää mitkä asetelmat on....
Yhtä hyvin voitaisiin luovuttaa kalusto AKK:lle kisojen välissä. Tällöin ainakin voitaisiin olla varmoja siitä että kukaan ei vahingossakaan harjoittele kisojen välissä saatika sitten testaa muilla radoilla.
-
Onko muuten kisa paikalla kaikille omat pöydät ja tuolit vaiko joutuuko ne ite raahaamaan?
-
Onko muuten kisa paikalla kaikille omat pöydät ja tuolit vaiko joutuuko ne ite raahaamaan?
Tiedä tuota vaikka tähänkin ois vastaus löytynyt ihan lukemalla vaikkapa kilpailukutsu :wink:
-
Onko muuten kisa paikalla kaikille omat pöydät ja tuolit vaiko joutuuko ne ite raahaamaan?
Perinteisesti meidän kisajärjestelyjemme lähtökohtana on ollu se, että pyrimme luomaan kilpailijoille mahdollisimman hyvät puitteet kilpailla ja harrastaa (rajalliset voimavaramme huomioiden), joten pöydät ja tuolit kilpailijoille on valmiina kisapaikalla. Kilpailijoita on paljon, joten varikolla voi olla ahdasta. Jotta tilaa riittää kaikille kilpailijoille, pyrimme merkkaamaan pöytiin aina yhdelle henkilölle varatun tilan. Paikkoja ei nimetä, mutta jokaiselle on siis varattu tila. Pyydämme huomioimaan rajaukset pystyttäessänne omia varikoitanne.
Ja kuten uni tuossa opasti, tietoa kannattaa etsiä kilpailukutsusta (http://rc10.fi/viewtopic.php?t=10001).
-
anteeksi etten lukenut kilpailukutsua,lupaan parantaa tapani :oops:
-
Onko täälä autojen esittely ennen ajoa?
-
Autot pyritään esittelemään (ripeästi) finaalilähdöissä, jotta kuskit tunnistaisivat toistensa autot kenties hieman helpommin.
Noin ainakin tuolla kilpailukutsussa sanottiin.
-
Autojen esittely tullaan suorittamaan myös alkuerälähdössä seuraavalla tavalla.
Kun autot tuodaan radalle, ne ajetaan (tai viedään) takasuoran päähän. Kuuluttaja kuuluttaa kuljettajien nimet ja numerot lähtöjärjestyksessä yksi kerrallaan. Nimensä kuultuaan kilpailja ajaa autonsa lähtöpaikalle, edellisen auton perään. Lähtöpaikalle muodostuu siten lähtöjärjestyksessä oleva jono autoista. Lähetys hoidetaan kuuluttamalla (1, 2, 3, jne.) tai lipulla.
Systeemi esitellään ohjaajakokouksessa vielä perusteellisesti, mutta mielikuvaharjoittelua voi jo suorittaa. ;)