RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Migu - 01.12.02 - klo: 15.33

Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: Migu - 01.12.02 - klo: 15.33
Mikä touring tai ralli polttis kannattaisi hommata :?:
Autossa pitäisi olla 1cm verran maavaraa, tehokas moottori, hyvä varaosien saanti, takaveto tai kardaaneilla toteutettu neliveto, eikä hirveän paha hinta :wink:

Autoa ei ole tarkoitus pahemmin käyttää kilpailuissa mutta hyvät tehot ja viritys osien saanti ei olisi pahitteeksi. Kyoshon Super tenejä olen harkinnut mutta niist ei löydy oikeen tarpeeks tietoa.
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: Make - 01.12.02 - klo: 19.56
Suosittelisin harkitsemaan Serpenttiä, Yokomoa tai Mugenia.
Otsikko: vastaus
Kirjoitti: larzza - 02.12.02 - klo: 09.40
Osta se kyosho super ten joku ne o iha hyvii. 8)
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: jarkkom - 02.12.02 - klo: 17.18
serpent tai asso, yokomoa rupee jo ehkä ikä painamaan ainakin enskauden jälkeen.
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: Vihrea - 02.12.02 - klo: 18.12
mitä tarkoitit tolla ikää painaa ??!! :?
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: jarkkom - 04.12.02 - klo: 03.32
no tarkoitin lähinnä sitä että tuo yokomon GT4-(pro) perustuu jo pari vuotta ?? vanhaan suunnitteluun, joten kyllä kait nuo kilpailijat on uusia temppuja keksineet silläaikaa. ja sanotaan nyt vielä, että ajelen itsekin yokomolla.

niin, tohon suosittelulistaan vois vielä lisätä mugenin, luulisi sen uuden mugenin saapuvan suomeenkin kevääksi.
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: Mika R - 07.12.02 - klo: 14.07
Eikös tossa Yokomossa on hihnaveto. Jos kardaanivedolla etsit niin Asso NTC3 tai Kyosho SuperTen on hyviä vaihtoehtoja. Myös HPIlla on toi uus RS4 3 Type SS tai jotain sellasta.

NTC3:sta on paljon kehuttu myös RTR:nä.

SuperTenissä on minusta hyvää runsas viritysosa valikoima ja paljon säätömahdollisuuksia. Ajaminen on hauskaa ja hieman 1/10 isompi koko on hyvä juttu radalla; näkyy ja tuntuu. Huonoa on että näillä ei oikein pääse kisaamaan ja virittäminen maksaa mutta niin se maksaa muissakin. Kestävät osat on, ei sitä saa rikki ajamalla jossei nyt täysiä seinään aja.
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: jarkkom - 07.12.02 - klo: 14.22
mun mielestä noi kyoshot ei kuulu tän topicin alle. lisäksi jos noita RTR:iä harkitsee niin ne on ainakin oikein koottu, mutta ainakaan yokomossa ei ole läheskään niin paljon viripalikoita mukana ja konekin on myös liian suuri.

ja toi kardaanihype on ihan oma lukunsa:) kyllä mun mielestä tän hetken nopein auto on serpent 705 ja siinä on aivan sama 3-sukkanauha voimansiirto ku muissakin.
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: Toni - 07.12.02 - klo: 19.23
Sanoisin Jarkkom:lle, että Kyoshon V-one R -sarja on yksi tämän hetken suosituimpia ja kopioidumpia nitroturisteja maailmalla. Eli kyllä kyseinen malli ainakin kuuluu juuri tähän topicciin!
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: jarkkom - 08.12.02 - klo: 14.31
heh, no okei..
Otsikko: Mikä touring polttis?
Kirjoitti: Mika R - 08.12.02 - klo: 14.32
Olipas jarkolla omapeäräinen näkemys: kaveri kysyy mielipidettä SuperTenistä (Kyosho) ja sä sanot ettei kuulu tähän topicciin, huh.. no niin tai näin, mutta kardaanin etuna faktisesti on että kestää paremmin kiviä yms. roskaa kuin hihnaveto. Tässä syy miksi jotkut valmistajat on siirtyny autoissaan kardaaneihin. Useimmilla autoillahan ajetaan likasilla parkkiksilla eikä suinkaan hienoilla puhtailla radoilla. Hihnat tuppaa menee jumiin ja hampaat kärsiä. SuperTenin vetoa ei saa ajamalla rikki.

Jees Kyosho V-One-R (tai RR) on erittäin hyvä ja suosittu kisapeli 1/10 luokkaan.

Eikös toi Serpent 705 oo enemmän kisa rata-auto eikä todellakaan minusta parkkipaikka turisti vaikka tosiaan hieno auto onkin! Eli ehkä hieman eri luokassa kuin mitä tässä ymmärtääkseni haetaan.