RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Affu - 13.03.06 - klo: 17.24
-
Nii ajattelin tehä tälläsen topikin koska mää tiiän että jotain kannattais tehdä mutta en tiiä sen enempää ku metanoli tankista ulos ja sähköt pois :oops:
-
mäntä alas.
-
Jos auto jää pitkäksi aikaa seisomaan niin moottoriin after run öljyt sisälle...
-
En kertaakaan ole repinyt sähköjä pois autosta...enkä ymmärrä miksi niin pitäisi tehdä ellei meinaa urakalla vesipestä autoa.Kesällä wd-40 ja hampiharjaa---->paineilmaa----->contact cleaner------->paineilma.
Talvella riittää ihan vaan paineilma ja itse kuivatan autoa vielä saunassa tovin n.60'c lämmössä.Ja ne after runit jos kauemmin seisoo ajamatta(esim yli 2vko).Noilla eväillä ite menen.
Tietty aina tulee ajon jälkee tutkittua auto että onko kunnossa jne.....
-
Luulen että Affu tarkottaa että sähköt pois päältä..Tai no eihän sitä koskaan tiedä :mrgreen:
-
Voisiko joku vielä kertoa miten tota after runia käytetään
-
Ajon tai lennon jälkeen pudota muutamia tippoja öljyä kaasuttimeen tai tulpanreijästä sylinteriin ja pyöräytä moottoria muutaman kerran.
-
Sidewinderin kanssa tätä ei käytetä, jos kanisterin etikettiä on uskominen: "Do not use after run oils"
-
Katselin tässä männä kesänä kun Toni R??
lopetti ajot illalla ja suorastaan kaatoi sitä öljyä kaasuttimeen ja (tietenkin tankki oli tyhjä, polttoaine letkut irti, tulppa irti yms..) ja tukki sormillansa kaasarin,pakoputken ja tulpan riejän. Ja AJOI siis sen suoja öljyn moottoriin startterilla! Ja tuumasi lopuksi että huolto tehty.
Ps. Tyhmempikin tajuaa silloin että mitä MINÄ olen tehnyt väärin :mrgreen:
-
Ok.
-
Virrat poikki vaan ja auto p-ilmalla suurimmat kurat pois.
Eipä mtn after run öljyjä, ym. ole tullut käytettyä.
-
Virrat pois, akku lataukseen, tankki tyhjäksi, WD-40 suihkutan autoon ja painepuhallus... Ja syksyllä After Runia pyttyyn
:wink:
-
Jopa jotkut moottorivalmistajat ilmoittavat että WD-40 käy after run öljyn korvikkeeksi!
-
Sen mitä itse olen kuullut, niin CRC tai WD40 ei laiteta koneeseen. Ne voi irrotella karstoja ja hajottaa laakerit, eli parempi tuikata pari tippaa jotain yleisöljyä, eikä mitään ruosteenpoistokorroosiosuoja-tököttiä. Jos nyt ylipäänsä haluaa mitään laittaa. Oma patani makasi suoraan käytöstä sivuun otettuna likemmäs viitisen kuukautta ja purun yhteydessä kaikki osat olivat nätin öljykerroksen peitossa ilman sen kummempia hämminkejä.
-
Sen mitä itse olen kuullut, Ne voi irrotella karstoja ja hajottaa laakerit, eli parempi tuikata pari tippaa jotain yleisöljyä
Jaa kerkeekö ne jollain sit karstottumaankin?
Onko oikeesti jollain käyny näin vai onko vaan "kolmannen osapuolen"
spekulointia/huhuja?
-
Ja traxxas jopa suosittelee käytettävän wd-40 after runina.Näin olen tehnyt ja kone on enempi kuin voimissaan päälle 4 gallonan jälkeen.
-
WD-40 sisältää alkoholia ja se poistaa öljyn laakereista.
Kokeilkaa suihkuttaa wd-40 johonkin erilliseen laakeriin ja kokeilkaa pyörittää sitä laakeria parin päivän päästä. Aivan, se rahisee.
-
Silti se kone pelaa kuin unelma vieläkin.Hajotkuun jos hajoaa..2 o.s.:ssää odottaa lauteilla.
-
Koneeseen voi helposti muodostua tuota tummaa möhnää, jos ajetaan väärillä seoksilla tai polttoaine on huonoa. Laakereihin tuo WD40 todellakaan ei ole oikea kama, enkä siksi sitä suosittele koneeseensa suihkimaan.
(Suositellaanko samassa Traxxasin manuskassa sammuttamaan auto puristamalla polttoaineletkua kasaan? :mrgreen: )
-
Sositellaan :lol: :mrgreen: Sen olen jättänyt tekemättä :mrgreen:
-
No kannattaskos sitten myös jättää se WD-40 moottorin ulkopuolelle.
Muutenkin tää koko afterrunin käyttö on kummallista...
Laadukkaat polttoaineet jättää koneeseen kirkkaan öljypinnan joka hoitaa koneen suojaamisen.
Asia minkä takia minä en missäännimessä suosittele laittamaan öljyä koneeseen ajon jälkeen on yksinkertaisesti se että koneeseen voi tässä toimenpiteessä päästä sisään muutakin. Esim pieni kiven jyvänen.
Ja jokainenhan varmaan ymmärtää että se ei todellakaan ole hyvä asia.
Pienikin roska koneessa saattaa hajoittaa koko laitoksen.
Eli älkää nyt ihmeessä menkö suotta sitä öljyä koneeseen tunkemaan ellette sitten tosiaan meinaa säilöä konetta todellakin kauan.
-
(Suositellaanko samassa Traxxasin manuskassa sammuttamaan auto puristamalla polttoaineletkua kasaan? :mrgreen: )
Sositellaan :lol: :mrgreen: Sen olen jättänyt tekemättä :mrgreen:
mikäs siinä sit on?
tulee varmaan hyviä juttuja... :lol:
-
voiteluhan vähenee tuolloin ja kierrokset nousee ennenkuin sammuu, ei kovin hyvä juttu.. toisaalta mulla loppuu usein treenatessa gaso joka taitaa olla ihan sama asia eikä se ole tuntunut pahemmin haittaavan
-
Mutta kuitenkin jos sammuttaa noin niin siinähän se monta kertaa menee sammuessaan piikille, mutta ku ajaa tankin tyhjiin nii kuluttaa vähemmän ku niitä sammumisia tulee vähemmän :mrgreen: Vähän sekasta..
-
Pahempaa jälkeä se tekee jos jättää polttoaineet koneeseen. Ja eihän sitä tarvitse jokakerta sammuttaa letkusta vaan esim. ajo päivän päätteeksi. Tyhjäkäynnillä on kuitenkin vähän kierroksia ja jos puristaa kunnolla letkun kiinni, kierrokset eivät nouse kuin hetkeksi. Kaikissa polttoaineissa on kuitenkin nitroa joka tekee pahaa jos jättää koneeseen.
edit: mun mielestä polttoainetta ei kannattaisi ainakaan tahallaan päästää loppumaan ajossa, koska koneessa saattaa olla vaikka 35 000 kierrosta minuutissa ja voi vain kuvitella mitä tapahtuu jos fuili loppuu yhtäkkiä..
-
Riippuen polttoaineesta.
Minä ja sanotaanko aika iso osa muista kuskeista jättää sopat aivan suoraan koneeseen.
Eli sammutus vauhtipyörästä.
Mitään merkkejä ei ole loppuunajetussakaan koneessa ole ollut että nitro olis aiheuttanu korroosiota.
Ei edes vaikka parit kuukaudet olis antanu koneen seistä.
-
Yli 15 vuotta ajaneenna kisaa 1.8 krossi autoilla ja en todellakaan muista että kukaan kisa kuski ainakaan olis käyttänyt tuota AFTER RUN öljyä.
Jos poltto aine on huono laatauista mitä markkinoilla on vähän onneksi tarjolla niin ehkä sitten voi käyttää.
Mutta ei WD-40 koneeseen kiitos.
Jerzi
-
Riippuen polttoaineesta.
Minä ja sanotaanko aika iso osa muista kuskeista jättää sopat aivan suoraan koneeseen.
Eli sammutus vauhtipyörästä.
Mitään merkkejä ei ole loppuunajetussakaan koneessa ole ollut että nitro olis aiheuttanu korroosiota.
Ei edes vaikka parit kuukaudet olis antanu koneen seistä.
totta, näin määkin teen. Mä ajan joka toinen päivä, ei sinne ehdi mitään korroosioita tuleen.
-
Eli älkää nyt ihmeessä menkö suotta sitä öljyä koneeseen tunkemaan ellette sitten tosiaan meinaa säilöä konetta todellakin kauan.
Pitkät ja pitkät ajat,lainataampa vähän revon manuaalia:
"Open the throttle fully and spray a one second burst ofWD-40 into carburetor and into the glow bluck hole."
Toi oli siis kohta 6 ajon jälkeisestä huollosta,ja sitten vielä kuinka pitkän säilytys ajan toi huolto tarvii tehdä:
"You must perform artef-run maintenance on your Traxxas engine whenever the model will be stored for longer than a few hours."
Jossain kohtiin luki että myös after run öljyä voi käyttää wd-40 sijasta.
Eli kaikkiin koneisiin ei välttämättä päde samat ohjeet kuin johonkin teidän krossi patoihin. (jokasessa koneessa/autossa minkä olen ostanut,on suositeltu käyttämään after run öljyä ajon jälkeen.) Eli valmistaja suosittelee pilaamaan koneen? :lol:
-
Juuzmokin vois taas lukaista koko topicin ja sitten jossain välissä miettiä uskooko mielummin Traxxasin manuaalia (joka neuvoo sammuttamaan letkuista) vaiko kokeneita harrastajia.
Jos koneen sammuttaa letkuista, niin sinne ei jää polttoainetta (=öljyä) ihan niin paljon ja sitten pitäisi ruiskia WD:tä tupaan. On hyvä myös huomata että tuo manuaali on tarkoitettu jokaiselle kuravelliäkin polttoaineenaan käyttävälle, joten kunnon polttoaineella on parempi availla konetta mahdollisimman vähän ja minimoida roskan pääseminen koneeseen. Se kun voi olla laakista vainaa.
Kukin tavallaan, jos omia koneitaan käsittelee.
-
Jokainen pata kun vaan on samanlaisilla periaatteilla toimiva yms.
Krossipannut vieläpä hyvinkin loppuun viritettyjä ja täten jopa herkempiä kaikelle.
Kuten ylempänä jo näkyy niin eipä monikaan edes hieman kokeneempi tee niinkuin ohjeissa neuvotaan, koska muut keinot on todettu paremmiksi ja aikapäivää sitten.
Hyvin käsittämätöntä on että ohjeissa aina näin neuvotaan, vaikka en tiedä kenenkään kokeneen edes maailmalla tekevän näin.
Ja varsinkaan WD-40 ei todellakaan kukaan suosittele koneeseen laitettavan.
On kumma ettei kenellekkään neuvot kelpaa, vaan aina on vähemmän kokeneet vänkäämässä vastaan.
Samahan se mulle on jos ette neuvoja kuuntele ja ota opiksi.
-
Juuzmokin vois taas lukaista koko topicin ja sitten jossain välissä miettiä uskooko mielummin Traxxasin manuaalia (joka neuvoo sammuttamaan letkuista) vaiko kokeneita harrastajia.
Suoraan sanottuna uskon manuaaliin ennemmin ku kokeneisiin harrastajiin,ilman epäilystäkään.
-
Mä ajan joka toinen päivä, ei sinne ehdi mitään korroosioita tuleen.
Talvella voi tulla joskus aika kylmä jos noin tiheeseen pitää päästä :mrgreen:
Eli valmistaja suosittelee pilaamaan koneen? :lol:
Voihan seki olla mahdollista, menee uusia paremmin kaupaks... tai sitte ei :lol:
-
Suoraan sanottuna uskon manuaaliin ennemmin ku kokeneisiin harrastajiin,ilman epäilystäkään.
Toiset tykkää tyttäristä toiset mummoista :mrgreen:
-
On kumma ettei kenellekkään neuvot kelpaa, vaan aina on vähemmän kokeneet vänkäämässä vastaan.
Samahan se mulle on jos ette neuvoja kuuntele ja ota opiksi.
Nyt ei ole kyse mistään vähemmän kokeneempien vänkäämisestä,vaan vähän ennemmän kokeneempien vänkäämisestä valmistajan suosituksia vastaan(nämä eivät ole mitään omia mielipiteitäni mitä olen ladellut.).Olen 100% varma että koneen valmistaja tietää mitä sinne koneeseen kannattaa ja mitä ei kannata pistää,väittäkööt vaikka millanen armeija m8 kuskeja vastaan.
Suoraan sanottuna uskon manuaaliin ennemmin ku kokeneisiin harrastajiin,ilman epäilystäkään.
Toiset tykkää tyttäristä toiset mummoista :mrgreen:
Ja toiset sotanorsuista :mrgreen:
-
Koneen valmistaja ei 100% varmuudella tiedä mitä Ulvilassa sinne koneeseen laitetaan. Sama manuaalihan sulla on kourassa olipa polttoaine mitä hyvänsä. Byronin jälkeen ei vaan ole mitään syytä suihkia WD40 koneen sisälle, pahimmassa tapauksessa siitä siis vain voi olla haittaa - ainakin teoreettisella tasolla.
(Se että millä kalustolla itse kukin ajaa, ei ole tämän keskustelun suhteen mitään tekemistä, ei sovi sotkea asioita.)
-
Ja toiset sotanorsuista :mrgreen:
Katotaan sitte kisoissa "mighty mouse" :wink:
(Se että millä kalustolla itse kukin ajaa, ei ole tämän keskustelun
suhteen mitään tekemistä, ei sovi sotkea asioita.)
Juurikin näin, mutta Juust... eiku Juuzmo taitaa vaan jännittää kuinka käy :mrgreen:
-
:mrgreen:
Voiko joku olla noin pihalla ku Juuzmo tällä hetkellä?
Toivottavasti ei.
No mutta jokatapauksessa moni on nähnyt neuvot kuinka homma on todettu parhaiten toimivaksi ja ehkä myös uskovat.
On se vaan ihme että ei moottoritehtaankaan jampat toimi kuten on joissain autojen ohjeissa neuvottu.
Ainiin mut nää moottoreita rakentavat ja suunnittelevat hemmothan ei tietty 100% tiedäkkään mikä moottorille on parhaaksi.
Unohtamattakaan maailmalla ajavia huippukuskeja ja muita.
Ei siinä mitään... Tunkekaa vaan sitä WDnelikymppistä koneeseen aina kun kone on sammutettuna tunnin, sählätkää samalla koneeseen muuta roskaa tuota tehdessänne.
Älkää koskaan uskoko kenenkään kokeneemman neuvoja, ja jääkää harrastuksessanne aloittelijan tasolle.
Se on sallittua jos aivan väen vängällä näin haluaa.
-
Right.............................. :roll:
-
Mä en ainakaan laita moottoriin ajon jälkeen mitään..... :twisted:
-
On se vaan ihme että ei moottoritehtaankaan jampat toimi kuten on joissain autojen ohjeissa neuvottu.
Ainiin mut nää moottoreita rakentavat ja suunnittelevat hemmothan ei tietty 100% tiedäkkään mikä moottorille on parhaaksi.
Unohtamattakaan maailmalla ajavia huippukuskeja ja muita.
Kuka sano että kaikki valmistajat sitä öljyä sinne käskee lykätä?Mutta taidampa sitten pysyä aloittelijan tasolla ja tunkea koneeseen kaikenmaailman jäteöljyä ja noudatan ohjeita,ku kuuntelen joka ikisen neuvon mitä "kokenut" harrastaja suustaan päästää.
-
Herää nyt jo.
Ei ole kukaan kokeneempi käskenyt tunkea koneeseen yhtään mitään.
Onko lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa vai etkö lue ollenkaan.
Johan se on sanottu moneen kertaan että konetta ei sammuteta puristamalla polttoaineletkua kasaan, ja koneeseen ei tungeta mitään öljyä ajon jälkeen.
Vain ja ainoastaan jos kone seisoo tosiaan kauan eli vähintään talven yli niin silloin voi laittaa jos aivan välttämättä haluaa.
On se vaan kumma että juuri kokeneemmilla ne koneet toimii kaikkein parhaiten. Miksköhän ohjeitten mukaan toimivilla alottelijoilla ei yleensä koneet kovin kummosesti kuku... Hmmm...
-
Herääppä kuule itse,missä sanoin et kokeneet käskee tunkea jotain koneeseen,vieläkin puhun siitä et VALMISTAJA niin käskee.Eipä ole minulla ollut koneissa mitään ongelmia,käy ja kukkuu hienosti ja olen kaikissa käyttänyt after run öljyä,revonkin koneella ajettu ympäri talvea ja vieläkin puristukset tallella ja muutenkin hyvässä kunnossa VAIKKA laitan koneeseen after run öljyä niinkuin suositellaan.
-
Huhhuh...
Joo... konees varmaan toimii hyvin, mutta tuleppas ajamaan niillä koneillas kisaa kokeneemman kanssa ja ihmettele että miksi sillä kulkee kovempaa eikä sammu millään.
Et näytä millään käsittävän että siitä on enemmän riskiä saada koneeseen roskia kuin mitä siitä öljystä on hyötyä.
Mutta kuten sanoin niin mulle on aivan sama mitä teet koneelles tai millekkään muullekkaan.
Jos et usko niin olet uskomatta, mutta älä kitise kokemusta vastaan vaan pidä tietosi omassa tiedossas.
-
Ehkä jopa siksi kulkee kovempaa että kokenut kuski on kokenut kuski ja sillä on hifimmät koneet jne..Ei tarvitse olla järjen jättiläinen miettiessään syytä miksi revo,jossa on vakio .15 luokan kone,ja revo,missä kireä .21 luokan kone, jää jalkoihin :roll: .
Huono vertauskohta.
-
No todellakin erittäin huono...
Ei tosiaan tarvii olla järjen jättiläinen että tajuaa mitä tarkoitin...
No selvitetään nyt kun näyttää olevan vaikeaa...
Kun molemmilla on samanlaiset koneet eli esim vaikka ne Revon vakiot niin katsoppas vaan kummalla kone kiekuu ja kukkuu paremmin... Alottelijalla vai kokeneella??
Tähän en sentään enää vastausta anna, koska luulisin että sen edes jokainen keksii.
-
Kanada?
-
Talvella voi tulla joskus aika kylmä jos noin tiheeseen pitää päästä
talvella ei ajeta ollenkaa.. koneet on sillon loppu :mrgreen:
-
Kun molemmilla on samanlaiset koneet eli esim vaikka ne Revon vakiot niin katsoppas vaan kummalla kone kiekuu ja kukkuu paremmin... Alottelijalla vai kokeneella??
Riippuu kuule ihan siitä mitä se aloittelija tekee koneelle,ruuvaa neulat kiinni ja ihmettelee miksei käy,vai tekee huollot yms ohjekirjan mukaan.Koitas nyt tulla alas sieltä sun pilvilinnasta ja tajuta että joku muukin voi osata käyttää autoa ku sinä,ja on muitakin oikeita tyylejä ku SUN tyyli.
-
:lol: :lol:
Oot pihalla...
En ole itseäni tässä mitenkään maininnut vaan puhunut ainoastaan kokeneista.
On olemassa tyylejä ties kuinka montaa...
Toiset vaan on parempia kuin toiset ja niitä parempia myös käyttää jokainen kokenut harrastaja.
Pitääkö vielä kerran oikeen rautalankaväännöllä sanoa...
On mulle aivan sama miten koneitanne käytätte, mutta lopettakaa toi turhanpäivänen vänkääminen.
Vasta kun tuo sinun tyylisi toimii parhaiten niin voit alkaa vänkäämään kokemusta vastaan. Muutoin se on lähinnä naurettavaa.
-
Voihan se alottelijallakin kiekua, mutta kokeneen kuskin käsissä sana kiekua saa uuden merkityksen tässä tapauksessa.
Melkoseks väittelyks menny tääki topikki :mrgreen:
*HOKE*:n pitäis alkaa väittelee ammatikseen, melkosesti löytyy jo kokemusta ainakin näin foorumeiden osalta :wink:
-
Voihan se alottelijallakin kiekua, mutta kokeneen kuskin käsissä sana kiekua saa uuden merkityksen tässä tapauksessa.
Melkoseks väittelyks menny tääki topikki :mrgreen:
Älä muuta viserrä...
On aivan eri asia jos alottelijan kone kiekuu kivasti 15 minuuttia, kuin se että kone toimii pomminvarmasti koko kisan läpi ja varsinkin pitkän finaalin ilman mitään oireita.
-
No kerroppa minkä takia aloittelijan kone ei toimi,jos se on kunnon säädöissä,kaikki on kunnossa yms?Vai lähteekö heti kiertämään kun KOKENUT hoke tarttuu ohjaimeen?
-
Ei lähe Kokemusta on :D :mrgreen: sori hoke
-
No kerroppa minkä takia aloittelijan kone ei toimi,jos se on kunnon säädöissä,kaikki on kunnossa yms?Vai lähteekö heti kiertämään kun KOKENUT hoke tarttuu ohjaimeen?
alkaapa mennä taas typeräksi.. eiköhän tuo hoken pointti käyny jo kaikille selväks, eikä tarvi esittää tyhmää ja haastaa riitaa tämmösillä jatkokysymyksillä..??
mut tossa sulle mun käsityksen mukanen selvitys, josko sit tajuaisit pointin: kokenut kuski osaa yleensä säätää konetta 'hieman' paremmin ku alottelija ja siksipä kokeneen säätämä kone on (useinmiten) paremmassa vireessä ku alottelijan kone..
-
Tarviiko JUUZMON viel ruveta oikeen väitteleen jos tarvii niin mene tonne www.rc-harrastus.com/Forums/viewtopic/T=2569/start=45.html :evil: .
-
Varmasti alottelijankin kone toimii jos on kunnon säädöissä, mutta harva alottelija tietää tasan tarkkaan miten sen saa kunnon säätöihin tai miten huoltaa jotta kone toimii jatkossakin.
-
Varmasti alottelijankin kone toimii jos on kunnon säädöissä, mutta harva alottelija tietää tasan tarkkaan miten sen saa kunnon säätöihin tai miten huoltaa jotta kone toimii jatkossakin.
Oho, juuri näin.
On se vaan kumma kun silti ei uskota kokeneempien neuvoja.
-
No kerroppa minkä takia aloittelijan kone ei toimi,jos se on kunnon säädöissä,kaikki on kunnossa yms?Vai lähteekö heti kiertämään kun KOKENUT hoke tarttuu ohjaimeen?
Tähän on ihan pakko vastata koska on jo niin typerä viesti.
Jos kone ei lähde käyntiin niin silloin ei ole kaikki kunnossa.
Eli ei ole esim säädöissä, tulppa palanut, hehku tyhjä, letkussa reikä, tainkki tyhjä, yms yms.
Ei tartte olla Einstein että tajuaa tämän.
Jos siis kone ei käynnisty niin silloin on jotain PIELESSÄ, ei siis kakki kunnossa.
Vieläkö pitää vääntää rautalangasta vai tarvitaanko seuraavaks rautakankea että tämän tajuaa?
-
Sami L puhui niistä laakereista että rasva lähtee pois jos laitta WD:tä. Mun koneissa on vain etulaakerissä kumisuojus ulkopuolella. Siten ne saa voitelun polttoaineen öljystä; ei se WD niille mitään tee vaikka laittaskin. Yleensä hullon yhteydessä ruiskutan WDtä että roskat valuu lohkosta pois. Muuten turhaa.
-
Totta...
Huollon yhteydessä moni käyttääkin mitä sitten käyttää, mutta afterrunina sitä ei kannata käyttää.
Ja kuten sanottua niin afterrunin käyttö on muutenkin lähes turhaa ja siitä on vain riskiä että laittaessa pääsee koneeseen moskaa.
-
Jos nyt takaisin aiheeseen niin, noita pannuja availlessani (omiani ja muiden ) niin ainakin sen olen huomannut että polttoaineissa on hirvittäviä eroja voitelun suhteen. Eräällä merkillä ajettuna kun koneen avaan niin se on kuin se olisi juuri rasvattu ( ohut öljykerros kaikilla pinnoilla ) ja ei varmasti tarvitse laittaa mitään afterrun öljyä.
-
Tottakai, näinhän ne on kaikilla. Pahemmaksi ongelmaksi kokisin tuon vähintäänkin teoreettisen riskin siitä, että koneessa oleva karsta tai muu möhnä irtoaa WD:n käytön takia ja joutuu sinne laakereihin, jotka ovat erittäin herkkiä komponentteja.
Nyt ei puhuta niinkään koneen purun yhteydessä tapahtuvasta mahdollisesta putsailusta, vaan ajon jälkeen koneeseen tapahtuvasta ruikkimisesta, jolloin se aine jää sinne makaamaan kunnes kone taas käy.
No pain, no gain - why pain when no gain?
Ja kone edelleenkin VOI toimia ihan täydellisesti koko sen eliniän vaikka sinne laittaakin WD40 jokaisen tankillisen jälkeen, mutta pakkoko on ottaa riski että koneeseen VOI joutua roskaa, tai että laakerit VOIVAT kulua enemmän tai jopa pettää huonolla tuurilla. KUN sillä ei saavuteta mitään etua?
-
Näin se on Sami, tuli vaan mieleen
-
Nää on hauskoja lukea kuin harrastelija yrittää vähnkätä kokeineita tai kisajii vasten :mrgreen:
KÄÄK jos juuzmo setä halua laittaa hänen kokemuksellaan WD moottorin niin älkää please ottako siitä mallia, ------->>>> EIHÄN :twisted:
Jerzi