RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: JokaMies - 02.04.06 - klo: 13.22

Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: JokaMies - 02.04.06 - klo: 13.22
miksi auto ei kulje ja meinaa sammuu? mulla tekee noin ku ajaa yhen täyskaasu spurtin ni sit alkaa kone hyytymään täyskaasulla ja meinaa sammuu.. ja kuumenee ihan s*****asti..
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Jose.92 - 02.04.06 - klo: 13.30
Säädöt päin persuksia. Elä aja nyt sillä vaan kuuntele noita säätö neuvoja joita porukka rupee latomaan sulle
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: kaosti - 02.04.06 - klo: 13.33
Tai sitten kahlaat foorumia hiukan läpi ja huomaat että ihmisillä on ollut suhteellisen useesti ongelmia juurikin tuon kaasuttimen säätämisen kanssa. Haku käyttöön.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Bagi - 02.04.06 - klo: 13.33
Kuinka paljonmoottorilla on ajettu?
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: *HOKE* - 02.04.06 - klo: 13.42
VÄLITTÖMÄSTI pääneulaa auki puol kierrosta.

HETI.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: uku - 02.04.06 - klo: 21.12
joo rikkaammalle heti!!! mistähän moottorista/laitteesta on kyse???
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Henko - 03.04.06 - klo: 12.17
Onko se muuten säännönmukaisesti niin, että jos moottori "booaa", niin on liian laihalla, ja jos röpöttää, niin rikkaalla?
Edit: Jos röpöttää, on tietysti aina rikkaalla, mutta voiko tuo "booaminen" kaasu pohjaan painettaessa olla koskaan tukehtumisen (rikaan seoksen) merkki?
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: JokaMies - 03.04.06 - klo: 15.41
mutta jos sen pistää vielä rikkaammalle ni auto ei käy ollenkaa..
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: kaosti - 03.04.06 - klo: 16.32
Lainaus käyttäjältä: "Henko"
Onko se muuten säännönmukaisesti niin, että jos moottori "booaa", niin on liian laihalla, ja jos röpöttää, niin rikkaalla?
Edit: Jos röpöttää, on tietysti aina rikkaalla, mutta voiko tuo "booaminen" kaasu pohjaan painettaessa olla koskaan tukehtumisen (rikaan seoksen) merkki?


Voi mutta aika hyvä merkki liian laihasta "booamisesta" on sen moottorin lämpötila. Jos pannu käy kuumana ja booailee niin sillon se on varmasti liian laihalla.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: *HOKE* - 03.04.06 - klo: 17.42
Uskos nyt vaan heti ekalla sanomisella...

Tai menee näköjään jo tarkemmin ottaen ties monenneksi sanomiseksi.

VÄLITTÖMÄSTI konetta rikkaammalle.

Mikäli ei pysy tämän jälkeen käynnissä niin käännä nyt hyvä ihminen tyhjäkäyntiruuvia isommalle.
Koneen seos säädetään neuloista... ei tyhjäkäyntiä.
Otsikko: k
Kirjoitti: -PM- - 04.04.06 - klo: 01.04
myös liian löysä kytkin aiheuttaa "booaamista".  (lähdössä)

mutta tässä tapauksessa kone on reilusti laihalla.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Mika R - 07.04.06 - klo: 11.43
Moottoreista puheenollen... Kyosholta kerrottiin että manuaalin 15 koneille (kuten GS15R) suosittama 2,5 kierrosta on auttamatta liian piikillä suomen keväisiin oloihin, joten reilusti kierros enemmän auki sekä ylhäältä että alhaalta (jos 2-neulainen).

Näinhen se menee, reilusti neulaa auki vaan niin käy paremmin, lähtee käyntiin paremmin ja alavääntökin löytyy.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: ana_savela - 07.04.06 - klo: 14.02
Lainaus käyttäjältä: "4Chassis"
Moottoreista puheenollen... Kyosholta kerrottiin että manuaalin 15 koneille (kuten GS15R) suosittama 2,5 kierrosta on auttamatta liian piikillä suomen keväisiin oloihin, joten reilusti kierros enemmän auki sekä ylhäältä että alhaalta (jos 2-neulainen).

Näinhen se menee, reilusti neulaa auki vaan niin käy paremmin, lähtee käyntiin paremmin ja alavääntökin löytyy.



Jaahas, jaahas tuosta se vataus löytyykin itsellä OLI toi 2,5 kiekka enne mutta nyt vähä yli kolme kiekkaa....
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: *HOKE* - 07.04.06 - klo: 16.57
Hmmm...

Ja noilla ohjeilla on siis otettu huomioon ilman kosteus ja kaikki muukin säätöihin vaikuttava asia...???

Siis helou.

Kone rikkaalle ja siitä säätämään se kohilleen.
Ei näissä koneissa vaan yksinkertasesti voi alkaa laskemaan paljonko on ruuvi auki jne, koska jokainen kone on yksilö, käytetään eri polttoaineita, ilmansuodatin erilainen tai eritavall öljytty yms.

Unohtakaa nyt vaan yksinkertasesti noi kierros jutut.

Ainoastaan jos on säädöt aivan metsässä niin silloin säädetään tehdassäätöihin joilla koneen ainakin saa käyntiin, ja sitten sitä ruuvataan siihen suuntaan mihin se vaati.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: tux10 - 07.04.06 - klo: 17.46
Kierrosjutut kannattaa todellakin unohtaa aivan ensimmäiseksi.
Kyllä ne uuteen autoon voivat toimia, minullakin on GS-15R neula vaan kierroksen auki, että on hyvä.

Eli unohtakaan noi, uutenas taitavat olla edes vähän oikeaan suuntaan noi kierromäärät, mutta ei ne vanhaan koneeseen.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Mika R - 07.04.06 - klo: 20.22
No tottakai, mutta jos nyt kuitenkin joku "erehtyy" seuraamaan noita manuaalin ohjeita ne kun siellä sattuu olemaan. Eli runsaasti rikkaammalle, +1 kierros alkuun manuaalin lukemiin nähden. Ei sinänsä huono ole että jotkut peruslukemat löytyy sieltä manuaalista uudelle koneelle.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: *HOKE* - 07.04.06 - klo: 20.56
Ja edelleen painotan että polttoaineella on erittäin suuri vaikutus tuohon.
Eli joillain polttoaineilla ei vaan yksinkertasesti voi kääntää kierrosta auki.
Jollain taas vaatii.

Ei voi siis mitenkään yleistää tuota asiaa.

Ja edelleen... Kelillä voi olla erittäin dramaattinen vaikutus.

Hollannissa saatiin kokea se että illalla säädöt saatiin kohilleen, mutta seuraavan aamun alkuerissä sitten olikin jokaisen kone reilun puolkierrosta liian piikillä.
Lämpötilassa ei ollut suurta eroa.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: uku - 07.04.06 - klo: 22.46
hoke on oikeella alueella  :mrgreen: mutta jos spekuloimaan
 ruvetaan niin täytyy ottaa huomioon myös puristus suhde ja
 tulppa!!! esim. kyoshon uusi n.4cc moottoria ei saatu toimimaan
 ennen kun lisättiin 0.30 shimmi kannen alle(25%) ja tulppa pykälää
 kylmemmäksi! ennen tätä muutosta kone kävi heti ja KUUMANA
 tiedoksi niille jotka sattuvat omistamaan inferno rally subarun!!!
 ja muille miettikää tarkkaan ennen kun alatte säätämään
 puristusta! jos muu ei auta nii sit voi asiaa kokeilla!!!!!!!
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: *HOKE* - 07.04.06 - klo: 22.52
No tottakai mä oon alueella, koska kaikki mitä yllä sanoin on puhdasta faktaa.

 :mrgreen:

On siis aivan urha selittää mitään missä asennossa ruuvejen pitää olla.
Sen tajuaa jokainen joka yhtään mitään näistä koneista yleensä tajuaa.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: uku - 07.04.06 - klo: 23.01
TOSI ON!!!  :mrgreen:  :mrgreen:  :roll:
Otsikko: auttakaa ku ei inferno gy lähe käyntiin
Kirjoitti: paavi - 08.08.06 - klo: 22.52
infernol ehittii siis ajaa aluks vähä vaille puol tankkii tyhjäkäynnil. sit auto vaa yhtäkkii sammu. sitku yritettiin käynnistää ni se pari kertaa yritti mut ei kuiteskaa lähteny käyntiin vaan se käynnistys naru jotenki oudosti jumittu. voiks se esim johtuu siit jos ois vaik kaasari täyn bensaa saattaa olla.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Jose.92 - 08.08.06 - klo: 23.09
No ei se startti kyl pitäs jupertaa sillo. Jos se startti ei siis tuu kunnolla ulos niin silloin on sylinteri täynä gasoa---> tulppa irti ja vetelet, varo tulpanreiästä tulevaa gasoa. Laita vaikka rätti eteen
Otsikko: ei toimi
Kirjoitti: paavi - 09.08.06 - klo: 09.45
vaik kuinka ottaa tulpan irti ni ei se käynnistys naru tuu sielt vetämäl eli se on silloonki jumissa
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Olbe - 09.08.06 - klo: 09.51
Pyöriikö kone vauhtipyörästä pyörittäen ?
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: *HOKE* - 09.08.06 - klo: 11.07
Kone on selvästi jumiutunut yläkuolokohtaan.
Tämä on hyvinkin normaalia uudelle koneelle.
Lähes poikkeuksetta koneen saa yläkuoloon jumiin sisäänajossa.

Eli ei muuta kuin pihdeillä kiinni vauhtipyörästä ja pyöraytys.
Katso kuitenkin tarkkaan että käännät oikeaan suuntaan, muuten vetostartti ottaa vastaan.
Eli käännä moottorin käymis suuntaan. (edestä katsottuna vastapäivään)

Mikäli mahdollista niin lämmitä konetta ennen kuin käännät... ja mikä tärkeintä kun kone on uusi niin lämmitä sitä konetta ennen starttia.
Vasta litran paikkeilla voi lopettaa lämmittämisen.
Otsikko: Miksi auto ei käy kunnolla?
Kirjoitti: Hotti - 09.08.06 - klo: 17.27
Oha se voina vaikka leipoo kiinni uutuuttaan syystä tai toisesta!