RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: CluBBaH - 16.08.06 - klo: 03.20
-
Eli tänne voisi laittaa eräänlaisia kotikonsteja eri asioiden hoitoon. kaikilla kun ei ole varaa ostaa viimisenpäälle vehkeitä ja laitteita. eli mitä vaan olet keksinyt miten teet kotikonstein.
-
Itelleni just tulee virtapaneelin komponentit postissa. Oisha se ollu ihan irveesti se 20egee laittaa siihen paneeliin :lol: Onhan se hauska rakennella myös
-
Nippusiteillä ja teipillä tukivarret läjään :?
Ilmapallosta vesi/pöly suoja vastarin, noparin, servon ja koneen päälle.
-
Just tämmösiä :P , Itellä meni rikki tuo osa joka pitää servosarven oikealla kohdalla , pelkkä pikaliima ei pitäny joten lisäsin nippusiteen ympärille ja jo toimii. Toissa päivänä alkoi kollektori kiiltää kun vauvan pylly ku pyörätti black & deckeril ja 1000 hiomapaperil.
-
RC18:sen ylätukivarren pallokuppi halki, tukivarsi poikki pihdeillä ja kolvilla sulatetaan siihen kiinni uusi pallokuppi iskarin alapallokupista.
Hyvin kesti :mrgreen:
-
ite en meinannu saada autoo käyntiin niin potkulaudasta eturengas porakoneeseen kiinni ja sillä lisää vauhtii vauhtipyörälle ja kappas kappas auto käynnisty
-
Abiko-liittimistä hyvät liittimet sulaneiden Tamiyaliittimien tilalle. Tosin ne kannattaa juottaa eikä puristaa kiinni ;)
-
Samaa vikaa m@ssen kanssa :lol:
-
Kun rotostratti meni joskus rikki tein seuraavaa.
Vanha akkukone jossa kaksi nopeutta. Teipillä kaksi akkukenno pakettia
porakoneeseen kiinni kytketään 14.4 volttiin niin vanha 9.6v kone alkoi kiertää tarpeeksi. Akkukoneessa on momentti että ei hajoittanut mitään.
-
Abiko-liittimistä hyvät liittimet sulaneiden Tamiyaliittimien tilalle. Tosin ne kannattaa juottaa eikä puristaa kiinni ;)
Abikosta tuli mieleen, että onko joku pellepeloton mitannu abikon resistanssia, kun se on juottamalla kiinni.
-
No eipä oo tullu mitattua , kun en vielä oo ees juottan. Kerkesin ajaa noin 10min ennenku nopari sano poks :|
-
Abiko-liittimistä hyvät liittimet sulaneiden Tamiyaliittimien tilalle. Tosin ne kannattaa juottaa eikä puristaa kiinni ;)
Abikosta tuli mieleen, että onko joku pellepeloton mitannu abikon resistanssia, kun se on juottamalla kiinni.
Mutuna heittäsin, että pihasudittelijalla ei mitään merkitystä mutta kisa-autoissa voi olla merkittäväkin ero esim corallyihin verrattuna. :)
-
Tässä olisi seuraavanlainen "pirkka" niksi polttoaineen suodattimeen. Suodattimen ympärille voi laittaa kutistesukan joka estää suodattimen kiertymisen auki tärinästä. Erittäin helppo ja varma konsti. Ehkäisee koneen salakavalan karkaamisen laihalle ja jopa konerikon!! Yhteensopiva viritys myös PRO-kuskeille :wink:
-
Ilmansuodattimen (putki) ja kaasarinluistin väliin vahva/monta kumilenkkiä. Korvaa fail-safen ja jos virrat katkeaa jostakin syystä fail-safe ei toimi, mutta kumilenkki toimii. :cool:
-
Deans liittimen kolvaaminen tuntui alkuun tosi hankalalle. Akkuporalla ja 1,5 mm terällä reikä liittimeen, tina tarttu paaaljon helpommin ja johtimen kiinnittäminen onnistuu ilman voimasanoja.
-
Liittimestä hienolla hiekkapaperilla hioo pinnan (kultauksen) rikki niin tina tarttuu paaaljon paremmin :wink:
-
Tai sitten hankitte vaan kunnon kolvin ja tinaa...
-
Tai sitten hankitte vaan kunnon kolvin ja tinaa...
Juuri näin. Wellerin kaasukolvi ja hopeatinalla juotokset onnistuu ilman kikkailuja. Monesti syynä on liian tehoton/kylmä kolvi sekä ´huonolaatuinen tina.
-
Tai sitten hankitte vaan kunnon kolvin ja tinaa...
Juuri näin. Wellerin kaasukolvi ja hopeatinalla juotokset onnistuu ilman kikkailuja. Monesti syynä on liian tehoton/kylmä kolvi sekä ´huonolaatuinen tina.
Tai yksinkertaisesti ammattitaidon kolvaaja, kuten minun tapauksessani. Siksihän näitä Pirkka-sukkahousu-konsteja pitää keksiä, kun asioita ei osaa tehdä oikein ja kunnolla :huh:
-
Ei tarvi kaasukolveja. 80-100W:n perus-sähkökolveilla tinattu 33mm2 autohifikaapeliinkin kullattuja rengasliittimiä. Ja ihan perus-elektroniikkatinalla. Mistään hopeatinasta ollu tietoakaan. Joku RC-autoissa käytetyt 1.5-2.5mm2 virtakaapelit ja Deanssin liittimet on vielä sentäs kesyä kamaa siihen verrattuna. Te ette vaan taida osata.
-
Jaa, ite olen kolvailtu Deansseja 100w kolvilla, ja meinas liitttimet sulaa. Ja oli vielä ammattilaiskolvaaja. Sano että on malliltaan hankalat kolvata.
-
niin no oon tähän saakka saanu ihan hyvin juotettua noita deansejä 25 W kolvilla, perus radiotinaa ja santapaperilla hiukan pintaa rikki. Ei mitenkään hankala, mut jätäpä pinta rikkomatta.
-
Mul meni ilman ongelmia deans liittimen kolvaus robinhuudin tinalla ja 40w kolvilla. Enkä mitää kultauksia hionu / poraillu.
-
Jaa, ite olen kolvailtu Deansseja 100w kolvilla, ja meinas liitttimet sulaa. Ja oli vielä ammattilaiskolvaaja. Sano että on malliltaan hankalat kolvata.
Niin siis en tietenkään tarkoittanut, että niitä Deansseja pitäisi 100W:n kolvilla mennä tinaileen. Niille riittää pienempitehoinenkin kolvi. Ehkä kuitenkaan en millään 25wattisella menis niitä kuitenkaan kolvaileen. Sellainen 40wattinen voisi olla aika sopiva.
-
Otsikon mukaan tässä topicissa oli enemmänkin kyse "Pirkka"-konsteista, ei siitä millä kolvilla ja tinalla se parhaiten ja oikeaoppisimmin tehdään.
Itse ainakin olen surkea tinuri, mutta tuo reikien poraaminen auttoi minua saamaan johtimet kiinni littimiin ja siitä syystä sen vihjeeksi tänne kirjoitin. Jos osaa oikeaoppiset kolvaamisen salat ei diinnssejäkään tarvitse porailla tai hioa, se on varma. Ei autoonkaan laiteta tuulettajan hihnan paikalle sukkahousuja jos oikea hihna on tarjolla, vaikka näin nimenomaan Pirkka niksissä kehoitetaan.
-
Otsikon mukaan tässä topicissa oli enemmänkin kyse "Pirkka"-konsteista, ei siitä millä kolvilla ja tinalla se parhaiten ja oikeaoppisimmin tehdään.
Niin olikin. Satuimpa nyt kuitenkin ottamaan tuohon tinausasiaan kantaa...
No joo, kotikonsteja? Niin noh joihinkin polttiskoneisiin, ainakin joissain RTR-seteissä käytettyihin .15-.18-kokoluokkasiin, saa tehtyä kätevästi itsekkin pakoaukon tiivisteen tiivistepaperista. Tiivistepaperi vain pakokäyrän moottoripuolen päätä vasten. Sitten naputellaan esim. kiintoavaimen lenkkipäällä tiivisteen ääriviivat ja reikä näkyviin ja esim. matto- tai askarteluveitsellä leikataan tiiviste muotoonsa.
-
Iskari- ja diffiöljyjen blandaus.
Esimerkki: Tulee tilanne, että tarvitset suunnilleen WD35 (asso) iskariöljyä ja juurikin se puteli on lähes tyhjä. Hyllystäsi kuitenkin löytyy 20 ja 50.
- Käy hakemassa apteekista suurikapasiteettinen injektioruisku, miel. 20ml tai suurempi.
- Imaise ruiskuun 5ml WD20 ja 5ml WD50 öljyjä ja vedä lopuksi mäntä 20ml kohdalle.
- Hölskytä hieman ja ruuttaa sekoitus tyhjään WD35 puteliin.
Myöskin muut seokset on mahdollisia, prosenttilaskulla saat selville tarvitsemiesi seosten summittaiset arvot. Ruiskun nokkaan jää aina hieman öljyä, joten kannattaa samalla kertaa ostaa iskari- ja diffiöljyille omat ruiskut.
Huomaa, että useimmissa öljyputeleissa on pienireikäinen "välikorkki" joka irtoaa veitsellä avittamalla. Silikoniöljy on helpointa puhdistaa käsistä saippualla, työpöydältä esim. puhdistusprayllä.
Tällä konstilla on mahdollista pitää varastossa vain tiettyjä öljyjä, teoriassa kahdella iskariöljyllä siis pärjää. Laskentakaava pätee vain suurilla sekoitusosuuksilla. Kovin pienellä määrällä toista laatua öljyjen WD-arvot saattavat heittää häränpyllyä koska silikoniöljyjen viskositeetti ei muutu aivan samassa suhteessa sekoitussuhteen kanssa. Muista myös, että ohje pätee vain saman merkkisten öljyjen sekoittamiseen keskenään.
Iskariöljyjen sekoitussuhteita valmiiksi laskettuina noin-arvoina (suluissa määrät 20ml sekoitusruiskua varten, eli 10ml määrälle):
64%WD20/36%WD50 ~WD25 (6,4ml/3,6ml)
57%WD20/43%WD50 ~WD30 (5,7ml/4,3ml)
50%WD20/50%WD50 ~WD35 (5ml/5ml)
43%WD20/57%WD50 ~WD40 (4,3ml/5,7ml)
36%WD20/64%WD50 ~WD45 (3,6ml/6,4ml)
Keskiverto 1:8 krossarin iskarin tilavuus on noin 4-5ml. Yleensä valmistajat ilmoittavat iskariensa tarkan tilavuuden.
Lähes sama pätee diffiöljyihin mutta niissä arvot ovat vielä enemmän harhaanjohtavia ja siksi kannattaa testata ensin mikä on lopputulos. Siksi en ainakaan itse käytä kovin radikaaleja sekoitussuhteita. Diffiöljyistä ei mun käsittääkseni pysty laskemaan kaavan mukaisia sekoitussuhteita, mutta olen joskus kokeillut ja todennut vertaamalla sekoitettujen öljyjen arvot.
Diffien tilavuudesta ei minulla ole arviota, mutta veikkaan tavallisen spider-diffin olevan noin 2,5ml. Korjatkaa jos tiedätte tarkemmin.
Pari esimerkkiä joita olen käyttänyt (tulokset on vertailuarvoja):
60%2000/40%7000 ~3000
50%2000/50%7000 ~4000
40%2000/60%7000 ~5000
Eihän tässä koko hommassa mitään järkeä ole, mutta on nää itteni pari kertaa pelastanu kun on ollu mahis lähtee radalle, kaupat on kaukana ja huollon yhteydessä oon saanu laittaa ees vähän sinnepäin olevat öljyt vehkeisiin. :tongue:
-
Auton rungosta on menny muovinen kierre väljäks ja ruuvi ei pysy kunnolla kiinni.Saako korjattua mitenkään?
-
Laita tippa pikaliimaa lukitteeksi.
-
Ite kokeillu pikaliimaa ja muuten kyllä ihan pätevää, mutta kun ois kiva saada ruuvi joskus irtikin... tuli meinaan lohkare muovia messissä ku ruuvia irrotin. Jos vastaavaa tapahtuu jatkossa niin ajattelin kokeilla täyttää reiän esim. epoksiliimalla, porata uuden reiän ja tehdä kierteet kierretapilla.
-
Lainataan nyt toiselta foorumilta :
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=995.0
-
Milläs saa radion muovit putsattua öljystä sun muusta liasta ennenkuin lykkää upgraden tarrasarjaa päälle? Lähteekös viinalla öljyt ja rasvat, tälle kun ei muuta käyttöä ole? :afro:
-
Nälkä lähtee syömällä ja vaimo juomalla, rasva taitaa lähteä parhaiten rasvanpoistoaineella :)
-
Kyllähän kirkas viina on hyvä "yleispuhdistus aine", mitä vahvempaa sen parempi. Mulla tosin ois viinalle muutakin käyttöä, mut jos ei alas mene, ni eiköhän tuolla rasvoja putsaile.
ps. Biltemasta ostetut överijäykät rc-renkaat saa pehmeämmäksi lämmittämällä niitä tovin uunissa. 100-125 astetta riittänee ja kannattaa pistää kumit vaikka pahvinpalan päälle, ni eivät vahingossakaan sula ainakaan uunin ritilään/peltiin kiinni :laugh: Ja haju on sitten mielenkiintoinen, mitä lienee muovikumia ovatkaan :roll:
-
Biltemasta ostetut överijäykät rc-renkaat
mitkä renkaat kyseessä?
touring,monster vai buggy renkaat?Kaikkia saa biltemasta auton varaosina.
ps.ei oo biltemassa ainakaan hinnalla pilatut :laugh:(n.3e/sarja)
-
Ne oli ne buggy renkaat, hemmetin kovat ja pito sen mukainen. Luulen et ne kaikki on mallit on sitä samaa kuraa, En suosittele!
-
elikkä sopii ehkä driftailuun
-
Milläs saa radion muovit putsattua öljystä sun muusta liasta ennenkuin lykkää upgraden tarrasarjaa päälle? Lähteekös viinalla öljyt ja rasvat, tälle kun ei muuta käyttöä ole? :afro:
Mä oon viinalla saanu vaan lisää rasvaa kerrytettyä... :mrgreen:
-
Sama :grin:
-
En oo vielä ite kokeillu mutta pillistä mukamas saa lommot pois kun täyttää sen vedellä ja tukkii kaikki reiät ja sitten laittaa pakastimeen. Voi olla että tuon prosessin joutuu toistamaan muutamia kertoja ennen haluttua lopputulosta. Ajattelinpa testailla joskus :undecided:
-
:) voipi olla et tulee sit turpee pilli :D
meinaan jos se on piripinnassa vettä ja ei ilmaa sisällä ja kunnolla tulpattu niin jostain antaa varmaan sauma periks.
-
Pitäis toimia, kuhan ei halkase pilliä :wink: Vedellä on hurja voima, kun jäätyy. Esim. 3mm seinämällä oleva putki halkeaa helposti jään vaikutuksesta. Pillissä, kyllä varmaan reikien tukkeeet irtoavat ennen kuin seinämä repeää.
Pakko oli laittaa vaik Nasty kerkes samaan aikaan :tongue:
-
Nii en tiiä tosiaan miten toimis mutta luin jostain sivulta kun jotkut oli suoristelleet pillejänsä. :undecided: Mutta kyllä ne lommot ainaki lähtee :mrgreen: mutta eipä sillä haljenneella pillillä paljon mitään tee. Kokeilen kuitenkin halkesipa putki tahi ei. Tai tekee silleen että jos lommo on yhdellä laidalla pilliä niin laittaa vain suunnilleen puolilleen vettä sille laidalle missä lommo on ja varovasti jäädyttää ja sitten sulattelee. Toistas vaan muutaman kerran tuota kunnes alkaa pinta silottumaan :tongue:
-
Nii en tiiä tosiaan miten toimis mutta luin jostain sivulta kun jotkut oli suoristelleet pillejänsä. :undecided: Mutta kyllä ne lommot ainaki lähtee :mrgreen: mutta eipä sillä haljenneella pillillä paljon mitään tee. Kokeilen kuitenkin halkesipa putki tahi ei. Tai tekee silleen että jos lommo on yhdellä laidalla pilliä niin laittaa vain suunnilleen puolilleen vettä sille laidalle missä lommo on ja varovasti jäädyttää ja sitten sulattelee. Toistas vaan muutaman kerran tuota kunnes alkaa pinta silottumaan :tongue:
Mikäs sitä vettä estää sinne tyhjään tilaan laajenemasta jäätyessään ? vai ajattelitko kouluttaa veden jäätymään tiettyyn suuntaan..
-
No en tietenkään vaan tarkoitin sitä että noin ei tulisi niin kovaa painetta sinne pillin sisälle
E: Jep jep kyllähän tuo konsti onnistui loistavasti :cheesy: Eikä tullut edes mitenkään pullea pilli. Isoin lommo ei kyllä kaikonnut ihan täydellisesti mutta on kuitenkin paljon parempi näin
-
noparin vesisuojaus:
kahvinsuodatinpussi imemään kosteutta
joku ohut muovipussi ympärille ja teipillä kiinni.
se muovi päälle ei tartte edes olla kovin tiivis, toi kahvinsuodatinpussi imasee sen kaiken kosteuden ja saa olla todella märkä ennenku menee läpi + kuuma nopari tekee luokseen kuivaa.
sähköteippiä renkaisiin: Lähes ilmaset driftin renkaat :P (Jos auto kulkee prkleessti ni sit pistä kunnolla sitä, harjallisille riittää kerros pari, mut pistä vaik mamba max, kunnon akku ja motti ..)
jos isoissa autoissa jeesus teippi korjaa kaiken, ni tippaliima tekee saman 1:10! :)
Kierre: ruokasoodaa + tippaliimaa sekasin, ruuvaa touchpointtiin, anna kuivua, ruuvaa kunnolla kiinni. (kerran testattu vaa, en oo vielä irrottanu)
Tippaliiman pikakuivaus: talouspaperi / vessapaperi. pistä kohteeseen tippaliimaa, länttää sopivan kokonen pala talouspaperia, pistä lisää tippaliimaa. kuiva sekunneissa :) Ei tartte kallista kakskomponentti kikkailua, lisäks toi paperi toimii "vahvikkeena" siinä -> siitä tulee täysin kova ja jämähtää kiinni siihen. vähän kun oisit just saanu 2mm kerroksen tippaliimaa siihen ;)
Tippaliiman saa irti niin kalliilla aineella ku kuuma vesi :) (ylikipurajan)
halkeilleet lexan kopatha tunnetusti korjataan sikafleksillä!
Takaspoikka tehdään jauheliharasian tjsp kulmasta leikaten :)
lakru klappaa pesässään? Putsaa pesä & lakru, ruuvilukitetta (ei tippaliimaa!) pesään tai lakrulle ja kiinni (kohtuu nopeesti), kuivuttuaan ei klappaa enää! :) parempi kuin paperisuikaleet öljyttynä. varo ettei mee kuulalakrun kylkeen
Öljy lopussa? keittiöstä löytyy lisää, mitäs se rypsiöljy purkki sisältääkään? ;) mm. vuonna nakki ja kilpi on ilmeisesti käytetty jenkkiautoissa moottoriöljynä....
tässä mitä ny pikaseen tuli keskellä yötä mieleen :)
osa varmaan itsestään selvyyksiä ... suurimmasta osasta kiitoksed 4wdkanootille jolta suurin osa näistä on tullut :)
-
Ajoin hpi:n seinään ja edestä katkes koritolpat :grin: Miten sais korjattua?
-
Ajoin hpi:n seinään ja edestä katkes koritolpat :grin: Miten sais korjattua?
Onpa sulla tässä hieno vinkki!
-
Kysyin että miten sais koritolpat korjattua!!!Olisko pitäny tehdä uusi aihe hpi:n koritolppien takia?Kestäskö jos porais reiät siihen kohtaan mistä ne on katkennu,laittas jonkun metallitikun sinne tolppien sisään ja liimais epoksilla? :roll:
-
hae kaupasta uudet ja ole ajamatta seinään. Toimii! :wink:
-
Jep, ei ole sen väärti.
-
Joo pitääpä ostaa kun saa vähän yli 8e kaikki tolpat :azn:
-
Jos tippaliima / renkaan_liimaus ei keittämällä irtoo, vonkaa äiteen höyrysilitysrauta lainaksi !
Siis älä koske kohteeseen vaan anna vehkeen tuupata paineistettua höyryään kohteeseen...
ei tule muoville liiankuumaksi kuten huti-uunikokeilussa
Sama toiminee sillä TV-shop-ostoskanava:n höyryputsaimella?
PS Jos uunia on pakko saada koittaa, pikkuastiallinen vettä uunin pohjalla auttaa rajoittamaan ylilämpöä..
-
biltemasta setti katukumeja ja setti truggybuggy vanteita, kumin kun venyttää siihen ni saa 1/10 autoon isot kromivanteet todella matalaprofiilikumilla :smiley:
-
Hyviä vinkkejä :grin: Itellä olis tälläset, että jos renkaat (pelkät renkaat ei vanteita jos ei halua sotkea!!!) ovat kovettuneet niin upota ne jarrunesteeseen.
Toinen on että jos et sattumoisin löydä ilmanputsaria niin pölli joltain vastakkaisen sukupuolen henkilön sukkahousut ja leikkaa siitä sopivan palan ja PINGOTAT sen hyvin kiinni ilman ottoputkeen :mrgreen: toimii! kannattaa olla vain varovainen että sukka housun pala ei imeydy moottoriin ja hajota sitä :police:
-
Itselläni on ainakin polttiksessa jo kuukauden päivät (2kk?) ollut toinen etuiskari kasassa epoxilla. Monta kerrosta epoxia hajonneeseen kohtaan on jopa kovempaa ja kestävempää kuin itse muovi. Ja varmasti pysyy kiinni, varsinkin kun karhentaa pintaa karkealla hiekkapaperilla.
Ja polttoainetankin reiän saa korjattua etsimällä sopiva, hiukan reikaa suurempi ruuvi, ruuvaamalla se reikään lähes kokonaan, laittaa epoxia väliin, ja ruuvaa täysin umpeen. Kyllä pitää, ja kestää. Eikä polttoainetta vuoda.
Anteeksi, että nostin, mutta pidetään ne hyödylliset aiheet ylhäällä :).
-
Bilteman renkaista.
Takaveto buggyssä (testattu B4 + LRP 8.5T harjaton, B3 ja Castle 5700) toimii pakkaantuneella lumella ihan hyvin ne "buggy"-mallin piikkikumet. Ei välttämättä tartte edes liimata vanteelle. Eikä oo tosiaankaan kallis sijoitus! Touringkumet toimii ihan jotenkuten parkkihallisuttauksessa 4veto-touringeissa/driftereissä, ehkä asfaltillakin. On paremmat renkaat mitä esim jr-hobbyn myymät Ansmannin sliksit (5e setti). Tehokkaammilla harjattomilla kamppeilla Ansmannit on siistejä suttausrenkaita, lähtee hallittuja driftejäki, kunhan vetää vaan isolla kaasulla ja on tilaa leventää linjoja. :mrgreen: Tossa yks videonpätkä, alla ansmannit ja pinta parkkihallin betonilattia..lähti vastaheiton linja vaan hiukan leveäksi lopussa ja kolahti tolppaan. Biltemoilla luisto on vähempää.
Klikkaa, niin avautuu video ->
(http://i307.photobucket.com/albums/nn315/khanran3/rc_humpuukit/th_blol.jpg) (http://s307.photobucket.com/albums/nn315/khanran3/rc_humpuukit/?action=view¤t=blol.flv)
Biltemat
(http://meika.pic.fi/kuvat/oulunsalossa%20rc-hommia/talavi/paissaan3.jpg/_small.jpg)
Assoissa kantsii talvella(ja muutenkin) tehdä koppaan tarranauhakiinnitys pohjalevyn ja kopan väliin. Sit takaosaan vähän vessapaperia estään pölylumen meno kopan sisään. Toimii hyvin.
-
Sähkökrossariin saa hyvän ja edullisen takasiiven leikkaamalla 400g:n muovisen jauhelihalaatikon kahtia. Pienellä siistimisellä siipi on ihan kelpo ja mitat lähes oikean kaltaiset. Normaalin siiven hinnalla saat neljä siipeä ja lapsille kilon lihapullia :laugh:
-
Sähkökrossariin saa hyvän ja edullisen takasiiven leikkaamalla 400g:n muovisen jauhelihalaatikon kahtia. Pienellä siistimisellä siipi on ihan kelpo ja mitat lähes oikean kaltaiset. Normaalin siiven hinnalla saat neljä siipeä ja lapsille kilon lihapullia :laugh:
Samaisista jauhelihalaatikoista saa nurinpäin kääntämällä tosi pro:n mekkausalustan 1/10 -kokoiselle autolle ja miksei pienemmällekin. Halutessaan voi koristella iloisilla maalauksilla, tai vaikka ruokavinkeillä :cheesy: Kyllä kalpenee kaiken maailman hudyt ja muut...
-
Kahden edellisen viestin innoittamana kun laatikon kääntää nurin päin ja poraa reijät koritolpille, niin saa hienon buggyn kopan :p
Ja monstereille kannattaa hankkia vähintään 600g paketti, mieluiten 800g :lol:
-
Uusista löysistä limsapulloista saa valettua vanhaa koppaa muottina käyttäen uuden kopan krossariin. En oo varma jääkö kiinni, jos ei mitään laita väliin, tai mitä laittais väliin.
-
Mä vahasin kopanraadon (joka oli poistumassa) pariin kertaan autovahalla, ja sitten täytin kipsillä jossa pajukeppejä.
Saatu muotti kesti pu-levystä lämpö-venyttää kopioita 1 kerran täysin ja lisävahvisteltuna 2 muuta kertaa, sitten se mureni.
-
Mä vahasin kopanraadon (joka oli poistumassa) pariin kertaan autovahalla, ja sitten täytin kipsillä jossa pajukeppejä.
Saatu muotti kesti pu-levystä lämpö-venyttää kopioita 1 kerran täysin ja lisävahvisteltuna 2 muuta kertaa, sitten se mureni.
Tuosta "pu-levystä lämpö-venyttää kopioita" voisit väsätä paremman ja kattavan ohjeen PLS
-
Mä vahasin kopanraadon (joka oli poistumassa) pariin kertaan autovahalla, ja sitten täytin kipsillä jossa pajukeppejä.
Saatu muotti kesti pu-levystä lämpö-venyttää kopioita 1 kerran täysin ja lisävahvisteltuna 2 muuta kertaa, sitten se mureni.
Tuosta "pu-levystä lämpö-venyttää kopioita" voisit väsätä paremman ja kattavan ohjeen PLS
Laita youtubeen hakusanaksi "vacuum forming" ja johan rupee löytymään.
-
Laita youtubeen hakusanaksi "vacuum forming" ja johan rupee löytymään.
Tack tack... ja materiaalia löytyy mistä ?
Ja mä oon ostanut koppia...ziiz :p
-
Tack tack... ja materiaalia löytyy mistä ?
Jos meinaat tätä itse muovilevyä, niin suosittelen kysymään esim. rakennusliikkeistä.
-
..etolastakin löytyy, eri paksuudellakin, siis ainakin lexania.
-
Sähkökrossariin saa hyvän ja edullisen takasiiven leikkaamalla 400g:n muovisen jauhelihalaatikon kahtia. Pienellä siistimisellä siipi on ihan kelpo ja mitat lähes oikean kaltaiset. Normaalin siiven hinnalla saat neljä siipeä ja lapsille kilon lihapullia :laugh:
Lihapullalaatikkosiipi on koeajettu ja hyvinhän se toimi ja kesti, siis ihan kelpo "Pirkka-niksi". :p
-
Itse tein eilen tylsyyksissäni polttomoottorin vessapaperista, pahvista ja puusta. Hyvinhän se paloi.
-
kaiken saa kätevästi kiinni nippusiteillä. Esim cr01 laatikon runkoon kiinni pysyy kiinni eikä tartte ruuvailla :roll: