RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: RC-Garage - 31.10.06 - klo: 23.30

Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 31.10.06 - klo: 23.30
Jirin innoitamana piti aloittaa omankin projektin kasaus.
Ensi kautta odotellessa :lol:

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0630.jpg)

on se herkku...

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0632.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0634.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 01.11.06 - klo: 12.51
Tää on nyt sitten "factory" versio? Jirillä on regulaari?
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 01.11.06 - klo: 14.04
Joo, tämä on Factory team buggy, truggyn vastaava versio on X1-CRT PRO. Jirillä juuri tuollainen PRO versio Truggy.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 01.11.06 - klo: 14.37
Niin tietysti, koska ei ole "T"

Poikasiko tällä meinaa ajaa M8 luokkaa ? Vai sinä? :D
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 01.11.06 - klo: 14.52
Pikkumieshän sillä ajelee...

Taidan tyytyä itse leikkimään tolla truggyllä :mrgreen:
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 01.11.06 - klo: 15.03
Hähä.. arvelinkin että se sua varten  8)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 01.11.06 - klo: 23.31
Jaahas Taas oltiin menty kovaa X1-CR Factory Team Jamminilla = Hong Norilla Futaba Nitro Challengessa

Lue Lisää
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=1289

Ja vähän aikasemmin
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=1259
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 02.11.06 - klo: 09.42
Katotaan kuinka kovaa te menette
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 02.11.06 - klo: 21.28
Takaisin projektiin, eli kori lähti taiteilijan mukaan tänään.
Odotellaan innolla...
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 04.11.06 - klo: 19.51
Kyllä Oli asiallinen paketti ku kattelin Vihmon Jukan niputus operaatiota. Mut joo eihän me loppuun päästy ku alko iltameot painaan päälle  :mrgreen:
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 05.11.06 - klo: 08.40
No joo, nyt on auton niputus saatu käyntiin. Täytyy mainita että osien sopivuus on todella jees. Juniori oli intoa täynnä ja päätti kasata auton itse, joten mulle jäi takapirun rooli.

 (http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0662.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0669.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 05.11.06 - klo: 08.42
Tässä lisää palikkaa...

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0672.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0678.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 05.11.06 - klo: 08.43
Mestari työssään :mrgreen:  :mrgreen:

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0674.jpg)

ja tähän jäätiin eilen. Tänään lisää 8)

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0679.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 05.11.06 - klo: 10.27
VAU!! Näyttää tosi hyvältä Jani. Paksua alumiinia jne. Harmi ettei päästä ihan heti radalle ... ehkä. Katotaan!
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 05.11.06 - klo: 13.10
No niin, pannu kiinni.

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0681.jpg)

toi yksiosainen mottoripukki Z-bracen kanssa jäykkää runkoa melkoisesti
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 05.11.06 - klo: 13.11
Rupee näyttään autolta...

Pilliksi tulossa HN:n 2047

(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0680.jpg)
Otsikko: Komee on!
Kirjoitti: the_man - 05.11.06 - klo: 16.38
Komee vekotin, olis kiva tietää mitä mahtaa lukea hintalapussa...  :?:
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 07.11.06 - klo: 16.41
http://rcforum.co.kr/rcbbs/view.php?id=rcnews&no=630
Jahas ei kai tähän sit tarvii mitää lisää (DOMINATION!!)  :mrgreen: 4Trukkia peräkkäin sijat 1-4 ja crossit 1-3

ja tässä taas


http://rcforum.co.kr/rcbbs/view.php?id=rcnews&no=631
Otsikko: Re: Komee on!
Kirjoitti: moukari - 07.11.06 - klo: 16.44
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Komee vekotin, olis kiva tietää mitä mahtaa lukea hintalapussa...  :?:

Maahantuojan sivuilta varmasti löytyy.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 07.11.06 - klo: 17.10
Hauska huomata että tuolla Maltalla 3 kärki ajoi erästä asiantuntijaa lainatakseni "Kiinalaisilla halpis koneilla"  :mrgreen:  :mrgreen:
BUHAHAHHAAHAA!!!!!
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: copter - 08.11.06 - klo: 19.20
Ote foorumin säännöistä:

Lainaus
Foorumissa mainostaminen on kielletty.

Eli siis jos varsinaista asiaa ei ole ja viestien tarkoituksena vain pitää ketjua ylhäällä, niin tämä peli ei vetele.

T: Matti / RC10.FI
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: JQ - 09.11.06 - klo: 12.04
Gestapo iski jälleen
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: the_man - 09.11.06 - klo: 21.22
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Ote foorumin säännöistä:

Lainaus
Foorumissa mainostaminen on kielletty.

Eli siis jos varsinaista asiaa ei ole ja viestien tarkoituksena vain pitää ketjua ylhäällä, niin tämä peli ei vetele.

T: Matti / RC10.FI


Kuka tässä ketjussa on mainostanut ja mitä??

Juu, asiaan. Tuleeko FT sarjassa mukana tosiaan Efra pilli ja thorssen diffi, kuten tuolta ensimmäisen viestin kuvista voisi päätellä? Maahantuojan sivuilla mainitaan vaan kiillotettu pilli ja tuosta diffistä ei autosarjan yhteydessä ole mainintaa... Tosin, hinta optio-osanakaan ei pahalta vaikuta!
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: kallek - 09.11.06 - klo: 21.28
Tuota kuvassa näkyvää pilliä ja thorssen diffiä ei tule sarjan mukana.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 09.11.06 - klo: 21.31
Jep diffi ja pilli tässä topikissa oli lsävarusteita topikissa rakennettuun kyseiseen autoon. Torsen ei kyllä tullut kiinni, testataan ensi ilman.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 09.11.06 - klo: 21.51
Diffi taisi mennä kilpailijan autoon  :mrgreen:  :mrgreen:  mutta ei siitä sen enempää. Itse olis tarkotus kokeilla truggyssä sitä ku tuol englannissa on varmaan nii syherö rata et pitää saada kaikki mahdollinen kääntyvyys. sorry meni vähä ohi aiheesta mutta torsenista kuitenki :)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: tuplaesa - 26.11.06 - klo: 17.00
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Ote foorumin säännöistä:

Lainaus
Foorumissa mainostaminen on kielletty.

Eli siis jos varsinaista asiaa ei ole ja viestien tarkoituksena vain pitää ketjua ylhäällä, niin tämä peli ei vetele.

T: Matti / RC10.FI


Kuka tässä ketjussa on mainostanut ja mitä??

Juu, asiaan. Tuleeko FT sarjassa mukana tosiaan Efra pilli ja thorssen diffi, kuten tuolta ensimmäisen viestin kuvista voisi päätellä? Maahantuojan sivuilla mainitaan vaan kiillotettu pilli ja tuosta diffistä ei autosarjan yhteydessä ole mainintaa... Tosin, hinta optio-osanakaan ei pahalta vaikuta!


Osta öögälasit, nissenillä on varmaan jotain tarjouksia.
Jos RC-Garagen tyypit tai niitten kaverit tekee tämmösiä threadeja niin sehän on ihan selvää mainostusta. lisäksi toisella rc-palstalla oli 'arvostelu'  
näistä SH:n moottoreista joita rc-garage toimittaa.
Minullehan asia ei kuulu kun en ole ko. tuotteita ostamassa, pistää vaan silmään tämä ihan selvä mainostus. Kummastakin X1, buggysta ja truggysta on oma threadinsa jotka on aloittanut henkilö jolla on yhteyksiä maahantuovaan firmaan niin mitä muuta tämä on kuin mainostusta?
ja ilmaista sellaista, kaipa sitä on kade vaan kun piti tästäkin itkut tihauttaa..
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 26.11.06 - klo: 17.25
Justiinsa niin....... threadit on aloitettu ennen kuin edes autoja myyvä Firma oli perustettu ihan omista autoista laitettiin vaan kuvia. Ja toisella foorumilla olevat jutut ovat sellaisen ihmisen tekemiä jolla ei ole mitään tekemistä meidän yrityksen kanssa, hän halusi vain katsoa autoja lähempää ja tehdä niistä jutun, koska suomeen oli tullut uusi auto merkki. Mutta jos palaamme taas aiheeseen!

Autoa on päästy testaamaanki jo valkeakoskella, plussat oli autolla ajaneen kuskin mielestä powersteering auto kääntyy erittäin hyvin kaasupäällä ja johdonmukaisesta käyttäytymisestä, miinuksia tuli hivenen levottomasta perästä. Röykkyisellä radalla toiminnasta ei valitettavasti saatu kokemuksia koska rata oli erittäin tasainen, tästä varmast saamme tietoa Neo invitationalin jälkeen baana on 100% varmasti hirveässä kunnossa :).
Eli tästä on hyvä alkaa kehittämään toimivaa setuppia suomeen.  Ja jos kysymyksiä autosta on niin asiallisesti vaan tänne niin varmasti vastataan kaikkeen mistä on jo kokemusta.

Kiitoksia Valkeakosken järjestäjille tästä uniikista mahdollisuudesta suomessa  :wink:

Niin ja yhteyksistä maahantuovaan firmaan on, olen sen toinen omistaja/myyjä niin ei tule epäselvyyksiä.  Pidetään threadi asiassa jos jotain kiinnostaa autosta saada infoa tai joku asia mietityttää niin vastaamme parhaamme mukaan ja varmasti auton omistajatkin täällä jakavat tietoa, perimmäinen tarkoistushan varmasti tällä foorumilla on auttaa ja vastata kysymyksiin.
Otsikko: Tuplaesalle
Kirjoitti: the_man - 26.11.06 - klo: 18.11
Tuplaesalle:

Jos vähänkään tätä foorumia seuraat, voit todeta, että lähes jokaisesta automerkistä löytyy vastaavaa juttua. Ja varmasti tuota mainitsemaasi mainostusta löytyy huomattavasti enemmän. Ai niin, mutta eihän täällä suvaita juttua ja mainostusta kuin "mestarismiehien" ja puolijumalien suosimista merkeistä, niihin juttuihin ei sitten saa kommentoida mitenkään tai teilataan heti.... Että alkokin naurattaan! HO-HO-HO-HO-Ho......... bao  :lol:

Mielestäni on hienoa, että markkinoille tulee uusia kunnollisia ehdokkaita kilpailemaan vanhojen merkkien kanssa sekä markkinoista että sijoituksista kilpailuissa. Kilpailu markkinaosuuksista tietää harrastajalle yleensä hyvää, kilpailuissa osaava ratin vääntäjä tai tikun heiluttaja pärjää merkillä kuin merkillä...

Mielenkiintoinen uutuus tänne pohjolan markkinoille tuo Hong Nor kuitenkin on. Ja ilmeisesti en ole ainoa jota se kiinnostaa, eli juttua kehiin vaan kun jotain uutta tai muuten kiinnostavaa autosta selviää. Odotellaan nyt kuitenkin kevät-talveen asti ja katsotaan tuleeko yhdeltä toiselta laatumerkiltä mitään uutta ja ovelaa...
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Sami L - 27.11.06 - klo: 17.37
Kun meikäläiseen on täälläkin viittailtu, niin oikaistaan asiaa, kuten jo edellä:

Minulla ei ole mitään siteitä RC-Garageen tai sen edustamiin tuotteisiin. Mikäli tuossa tekemässäni jutussa oli jotain epäselvää, tai johonkin päin puolueellisuutta, niin kerro ihmeessä missä? Yksikään ottamani kuva ei ole kulkenut kuvaeditorin kautta, ja olen ottanut kuvat osista semmoisessa kunnossa kuin ne ovat. Mielestäni teksti ei poikkea kuvien totuudesta mitenkään, jos poikkeaa niin kerro toki.

Koneet toimitettiin minulle juuri siitä syystä, ettei niistä tehty juttu olisi puolueellinen. Toivottavasti kellekkään ei ole jäänyt paha maku suuhun mielestäni puolueettomasta materiaalista.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 01.12.06 - klo: 21.07
Nonni, nyt alkaa auto olla iskussa ja huomenna Valkeakoskelle.

Iso käsi Jurille "FinBastard" korien maalauksesta.
On se artisti...

pari kuvaa..


(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0716.jpg)



(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0717.jpg)


(http://img.photobucket.com/albums/v341/punkrodder/IMG_0715.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: jerzirccar1 - 02.12.06 - klo: 19.20
näin mestarina voin sanoa että olen takuuvarmasti ensimmäinen koko suomessa joka on tuolaisen auton koonnut. Eli tuo buggy malli.
JErzi
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 03.12.06 - klo: 23.33
No niin, oli poitsu eilen testaamassa buggyä ja kovasti tykkäsi.
Kehui entiseen autoon verrattuna "helpoksi" ajettavaksi.

Tänään sitten vaihdeltiin sarjan mukana tulleen servosaverin tilalle HN:ltä markkinoille tullut new servo saver jossa "koukkua" hieman enemmän ja voi sanoa että vaikuttaa meinaan rutkasti kääntyvyyteen.

Viikko ja sitten testaamaan taas tositoimiin.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RCMONSTERI - 02.01.07 - klo: 20.38
ekaa kertaa oli mukava ajaa.HONG NORissa ei ole valittamista se toimi hyvin
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: kallek - 03.01.07 - klo: 13.56
Meikäläiselläkin on nyt ensimmäiset tankilliset takana uudella kalustolla. Täytyy sanoa että oli se positiivinen yllätys! Auto oli "pakettisetupillakin" ajettava ja mahdolisuudet omien säätöjen löytämiseen näyttävät todella hyvältä. Nyt ei muuta kuin setuppia hakemaan! Testasin Valkeakoskella myös Jukan autoa ja se tuntui todella hyvältä.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 16.01.07 - klo: 17.58
Baja taitaa mennä perjantaina kaupaksi...ja kovasti tekisi mieli tilalle krossaria. Luonnollinen valinta olisi Hongnor truggyn kaveriksi honkkarin buggy. Ihan jo varaosien takia kannattais pysyä samassa merkissä, ja muutenkin tuntuis että niitä saa ja eikä ole pahan hintasia.

Jos tämän päädyn, niin olisko kellään antaa sellaista hyvää yleis setuppia mikä toimisi suomen baanoilla, Itse en ole edes kertaakaan ajanut krossarilla saatika säätänyt, enkä muutenkaan ole mikää himo säätäjä kun lapsien takia radalla ajamiset jää vain 1 kertaan viikossa, silloin toivosi että pääsee vaan ajeleen suhteellisen toimivalla autolla.

Kattelin jenkkipoikien setuppeja jotka kaikki oli suhteelisen lähellä toisiaan, niistähän voisi vetää jonkun kultaisen keskitien, vai mikä olisi helppo tapa lähestyä hyviä säätöjä
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 16.01.07 - klo: 18.19
auvo:  Haastattele Jukkaa seuraavan kerran kun hallilla törmäätte niin eiköhän HN setupit löydy mistä lähteä liikkeelle.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 16.01.07 - klo: 21.46
Maailmalla tapahtuu jälleen...

4th round R/C Pro Arizona Super Series/Nitro Challenge warm up race

Expert Buggy Amain:
1. Chad Bradley - Jammin/OS
2. Gary Guest - Jammin/Picco
3. Taylor James - Jammin/OS
4. Lance Norick - Kyosho
5. Casey Peck (TQ) - Losi
6. Marty Korn - GS/Werks
7. Trevor Clement - Kyosho
8. Jake Thayer - Mugen
9. Chris Cramer - Losi
10. Jeremy Kortz - HoBao/Werks
11. Cody King - Kyosho/Sirio
12. Kyle Boice
13. Levi Jackson - Kyosho
14. Russel Jones - XRAY/GO

että silleen.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 26.01.07 - klo: 16.02
Nyt on tää viikko aherrettu, pilli ja servot vielä kiinni sit pääsee testaan

(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/Hongnor_buggy.jpg)

(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/26012007107%20(Small).jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 26.01.07 - klo: 16.06
Lainaus käyttäjältä: "auvo"
Nyt on tää viikko aherrettu, pilli ja servot vielä kiinni sit pääsee testaan


Ne on auvo sulla huomenna...
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 26.01.07 - klo: 16.12
Lainaus käyttäjältä: "X1CRT"
Lainaus käyttäjältä: "auvo"
Nyt on tää viikko aherrettu, pilli ja servot vielä kiinni sit pääsee testaan


Ne on auvo sulla huomenna...


OK! Kiitos  :mrgreen:
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: leppis2001 - 26.01.07 - klo: 22.43
koitetaan hankkia elämä ja pitäydytään asiassa.. joka threadissa aina sama juttu, kiva lukee tämmösiä kun sivu tolkulla harhaillaan turhuuksia.

pakkko avautua kun ei jaksa aina mitää 60 sivusia threadeja
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 27.01.07 - klo: 08.07
Mun mielestä tää nyt vaan kuuluu tähän ketjuun, jos viikon kyseistä merkkiä oon kasaillut.
Sun ei oo pakko lukea näitä jos tuntuu tyhmältä, mee vaikka katteleen halliin ässien peliä jollet muuta keksi  :lol:
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Hotti - 27.01.07 - klo: 08.35
Joo,kuten auvo totesi...sun omassa elämässäs on puutteita jos tosta piti alkaa avautuun :mrgreen:
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: jerzirccar1 - 27.01.07 - klo: 09.18
Garagen pojille tiedoksi että jos haluatte hiukan parempaa laatuista valokuvaa noista teidän autoista niin soitelkaa niin hoidan teille sen homman.
Esim tulkaa autojen kanssa tuonne HOBBYLINNAan niin se lattia antaa hyvän taustan ja lupaan että tulee hienoja kuvia.
Ja kaikki tämä tietysti ilmaiseksi teille.
Jerzi
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 27.01.07 - klo: 12.23
Jerry, Sun pitää Auvon kanssa kanssa jutella tosta kuvasta. Epäilen että hän ei tule autonsa kanssa tampereelta kuvattavaksi tai eipä sitä koskaan tiedä mitä auvo päähänsä saa  :lol: Auvolta ootan mielen kiinnolla hänen toista koria... Omat juttumme hoidan perhesuhteilla koska on kaksi ammatti kuvaajaa jatkossa käytössä...
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 27.01.07 - klo: 12.40
Kiitos vaan Jerrylle  tarjouksesta, auto on maksettu joten omistussuhde lienee mulla. :wink:
Kuvanlaatu laatu riittää mulle joka on otettu N73:lla, joten ei tarvetta parempilaatuisille kuville. Jos on, niin otan omalla järkkärillä sitten.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: jerzirccar1 - 27.01.07 - klo: 16.49
Joo no lähinnä tarkoitin kylläkin garagen poikia kuin ei oikein ole lähi kuvia tarjolla teidän autoista kuin kävin läpi nuo sivut ja hyvät kuvathan on hyvä olla myyninkin takia.
Jerzi
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 15.02.07 - klo: 18.07
Nyt rupeis oleen 206:n koppa maalaus kunnossa, kori on sovitettu niin että pystyy käyttään myös krossarin omia renkaita ja ajaan niin kuin ralliautolla suomessa ajetaan...soralla. Renkaat mahtuu pyöriin ja kääntyy korin sisällä jousituksen ollessa missä asennossa tahansa. 206:n takasiipi ei välttämättä ole kauhea pitkäikäinen. :(

Auton saa muutamassa minuutissa muutettua takasin krossariksi. Edestä foam-puskuri irti 4 ruuvilla ja takakoritolppien telineestä 3 ruuvia auki ja krossarin siipi takas paikoilleen, se on siinä.

Voi olla aika siistin näköistä menoa kun ralliauton näköinen menee osaavissa käsissä lujaa krossarien seassa. :D  (En tarkoittanut omia käsiä)

(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/Peugeot206a.jpg)

(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/Peugeot206.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: at - 15.02.07 - klo: 18.30
No hitto, onpahan tyylikäs ilmestys... Tuo on sitten varmaan rallygame-koppa? Mittasuhteet ovat harvinaisen hyvät moneen muuhun verrattuna...

Pitäisköhän myydä pari lentävää laitosta pois ja hommaa kesäksi M8... ;)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 15.02.07 - klo: 18.43
Lainaus käyttäjältä: "at"
No hitto, onpahan tyylikäs ilmestys... Tuo on sitten varmaan rallygame-koppa? Mittasuhteet ovat harvinaisen hyvät moneen muuhun verrattuna...

Pitäisköhän myydä pari lentävää laitosta pois ja hommaa kesäksi M8... ;)


Joo, toi on rallygame kit Rc-Garagesta. Istuu mielestäni harvinaisen hyvin. Foam-puskurin kiinnitykseen joutui poraamaan pari uutta kiinnitys reikää ja pikkuisen loveen että pyörät mahtui kääntymään.
Takatolppien kiinnitys palikkaan tein alumiini levystä (60x10x3mm) kiinnityslevyn jolla koritolppateline puristetaan aluperäiseen iskaritorniin kiinni 3 ruuvilla, krossarin korinkiinnitys palikka joutuu ottamaan irti.

Alkuperäiseen krossarin setuppiin saattika runkoon en koskenut, kaikki sitä silmällä pitäen että auton pystyy muuttamaan nopeasti takasin krossariksi ja päinvastoin.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 15.02.07 - klo: 20.36
Muista auvo tehdä jäähdys reikä  tarpeeks isoks korin eteen.. Ootko kokeillu Ralli renkailla miten istuu..... ku en oo tota settii päässy kokeilee ollenkaan viel.. pitäs päästä tosta omasta vanhasta juuri valmiiksi tulleesta ralli projekstista eroon ja ottaa toi honkkari kanssa käyttöön. Auvo pitää joskus järkätä pienimuotoset ralli kapinat siis tosissaan vaan hauskanpitoon jollain parkkiksella missä on hiekkaa ja asfalttii :) ja isoimmat koneet kii mitä löytyy sille et se vehje anelee armoo   :lol:  Ootko jo väritystä ajatellu koriin jo?
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: MME - 15.02.07 - klo: 21.12
Lainaus käyttäjältä: "at"
Mittasuhteet ovat harvinaisen hyvät moneen muuhun verrattuna...


Haluaisin olla samaa mieltä,mutta en voi :D En ole Fiat 500 koria lukuunottamatta nähnyt markkinoilla vielä yhtään hyvän ja aidon näköistä rallygame koria. Ei se Fiudekaan täydellinen ole,mutta ainakin vähän sinne päin :D Juurikin surkean tarjonnan vuoksi kyselinkin tuolla toisessa topikissa korin valmistus menetelmiä...
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 15.02.07 - klo: 21.28
Lainaus käyttäjältä: "moukari"
Muista auvo tehdä jäähdys reikä  tarpeeks isoks korin eteen.. Ootko kokeillu Ralli renkailla miten istuu..... ku en oo tota settii päässy kokeilee ollenkaan viel.. pitäs päästä tosta omasta vanhasta juuri valmiiksi tulleesta ralli projekstista eroon ja ottaa toi honkkari kanssa käyttöön. Auvo pitää joskus järkätä pienimuotoset ralli kapinat siis tosissaan vaan hauskanpitoon jollain parkkiksella missä on hiekkaa ja asfalttii :) ja isoimmat koneet kii mitä löytyy sille et se vehje anelee armoo   :lol:  Ootko jo väritystä ajatellu koriin jo?


Jep...tohon...tuulilasiin tulee isoreikä tankin aukasinta varten ja todennäköisesti myös tankataan samasta reijästä. Katon puhkomista hehkutinta varten ole kovasti pähkäillyt...kaippa sekin sitten tehdä?

Korin väri tulee oleen sama kuin oikeessa 206 rally autossa eli hopea ja muutenkin yritän saada samaan luukkiin.

Pidetään vaan kapinat vaikka vähän isommatkin jos kittejä rupee meneen kaupaksi sen verran että saataisiin kunnon kapinat aikaiseksi.

Mukana tulleet ralli renkaat istuu paremmin kuin noi krossarin renkaat syystäettä ne on halkasiltaan 10mm pienemmät, ovat ehkä pikkuisen... vaisun näköiset



(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/206_rallytires.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Miikka - 16.02.07 - klo: 11.05
Lainaus
Voi olla aika siistin näköistä menoa kun ralliauton näköinen menee osaavissa käsissä lujaa krossarien seassa.  (En tarkoittanut omia käsiä)

Laita auvo koppa huomenna koskiin niin nähdään tositoimissa radalla!
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 16.02.07 - klo: 16.22
Lainaus käyttäjältä: "MiiccaK"
Lainaus
Voi olla aika siistin näköistä menoa kun ralliauton näköinen menee osaavissa käsissä lujaa krossarien seassa.  (En tarkoittanut omia käsiä)

Laita auvo koppa huomenna koskiin niin nähdään tositoimissa radalla!

Auto tulee huomenna koskiin, mutten usko että on tosi toimissa, kori pikkuisen vielä kesken ja auton sisäänajo suorittamatta ja saan starttiboksin lauantaina. Mutta mukaan otan sen, että saatte pällistellä  :mrgreen:

Tämänpäivän aikaan saannos: Vanteet vois olla toisen väriset  :roll:

(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/206_etu.jpg)

(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/206_taka.jpg)
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: JupeR - 16.02.07 - klo: 16.25
Levyvanteet ei oo oikeen kauniit tollasen kopan kanssa xD
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 16.02.07 - klo: 16.30
Muista auvo suojata maalipinta sisältä ettei tommonen kaunis luomus mee heti pilalle ku tuol v-koskella lentää hiekka aika nätisti.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: jerzirccar1 - 16.02.07 - klo: 19.28
Lainaus käyttäjältä: "JupeR"
Levyvanteet ei oo oikeen kauniit tollasen kopan kanssa xD


Minun mielestä taas nuo ovat hienot vanteet tuon.

Hyvältää näyttää ja toivotaan että tuolle autoluokalle saadaan edes pieni muoroinen kisa ensi kesäksi niin nähdään miten hieno laji tuo on.
Jerzi
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: JK - 16.02.07 - klo: 19.38
Mahtaako mistään saada normaalia pidemmällä varrella varustettuja hehkuja? Ei tarvitsisi tehdä käden mentävää reikää hehkua varten.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Joona H - 16.02.07 - klo: 20.04
Hobbypeople myy ainakin tälläistä (http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=6491) pitkävartista hehkua. Tiedä sitten että onko tarpeeksi pitkä.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 17.02.07 - klo: 10.39
Lainaus käyttäjältä: "moukari"
Muista auvo suojata maalipinta sisältä ettei tommonen kaunis luomus mee heti pilalle ku tuol v-koskella lentää hiekka aika nätisti.


Millä tavalla pitäis suojata?  :?
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Olbe - 17.02.07 - klo: 10.46
Ilmastointiteipillä
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: full - 17.02.07 - klo: 14.39
alumiinifolioteippi ehkä parasta.
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 28.02.07 - klo: 11.49
Uusi auto on sitten tämän otsikon mukainen, kiitos kilteille kavereille, jotka auttoivat tässä asiassa. Muutama muu auto oli harkinnassa...

Auto saatiin kasaan juuri ennen lomamatkaa. Kopasta puuttuu väri, mutta muuten siis nipussa. Mukava koota ilman kiirettä työohjeiden mukaan. Sen verran autot muistuttavat toisiaan, että käytännössä vain ruuvien pituudet tarttee katsoa ohjeesta. Kuski pidättyi roolissaan, kun ei halunnut autoa niputtaa -  tekee sen sitten radalla. Tosin HN vaikuttaa erittäin lujatekoiselta, mutta onko se sitä, ratkeaa radalla.

Uuden auton myötä on ajateltu kuskin kanssa hakea sellaisia säätöjä, että saisi mutkanopeuksia parannettua. Viime kauden auto oli helppo ajaa, mutta ei välttämättä nopea mutkissa. Tahtoi puskea, jos oli huonot kumit alla. Jamminin sivuilta otettiin perussetuppi lähtökohdaksi. Tuskin sitä paljon tarvitsee muuttaa.

Nyt vielä koppaan väriä ja eikun kevään odottelua...
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 28.02.07 - klo: 12.11
Harmi kun ette ehtineet Valkeakoskelle :(
Otsikko: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 13.03.07 - klo: 15.50
Oli pakko kotipihassa pikkuisen naapurien iloksi tyypittää juuri sisäänajettua buggyä rallygame korilla ja renkailla. Siistiä!
Video on kuvattu tavallisella kameralla, siitä huono laatu.
N. 4mb / Kesto 30sek.
http://www.vinku.com/videot/RC/HongNor/Buggy/HN_X1_206rallygame.wmv
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 10.04.07 - klo: 09.18
Piiiitkänä perjantaina sai uusi auto ekan kerran maistaa Lavankoa. Sää oli aiheeseen liittyvänä kärsimyksiä aiheuttava, mutta vajaa litra taisi autoon tulla tiimaa.

Muutama huomio autosta lähinnä verrattuna vanhaan autoon, kun muusta ei ole parempaa tietoa. Kääntyi sekä mutkaan sisään, että varsinkin mutkasta ulos paremmin. Ketterämmän oloinen. Hypyt helppo hallita, mutta hyppää matalammin. Tässä ehkä on vaikutusta myös löysällä etupäällä. Takana oli liian jäykät öljyt, kun backia tahtoi esiintyä. Jarrujakin kuski kehui paremmin onnistuneiksi. Seuraavaksi sitten vähän iskariöljyjen vaihtoa Valkeakoskea varten.

Kotona piti vielä opetella hehkun latausta. Kumma, että yhden akun lataus vaatii enemmän delta peak asetusta kuin sarjassa olevat. 10 mA delta peak ei ole riittävä, vaan laitettava 15 mA, jotta saa täytettyä akun kunnolla. Miksiköhän?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 16.04.07 - klo: 09.28
Kun asennat buggyyn HongNorin komean tankin avauslenkin, niin oikeaan mittaan katkaisun jälkeen pitää vielä vähän pyöristää päätä, jotta avauslenkki pääsee hieman heilumaan sivusuunnassa. Tämä on tarpeen, jotta selkälentojen yhteydessä ei lenkki taita polttoainetankin korkkia. En usko, että truggyssä on tarpeen, mutta se kannattaa tarkistaa. Truggyssa on pidempi lenkki sekä enemmän korin tukea.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Maddis - 16.04.07 - klo: 10.53
*väärä auto* :P
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 23.04.07 - klo: 09.29
Sunnuntaina haettiin säätöjä autoon. Takapään irtonaisuus koettiin ongelmaksi. Ongelmaan löytyi ratkaisu muutamien kokeilujen jälkeen. Takaiskarin tornista pykälä sisäänpäin, keltaiset jouset (pehmeät) sekä maavaran nosto. Sen jälkeen perä tuli kiltisti perässä. Ja silti säilyi hyvä kääntyvyys. Seuraavaksi haetaan vauhtia.

Ja lopuksi pojat ajoivat vähän rennommin.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 24.04.07 - klo: 09.25
Onkos teillä Tuukka taka ylä linkit pitkänä vai???
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 24.04.07 - klo: 09.42
Sisältä pitkänä, mutta ulkona aluhubin keskimmäinen reikä, joka tosin on muovisen ulommainen. Eli melkein maksimi mitta.

Ja tähän samaan viestiin vihje CT kuskeille, jos ajatte vaikka Prolinen vanteilla. CT:n vanteen sisämitta (taitaa olla ulkomittakin) on muutaman millin suurempi. Jos käyttää esim prolinen vannetta, niin se syö ohjauslinkin muovia. Sunnuntaina tein teeseitsemiehen sorvin eli laitoin 17 mm kantaisen pultin läpi vanteen ja porakoneeseen kiinni. Pyöreätä metalliviilaa annoin vanteen reunaan poistaen kohoumat, liimajämät ja vähän muovia. 1,5 litran ajon jälkeen ei ollut kuin muutama hipaisu o-linkin muovissa.

Sinänsä tykkään HN:n vanteesta, koska renkaiden liimaaminen sujuu ilman lenkkejä. Kumi on riittävän napakasti vanteessa kiinni omillaan.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 30.04.07 - klo: 09.29
Nitrohousen sivulla oli eri jousien jäykkyyksiä mitattu. Tässä tämän auton kannalta oleellisimmat jouset:

Etu
HN Sininen   0,84 N/mm
HN punainen  0,77
Hn Keltainen  0,71
Mugen harmaa  0,71

Taka
HN Sininen  0,66
HN punainen  0,61
Hn Keltainen 0,58
Mugen harmaa 0,58

Eli ne Mugenin harmaat on identtiset HN keltaisten kanssa tällä teknisellä mittauksella arvioituna. Niitä ovat monet kokeilleet ja käyttäneet, mutta tämän taulukon mukaan tarpeetta merkin vaihtaneet.

Eilen ajeltiin lavangon pakkasessa. Nyt on auto tasapainoinen Artonkin mukaan. Pääsi Artokin ajamaan Autolla. Mielenkiinnolla odotetaan ekoja kisoja ko radalla.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: moukari - 08.05.07 - klo: 15.24
Muutama Honkkari (11,ilman numeroo ja 4.) päässy kuvaan PM:n Warm Upista ja kuva siiven kestotestistä  :grin:
http://www.petitrc.com/_forumphp/showthread.php?t=29227 Nää on kyllä hienoja kuvia.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 24.05.07 - klo: 09.14
Huonosti menemisessä on se hyvä puoli, että sieltä on helppo nousta ja tulee hyvä mieli. Näin kävi meille eilen Lavangossa.

Etupäähän laitettiin keltaisella värillä varustetut kierrejouset, alhaalta sisään ja haritusta pienemmäksi. Auto muuttui selvästi sellaiseksi, josta kuski tykkää. Puolen litran paukuttelun jälkeen juuri ennen yhdeksää sopivasti muiden poistuttua, tuolla autolla mentiin kovemmin kuin koskaan. On se merkillistä, että kun kuski tykkää säädöistä ja alkaa LUOTTAMAAN autoon, niin vauhti kasvaa ja virheet vähenee niinkin huomattavasti. Pienen virheen tapahtuessa kaasu ei hellitä vaan uskoo "toipumiseen". Henkisesti tärkeä hetki, "we are back".
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: HVoltage - 15.06.07 - klo: 10.35
(http://www.neobuggy.net/images/News/jamshock.jpg)
(http://www.neobuggy.net/images/News/jamshocks.jpg)

Jenkkilässä on näköjään bongattu HN:ssä uudet iskarit, erehdyttävästi näyttävät Losin iskareilta mutta eivät ole...   ...suuntaus näkyy nyt olevan sitten tuo.

Linkitin nuo kuvat röyhkeesti neo-buggy sivuilta...
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 15.06.07 - klo: 12.57
Montakos reikää ja minkä kokoista on noissa Losin iskareissa? Menee aavistuksen ymmärryksen yli nää big boret. Iskariöljykauppiaiden juoniko, jotta saa pikkupurkkeja myytyä. Eihän kohta ne sormustimen kokoiset pullot riitä edes yhteen kierrokseen.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: MarkoL - 15.06.07 - klo: 14.33
Juu, olis ihan kiva kuulla onko big boreissa joku selvä ero käytössä kun noi tulee ilmeisesti Kyoshonkin ohjelmaan. Onko toiminnassa eroa tavalliseen heilahduksenvahvistajaan? Truggy puolella jenkkifoorumeilla taitaa suurin osa ajaa big boreilla. Niitten höpinöistä ei vaan ota tolkua kun yleensä kaikki uusi on upeeta, mahtavaa.

Marko
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 15.06.07 - klo: 14.48
Mun mielestä (niin siis Cenissäkin on hyvin samanlaiset) noissa ei ole paljonkaan muuta eroa kuin ehkä hieman pidempi huoltoväli. Jossain 45 min finaalissa voi sitten hieman estää myös sitä viskositeetin muuttumista kun öljyä on enemmän. Mutta tuo varmaan riippuu enemmän öljyn laadusta.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: #JANNE# - 06.08.07 - klo: 21.50
Tuli tällänen hommattua. Ihan älyttömän hyvä auto ajaa,varaosien saanti on helppoa ja nopeeta. Tuodaan ihan radale asti :azn:
Kuinkas moni muu ajaa Hong Norilla.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 30.08.07 - klo: 12.23
Chad Bradley vuodattaa ainakin buggyinfon sivuilla uusista big boreista. Taitaa mennä vaan ensi kauteen ennen kuin rantautuvat Suomeen.

features...
1. Reinforce high quality ribbed bladders
2. Precision fit piston
3. Ultra low friction o-ring, shock body, and shaft
4. Threaded captured o-ring assembly (no c-clips)
5. Perfect fit of the o-ring assembly for ultra free movement of the shaft with no leaking
6. Captured lower spring retainer to shock end (so when adjusting the preload nut the shock boot doesn't twist)
7. 16mm bore shock body with T.I.H.A. coating (Teflon Impregnated Hard Anodizing)
8. Light weight
9. High strength shock boot
10. Multiple length shock ends with precision fit ball
11. Multiple front and rear spring tensions will be offered to the buggy and truck
12. Threaded shock bodies to adjust spring preload. No shock clips!!!

Handling Characteristics...
1. More consistent handling over long runs
2. Higher speeds over bumps and ruts
3. More corner speed
4. More consistent jumping over jumps as well as jumps that are rutted up
5. Less likely to traction roll due to high traction, and rutted conditions
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 30.08.07 - klo: 20.32
Jep, ei ole tehdas vahvistanut saatavuutta, ainakaan vielä.
Eipä ole iskarit vielä myynnissä missään muuallakaan.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 03.09.07 - klo: 10.05
Eipähän kauaa mennyt kun pyyntöömme vastattiin.

Iskarit tulossa myyntiin meillekkin ihan maailman ensi-ilta aikaan.

Tilattu jo... :grin:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: *Ari* - 11.09.07 - klo: 23.03
Nyt on iskarit tullu ja kasattu ja  ehitty kokeillakin vähän.
Huomenna meen testaamaan enemmän, voin sanoo että tuntuu pirun hyviltä.
kirjotan huomenna lisää kun testiä on suoritettu
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 14.09.07 - klo: 08.01
Tämmöttistä Rädläy laitto, kun kysyin mitäs niihin ämpäreihin laitetaan. Tuntuu vastaavan Arin ensi kokemuksia. Valkoiset on softit jouset.

Yes be sure to use the 1.4 6 hole piston (should be the bigger hole piston of the 2).

As for the springs i believe the whites have what weve been testing with.

for the front shocks im usually around 40wt losi oil (hot-45, cooler 37.5

for the rear shocks im usually around 30wt losi oil (hot-35, cooler 27.5)

Chad Bradley
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 14.09.07 - klo: 08.41
Sitten pitää muistaa ettäCalifornian hot on todella hot ja cold on meidän helle. Eli aika paljon ohkasemmaks vetää öljyt ainalin näillä keleillä.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 14.09.07 - klo: 08.43
toisaalta niillä ei ole sitä muta lisää painona joten jäykempi öljy voi olla ok?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 17.09.07 - klo: 10.12


                        On ne hyvät!

Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: sykero - 10.10.07 - klo: 18.52
n.+8 asteessa: 30wt 20wt rc-garagelta ostamani (assonko?) öljyt on liian löysät ainaki isompi reikäsillä männillä.
35-25 ei kauheen kauas mene.

..Josen setup oli 40wt-35wt ultimaten litkuilla 1.5mm rei'illä.

Mut jotain maagista iskareissa on.. röykyistä lujaa ajettaessa tuntuisi skulaavan paremmin ja nopeeseen mutkaan pystyy ajaa paremmin sisää röykyist huolimat, auto ei lähe sivuttais kippiin samanlailla kuin ne mehupillit. ja tää ei edes ollut myyntipuhe.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 10.10.07 - klo: 19.58
Mut jotain maagista iskareissa on.. röykyistä lujaa ajettaessa tuntuisi skulaavan paremmin ja nopeeseen mutkaan pystyy ajaa paremmin sisää röykyist huolimat, auto ei lähe sivuttais kippiin samanlailla kuin ne mehupillit. ja tää ei edes ollut myyntipuhe.

Joo, kyl ne hyvin näyttäis sun Hobaos toimivan macgyver.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 08.11.07 - klo: 16.19
http://www.hongnor.com.tw/eng/news.asp?sn=159

Ovat sitten saaneet tehtyä keveämmäksi nuo kieltämättä raskaat iskarin yläpään kiinnikkeet big boreille.

Mahtaako ne tehdä vielä uuden muodin mukaisen etuiskarin tuen, jossa on päät melkein yhdessä ja iskarin melkein vaa'assa? Jollain Reiskakuskilla oli muistaakseni pre WC kuvissa kuten AE:n uudessa autossakin.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 26.11.07 - klo: 23.56
Nyt kun on livenä verrattu yläkiinnikkeitä, niin voi sanoa että painoero on HUOMATTAVA.
No pienistä asioista se koostuu.

HN Big Bore iskareita alkaa olla Suomessakin melko paljon käytössä, olisi kiva kuulla kokemuksia. Myös muiden merkkien kuskeilta.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 30.11.07 - klo: 09.23
Hollantilaiskuski, joka osaa myös kirjoittaa:

http://www.twf8.ws/new/tech/car/hongnor/x1cr/x1crbuild/fte2007/fte2007.htm
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: JK - 07.12.07 - klo: 21.38
Montakos reikää ja minkä kokoista on noissa Losin iskareissa? Menee aavistuksen ymmärryksen yli nää big boret. Iskariöljykauppiaiden juoniko, jotta saa pikkupurkkeja myytyä. Eihän kohta ne sormustimen kokoiset pullot riitä edes yhteen kierrokseen.

Onko ymmärrys yhtään lisääntynyt?  :wink:

Kiinnostaisi tietää tekeekö noilla mitään? Äkkiseltään tuntuvat myyntimiesten ideoimalta parannukselta.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 10.12.07 - klo: 10.13
Ymmärrys alkaa jo tässä iässä jopa vähetä! Mutta kaikki ehkä 10 kierrosta uusilla iskareilla ajettuna voi sanoa, että isommat iskarit toimivat. Ehdottomasti kannattava hankinta. Yhtään negatiivista palautetta en ole palstoilta lukenut. Iskarit on teknisestikin paremmin tehdyt. Sen lisäksi täyttäminen on helpompaa kun männän varren ja sylinterin tilavuudet muuttuvat vähemmän kriittisiksi. Nänni toimii paremmin.

Ei siinä mitään, että iskarit suurenee, jos iskariöljypullot tekisivät saman. Taitaa nyt mennä kaikki kustannukset muuhun kuin pullon sisältöön eli tuplakokoinen puteli maksaisi kauppiaalle about samanverran, mutta asiakas saisi tuplamäärän. Saa nähdä kuka valmistaja ekaksi hämmentää markkinoita. Se kun ei ole business näkökulmasta katsottuna ehkä viisasta kuin sellaiselle, joka meinaa tunkeutua uusille markkinoille. Vai määräävätkö 1/10 sähköautoilijoiden iskarit nämä markkinat?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: monster_rc - 10.12.07 - klo: 20.40
Heittäkääs linkki mistä sais ladattua esim: pdf tai jossain muussa muodossa honkkarin manuaalit kuvineen kaikkineen.
Olen kyllä itsekin jo jonkin verran tonkinut nettiä mutta hiukan huonoin tuloksin.
Joten jos jollain olis jo valmiina linkki tai vaikka konsti miten jakaa oma manuaalinsa niin olis hieno homma.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 10.12.07 - klo: 20.52
http://www.ofna.com/pdf/34959-x1cr-fte.pdf

siinä
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: monster_rc - 10.12.07 - klo: 21.30
Kiitos paljon. Vielä kun nuo kuvissa olevat osanumerot olisivat olleet samat kuin millä osia on myynnissä niin helpottaisi tilausta, mutta eiköhän sitä kysymällä viimeistään selviä siitäkin.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: monster_rc - 10.01.08 - klo: 01.58
Viitsiskös kokeneemmat ajelijat jakaa hieman iskunvaimennin/diffiöljy setuppejaan ettei tarttis lähteä ihan kokonaan pyörää uudestaan keksimään :p

Olis ainakin sitten jo hiukan suuntaa mistä lähteä etsimään omia mieltymyksiä.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 10.01.08 - klo: 10.21
diffeissä kannattaa kokeilla ainakin 5-7-3 ja 3-5-3 tai 3-5-2
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 10.01.08 - klo: 11.16
Iskareiksi vaikka 40-30 öljyt ja joko keltainen jousi tai Mugenin harmaa. Iskarin alapäät sisällä, ylhäältä keskellä. Renkaat pystyy tai pikkaisen ylhäältä sisään. Eturenkaat harittamaan aavistuksen. Takarenkaat 3 asteen levyllä. Ajokorkeus alatuet vaakaan. Etulinkki sisällä keskellä. Takalinkki sisältä ja ulkoa pitkäksi. Ja ohjauksen säädät niin, että olet aina putkien välissä pohjalevy maata kohden.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: monster_rc - 10.01.08 - klo: 15.01
diffeissä kannattaa kokeilla ainakin 5-7-3 ja 3-5-3 tai 3-5-2

Tarkoittaakos esim: tuo 5 = 5,000 wt vai 50,000 wt?

Mulla on nyt OFNA:n 50,000 wt öljyä mitä olen käyttänyt REVO:n diffeissä ja se on aika jäykkää (ainakin purkissa) joten mites päin tuo numerointi menee?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 10.01.08 - klo: 15.21
diffeissä kannattaa kokeilla ainakin 5-7-3 ja 3-5-3 tai 3-5-2

Tarkoittaakos esim: tuo 5 = 5,000 wt vai 50,000 wt?

Mulla on nyt OFNA:n 50,000 wt öljyä mitä olen käyttänyt REVO:n diffeissä ja se on aika jäykkää (ainakin purkissa) joten mites päin tuo numerointi menee?

3=3000  5=5000  7=7000 jne.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 22.01.08 - klo: 10.58
oliko valkoset jouset parhaat BB iskareiden kans?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 22.01.08 - klo: 12.11
Tällä hetkellä tuntuvat käyttävän valkoisia ja niklattuja.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 26.01.08 - klo: 11.33
Kevättä odotellessa..  :grin: jos on liian iso niin voi pienentää.. pakko laittaa uusiks ku meni niin nopeest ohi tuol toises topicis, joku tappelu siel oli.

(http://img408.imageshack.us/img408/8931/cimg3590mediumkr4.jpg) (http://imageshack.us)

 
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-BASTARD - 26.01.08 - klo: 11.39
Nyt on kyll pakko kehasta tuota -PM-:män koria. Kivan näkönen väri kombo.
Onko tuo sun oma tekele??
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 26.01.08 - klo: 14.14
Vetää ihan hiljaseks.
Hieno on.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 27.01.08 - klo: 21.24
juu on oma maalaus. toinen pitäis viel tehä..
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Mika R - 27.01.08 - klo: 21.38
Ai se on Mylläri, ei muistanutkaan heti mut tuosta allekirjoituksesta sitten. Kyl on komee, Pete, niinku aikasemmin kerroinkin jo.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: JK - 28.01.08 - klo: 16.35
juu on oma maalaus. toinen pitäis viel tehä..

Niin on nätti.

Miksi muuten Losi meni vaihtoon? Törkeän hyvä sponssiko syynä?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 28.01.08 - klo: 23.00
HN kääntyy paljon paremmin. Losilla helppo hypätä, mutta ei toimi liukkaalla mun mielestä hyvin tai muuten toimii mut ohjauksessa oli aina vähän toivomisen varaa, tosin muut Losi kuskit ei tästä oo kauheesti valittanut. Uskon et HN kulutuskestävyys on kans parempi, Losissa huonompi kuin muissa autoissa, jotenkin väljempi nopeemmin(muovit, metalliosat on hyvät). Pääasiassa ohjaus on syy vaihtoon, en tiiä miks ei toiminu mulla.. ei varmaan osaa ajaa miin smoothist ku pitäis. HN vaikuttaa todella laadukkaalta ja kehittyy, uudistuu nopeemmin kun jotkut muut merkit.

edit: Nää on sit VAAN mun mielipiteitä.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 30.01.08 - klo: 14.21
Tässä voisi olla hyvä lähtösetuppi keväälle, Bradley kehaisi että kisa missä hän tällä säädöllä ajoi oli tosi kylmä (Californian kylmä).

12/07 Buggy Setup (16mm shocks)
Track.....Revalation
Traction..Med-Loose Conditions
Surface...Smooth to Light rolling rutts
Temp......Very Cold 40-50F (club racing is ran at night)


Front
Spring..............Silver
Piston..............1.35 (drilled) 6 hole
Oil.................*22.5 Losi oil
Shock end...........Short
Shock Pos...........Inner hole on arm, upper mid on tower
Down Travel.........27mm (mesured with Jammin wheel below chassis)
Front Kick..........*A block (upper and lower)
Camber pos..........mid hole on tower
Camber..............-2
Sway Bar............*2mm, 0mm preload
Ride hight..........Arms level
Ackerman............middle hole
Toe out.............1 degree
Brace...............Aluminum
Top Plate...........Graphite
Diff................5000

Center
Diff................7000
Brakes..............Stock, fiberglass
Z brace.............yes

Rear
Spring..............Silver
Piston..............1.35 (drilled) 6 hole
Oil.................*17.5 Losi oil
Shock end...........Long
Shock Pos...........Inner hole on arm, upper mid on tower
Down Travel.........21mm (jammin wheel)
Ride hight..........27mm or arms very slightly above level
Antisquat...........stock, 2.5
Camber pos..........*mid hole on alum hub, 7th hole on tower
Camber..............3 degree
Toe in..............3 degree
Hub Pos.............Lower hinge pin hole
Wheel Base..........*Hub spaced toward the Front (short car)
Sway Bar............*2.3, 5mm preload
Brace...............Aluminum
Diff................3000

If you use the stock 1.4 6 hole pistons use this shock oil if your racing at night... (losi oil) 40 or 37wt front and 30 or 27wt rear, your car should work good if your in that range with the 1.4 pistons.

The stock sway bars in the x1x kit are good, that what i went to last time i was there.

and if you want more traction try moving the rear hubs foward (shorter wheel base)
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -Jari- - 30.01.08 - klo: 15.42
Toi tosi kylmä näytti olevan ~4...10 C, eli kevätkelit meille.

Tuolla on myös Bradleyn kommentit iskariöljyjen jäykkyyksiin eri lämpötiloissa:
http://www.jamminproducts.com/chadstips.htm

Lainaus
Here's some buggy and truggy shock setups for the new Super Big Bore 16mm shocks. The oil used in the new shocks is alot more critical to outside air temperature so that should be taken into consideration.

Buggy shock setups...
Spring...........silver/chrome front and rear
Shock end.....short front, long rear (screwed all the way in, but adjusted so left and right sides are equal)
Piston........1.4mm 6 hole
Losi Oil.... Outside temp 95+ ( 45 front, 35 rear)
                       Temp 80-90 (40 front, 30 rear)
                       Temp 60-70 (37.5 or 35 front, 27.5 or 25 rear)
95+ F = 35+ C
80-90 F = ~26-32 C
60-70 F = ~15-21 C
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: monster_rc - 10.02.08 - klo: 19.37
No niin eilen tuli suoritettua ensimmäinen ajelu profiilin mukaisella käytettynä ja rullaavana ostetulla ja itse perushuolletulla ja kasatulla Hong Norin kokoonpanolla ja ei voi olla kuin tyytyväinen.
Ennen eilistä mietin vielä, että minkähän takia tuo crossarikin tuli hommattua mutta onhan se ihan eri planeetalta kuin esim: tuo REVO.
Täytyy vielä perehtyä noihin sääntöihin ja tarkistaa, että toi olis kisalaillinen kaikilta osin niin pääsis ensi kesänä käymään ja ajamaan vaikka nyt edes pari kilpailua.
Tuskin tulee kuitenkaan joka kisaan lähdettyä, kun nuo radat on melko kaukana täältä keskisuomesta.
Mutta eihän sitä tiedä kuinka sitä innostuu  :p
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 10.02.08 - klo: 20.02
Eikun mukaan kisaamaan vaan. Kisapaikoilla jeesataan se mikä pystytään.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: KL - 12.02.08 - klo: 21.50
eiks tästä X1-CR FT:eest oo tulllu uudempi versio se oli joku X1X-CR-RTR
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: *Ari* - 12.02.08 - klo: 23.34
Autosta tullut päivitetty versio xix-cr fte kato lisää tietoja www.rc-garage.fi
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: monster_rc - 13.02.08 - klo: 16.39
... ja muutenhan auto on sama. Lapioitu vain kaikki optio-osat jo valmiiksi paikoilleen mukaanlukien 16mm Bigbore iskarit.
Kaikki varaosat ovat täysin samat kuin vanhemmassa eli käytännössä vanhemman version voi päivittää täysin vastaamaan tuota garage-editionia.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 14.02.08 - klo: 18.48
Siitä se sitten taas lähtee...kesää ja ratatalkoita odotelessa.
Uusi HongNor on iskussa.

Arvakkaas muuten minkä värinen 1:1 auto (http://www.vinku.com/kuvia/RC/Sekalaiset/fabiaetu2.jpg) on tulossa n.5vk päästä...vaimo valitsi värin  :mrgreen:

(http://www.vinku.com/kuvia/RC/HongNor/Buggy/X1X-CR_GE.jpg)
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: mmrc - 14.02.08 - klo: 19.56
Onko Lahdesjärvellä jo radan kuivumisen merkkejä näkyvissä.
Saitko Auvo itse valita rc-auton värin, onko renkaat big D:eet.
Tuo siipi näyttää kestävältä onko se kuinka kova väänneltäessä.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 14.02.08 - klo: 20.02
Onko Lahdesjärvellä jo radan kuivumisen merkkejä näkyvissä.
Saitko Auvo itse valita rc-auton värin, onko renkaat big D:eet.
Tuo siipi näyttää kestävältä onko se kuinka kova väänneltäessä.


Poikkeen huomenna biltemassa, tarkistan samalla radan tilanteen ja mitä metsurit sie on puuhastellut.
Renkaat on juuri nuo IsoD:t, hinta houkutteli ostaan...varmaan ihan kelpo renkaat reenaukseen.
En oo huomannut väännellä siipee, mutta otan sen heti huomen aamulla käsittelyyn kun pääsen työmaalle.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: mmrc - 14.02.08 - klo: 20.55
Omat kokemukset big deitsä on että kannattaa tarkistaa liimaukset ennen ajoa, muuten pitoa niistä kyllä löytyy, onhan ne crimefightereiden kopiot. Lassi-Jussi kirjoitti että puut on siivottu radalta.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ST - 15.02.08 - klo: 16.23
Mistä noita kumeja sitten saa?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: KL - 15.02.08 - klo: 20.06
netistä ja valmistajalta.. ja maahan tuojalta..
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: JK - 15.02.08 - klo: 20.37
Onko Lahdesjärvellä jo radan kuivumisen merkkejä näkyvissä.
Saitko Auvo itse valita rc-auton värin, onko renkaat big D:eet.
Tuo siipi näyttää kestävältä onko se kuinka kova väänneltäessä.


Mikä ihmeen big D??  :huh:

Valmistaja ja myyjä?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: TheArska - 15.02.08 - klo: 20.43
Ilmeisesti näistä kumeista puhe...
http://rc10.fi/index.php?topic=23471.0
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ST - 15.02.08 - klo: 21.54
Ompa halpoja!  :shocked:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-fan - 07.03.08 - klo: 17.13
Mitenkäs tällainen kestää kulutusta? Ensimmäistä polttista mieleni halajaa ja mulle tultiin tarjoamaan käytettynä tämmöstä 3g ajettu pro versio varaosia mukaan (paljon) s.boksi ja sitte futaban s9351 hintaan 460e (kohtuullinen hinta)?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: monster_rc - 08.03.08 - klo: 19.32
Kyllähän tuota Honkkaria on minullekin ylistetty ja ostinkin sellaisen käytettynä. Olikos tuohon hintaan minkäänlaista moottoria mukana?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: No Pain - 08.03.08 - klo: 22.35
Ompa halpoja!  :shocked:

Ostin kanssa JP Nitrolta 10€ 2kpl vanteineen ja pätevät renkaat on. Massiivisemmat nappulat niissä on mikä itseä miellytti. Star Pin tais olla nimi.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ST - 09.03.08 - klo: 10.18
Sattuisko linkkiä löytymään? En mä ainakaan löytänyt, varmaan loppunu.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ropsan - 09.03.08 - klo: 10.30
On Star Pinnejä vielä muutama pari, myös Double Pinnejä.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ST - 09.03.08 - klo: 10.31
Löytyykö nettikaupasta ja onko renkaat levyvanteella?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ropsan - 09.03.08 - klo: 11.42
Pinnavanteet on!
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ST - 10.03.08 - klo: 15.01
Ompa halpoja!  :shocked:

Ostin kanssa JP Nitrolta 10€ 2kpl vanteineen ja pätevät renkaat on. Massiivisemmat nappulat niissä on mikä itseä miellytti. Star Pin tais olla nimi.

Nyt mä tilasin tuolta JP-Nitrolta Double pinit, saman hintaset mitkä nuo Star pin renkaat on ja pinnavanteet on plussaa.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: No Pain - 10.03.08 - klo: 19.23
Ompa halpoja!  :shocked:

Ostin kanssa JP Nitrolta 10€ 2kpl vanteineen ja pätevät renkaat on. Massiivisemmat nappulat niissä on mikä itseä miellytti. Star Pin tais olla nimi.

Nyt mä tilasin tuolta JP-Nitrolta Double pinit, saman hintaset mitkä nuo Star pin renkaat on ja pinnavanteet on plussaa.


Star Pin ja Double Pin. Molemmissa on pinnavanteet. Nämä ovat uudet vielä vanteettomat, mutta kahdet pinnavanteiset Star Pin kierrokset löytyy jostain kaapista ja yhdet Taikamatossa kiinni.

(http://img222.imageshack.us/img222/3933/starpinjadoublepinsw3.jpg)
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: LittleDemon - 17.03.08 - klo: 12.33
enpä haluaisi alkaa viisastelemaan, mutta eiköhän vanteet ole puolavanteet? pinnavanteet kun ovat: http://www.g-c.fi/wheels/files/products/13-15%20100gold%20spoke_m.jpg (http://www.g-c.fi/wheels/files/products/13-15%20100gold%20spoke_m.jpg)
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: ST - 17.03.08 - klo: 20.08
No kyllä ne taitaa puolavanteet olla.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Hude - 13.04.08 - klo: 06.27
Tälläisellä kalustolla kierretään tulevan kauden kisoja
 
(http://www.prc-autoilijat.com/modules/coppermine/albums/userpics/10158/honkkari_010.jpeg)
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 13.04.08 - klo: 09.26
No niin Hude, ei kun kovaa ajoa.

Joonaksen autokin alkaa olla nipussa:
(http://i231.photobucket.com/albums/ee253/RCGarage/IMG_1986.jpg)
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 27.04.08 - klo: 21.08
ekat "reenit" ajettu ja hyvin tuntuu pelittävän! bigboret toimii! ja kaikki muukin.

(http://img241.imageshack.us/img241/4575/cimg3641smallxg5.jpg) (http://imageshack.us)

Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: *Ari* - 27.04.08 - klo: 22.42
Täällä kans keretty ajaa vähän testiä auto toimii tosin hyvin.
Perus setupilla mennään tuntuu toimivan kaikilla radoilla ihan ok
Eli Diffit etu 4000 keski 5000 taka 3000
iskarit männät 6*1.4 etu 35w taka 25w takana iskarit tornissa toiseks uloin edessä toiseks sisin alapäät kummassakin päässä sisällä valkoset jouset.
takalinkki pitkänä sisäpäässä alhaalla (jos haluu perään vähän luistoa siirtää alu hubeista keskelle)
auton korkeus edessä ja takana tukivarret suoraan

 
Turkuun sama setuppi mutta edestä alhaalta iskarit ulompiin reikiin

Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 28.04.08 - klo: 09.37
Lainaus
Täällä kans keretty ajaa vähän testiä auto toimii tosin hyvin.
Perus setupilla mennään tuntuu toimivan kaikilla radoilla ihan ok
Eli Diffit etu 4000 keski 5000 taka 3000
iskarit männät 6*1.4 etu 35w taka 25w takana iskarit tornissa toiseks uloin edessä toiseks sisin alapäät kummassakin päässä sisällä valkoset jouset.
takalinkki pitkänä sisäpäässä alhaalla (jos haluu perään vähän luistoa siirtää alu hubeista keskelle)
auton korkeus edessä ja takana tukivarret suoraan

Turkuun sama setuppi mutta edestä alhaalta iskarit ulompiin reikiin

mulla on nyt iskarit: männät: 6*1.4 35w 30w ylhäältä keskellä ja alhaalta sisällä etu/taka

diffit 5000 7000 3000. maavara 30mm. ajattelin turkuun laittaa eteen paksumman vakaajan tai
Lainaus
edestä alhaalta iskarit ulompiin reikiin

keskidiffiä pitää viel miettii jos menis takas siihen 5000.

aika samoilla mennään..  :shocked:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 28.04.08 - klo: 11.13
Tuomaksen kiesiin laitettiin sunnuntaina paksumpi vakaaja eteen, kun pyrki mutkassa haukkaamaan. Se rauhoittui huomattavasti. Vanhoilla iskareilla meni kääntyvyys reilusti huonommaksi. Nyt ei näin käynyt.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: auvo - 28.04.08 - klo: 20.53
Täällä kans keretty ajaa vähän testiä auto toimii tosin hyvin.
Perus setupilla mennään tuntuu toimivan kaikilla radoilla ihan ok
Eli Diffit etu 4000 keski 5000 taka 3000
iskarit männät 6*1.4 etu 35w taka 25w takana iskarit tornissa toiseks uloin edessä toiseks sisin alapäät kummassakin päässä sisällä valkoset jouset.
takalinkki pitkänä sisäpäässä alhaalla (jos haluu perään vähän luistoa siirtää alu hubeista keskelle)
auton korkeus edessä ja takana tukivarret suoraan

 
Turkuun sama setuppi mutta edestä alhaalta iskarit ulompiin reikiin



Mikkäs vakaajat sulla on???
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: *Ari* - 28.04.08 - klo: 22.27
nikkelin väriset vakaajat
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: micsa - 28.04.08 - klo: 22.42
Onkos kukaan koittanu Hobaon spideriä edessä, onko mitään vaikutusta puoleen tai toiseen?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 01.05.08 - klo: 08.15
Ei tietoa spiderista, mutta HN torsenia tiedän käytettävän useammassakin automerkissä ja toimii.
X1X-CR ei itse paljon torsenia kaipaa, kääntyy muutenkin :wink:

Toki olosuhteita, mieltymyksiä ja makuja löytyy monia.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 01.05.08 - klo: 22.46
Lainaus
X1X-CR ei itse paljon torsenia kaipaa, kääntyy muutenkin

nii alkaa vaan ajaan kulmikkaamin ja väärii linjoja kun kääntyy nii paljon. haha*

tein tänään vähän rengas testiä ja tulin siihen tulokseen et heitän kaikki paitsi PROLINET roskii.

edit: *siis mää alan, sopii se varmaan tietynlaisiin olosuhteisiin.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: JK - 02.05.08 - klo: 09.01

tein tänään vähän rengas testiä ja tulin siihen tulokseen et heitän kaikki paitsi PROLINET roskii.


Mitkä munkit oli testissä? Näkyikö kellossa eroja?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 02.05.08 - klo: 12.05
DLD, GRP grip, Proline bowtie ja crimefighter, crimet leikattuna on parhaat tällähetkellä.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Sami S - 04.06.08 - klo: 00.11
Tänään otettiin ensimmäiset testit uudella autolla ja moottorilla Turun radalla.
 
Auto oli muuten paketti säädöillä, lukuunottamatta muutamia muutoksia ja osia.
Kone toimi loistavasti ja potkua on yllinkyllin, varma toiminen ja nopea.
 
Auto kääntyy todella hyvin mutkaan ja on nopea ajaa, ohjausta joudun varmaan rajoittamaan Tampereelle, sen verran hyvin kääntyy  :azn: 
Rata oli todella röykkyinen, mutta auto eteni nopeasti ja vakaasti, oli muutenkin todella helppo ajaa heti ensimmäisistä kierroksista asti.
 
Luottavin mielin voi Tampereelle lähteä kisaamaan  :cool: 
 
Tässä vähän setuppia mikä oli tänään:
 
Diffit: 3-5-3
Iskarit: 6x1.4 40wt edessä ja takana 30wt jousina vakiojouset.
Takana musta vakaaja, edessä nikkelinvärinen. 
Iskarit edessä toisteks uloin ja takana myös, alapäässä sisällä.
Maavara 30mm.
Takalinkki keskellä alu hubissa, laitan kyllä uloimpaan seuraavan kerran kun ajan turussa, takapää luisti pikkasen liikaa kun oli keskellä mutta oli kuitenkin hyvä ajaa noinkin.
 
Seuraavalle kerralle muutan todennäköisesti autoa turun radalle vain, että vaihdan takalinkin ulos ja valkoiset jouset iskareihin.
 
-Sami

Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Sami L - 28.06.08 - klo: 22.59
Nyt alkaa kiesi saamaan lopullista muotoaan, vielä täytyypi persaus pulttaa kiinni ja viimmeistellä kori.
Pitää jotain jättää kotiutumisen jälkeenkin näprättäväksi ja sitten toivottavasti säät suosii, että pääsee Lavankoon koeajoille, innolla odottelen.

(http://i35.photobucket.com/albums/d173/SamiLep/IMG_2543-1.jpg?t=1214682373)

Lazy paintjobs  :grin:

Setupit:
4-5-3
6x 1.4mm f/r
edessä ylempi toisiks sisin, takana toisiks uloin,
takalinkki täyspitkänä, sisältä keskimmäinen reikä
wheelbase on keskellä

Muut kulmat vedetään perstuntumalla sit ku auto on valmis ja katellaan mihin siitä lähetään muuttelemaan.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Sami L - 07.07.08 - klo: 00.13
Noniin, ensityypit päästiin tänään ottamaan, vaikka olikin säätiedotteessa pisko. Välillä pari pisaraa heittikin,
mutta ei ikävä kyllä edes riittänyt sitomaan pölyä radan pinnasta.  :tongue:

Seputtia löin parin ekan tankin jälkeen uusiksi, iskarit ylhäältä keskelle f/r, 45-35 öljyt, 'metalli'jouset
Autokin rupeaa notkistumaan liitoksistaan, kun hieman saa metriä alle.

Tulevan viikendin kisasta odottelisin melko tiukkaa, rataa kun tuntuu olevan suht vaivaton nykytilassa kiertää ilman jatkuvaa kaatamista.

Erittäin hyvillä fiiliksillä eteenpäin.
Nyt moottoriin uus etulaakeri, hieman rengastäydennyksiä ja sitten viimmehetken reenit.  :grin:

(PS. Hauskaa palvelusta tänään hajoamisensa aloittaville.)
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: matecci - 10.08.08 - klo: 13.46
Moi, minä olen juuri ostamassa tutultani noin gallonan ajettua Hongnor X1-CR FT Garage edition autoa jossa on koneena O.S .21 V-Spec,futaba 3PM 2.4GHz radiot, 9452 servo ohjauksessa ja 3050 servo kaasulla ja erittäin hyväkuntoinen,noin 3-4kk vanha.
Olisin tiedustellut että mitä teidän mielestä olisitte tuollasesta paketista valmis maksamaan jos olisitte hankkimassa??
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Snagge - 10.08.08 - klo: 21.37
Niin itsekkin olen ajatellut tuon HongNorin hankkimista. Vaikuttaa ihan hyvältä merkiltäkin. Muutenkin kun olen ajatellut ostaa kunnollista Buggy polttista. Muuten minkälaisia ilmanpuhdistimia käytätte ja miten paksua ilmanpuhdistin öljyä ja entäpä käyttääkö kukaan After Run Oilia? :laugh:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 10.08.08 - klo: 22.34
HN vakio ilmanputsari on hyvä, siihen valmiiksi öljyttyjä putsareita.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Snagge - 10.08.08 - klo: 23.19
Sselvä... Kiitos avusta.  :afro:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Tuukka - 11.08.08 - klo: 08.58
After run oilia ei nyky polttoaineilla kukaan enää laittele ajokauden aikana varsinkin kun säilyttää autoaan lämmitetyssä tilassa. Ajokauden jälkeen kannattaa koneeseen laittaa sitten "varastointiöljyt". Ajaminen lopetetaan aina ajamalla tankki kokonaan tyhjäksi.

Käytetyn ostossa kohtuu hyvä nyrkkisääntö on olla maksamatta yli puolta hankintahinnasta. Siihen pitää olla perustelu miksi maksaa enempää.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Snagge - 11.08.08 - klo: 09.54
Jep, mutta auttaahan se Afteri vähäsen. :afro:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: peitsamo - 11.08.08 - klo: 09.56
Millä lailla?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Snagge - 11.08.08 - klo: 16.02
Siis siinähän on öljyä. Se ölyää koneen hyvin, mutta kaikissa polttoaineissa sitä ei tarvitse, jos niiden öljypitoisuus  on suuri. NitroMetaanihan haihtuu nopiasti sielä männän päältä pois niissä poltto aineissa ja sinne ei jää muuta kuin Kiiltävä öljy pinta. :p
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: matecci - 11.08.08 - klo: 23.00
No niin,siinä se nyt on,iskän uusi lelu :grin:
Nyt vain odotellaan,että V-Spec tulee laakerin vaihdosta ja eikun urku auki :grin:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: markus11 - 13.08.08 - klo: 17.34
Mitkäs renkaat tuossa on? Ne näyttä olevan aikas huonossa kunnossa(sileät). Kannattanee ostaa uudet renkulat tuohon jos on pito ongelmia.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: matecci - 13.08.08 - klo: 17.45
joo,ne rupes olemaan jo aika huonossa hapessa niin asfaltille mentiin ja päätin sanoa kyseisten renkaiden sopimuksen irti tyylillä :grin: Hauskaa oli ja uudet pitää laittaa tilaukseen.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: marzoid - 18.08.08 - klo: 21.12
Mitäs polttis muuten pitää siitä, jos sillä ajetaan asfaltilla? Kärsiikö voimansiirto, moottori tai jotain mitä ei nyt tule mieleen? Jotenkin tuntuu äkkiseltään, että krossiauto on tarkoitettu sutimaan ilman suurempaa kitkaa tai vastusta... en tiedä... kertokaa te. Lavankoon kun ei pääse ajelemaan kuin veneellä, niin lähellä sijaitseva asfalttikenttä alkoi tuntumaan kovin houkuttelevalta...
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: tapsa92 - 18.08.08 - klo: 21.16
Ei tarvitse mitään muuta kuin asiaankuuluvat asfaltti renkaat. Voi nappularenkaillakin toki ajella asfaltilla, mutta pinta kuluu hyvin nopeasti pois. Maavaraa kannattaa toki säätää alemmas, että painopiste laskee ja auto ei näinollen lennä katolleen kurveissä tai käännöksissä.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: RC-Garage - 29.08.08 - klo: 09.19
Lainattu Jamminin sivuilta:

7/20 - Taylor James and the New X1X "Worlds Buggy" win the IFMAR
Pre-Worlds.

Jammin Products rolled into Charlotte, North Carolina with a few tricks
bolted onto Taylor James and Chad Bradley's X1X Jammin Buggies for the
IFMAR Pre-Worlds Race. Taylor James proved that the Jammin Buggy is now
the top contender for the IFMAR World Championships to be held later
this year by posting Top Qualifier and taking the win in the one hour
long Final Main. "With a new chassis layout, the X1X Buggy is faster
through the corners and accelerates off the corner quicker. Overall
stability is much better." says Jay Halsey. He also revealed that Jammin
Products is planning a Conversion Kit for the X1X and also a complete
kit, both coming within the next three months.

Tiedoksi kiinnostuneille, että Tammisaaren SM osakilpailussa RC-Garagen teltalla nähtävillä jotain mielenkiintoista!!!

Tervetuloa tsekkaamaan.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: *Ari* - 29.08.08 - klo: 15.56
jänskää :grin:
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: *Ari* - 30.08.08 - klo: 22.48
Moi!
Tänään pääsin kokeilemaan uutta pohjalevyä ja voin sanoa et toimii hyvin.
Auto on paljon tasapainoisempi ajaa mutkissa ja perän pomppiminen loppu
laitan lisää kokemuksia kun pääsen taas ajaa.

Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: -PM- - 04.10.08 - klo: 15.00
vähän väriä syksyn harmauteen  :mrgreen:

(http://img88.imageshack.us/img88/3662/cimg3923wi5.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img88.imageshack.us/img88/cimg3923wi5.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img88/cimg3923wi5.jpg/1/)

(http://img243.imageshack.us/img243/2327/cimg3924ee8.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img243.imageshack.us/img243/cimg3924ee8.jpg/1/w640.png) (http://g.imageshack.us/img243/cimg3924ee8.jpg/1/)



Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: matecci - 22.10.08 - klo: 16.09
Siis todella upean näköinen kori!!!
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: foursquare - 26.11.08 - klo: 22.41
Mahtaisikohan Futaban s3010 riittää servoiksi kyseiseen autoon, tavoitteena saada vain vähän laadukkaammat kuin nuo vakio s3003 servot jotka välillä jäävät ''päälle'' vähän ja kuuluu sellasta siritystä.. ei oikeen raaskisi ostaa satasen servojakaan 2kpl...  :huh:
 
 
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=497
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Sami L - 26.11.08 - klo: 22.52
Krossikäytössä vääntöä olisi hyvä olla vähintään 8kg, mikäli on kovasti paljon vähemmän, niin servo on kovilla ja kuormittuu kohtuuttomasti (=rikkoutumisriski). Kannattaa ostaa ensialkuun ohjaukseen mahdollisimman hyvä servo ja uusia kaasuservo kun rahavarat sallivat. Foorumillakin on sillointällöin ollut myynnissä käytettyjä satkun Futaboja ym. n.50e hinnalla. Ja mitä itse olen havainnoinut, niin uusikin servo voi levitä heti, mikäli se kestää jonkun aikaa, niin kestää usein kauan. Siinä mielessä tuollainen vähänkäytetty on ok, että usein alkutestit on tehnyt joku muu.
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: Jrrre - 16.05.09 - klo: 22.34
En tiedä kuuluuko tämä kysymys tänne mutta kysynpä nyt kun en muutakaan keskustelua tästä löytänyt. Eli onko kenelläkään kokemuksia tuosta X1X-CR RTR mallista? Onko niissä jotan tyyppivikoja tai jotain mitä pitäisi huomioida, jos tuollaisen ostaa.?
Otsikko: Vs: Hong Nor X1-CR FT
Kirjoitti: matecci - 11.07.09 - klo: 15.33
Sellaista pikku propleema olisi topikin mukaisessa autossani,että huomasin viime krossailujen aikana,että hyppyjen jälkeen eli kovasti tärähtäessä tulee 2-4s kestäviä radiokatkoksia,jolloin joko kumpikaan servo ei liiku ollenkaan tai iskee täyskaasun hetkeksi päälle ja palautuu normaaliksi. Todennäköisen vian aiheuttajan löysin,eli vastarinakun johdon liittimen jälkeinen jatkopiuhat ovat alkaneet kuoriutua ja menevät kohta lopullisesti poikki.

Kysymys siis kuuluu,mitä kotikonsteja olette käyttäneet suojaamaan vastarinakun tai vastarin johdot hankautumiselta rikki? Onko olemassa ihan siihen hommaan tarkoitettua jotain suojasukkaa tai vastaavaa?

Siinä vielä kuva selventämään asiaa..