RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: *Wimmu* - 02.11.06 - klo: 19.23
-
http://www.neoinvitational.com/
10 kuskia suomesta lähdössä + mekaanikot
-
Laskithan mut mukaan vaikka ajankin Trukki luokassa :wink:
Eikö meitä enempää tuu?
Voipi olla aika rankka reissu...
-
Miten niin rankka?Ei niillä hinnoilla ja matka budjetilla siitä voi tulla rankka... :lol:
-
9 lähtee Suomesta ja 8 heistä ajaa
-
Onkos majapaikka jo tiedossa?
-
Joo sovittiin et otetaan sissiteltat mukaan :mrgreen:
-
Mä olen valitettavasti kuninkaallisesta ilmatorjunnasta, en siis sissi. Siksi varasin juuri 4 huonetta Telfordista, kuten JQ:n kanssa tuossa juteltiin. Jos nyt sen yli innokkaan keskusneidin puheista jotain ymmärsin, niin jotain 59 paikallista ruplaa per yö per koppi.
-
Mulle neuvottiin jotain koulua yösijaksi.
-
Mua on pyydetty hoitamaan kisamaksut kisaan. Sopiiko kaikille? Jos sopii niin laitetaan rahat mun tilille ja voin lähettää ne kerralla niin ei tule turhia rahan siirto/käsittely/vaihto sun muita kuluja jokaiselle erikseen vaan menee samalla konkurssilla.
-
Nostetaanpa tätä otsikkoa, että muistatte katsoa miten suomipojat pärjää. Innoikkaimma lähtee jo huomenna.
-
Yep Yep elikkä Vimmu the mechanic, Hoke, Ari Heinonen, Arto Heinonen, Jiri Jokinen, Jukka Vihmo, Jari Eklund, Tommi Saari ja meikäläinen aloitetaan matka huomenna Tampereelta Ryanairilla. Lennetään Liverpooliin, josta sitten autolla Birmighamin lähelle kisapaikalle.
Pitäisi käydä vielä ostamassa uusi matkalaukku ja autoa vähän käydä läpi. Ajelin sunnuntaina uuden auton ja Ossin sisään parkkiksella. Kaikki tuntuu pelaavan. Eilen sain uudet servot. Ne vielä pitäisi ruuvata autoon kiinni ja käydä vähän autoa muutenkin varmuudeksi läpi. Lisäksi pitää laittaa paikalle lasikuitujarrulevyt noiden metallisten tilalle. Auton kasasin mielestäni huolellisesti edellis viikolla. Huolellisuus nähdään sitten Englannissa :mrgreen:
Mitähän kaikkea sitä taas hamstraisi mukaan... On se vaikeaa.
Tässä vähän listaa mistä muutkin voi sitten katsoa:
-työkalut
-varaosat + kytkinlaakereita, siipi, kone, pilli, servo, vastari, ruuveja/muttereita, hehkutulppia O.S. P3 varalle
-säätöosat: iskariöljyjä (diffiöljyjä en tarvii koska niitä en vaihda), toiset jouset, casterpalat, aurauspalat, kick up, anti-squat
-paremmat vaatteet matkalle ja bankettiin ym ja huonommat radalle. tarpeeksi lämmintä vaatetta, koska hallissa on varmastikkin melko kylmä (lämmin takki ym). Pipo saattaa tulla tarpeeseen myös. Haskat ovat mahdollisesti myös tarpeen ja ohuet hanskat ajamiseen mikäli on toosi kylmä
-vastariakkuja 3 kpl
-renkaita. Minä itse otan mukaan 3 sarjaa GRP Grip A ja 1 sarja Jolly A joilla pitäisi pärjätä. Ratamateriaali on melko irtonaista (hiekkamaista/dirt). Jooseppi ajaa luultavasti Proline Crime Fighterilla tai Step Upilla.
-starttiboksi + hehkulaite. jokainen ei tarvii boksia mukaan koska vie liikaa tilaa ja suuri osa ajaa samalla autolla tässä porukassa. siis ottakaa selvää kenen kanssa laitat boksissa hynttyyt yhteen
-laturit
-LÄHETIN!!!
-PASSI!!!
-hammasharja, shampoo, ym tarvikkeet
-lentoliput. meillä on elektrooniset liput, eli ne saadaa kentältä ;)
Kertokaa pojat mitä unohdin... :?:
-
Ihan vinkkinä jos ei oo lentäny parin viime kuun aikana:
-kentältä ei voi ostaa viinaa tuliaisiksi, jos matkustaa EU maiden sisällä
-turvatarkastuksessa EI oikeesti mee läpi yli desin verran nestettä käsimatkatavaroissa, olipa sitte 500euron Bossin hajuvettä+tukkageeli+hammastahna! Edes purkki dödö ei mee läpi tarkastuksesta.
-viime aikoina ovat olleet tarkkoja kamojen painosta, ei oo kovin iso toleranssi ylimääräsistä kiloista.
tsemiä kisoihin
V
-
Suomen tiimi:
Buggy:
1. Joseph Quagraine - HoBao - Novarossi
2. Ari Heinonen - HoBao - O.S.
3. Markku Honkanen - HoBao - O.S.
4. Arto Heinonen - HoBao - O.S.
5. Tuomas Lintula - HoBao - RB
6. Tommi Saari - Losi - Novarossi
7. Jukka Vihmo - Hong Nor - Ninja
8. Jari Eklund - Team Magic - Werks
9. Niko Andersson - HoBao - O.S.
Truggy:
1. Joseph Quagraine - HoBao - Novarossi
2. Jiri Jokinen - Hong Nor - SH
Lähetin lentoaikataulun muille paitsi Vihmolle, Saarelle ja Artsille. Ei käryäkään kundien sähköpostiosoitteista.
-
Ihan vinkkinä jos ei oo lentäny parin viime kuun aikana:
-kentältä ei voi ostaa viinaa tuliaisiksi, jos matkustaa EU maiden sisällä
-turvatarkastuksessa EI oikeesti mee läpi yli desin verran nestettä käsimatkatavaroissa, olipa sitte 500euron Bossin hajuvettä+tukkageeli+hammastahna! Edes purkki dödö ei mee läpi tarkastuksesta.
-viime aikoina ovat olleet tarkkoja kamojen painosta, ei oo kovin iso toleranssi ylimääräsistä kiloista.
tsemiä kisoihin
V
Joo toi on totta joka sana. Taitaa mulla paukkua ylikilot... Yleensä on se ylimääräinen 5 kg ollut ihan ok :D
-
Vinkkinä Ryanairilla matkustaville; vuonna 2005 matkustin Ryanairilla Italiaan kisoihin Englannin kautta. Yllätyksekseni minulle kerrottiin Ryanairin lähtöselvityksessä että nämä ja nämä tavarat eivät lähde mukaani lennolle ja että kuka nämä tavarat tulee hakemaan vai hävitetäänkö ne!!!!!!! Näitä tavaroita olivat sähkömoottori (löytyi rengassorvista) sekä polttomoottorit!!!!!!!! Autot, renkaat, varaosat ja työkalut sain viedä mukanani lennolle. Tosin olin ruuvannut kahteen autoon moottorit kiinni, enkä ruvennut niitä siinä lähtöselvityksessä irroittamaan. No, soitin vaimolleni että tulee hakemaan tavarat pois lentokentältä ja sitten soitin hyvälle ystävälleni että voisiko hän lähettää nämä tavarat minulle nopealla postilla hotellilleni Italiaan, tämä järjestyi hyvin. Onneksi olin varannut muutaman ylimääräisen päivän reissaamiseen ennen kisan alkua ja loput tavarani saapuivat Italiaan hotellille päivää ennen treenien alkua.
Niinpä kehoitan että otatte ennalta selvää mitä tavaroita Ryanair suostuu kuljettamaan, ASAP!!!!!!!!!!!
-
Apua :evil: Jännittää :P Itellä ei ole vielä edes autoa :) Kaikki muu on kyllä kasassa ja valmiina. Moottori tosin säätöihin mutta sen kerkiää tehä vaikkapa perjantaina.
-
Vinkkinä Ryanairilla matkustaville; vuonna 2005 matkustin Ryanairilla Italiaan kisoihin Englannin kautta. Yllätyksekseni minulle kerrottiin Ryanairin lähtöselvityksessä että nämä ja nämä tavarat eivät lähde mukaani lennolle ja että kuka nämä tavarat tulee hakemaan vai hävitetäänkö ne!!!!!!! Näitä tavaroita olivat sähkömoottori (löytyi rengassorvista) sekä polttomoottorit!!!!!!!! Autot, renkaat, varaosat ja työkalut sain viedä mukanani lennolle. Tosin olin ruuvannut kahteen autoon moottorit kiinni, enkä ruvennut niitä siinä lähtöselvityksessä irroittamaan. No, soitin vaimolleni että tulee hakemaan tavarat pois lentokentältä ja sitten soitin hyvälle ystävälleni että voisiko hän lähettää nämä tavarat minulle nopealla postilla hotellilleni Italiaan, tämä järjestyi hyvin. Onneksi olin varannut muutaman ylimääräisen päivän reissaamiseen ennen kisan alkua ja loput tavarani saapuivat Italiaan hotellille päivää ennen treenien alkua.
Niinpä kehoitan että otatte ennalta selvää mitä tavaroita Ryanair suostuu kuljettamaan, ASAP!!!!!!!!!!!
Ryanair:ia koskee samat ilmailusäädökset kuin muitakin lentoyhtiöitä!
Asioista on otettu selvää,ja mitää erikoista tai uutta sitten indonesian matkan ei ole ilmennyt!!Mutta aina pitää varautua kaikkeen mahdolliseen... Hoidetaan jartsa se sun pannun säätäminen torstaina ku on päivä aikaa hengata ja kasailla viimeisiä paloja autoon...
-
The following items shall not be placed in checked baggage:
Explosives, including detonators, fuses, grenades, mines and explosives. Gases: propane, butane. Flammable liquids, including gasoline, methanol, flammable solids and reactive substances, including magnesium, firelighters, fireworks, flares. Oxidizers and organic peroxides, including bleach, car body repair kits. Toxic or infectious substances, including rat poison, infected blood, radioactive material, including medicinal or commercial isotopes. Corrosives, including mercury, vehicle batteries, vehicle fuel system components which have contained fuel.
Eli kaikilla uudet koneet mukana....ei edes sisään ajeetuja.
-
No tietenki...On hyvä laittaa ne muovipussiin puhdistettuna ja sit käärii pussin suun kiinni ja nitojalla kiinni kahdesta kohtaa ja eiku moottori pakettiin missä sen saanutki :D
Ja fuilit tietenki ostetaan paikan päältä...
-
Gucci: Noi on aina ollu voimassa, ei mitään uutta. Kyllä ne kamat menee läpi käsimatkatavaroissa kunhan on puhtaat.
VESA: Viinaa saa nimenomaan ostaa VAIN kentältä, turvatarkastuksen jälkeen. Sitä en tiedä että meneekö läpi sitten jos on välilasku muualla.
Radan pitäis olla kova joten step up ei toimi, crime ja bowtie todennäköisimmät M2.
-
Ei saanu arlandasta, paitsi jos ois ollu sellanen desin pullo:) TAXFREEssäm sanoivat et voit ostaa vain jos oot tulossa/menossa ei-EU maahan.Ei oo ennen tullu moista vastaan.
-
Ei saanu arlandasta, paitsi jos ois ollu sellanen desin pullo:) TAXFREEssäm sanoivat et voit ostaa vain jos oot tulossa/menossa ei-EU maahan.Ei oo ennen tullu moista vastaan.
Ruotsin Tax freestä ei saa mitään viinaa jos matkaat EU:n sisällä.
-
Kesän italian reissussa Hki turvamiehet oli eniten kiinnostuneita maskottimme radio-ohjaimen antennista. Nyt käytössä hänellä on 2,4 Ghz antenni :lol: sekä laitettiin jänikseksi matkalaukkuun. Italian päässä turvamiestä kiinnosti auton nopeus - formula uno - si, si.
Olisi ihan fiksua EFRAlta jos he tekisivät yhteistyötä viranomaisten kanssa ja laatisivat tiedotteen tästä aiheesta. Nämä meidän käyttämät jutut on vähän rajatapauksia heidän silmissä.
-
Race starts in 0 Days 15 Hours 45min 15 sec
-
Pitäkäähän teltta pyst... eiku lippu korkeella siellä.
Ja Jartsa ei hukuta sitä team mätsikkiä kuolaan (taitaa tosin olla jo myöhäistä)...
-
Neo-buggyn sivuilta:
Or more rightly the Magic will make it's debut at the Neo Race on Friday in the hands of top driver.....
Jartsaa kunnioitetaan..
-
Näytä niille Jartsa!
Vaikka taitaa kyllä olla joku saarivaltakunnan Crompton johon tuo viittaa
-
Näytä niille Jartsa!
Vaikka taitaa kyllä olla joku saarivaltakunnan Crompton johon tuo viittaa
Eikö Crompton aja Cronolla?
-
Taikamatollapas.
Sen mitä kehnosti toimivaa liveseurantaa olen seuraillut, ylipäänsä tuloksia, niin jose on ajanut top20 tuloksen, drake kovimman, jose ei ollenkaan trukilla, hoke ihan jees, jartsalla ei tuloksia, tai vain jotain tyyliin 1 läppi (vikalla harkkakierroksella jo paremmin 5lappia) Neobuggyn etusivullahan niitä voi skrollata sen mitä siitä touhusta saa selvää ja systeemi vörkkii. :| (Nyt systeemikin vaikuttas olevan kondiksessa ja tiedoiltaan täysi.)
Toivottavasti huomenna sitten paremmin ja sunnuntaina täydellisesti. (Siis Finnjääveleiden ajo ja tulospalvelu)
Ja nyt on ilmeisesti kaikki harkat ajeltu, tulokset listattu etc, suomipojat:
jose 17, ari 42, hoke 53, lintula 71, arto 74, niko 106, saari 111, vihmo 119, jartsa 132
trukkys jiri 13
(Kiitokset Tikkerille esitöistä. :wink: )
-
Go suomipojat prkl... :D Ja ole hyvä vaa.
-
kannattais varmaan kaikkien vaihtaa trukkiin
-
Hyvin ajateltu! taisit oikeen miettiä tota juttua..Johtuisko ehkä kuskien määrästä? kuten oli tuolla kanavalla jo aiheesta puhetta sun kommenttis jälkeen.
-
Ja joo, siellä trukissakin saa Jiri puristaa mailaa, jos mielii kärkikymppään. Josen vauhdista trukilla ei vielä ole hajua, mutta uskoisin että huomenna siitä selviää enemmän... ja sitten voi sinne kärkeen olla lisää tunkua.
Harkka on harkkaa, viimmestään ylihuomenna katotaan miten maa makaa.
-
Toivottavasti huomenna sitten paremmin ja sunnuntaina täydellisesti. (Siis Finnjääveleiden ajo ja tulospalvelu)
Ja nyt on ilmeisesti kaikki harkat ajeltu, tulokset listattu etc, suomipojat:
jose 17, ari 42, hoke 53, lintula 71, arto 74, niko 106, saari 111, vihmo 119, jartsa 132
Koko lista (http://www.rcnews.net/bbklive/peor4.htm)
-
Hyvin ajateltu! taisit oikeen miettiä tota juttua..Johtuisko ehkä kuskien määrästä? kuten oli tuolla kanavalla jo aiheesta puhetta sun kommenttis jälkeen.
haha :mrgreen: joo, käytin puolituntia tohon :lol:
toivotaan toivotaan että krossikuskit nousee
Jirin tulos (vaikka olis vaan 20 kuskia) on kyllä kova tässä vaiheessa
-
Voisko joku selventää tyhmälle ? siis esim 8/ 5m 1.85 . tarkottaa siis mitä ?
kierroksia / jäänyt voittajalle?
-
Ensimmäinen luku tarkoittaa kierrosmäärää, toinen aikaa. Eli esim 8/5m 1.85
Tarkoittaa, että henkilö on ajanut 8 kierrosta ajassa 5minuuttia ja 1.85 sekuntia. Ajo-aika on viisi minuuttia. Ja kun on samoille kierrosmäärille päässeitä kuskeja, on se korkeimalla tuloksissa kenellä on mennyt aika vähiten yli viiden minuutin.
Älysitkö? :D
-
Kiitos Jomppa 92
-
Ei toimi liveseuranta ei...
Sen mitä kuulin, niin kisapaikalla ei ole nettiyhteyttä saatavilla, siksi ei myöskään tulokset rullaa. Kumma juttu sikäli, ettei nykypäivänä yhtä nettiä saada pelittämään vaikka jollain kännykällä tjsp.
-
www.neo-buggy.net kärkituloksia...
"- Joseph Quagraine has been racing his truggy in practice without a transponder as well! "
:D
-
Neljännes hiitissä Losi-kasi 1. ja CEN Matrix 2. vai mitä
Hianoo
-
www.neo-buggy.net kärkituloksia...
"- Joseph Quagraine has been racing his truggy in practice without a transponder as well! "
:D
aloittelijan moka :mrgreen:
Jerzi
-
Veikkaus kuitenkin että ei oo jaksanu vemppaa ponderia edes ja takas...
Draken Aatami vääntäny TQ:t... pian varmaan lopulliset alkuerätulokset nettiin.
-
TOMMY CHANG siellä kiusaamassa nuorempia minkä kerkee :mrgreen: :mrgreen:
Jerzi
-
Veikkaus kuitenkin että ei oo jaksanu vemppaa ponderia edes ja takas...
Ammattimaista??? Voisiko olla ponteri rikki tai ei vaan oo muistanut.
-
Neobuggy sanoi ettei sillä ole ponderia ollut treeneissä, ja kun kuitenkin ajoi useamman kuin yhden rannun, niin edes Jose ei vois torspota ponderia pöydälle noin useaa kertaa. No eiköhän jannut ite kerro mikä oli meininki, mutta kun nyt spekuloimaan lähdettiin. :wink:
"Kuka on oikeassa, jännitys tiivistyy."
Ja treenit kun on treenejä, niin Joseppi on voinu vaan hakee fiilistä uuteen autoon.
Huomenna Daltonin veljekset semeihin, Vimmu hoitaa homman kotiin. :wink:
-
Andy! on oikeassa haha
Olikos Jiri nyt loppusijoituksissa 8. ? (truggy)
-
Jose sai truggyn ponderin vasta launtaina.
Harvemmin harjoituksissa ponderia tarvitaan.
Jiri oli Truggyn C finaalin kahdeksas, ei noussu, A finaalia ei ole vielä ajettu, Mikalle tiedoksi.
-
Tossa tuoreimmat Ari oli mukana ja teki hienon nousun 12 sijalta 8. Ja käväisi myös 6.
A. 1/4 (RX) 1 Finished 14:28
P B Driver Result
1 1 Elliott Boots 31/20m 27.73
2 12 Marc Rheinard + 14.72
3 5 Chris Doughty + 22.74
4 8 Mike Cradock + 36.06
5 11 Raul Daras -2/ 20m 2.90
6 10 Stephen Childerhouse -2/ 20m 3.99
7 4 Martin Bayer -2/ 20m 4.94
8 6 Ari Heinonen -2/ 20m 8.44
9 13 John Skidmore -2/ 20m 15.90
10 14 Jon Howells -2/ 20m 23.43
11 3 Lance Norick -2/ 20m 24.02
12 9 Bruce Thompson -2/ 20m 27.87
13 7 Peter Harder -2/ 20m 40.55
14 2 Joern Neumann -12/ 13m 10.63
-
Jiri oli Truggyn C finaalin kahdeksas, ei noussu, A finaalia ei ole vielä ajettu, Mikalle tiedoksi.
Joo mä huomasin et se oli C-finaali (kai)
-
Adam Drake vei molemmat luokat... lopullista odotellessa.
-
Ari sai hienon päänahan PETER HARDERIN todella pitkän linjan mies.
Jerzi
PS Kuin tapasin Peterin ekaa kertaa Tanskassa -93 hän oli ihan maajussin näköinen. :mrgreen:
-
PS Kuin tapasin Peterin ekaa kertaa Tanskassa -93 hän oli ihan maajussin näköinen. :mrgreen:
Suurin osa suomalaisista ralliautoilun maailmanmestareista on maajusseja.
Toki ulkonäön perusteella niin ei voi päätellä! :mrgreen:
Ari Vatanen
Hannu Mikkola
Timo Salonen
Juha Kankkunen
Tommi Mäkinen
Marcus Grönholm
PS. Ilman maajusseja meillä ei olisi syötävää, jolloin joutuisimme alkamaan kaikki maajusseiksi, ja silloin voisi aika olla kortilla rc-harrastukseen! :wink:
-
Adam Drake vei molemmat luokat
losilosilosilosilosilosilosilosilosilosilosilosilosilosilos ilosi :roll: :mrgreen:
aika äijä..!
-
http://www.neoinvitational.com/statichtml/mtg1/ressum.htm
-
vativativativativativativati ja losissa oli laiton tankki........
Vaatii vaan lisaa kokemusta!!!!! baana oli upee ja miehet jai englantiin ku myohastyttiin lennolta jokinen ja Liverpool lopettaa tahan.....
-
niin niin..
-
KOTONA...
Niinkin uskomatonta kuin se on niin kotona ollaan.
No tosin suurin osa porukasta jäi liveriin...
Myöhästyttiin tosiaan lennolta jne.
Minä ja Jukka otettiin taksi alle ja vaihdettiin lentokenttää jossa odotti finskin koneessa 2 vapaata paikkaa samalle lennolle jolla Lintulat ja Jose lensivät.
Liput kouraan ja eiku kotiin.
Tarkempaa raporttia en vielä jaksa kisoista vääntää kuin...
Reenit hanurilleen...
Alkuerät hanurilleen...
Pari nousufinaalia varmistellen jatkoon ja homma tyssäsi 1/8 finaaliin...
A haarassa oli järkyn kova taso päälle ajeltiin ja omat todella typerät torsteilut päälle niin siihenhän se jäi.
Nopeutta kyllä riitti minkä kertoo läppiajat.
Paha vaan että kun sai ryppään kiinni niin ohi oli mahdoton tulla.
Parista kun ohi meni niin kohta tultiin surutta niskaan... Tämä kun toistui tarpeeksi monta kertaa ja rytmi meni täysin ketutalleen niin jatkopaikka katosi kauas tavottamattomiin.
Auto ei toiminut kuskin tahtomalla tavalla kuin vasta finaalipäivänä.
Harmi koska finaalipäivän vauhti olisi riittänyt sinne lähelle Arin sijoituksia.
Finaaleissa se onkin sitten jo niin rankkaa vääntöä tuon tasoisten poikien kanssa että saa mennä kaikki putkeen jos mielii 1/8 finaaleista, saati 1/4 finaaleista jatkoon päästä.
Tyytyväinen täytyy kuitenkin olla että nousin finaaleissa 32 sijaa korkeammalle...
Nopeudestakin ehkä jotain kertoo että ajoin 1/8 finaalissa lähes puolisekuntia kovemman läpin kuin kukaan muu erän kuskeista... paha vaan kun siellä on näitä muitakin kuskeja niin ei auta vaikka kuinka kovaa pääsis vapaalla radalla.
Positiivisinta kuitenkin on tietää että NYT auto pelaa loistavasti... loput on kuskista kiinni.
-
Ainiin...
Pakko mainita.
Losin tankissa on sisällä muovinen pala mikä on kiinnitetty ruuvilla.
Tämä pala tekee tankista sallitun kokoisen.
Drake oli tämän palan ottanut tankista pois :wink:
Uskomatonta että tuollainen proo jamppa turvautuu puhtaaseen linssiin pissaamiseen.
Toki sijoitukseenhän tuolla ei olisi loppujenlopuksi ollut merkitystä, koska niin lujaa Drake meni.
Mutta kuitenkin...
Huijari.
-
Olipa kerran rc teami, joka lähti oikein isoihin kisoihin lentämyskoneella. Kaiken piti olla pulkassa, kun messissä oli puolibritti aito kisakuski. Auton vuokrauksessa homma meni hyvin, kun en ottanut sitä isompaa autoa, kun sen saisi "niin vähän lisää maksamalla". Sen sain kuitenkin, kun muuta autoa ei ollut tarjota. Manchesterin trollit toimi päin vastoin kuin muualla. Kun painoi liipasinta, niin jarrut meni päälle ja ne vapautui kun irroitti kädet. Sitähän ominaisuutta piti JQ:n tietty kokeilla. Hyvin karkasi matkatavarat. Sitä tyyliä sitten jatkettiin myös rc radalla...
Michelin dot com antaa hyvät ajo-ohjeet - jos kirjoittaa määränpään osoitteen oikein. Esim antamamme osoitteessa oli puolet oikein yhdyssanassa - päädyttiin omakotialueelle. Siellä oli oikein hienot jouluvalot eipä siinä mitään. Englannissa on enemmän liikenneympyröitä kuin opintoihini on kuulunut, joten ajettiin sen jälkeen sanan mukaisesti ympyrää. Ei kun kysymään jostain respasta ajo-ohjeita. Muut suomalaiset antoivat puhelimitse mongertaen ohjeita, että on tosi vaikea löytää hotellille, mutta se on Shellin vieressä. Niinpä. No respan kaveri sanoi, että it's very easy to find - you don't need a map, mutta kaveri sitten piirsi pyynnöstäni kartan, jossa enemmän niitä rinkuloita kuin miljardissa nollia. Mutta niillä ohjeilla mentiin suoraan pihaan.
Pihassa pojat sitten alkoi painimaan iloisen jälleennäkemisen riemussa, sillä seurauksella, että ambulanssi oli pihassa alta 5 minuutin. Asian omaiset saavat kertoa.
Sitten niihin kisoihin. Perjantaina piti ajaa 4 kertaa 5 minuuttia harjoittelua. Ensimmäinen erä kaatui ekaan mutkaan radiohäiriöiden takia. Radiosäilöä ei ollut, mutta ei kenelläkään ollut samaan taajuutta päällä. Peltihalli oli liikaa Futaban HRS:lle. Meikä meni sitten telttamyymälään ja ostin Spectrumin. Mitä sitä muutakaan kannattaa tehdä. Jees - toinen erä. Silloin Tuomas ajeli jo kaksi kierrosta. Ajo oli ohi ennen ajanlaskun alkua. Syy akkujohdon poikki meneminen. Ja nyt seuraa tarinan yllätysmomentti. Tuomas ajoi erät kolme ja neljä?! Herra Murphy vissiin otti lukua hallin kärystä.
Rata oli loistava. Pinta oli liukas. Ei yhtään pölissyt tai murtunut. Rata oli erittäin tekniseksi rakennettu. Yhtään negatiivista sanaa en siitä koko aikana kuullut.
Kamat kasaan ja hotellin viereiseen baariin syömään. Ja unta palloon.
Pysy kanavalla, jos tarina kiinnostaa. Jatkoa seuraa...
-
Raporttia ja parit kuvat kisasta
http://www.oople.com/rc/photos/neoinvitationl2006/
-
Ja sitten lauantain tapahtumat meidän vinkkelistä. Edessä oli 5 alkuerää,
joista 3 otettaisiin huomioon laskennassa. Ensimmäisen erän lämppäreissä irtosi rengas. Heksistä ja mutterista oli mennyt kierteet. No onhan tässä vielä mahdollisuuksia, ei pidä hermostua. Toisessa erässä sitten meni vastarin akun johto muutaman kierroksen jälkeen. No hätä onhan vielä kolme erää jäljellä.
Kolmas erä oli sitten pakko onnistua, kuten myös kävikin. Tuomas pisteli 7 läppiä + 1,5 sekunttia eli melkein tosimiesten kierroksille (8). Tulos oikeutti erän sijalle 60. Parempaankin olisi helposti päässyt, jos ei olisi niin ruuhkaista. 14 autoa erässä ja rata on vain noin puolet ulkoradoista, niin pusuja tuli ja joskus annettiin. Oli oleellista saada hyvä ajo silloin, kun ei tullut kolkatuksi. Tuomaria ei ollut tai se oli lahjottu tai jotain.
Neljänteen mentiin hyvillä mielin, mutta tultiin pois 5 kierroksen jälkeen nauraen. Koneen sopan saanti loppui. Kone kävi, mutta tyyliin 5 sekunttia paikallaan ja sitten kuin tykin suusta muutama sekuntti.
Koneen läpikäyntiä. Ensin tutkittiin letkut ja tankki. Ei vikaa, mutta letkut vaihtoon. Koneen koekäyttö - vikaa ei tullut tankillisella pelleillessä.
Viides erä. Olisiko ollut peräti 2 kierrosta ajoa pääosin mooavalla
koneella eikäs edes täyttä aikaa viitsitty pelleillä.
Tuloksena siis upea 0-2-7-5-2 sarja. Käytännössä yhden heatin tuloksella ei jäänyt edes alimpaan nousufinaaliin! Sijoitus jotain 12X.
Ennen hotellille lähtöä koneen laittamista kuntoon. Vaihda tankki Torsti!
Kuului varikolla. Ei auttanut. Josko pilli olisi tukossa? Eli käyrä ja pilli vaihtoon. Ei auttanut. Sitten kaasarin vaihto, niin alkoi pelittämään.
Konetta säädettiin sitten jopa ruotsalaisten RB miesten toimesta kohdilleen. Nyt kone toimii, mutta paljonko tankillisella pääsee? Nousufinaali tulee olemaan 15 minuuttia. Yhdellä tankkauksella olisi hyvä päästä, mutta järki sanoo kahdella.
Viimeisissä erissä oli yksi harvoista täällä toimivista renkaista alla, Heinosten laina crimet M3 seoksella. Ne toimivat, joten kaupasta sellaiset liimaukseen nousufinaaliin.
Ja mitä "ihanaa" tapahtuikaan nousussa. Siitä myöhemmin ...
-
ei niin hauskaa mutta hauskasti kirjoitettu! kiitos Tuke, jatkoa odotellaan...
-
Sunnuntain nousufinaalimme oli siinä mielessä outo, että peräti neljä suomalaista sattui samaan nousuun. 4 nousisi 14 autosta eli kaikki muut jäisivät rannalle. Tämä oli vakaa aikomus. Nousufinaalimme alkoi heikohkosti. Lehmä jäi alussa ruuhkan uhriksi. Tuomas missasi sisäänpyynnön ja kone sammui tankkauksen yhteydessä sopan loppumiseen + seuraavaan mutkaan uudestaan. Tankkauskierroksen ajaksi tuli 2 minuuttia, kun muuten kierros kesti 40-43 sekunttia.
Nyt piti mennä riskillä loppuun asti, kun konetta ruuvattiin aavistus laihemmalle tankkauksen yhteydessä. Mekkareille oli näytöt mistä näki tilanteen. Vaan viimeiselle kierrokselle soppa loppui. Nousu jäi haaveeksi. Kyllä korpesi - kunnes alkoi naurattaa koko touhu. Tuomaksen auto toimi hyvin kuten myös kuski. Niillä eväillä olisi pitänyt päästä puolen välin paremmalle puolelle. Hyper 7 ajot on varmaan ajettu.
Kamat kasaan. Kamera esiin ja kuvaamaan. Jos hyvin käy, niin saadaan
teillekin aitoa suomifilmiä lähinnä suomalaisten ajoista. Tuomas sen sijaan
sai JQ:n avulla työpaikan rengaspalkalla Deganin nostajana. Pari tuntia
nostelua (truggy ja buggy) ja vaivan palkaksi repullinen renkaita.
Maanantaina ajettiin moolin kautta Mansen lentokentälle, jonne tuli sitten lisääkin suomalaisia toiselta kentältä. Moolilla oli iso laulava Joseph niminen joulukuusi, jossa silmät ja suu heilui. Kentällä meni muuten hyvin, mutta todellakin vain yksi käsimatkatavara sai olla per nenä. Läpivalaisun jälkeen nuuskittiin jollain detectorilla autoa jonkun aikaa. Vanhojen kalsareiden haju peitti fuilihöyryjen ödöörin, joten sikäli onnisti.
Lopuksi hajamietteitä:
- englantilainen ruoka on piip varsinkin kisasnagarin.
- Losin autot joko olivat hyviä tai huonoja ajettavuudeltaan. Molempia iski silmään.
- RB:n kisakuskit käytti Hongnorin 2047 pilliä?
- Adam Drake oli ihan ylivoimainen. Olisi varmaan voittanut millä tahansa autolla. Mielestäni suurin ero oli vetopäällä kääntyvyydessä verrattuna muihin autoihin. Vaikuttaako Losin erilainen painojakauma tähän?
- lentokenttäturvatarkastus on ihan arpapeliä. Samoja kamoja tutkittiin ihan eri tavalla. Osa piti jättää toisilla pois. Ryanairilla ei saanut olla öljyttyjä filttereitä jne...
- ottaessani ulkona lähtöhetkellä hotellista kuvaa, tuli nainen kysymään miksi kuvaan. Aiotko syyttää hotellia? Joo, tyyny oli huonosti.
Kiitoksia mukana olleille seurasta.
Teami vaikenee ...
-
28 tikkiä naamassa.
ensimmäinen ambulanssi kyyti,kauniit hoitsut!
+asiat kisoista: rata oli loistava,buffetti mahtava
-asiat:ei tuomarointia,ei katsastusta,ei kunnollisia wc tiloja
rakentavaan kritiikkiin reagointi( sitä ei ollu)
sää
tikit
RYANAIR ON HANURISTA!!!!!
just tullu kotiin,myöhemmin lisää kommenttia
-
mikä nyt kun noin pal tikkei? Olitko jossain väärän joukkueen bubis?
-
En lennä enää koskaan Ryanairilla.
T: 4 lentolippua ostanut
-
Sellasia no halpalentoyhtiöt on
Mikä toi Vimmun tikit naamassa juttu on? kertokaas nyt kun aloitittekin
-
Onko lentoyhtiön vika jos myöhästyy koneesta, tai ei osaa pakata kamojaa?
-
Lainaus Tuukalta:
"Pihassa pojat sitten alkoi painimaan iloisen jälleennäkemisen riemussa, sillä seurauksella, että ambulanssi oli pihassa alta 5 minuutin. Asian omaiset saavat kertoa. "
Lopputulos 28 tikkiä??? :shock:
-
Gucci vois kertoo miten ne kamat pakataan niin osais ens kerralla paremmin
Ittellä ei ollu ongelmia
-
Gucci vois kertoo miten ne kamat pakataan niin osais ens kerralla paremmin
Ittellä ei ollu ongelmia
Ei ollu mullakaan! :)
-
No proplemo...
Josella autossa moottori ja tankki paikallaan...
Ottivat ihan jopa härvelillä testit sisältääkö jotain vaarallista.
Puhtaat paperit ja matka jatku.
-
Onko lentoyhtiön vika jos myöhästyy koneesta, tai ei osaa pakata kamojaa?
A...
Me ei itseasiassa edes myöhästytty koneesta.
Lipuissa lukee takana että 30 minuuttia ennen lähtöä viimeistään oltava zekkaamassa...
Löytyy todisteena kuitit autovuokraamosta että oltiin jo 40 minsaa ennen lennon lähtöä paikalla...
Kaverit yritti samalla päästä zekkiin mutta luukut oli jo kiinni.
Eli lentoyhtiö siis laitto lapun luukulle liian aikaisin.
Ja mitä kamoihin tulee niin hyvin on päästy aikaisemminkin läpi...
Niin pääsi pari muutakin läpi, mutta sitten keksikin joku että eipäs enää pääsekkään.
Kamoissa ei mitään vaarallista...
Lentoyhtiöiden tietämättömyys on erittäin paha ongelma ja nyt se vieläpä kostautu pahemman kerran.
Tervetuloa Gucci seuraavalle kisareissulle mukaan...
Katsotaan kuinka osaat homman ihan käytännössä.
Täällä se on helppoa louskuttaa leukoja katkeroituneena joululahjojen vähyydestä.
Ps: Me ollaan jokainen reissattu jo vähintään 5 eri maassa ilman ongelmia. Tälläkin kerralla ongelmat kohtasi vain yksi kaveri. Moni meni läpi samanlaisilla kamoilla joilla yksi ei sitten päässytkään.
-
Juu aika jänskää että olen matkustanut lentokoneella täysin samalla pakkaus-systeemillä viimeiset 20+ lentoa ja Ryanairilla on täysin samat turva-asetukset kuin muillakin lentoyhtiöillä, mutta silti ei pääse koneeseen. Noh sanoo kuka mitä vaan ni en lennä enää ko köyhälentoyhtiöllä ja ei lennä tuttavapiiristäni ketään muukaan. Jos ei ole fyffeä lentoo kunnon lentoyhtiöillä en lennä piste.
:mrgreen:
Manchesterissä kattoivat vaan että aijaa tääl on pienoisauto. Eihän tääl oo nesteitä missään. Ei ollut joten homma ok.
Oltiin muuten 45 min aikaisemmin lentokentällä. Pitäisi riittää hyvin elektronisilla lipuilla. Siihen kyllä oli keskiviikkona aikaa että Arin ja mun laukut ehdittiin penkoa koneesta vielä ulos. Antoivat vielä Arille väärän laukun ja rikkoivat mun laukun. Laukut annettiin myös ilman kuittausta. Ei kovin normaalia.
Ryanairilla on myös 15 kg painorajoitus joka ei riitä ellet aio kusettaa kavereitasi ja jätä kaikki omat yökalut ja startterin kotiin ja pummi koko ajan kavereiden työkaluja jotka maksoivat ylikilot. Ryanairilla ylikilot maksetaan jopa yhdestä ekstrakilosta. 8 eur / kg. Muilla lentoyhtiöillä painoraja on 20 kg. Mulla alkaa olla SAS:illa sen verra pointseja että saan varmaan pian ellen jo nyt ottaa vielä 10 ekstra kiloa. 30 kiloon saa jo tuliaisiakin.
-
Vimmulla tikkejä silmäkulmassa, koska kaatui puskaan jossa risu osui silmäkulmaan. Ei ollut kaunista katseltavaa. Pojat osaa sitten ottaa ensi kerralla rauhallisemmin.
-
Niko,mä en kaatunut,vaan mut tönästiin!!!
-
Jaahas, no kiitos tiedosta, koita parantua
Olen itsekin jäänyt rannalle helsinki-vantaalla 45 min ennen Britin lähtöä aamulla klo 07. Ne sulkee luukut melkein tuntia ennen nykyisin, tosin tosta on kyllä aikaa
-
Mikäli lentolipussa ilmoitetaan 30 minuuttia niin ei silloin voida laittaa luukkuja kiinni 45 minuuttia ennen lennon lähtöä.
Kohtahan ne ilmottaa että lento lähtee 18.00 vaikka keksivätkin sitten yhtäkkiä lähteä 17.25
Aikatauluista pidetään kiinni ja näin on tähenmennessä tapahtunutkin.
Ryanair näytti tällä kertaa esimerkin kuinka hommia ei hoideta.
tästä koitui jokaisella erittäin suuret lisäkustannukset.
Ja jokainen voi olla varma että homma ei jää tähän.
Todisteet löytyy siitä että olemme olleet paikalla ajoissa jne.
-
Vinkkinä Ryanairilla matkustaville; vuonna 2005 matkustin Ryanairilla Italiaan kisoihin Englannin kautta. Yllätyksekseni minulle kerrottiin Ryanairin lähtöselvityksessä että nämä ja nämä tavarat eivät lähde mukaani lennolle ja että kuka nämä tavarat tulee hakemaan vai hävitetäänkö ne!!!!!!! Näitä tavaroita olivat sähkömoottori (löytyi rengassorvista) sekä polttomoottorit!!!!!!!! Autot, renkaat, varaosat ja työkalut sain viedä mukanani lennolle. Tosin olin ruuvannut kahteen autoon moottorit kiinni, enkä ruvennut niitä siinä lähtöselvityksessä irroittamaan. No, soitin vaimolleni että tulee hakemaan tavarat pois lentokentältä ja sitten soitin hyvälle ystävälleni että voisiko hän lähettää nämä tavarat minulle nopealla postilla hotellilleni Italiaan, tämä järjestyi hyvin. Onneksi olin varannut muutaman ylimääräisen päivän reissaamiseen ennen kisan alkua ja loput tavarani saapuivat Italiaan hotellille päivää ennen treenien alkua.
Niinpä kehoitan että otatte ennalta selvää mitä tavaroita Ryanair suostuu kuljettamaan, ASAP!!!!!!!!!!!
-
Millätavalla tuo quote liittyi siihen että lentoyhtiö laittoi luukun etuajassa kiinni????
Ei mitenkään...
No yhden kaverin jääminen kentälle liittyy tuohon, mutta hyvin ne tavarat tulivat suomesta englantiin...
Itselläkin käsimatkatavaroissa 2 kpl moottoreita.
Oli asia nyt ihan miten tahansa niin Ryanair laittoi luukut kiinni liian aikaisin.
He ilmoittavat lippunsa takana että zekkauksessa oltava viimeistään 30 minuuttia ennen lennon lähtöä... Kyllä... olimme toisinsanoen jopa hyvissä ajoin, mutta luukut olivat suljettu eikä mitään mahdollisuutta päästä koneeseen.
Tämä ei siis todellakaan ollut millään muotoa meidän syy emmekä olisi voineet vaikuttaa kyseiseen tapahtumaan mitenkään ottamalla mistään asioista selvää.
Turha se on näköjään tuolta lentoyhtiöltä mitään selkoa edes ottaa jos eri suuntiin on säännöt eri, ja itse poikkeavat ilmoittamastaan.
Tästälähtien minä ja varmasti kaikki mukana olleet kaverit käyttävät tasantarkkaan muita lentoyhtiöitä.
Tämä oli kokeilu, joka jäi ensinmäiseksi ja viimeiseksi.
-
Siten liittyy että ko. firmalta voi odottaa mitä vaan.
Melko rentoa.
-
Mjooo... No näköjään.
Ihme että sentään porukka alunperin pääs oikeaan määränpäähän ja vieläpa kamat tuli perille... Joskin losin filsut ja joiltain pikaliimat jäi ryanairille.
PRRRSSSSTÄ konsanaan koko pulju.
-
Se on helppo viedä ihmiset jonnekkin ja takas tullessa säännöt muuttuu. On pakko pistää taalaa tiskiin (paljon) että päsee kotiin :mrgreen: Toimiva mutta arveluttava business idea.
Mä en enää jaksa itkeä tästä aiheesta. Fyffet meni ja nyt katsotaan jo seuraaviin kisoihin. Maaliskuussa Vegasiin katsomaan ison maailman menoa.
-
Joo... vegasi vois olla kiva... Paha vaan ku meni rahat ylimääräseen lippuun myöhästymisen takia... ja vielä lentoyhtiön kikkailun takia.
-
Paha vaan ku meni rahat ylimääräseen lippuun myöhästymisen takia... ja vielä lentoyhtiön kikkailun takia.
= matkavakuutus, korvaushakemus, kuluttaja-asiamies. Varmasti joku noista auttaa :?:
-
Paha vaan ku meni rahat ylimääräseen lippuun myöhästymisen takia... ja vielä lentoyhtiön kikkailun takia.
= matkavakuutus, korvaushakemus, kuluttaja-asiamies. Varmasti joku noista auttaa :?:
Joku näistä varmasti hoitaa homman.
-
Matkan jälkimaininkeja. Lupasin videota. Kuvasin HD moodilla ja nyt yritän saada ulos tuota dataa. No kaapelia ei tietenkään tullut kameran mukana. Ostin sellaisen, mutta kotona ei löytynyt kaapelin kameran puoleiseen päähän sopivaa koloa. Ei kun kauppaa takaisin. No löytyihän sieltä sitten kaupassa se reikä sille kaapelille. Takasin kotiin. Ajattelin, että sillä movie makerilla homma toimisi. Ja katin kontit. Se ei ymmärrä teräväpiirtokuvaa. Pitää hankkia oma editointiohjelma. Sellaisen kävin sitten hakemassa toisesta kaupasta. Ostin ohjelman, joka osaa käsitellä HD dataa. Kotiin silmät kiiluen. Ei homma toimi. MIkäs nyt!? Tarkemmassa tarkastelussa ohjelma osaa KÄSITELLÄ HD kuvaa, mutta ei pysty sitä imuroimaan!? Mutta tämän "PRO" ohjelman Plus versio osaisi. Ohjelmaa vaan ei pysty upgradaamaan!? Maahantuojasetä lupaa yrittää kanssani jotain sopimusta. Saas nähdä kuinka käy?!
Mitä ilmeisemmin minua viedään nyt kölin alta ja hitaasti. Kysyn nyt olenko jo ohittanut kölin vai vieläkö tässä mennään alemmas? Ja kuka ottaa sivulleen videon, joka ehkä valmistuu vuonna 2007? Juutuuppiin en viitsis laittaa.
-
Mä voin laitta mun serverille Tuukka.
Jos on nykyaikainen laiva, niin kyseessä on tasainen pohja (ei v-pohja), eli saatat olla lähes koko matkan syvällä pohjalla :mrgreen:
-
Jaa niin sinähän olit se "laivainsinööri". Ettei ole enää köliä paateissa. Mikään ei ole kuin ennen. Pitää vissiin tuo sanonta uusia vaikka tyyliin "nyt mua viedään ryanairin lennolle" :mrgreen:
-
Jaa niin sinähän olit se "laivainsinööri". Ettei ole enää köliä paateissa. Mikään ei ole kuin ennen. Pitää vissiin tuo sanonta uusia vaikka tyyliin "nyt mua viedään ryanairin lennolle" :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
En mä laivoista mitään tiijä. Mä osaan vaan ajaa niitä :D