RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: rcoss - 30.03.07 - klo: 12.23
-
Onkos kukaan vielä hankkinut tätä uutuutta ? Pannu on ainakin kasvanut (.28) ja osia on vahvistettu (teräksiset rattaat). Vahvempi servokin kaiketi. Vois olla aloittelijalle hyvä peli (?)
-
Aika samanlainen kuin tuo ST US joten:
Kokemukset ihan hyvät, osat laadukkaita. Iskarit tosin jää laadussa muulle kitille mutta nehän voi vaihtaa. Patakin ihan jees ainakin alkuun.
Pikkasen köykäseltä vaikuttavat nämä Kyoshon Sports mallit verrattuna esim. Taiwanilaisiin RTR:iin, mutta ulkonäkö saattaa osittain pettää ST US on nimittäin aivan sairaan hauska, kestävä ja hyvä pihasuttaus vehje. Rata-ajossa ei aivan vahvimmillaan mutta ihan ok. Todella nopea esim. Sirion moottorilla (huh!). Buggyssä tuskin rata-ajossakaan mitään ongelmia koska käytännössä MP7.5
Päivitysvaraahan näissä on vaikka kuinka paljon (mutta aivan halpaa se ei ole) ja vaikka kuinka haukuttaisiin Kyoshon viikon toimitusaikoja niin minusta tuki on hyvä! Kuitenkin jos aikoo kisata ja ajaa vain radalla niin sitten sen mukainen auto, joissa kyllä valinnan varaa löytyy. Alkuunhan tälläkin pääsee mainiosti. Nimenomaan aloittelijalle.
Jos katsoo esim. Matrix RTR:ää niin ei se ole tuota yhtään huonompi ja jossain mielessä (iskarit, hexiruuvit, mekkaus) parempikin. Ei siis kannata kuitenkaan ehkä katsoa vain yhtä mallia ennen kuin päättää ja valita niistä sitten se mikä miellyttää eniten.
-
28 on liian tehokas alottelialle itte alotin tosta vanhemmalla versiolla (moottori 21)
-
no siis 28 ja 21 koneissa ei juurikaan ole teho eroa (rtr malleissa) mutta 28:n koneella saadaan suurempi alavääntö..
-
Nyt tarkoitat sitten varmaan huipputehoa, että siinä ei ole paljoa eroa.
Tehohan on vääntömomentti kertaa kierrosnopeus. Eli jos kierrosnopeus pysyy samana, vain vääntömomenttia kasvattamalla saadaan lisää tehoa.
Palatakseni kirjoitukseesi, siis jos koneessa on enemmän vääntöä alakierroksilla, tarkoittaa se myös sitä että kyseisellä kierrosluvulla antaa kone myös enemmän tehoa. Moottorin antamaa tehoahan voidaan kuvata jatkuvana käyränä kierrosluvun funktiona.
-
Tuo olisi varteenotettavin vaihtoehto, nimittäin tuota myydään paikallisessa RC-kaupassa (Sports II U.S -versio). Hinta vaan kirpaisee, nimittäin on päälle 500€:n.
-
Muilta merkeiltä saa parempaa halvemmalla.ESIM Tämä (http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=1_2&products_id=2)
Taatusti kestävempi jokapaikan höylä.
-
Pärjääkö buggy u.s versio kisoissa vakiona?
-
Riippuu kuskista mutta uskallan epäillä sen vauhtia mitali sijoihin.Ja jos siinä oli se .28 kone niin se ei ole sallittu koko.
-
Ja jos siinä oli se .28 kone niin se ei ole sallittu koko.
Pääseekö tolla koneella edes kerhokisoihin?
-
Riippuu kerhosta.
-
tottakai pääsee ja ihan sopiva auto siihen. eilen oli yks lavangossa ja ainakin moottori kävi tyhjäkäyntiä siihen malliin loputtomiin ettei vähään aikaan ole vastavaa nähnyt...
-
Ei se .28 mikään mukava aluksi ollut, mutta sisäänajon jälkeen toiminut erittäin hyvin ja mukavasti se tuota Inferno ST US mallia liikuttaa.
-
Onko 7.5 versiossa pakki? Kannattaaako tähän ostaa starttiboksi?
-
Ei ole pakkia, ja starttiboksi on mielestäni mukavampi tapa käynnistää, kuin nykiminen.. Toki saa vetostartin tilalle takakupinkin, jos haluaa vain boksilla käynnistää ilman narukerää.. :lol:
-
Sanokaas noista vakiojousista jotain. Ei ole kokemusta mutta tuntuu aika löysiltä. Onko hyvä ? Kandeeko hankkia hiukan tiukemmat jouset ? Toistaiseksi ajoa eniten esim. Mankkaan kaatiksella.
-
Antakaas nyt jotain vinkkiä jousiin ! Onko Kyoshon Medium-jousi hyvä vaihtoehto ?
-
mediumit on hyvät radalle
-
Tuli itsekin hommattua tuollainen ja jousitukseen kiinnitin huomiota. En ole vaan päässyt vielä sitä edes sisäänajamaan, kun on ollut vähän reissua. Jousissahan näyttäisi olevan jonkun verran säätövaraa, mutta riittääköhän se käytännössä vai tarviiko tosiaan käydä jousikaupassa ennen radalle menoa?
-
Okei, mediumia radalle. Tosta voi siis aloittaa.
Duffer, jos tarkoitat säädöllä jousien pituussäätöä, niin sehän ei sitten muuta jousen jäykkyyttä mihinkään suuntaan.
-
Niin, tottahan se on, ettei niillä jousen jäykkyyttä saakaan säädettyä. Mutta laitathan (rata)kokemukset medium-jousista tulemaan!