RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Jurte - 10.08.07 - klo: 10.32

Otsikko: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: Jurte - 10.08.07 - klo: 10.32
Kaksi kappaletta puolitoista viikkoa vanhoja autoja, ei saada kumpaakaan autoa säätöihin. Kysymyksenä on ensiautot. Kummassakin autossa on vikana se, että lämpinä auto ei lähde millään käyntiin, kirveelläkään. Mutta kun autot on jäähtynyt niin moitteetta käyntiin, mutta puolen tankin ajon jälkeen sammuu ja sama toistuu, ei kirveelläkään käyntiin. Vika voi minussakin eli säätäjässä..... kuka tietää... Mutta hyviä vinkkejä otan mielellään vastaan tämän auton suhteen, kiitos!
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: Mika R - 10.08.07 - klo: 10.44
Kuulostaa että lämmetessään moottori menee liian piikille alhaalta ja stumppaa eikä sitten lähde käyntiin. Booaako se?

Entä tuleeko pakoputkesta polttoainetta tai röpöttääkö kun käynnistätte kylmänä? Se olisi varmaan hyvä että näin olisi. Jos ei tule / ei röpötä, niin avaa pääneulaa jonkin verran jos yksineulainen kaasutin. Kokeile ja avaa vähän lisää kunnes riittävästi auki.
Jos kaksineulainen niin avaisin vastaavasti alhaalta (eli kaasuttimen luistin päässä olevasta ruuvista).

Kun moottori lämpenee käyntilämpöiseksi niin röpötyksen tulisi kadota. Tämä tapahtuu melko pian käynnistyksen jälkeen.
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: *remppa* - 10.08.07 - klo: 15.04
Tsekkaa tulppa, eli vaihda. Saako fuilia? Mulla oli omassa autossa jokin aika sitten sama vika, viaksi osottautui pakoputken tiiviste käyrän jälkeen, ilmeisesti lämmetessään tiivisteen ympärillä oleva holkki laajeni sen verran attä alkoi falskaamaan, jolloin tankkiin ei tullut riittävästi painetta. Tiiviste oli sen verran kulunut, että ehkä lämpölaajeneminen oli viimeinen niitti?
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: Ville_79 - 10.08.07 - klo: 15.30
Jos siinä on polttoainetankki samanlainen kuin mg16 niin tankin korkki vuotaa 100% varmasti. Oletkos jurte muuten oulusta? Taidettiin jutella noista autoista tuossa viime viikolla?
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: Jurte - 12.08.07 - klo: 16.15
Joo kyllähän oulusta ollaan ja varmaan juteltiin siinä haapalehdossa.....! Autot ovat tällä hetkellä hobbyssä, katotaan mitä ne saa aikaa.. vai oliko nämä kaksi kyseistä autoa vain maanantaipäivän versioita... katsotaan..
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: Mika R - 12.08.07 - klo: 17.53
monesti tulee vastaan näitä huonosti toimivia autoja ja yhtä monesti ne ovat säätöasoita. joten toivotaan että tuokin selviää pelkästään sillä. pari vkoa sit jeesasin just yhtä isää ja poikaa Kyosho PTAn kanssa tossa naapurustossa, poika parka kun ei pääsyt ajamaan.. sitten laitettiin pääneula, ja luistin tyhjäkäynti sekä linkit kuntoon. sen jälkeen poika ajeli hyvi hyvin onnellisena ja isä vähintään yhtä onnellisena. Mutta on toki niitäkin moottoreita jotka vuotaa heti uutena ja vaatii tiivistyksen silikonilla itse tai sitten esim. vetarin korvaamisen päätylevyllä, jotta alkavat toimia kuten pitää.
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: tontsa96 - 13.08.07 - klo: 13.21
yritä hakee ylä ja ala ruu vista säädöt
'
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: Shogunmarui - 14.08.07 - klo: 17.42
yritä hakee ylä ja ala ruu vista säädöt
'
Ala ruu vista säädöt? Ahaa  :grin: Eli siis tup ala´ ruu on joku ruoka ja vista on käyttöjärjestelmä ja siihen säädöt?


Btw ne on neuloja...
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: severa - 16.10.07 - klo: 12.05
auto lämpenee likaa. mulla on ollu sa ma ongelma. aja ilman kupua niin auto pysyy viileämpänä tai leikkaa kuvun etu lasin reikää isommaksi.
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: salde - 16.10.07 - klo: 12.40
Yks ongelma MG10:Ssä näkyy olevan tuo tankin korkin O-rengas mikä on liian väljä ja päästää ilmaa tankkiin.
Ite vaihtelin hieman tuhdimman kokosen O-renkaan tilalle ja ainakin eilen yhden tankin ajelin moottorin kertaakaan sammumatta.

Lämmöt tuntuu kyllä olevan melko ylhäällä monasti, mutta ainakin nyt auttaa kovasti nämä tulevat kylmät ilmat ;)
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: severa - 16.10.07 - klo: 15.17
mulla ei ole ollut siinä korkin tiivisteessä mitään ongelmaa. Motti lämpes liikaa eikä sillon ottanut nitroo.
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: Kyöstimään - 23.10.07 - klo: 10.23
Onkohan sisäänajo suoritettu oikein??? :tongue: Ja ei kai motti oo väljä? säädöistä se riippuu yleensä.
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: miksalo - 23.10.07 - klo: 22.29
oho,sorry  :roll:
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: miksalo - 26.10.07 - klo: 12.44
noissa mg10 koneissa taitaa olla samaa vikaa kun kyöstin koneissa.
ainakin itseltä oli (mg16) parin tankin käytön jälkeen ruuvit löystynyt moottrin päätylevystä.
en tarkoita vetonarun ruuveja vaan sen kotelon alta löytyviä ruuveja.
jos ne ruuvit on löystynyt niin sen kyllä huomaa öljyvuodosta.
konetta ei saa säätöihin jos noi ruuvit on löysällä...
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: RC-tyyppi - 24.11.07 - klo: 19.02
Mikä tulppa tähän autoon kelpaa? Ja paljonko nitroa täytyy olla bensassa?
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: TheArska - 24.11.07 - klo: 20.22
Itsellä mg16, mutta siinähän on sama moottori..käytän 25% polttoainetta, mutta 16% varmaan riittäisi tai vähempikin siihen että toimisi, mutta eipä tuosta enemmästä nitrosta mielestäni haittaa ole, ennemmin hyötyä, enemmän tehoa ja kenties helpompi säätääkin..
Tulpaksi vaihdoin juuri lämpimemmän, eli os3 ja toimii hyvin..
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: RC-tyyppi - 25.11.07 - klo: 11.45
Kysyin tota bensa asiaa koska mulla on mg10 ja jr-hobbyssä sanottii että mg16 tarvitaan 1-10% bensaa.http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=1871
Otsikko: Vs: Cen Racing MG10 mt "säädöt hukassa!"
Kirjoitti: TheArska - 25.11.07 - klo: 13.05
Joo, olen jutellut heidän kanssaan myös..(kuulin kyllä heidän bensa kokeiluistaan ja että cen koneet käy ihmeen hyvin todella vähäisillä nitro määrillä)
kyllähän se kone toimii pienemmälläkin nitro määrällä, mutta enemmän tehoa saat suuremmalla nitro prosentilla ja kun on enemmän nitroa, niin kone ei ole ihan niin ronkeli säädöistään...
Niin, kysymyshän tosiaan olikin että paljonko tarvitaan, eikä paljonko on hyvä olla..
Mutta noin yleisesti ottaen on pikkulohko koneessa hyvä käyttää vähintään 16% polttoainetta, ainakin jos haluaa hyvää kulkupuolta...itse käytän 25% myös pikkulohkossa, koska en halua heittää heppoja harakoille..ei näissä koskaan liikaa tehoa ole..
Kyllä se varmaan toimii tolla 1-10%...ei se kuitenkaan mitään jumalan sanaa välttämättä ole vaikka liikkeestä tuleekin, nimiä mainitsematta, myyhän täällä joku liike lennokkibensaa autokäyttöön, missä on väärät öljy ym. seossuhteet..