RC10.FI
Yleiset => Sähköautot => Aiheen aloitti: Vesa - 16.09.07 - klo: 22.12
-
Mattoratakausi on taas avattu ja uutta kalustoa on ajossa. Tähän topikkiin voi laittaa kysymykset,kokemukset ja muut askarruttavat asiat seuraavista mattoautoista:
V-Dezign Carpet Ripper '07
V-Dezign Carpet Ripper 2.0
V-Dezign Carpet Ripper 3.0
V-Dezign Carpet Ripper 4.0
V-Dezign Carpet Ripper V
-Vesa-
-
Laita linkki tulemaan tänne.
Jerzi
-
http://www.v-dezign.net
-
Kolmet treenit on nyt tullut ajettua Carpet Ripperillä ja ainaki näin C-12 alottelijan mielestä auto tuntuu hyvältä.
Kitin osat menee paikalleen nätisti eikä mitään tarvitse viilailla ja ähertää (asson osia ei lasketa :cheesy:). Kestävyyskin tuntuu olevan ihan kohdallaan. Parit osat onnistuin rikkomaan pääsuoralle vastapallottamisen jälkeen , mutta muuten ei kummempaa. Itse olen ainakin tyytyväinen, varsinkin tiimin tukeen.
Parit kuvat omasta yksilöstä kasattuna:
Kuva 1 (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/autot/carpet_ripper/cr_1.jpg)
Kuva 2 (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/autot/carpet_ripper/cr_2.jpg)
Kuva 3 (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/autot/carpet_ripper/cr_3.jpg)
Kuva 4 (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/autot/carpet_ripper/cr_4.jpg)
Kuva 5 (http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/autot/carpet_ripper/cr_5.jpg)
-
Nyt ois ensimmäinen kisa takana Ripperillä ja täytyy olla enemmän kuin tyytyväinen tulokseen. A-finaalipaikka Kapinoissa tällä kokemuksella on ainakin itelle pieni yllätys. Kokemusta kun C-12 luokasta allekirjoittaneella on todella vähän ja suurin osa ajettu pari vuotta sitten historiikkiluokan autoilla. Vielä on kyllä paljon opittavaa että pysyis edes jotenkin isojen poikien vauhdissa, mutta eiköhän vauhti parane kun saa enemmän treeniakkuja alle.
Täytyy kyllä nostaa Veskulle hattua hyvän auton suunnittelusta ja antaa kiitokset opastamisesta ja neuvomisesta. Tiimitukea on todellakin piisannut.
-
Eka kisa tuotantoautolla siis takana. Kisasta irtos TQ, nopein läppi ja voitto suoraan kahdessa finaalissa.
Onnittelut ja kiitokset kaikille CR-kuskeille, jotka olivat kapinoimassa. Erityisesti Henkan 4. ja Jukan 9. sija alkuerissä oli hieno suoritus ja hyvä aloitus myös poikien kaudelle.
-
Korjataas sen verran, että olin alkuerien jälkeen 9. :azn:
-
Nyt on sitten ensimmäinen FTT-kisa Ripperillä takana ja tavoitteet täyttyivät yli odotusten. Ennen kisaa ajattelin, että jos A-finaaliin päästään niin hyvä homma. Ja tietysti pidetään muu Tiim Lahti takana :mrgreen:
Ensimmäiset akulliset eivät kyllä luvanneet hyvää tulosta päivältä. Sen verta hukassa kuski oli rännien välissä. Pidon parantuessa hiljalleen alkoi kuskikin heräillä koomasta ja viimeisestä alkuerästä oli tuloksena viidenteen lähtöruutuun oikeuttava tulos.
Finaalit menivät ihan ok kahden ensimmäisen osalta, mutta viimeisessä tuli kohellettua liikaa.
Auto toimi päivän aikana loistavasti ja takarenkaiden pienentäminen lisäsi ajettavuutta entisestään. Ennen kisaa mietin onko 6.5T kone liian tehoton Kuusankosken isolla radalla, mutta ainakin aamupäivästä se oli enemmän kuin sopiva omaan ajoon. Eipähän ainakaan ollut ongelmia akkujen kanssa.
Kisat siis menivät paremmin kuin hyvin ja tästä on hyvä jatkaa mattojen repimistä Ylistarossa.
-
Nostetaanpas tätäkin topikkia vähän tuoreemmille vesille.
Viime viikolla Hollannissa ajetuissa EFRA Spec EM kisoissa uudella CR 2.0 -autolla oltiin kärkivauhdissa alusta asti.
Alla raporttia RedRC.netin pojilta.
http://www.redrc.net/2009/03/marc-fisher-wins-112th-stock-spec-euros/
Erona CR'07 versioon hiljattain julkaistussa CR2.0 kitissä ovat seuraavat yksityiskohdat:
-pidempi akseliväli, vakaampi ajaa isoilla radoilla nopeissa mutkissa, painopiste saadaan taemmas
-leveämpi keulan kiinnitys
-moottori siirretty enemmän oikealle, oikea balanssi ajettaessa hiilettömillä moottoreilla
-lyhempi alustalevy, parempi ajettavuus pomppuisilla radoilla johtuen pienestä etuakselien ylityksestä
-erillinen puskurilevy
-uudet koritolppalevyt, joissa enemmän kiinnityspaikkoja tuubeille
-alustan uusi muotoilu, jäykempi alusta
-takapään osien uusi muotoilu on entistä coolimpi
-mahdollisuus kääntää moottoria 90astetta, jotta moottorin juotoskorvakkeet eivät kosketa koriin
Eli onkin helpompaa luetella mikä ei ole muuttunut:
-tuubit
-moottoripukit
Kuvia uutuudesta ei vielä ole nettisivuilla, mutta sivut päivitetään ajan tasalle lähiaikoina. Autoja on viime viikkojen aikana mennyt mukavasti, ja kaikki parikymmentä kuskia ovat antaneet vain positiivista palautetta siirryttyään kilpailevista merkeistä CR2.0:aan. 2.0 toimii siis niin aloittelijan kuin kärkikuskinki käsissä.
CR2.0:lla on kisattu menestyneesti Englannissa. Tiimin Englannin ykkösmies Chris Kerswell on ajanut tasaisen varmasti 10.5t Spec ja modified luokissa viiden joukkoon kisassa kuin kisassa, ottaen muutaman palkintopallisijankin tälle kaudelle. Useassa kisassa Chris on ollut ainoa todellinen uhkaaja brittien kisoja tällä kaudella dominoineelle Elliot Harperille.
Suomessa V-Dezign tiimin kaudella 2009 ovat muodostaneet:
Vesa Yli
Panu Vehniäinen
Jukka Penttinen
Miika Laurila
Jukka Kerola
-
Sisäkausi lähestyy, eli nostetaanpas aihetta.
uutisia kotisivuilla:
www.v-dezign.net
Keskustelua brittifoorumilla aiheesta ja vierestä:
http://www.rcracechat.com/vb/showthread.php?t=51708
-
Kauden treenien alkuun pari viikkoa, uutisointia updeittailtu
www.v-dezign.net
-
Pastetaanpas viimeisimmät tulokset tännekkin:
http://www.redrc.net/2009/09/griffiths-wins-cars-amc-shootout-rd4-stiles-takes-title/
sama löytyy myös v-aluisilta kotisivuilta :)
-
Kotisivuja päivitetty kisaraporteilla briteistä ja EPS 1 osakilpailusta sekä uutuusinfoilla... :afro:
http://www.v-dezign.net/news.php
-
Infoa uudesta autosta:
www.v-dezign.net
http://www.redrc.net/2009/11/v-dezign-carpet-ripper-3-0/
www.rcracer.com
-
Kisauutisia Englannista viikonlopulta:
http://www.redrc.net/2010/01/harper-wins-first-brca-national-for-crc/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+RedRc+%28Red+RC+-+RC+Car+News%29
stokissa 4/10 autoa a-finaalissa rippereitä, virissä viisi kymmenestä. Ihan jees, vielä mahtuis muutama lisää. :afro:
-
Ensi viikolla julkaisen kuvia ja infoa uudesta World GT päivityssarjasta, stay tuned!
-
http://www.redrc.net/2010/02/vesa-yli-dominates-rd2-of-fintrack/
http://rcracer.com/on-road-electric-articles-87/987-fintrack-tour-round-two-at-tampere
-
Tuolla infoa uudesta WGT protosta, lisäinfoa myöhemmin!
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs235.snc3/22243_285373844212_223123974212_3474062_2897997_n.jpg
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs215.snc3/22243_285373769212_223123974212_3474053_2968901_n.jpg
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs295.ash1/22243_285373784212_223123974212_3474054_4076714_n.jpg
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs215.snc3/22243_285373794212_223123974212_3474055_7862426_n.jpg
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs215.snc3/22243_285373799212_223123974212_3474056_4311030_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs215.snc3/22243_285373804212_223123974212_3474057_5895403_n.jpg
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs215.snc3/22243_285373819212_223123974212_3474058_419250_n.jpg
-
Tuollapa kisakuulumisia viimeiseltä kolmelta viikolta:
http://www.redrc.net/2010/02/vesa-yli-dominates-rd2-of-fintrack/
http://www.redrc.net/2010/03/v-dezign-dominate-cars-carpet-challenge/
http://www.redrc.net/2010/03/v-dezign-report-from-112th-euros/
********** V-DEZIGN - EUROPEAN CHAMPION 2010 ******************
-
Laitetaanpas tännekkin jakoon nuo uusimman eli CR4.0:n CAD-kuvat.
allaolevan linkin pitäisi toimia vaikkei ole facebookkari.
http://www.facebook.com/pages/V-Dezign/223123974212?v=photos&ref=ts#!/photo.php?pid=4211236&id=223123974212
-
Kisarapsaa Englannista:
http://www.redrc.net/2010/11/brca-112th-scale-nationals-rd1/
http://www.rcracer.com/on-road-electric-articles-87/2543-v-dezign-report-from-brca-112-nationals-crewe
-
Team V-Dezign Finland kaudella 2010-2011:
C-12
Vesa Yli
Panu Vehniäinen
Pauli Helin
Miko Teponoja
Mika Anttonen
Antero Kivijärvi
Henri Fredriksson
C-12 Stock
Janne Valtanen
Sami Huovinen
Ville Sipola
Miika Laurila
-
Carpet Ripper 4.0 nyt Pohjoismaidenmestari 2010!
Oma raportti tulee asappina RedRC:hen kun saan vaan kuvat.
odotellessa norjalaisten rapsa:
http://www.redrc.net/2010/11/hagberg-yli-win-the-nordic-championships/
-
Hieno saavutus niin autolta kuin kuskiltakin!
-
kerta kiellon päälle:
http://www.nosram.com/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=2759&cHash=8536775c7fcec195c87ba5ee67e68768
Syksyn treenit ja testit ajettu. Miten kuskin on päässeet autojensa kanssa sinuiksi - tänne voi laittaa kokemuksia ja palautetta.
-
Brittien mestaruussarja on tältä kaudelta ajettu. 6 kisan mittainen sarja alkoi lokakuussa ja päättyi viikonloppuna Chesterfieldissä ajettuun päätöskisaan. Kauden kuudesta kisasta neljä lasketaan loppupisteisiin. Molempien luokkien, eli virin ja stokin mestaruudet otti Andy Griffiths Carpet Ripper 4.0 autolla!
Sarjapisteissä kisa oli tasaista, sillä 5 ekaa oli 4 pisteen sisällä (piste per sija). Ajoin itse myös neljä kisaa, jotta sain tarvittavat pisteet mestaruustaistoon. Omat kisat meni virissä seuraavasti:
- ekasta kisasta 2. sija vain 0.5s voitosta
- kolmannesta kisasta 3. sija alun kolarien jälkeen
- neljännestä kisasta 5. sija
- viimeisestä kisasta 2. sija alkukisan doninoinnin jälkeen
yhteensä 592 pistettä, Andy keräsi 596 ja vei siis voiton. Voitosta saa 150, toisesta sijasta 149 jne. Tasapisteissä lasketaan viides kisa, ja mulla sitä ei olisi ollut, joten olisin ollut siinä vertailussakin heikoilla.
Stokkisarjassa kisat oli pääasiassa testaamista EM-kisoja varten mistä olikin suuri apu, koska EM:ssä laitteet liikkuivat ja toimivat, sieltä 4. sija. Sen sijaan briteissä ei stokkiluokassa mennyt kuin eka kisa ok, muissa oli enemmän tai vähemmän ongelmia milloin minkäkin kanssa.
Modified luokassa top 10 näyttää seuraavalta:
1. Andy Griffiths V-Dezign CR4.0
2. Elliot Harper
3. Mark Stiles V-Dezign CR4.0
4. Chris Kerswell
5. Vesa Yli V-Dezign CR4.0
6. Matt Varah V-Dezign CR4.0
Stock luokassa top 10 näyttää tältä:
1. Andy Griffiths V-Dezign CR4.0
2. Chris Kerswell
3. Elliot Harper
4. Mark Stiles V-Dezign CR4.0
5. Matt Varah V-Dezign CR4.0
6. Mick Farrell V-Dezign CR4.0
7. Vesa Yli V-Dezign CR4.0
x. Mark Jewitt V-Dezign CR4.0
x. Daniel Holmes V-Dezign CR4.0
Eli viriluokassa kymmenen kärjessä oli 4 Ripperikuskia, ja stokkiluokassa 7 kymmenestä luotti ripperivauhtiin! Tällä kaudella Rippereitä oli kisoissa noin 25% automerkeistä. Kuskeja per kisa oli n 55-70 per päivä.
-
Uudet nettisivut avattu - päivityksiä tulee kun saan alasivut jne viimeisteltyä!
http://www.v-dezign.net/
-
http://www.redrc.net/2011/07/v-dezign-carpet-ripper-v-112th-scale/ (http://www.redrc.net/2011/07/v-dezign-carpet-ripper-v-112th-scale/)
Lisää infoa myös kotisivuilla www.v-dezign.net (http://www.v-dezign.net)
-
Löyty Andy Griffin rakennustipsit koskien CR V:tä: http://rcracechat.com/vb/showthread.php?64052-CR5-set-up-and-build-tips (http://rcracechat.com/vb/showthread.php?64052-CR5-set-up-and-build-tips)
-
Ens kuussa tosiaan on saatavilla ensimäinen kokonainen Carpet Ripper autosarja, eikä vain päivityskitti. Autossa on muista - ja aikaisemmin IKINÄ ennen markkinoilla nähdyistä - autoista poiketen mukana kaikki ne osat, jolla myös tiimi itse ajaa maailmalla. Auton hinta hieman kalliimpi kuin kilpailijoilla, mutta varustelu selittää osin hinnan, sekä tietysti se, että erä koko on pienempi kuin jenkkimerkeillä.
Autossa vakiona mm:
-keraamiset diffikuulat
-pronssiset etutukivarsien pallot
-pitkät tukivarret edessä
-hiilikuitu tuki edessä pitkille tukivarsille
-iskarin pidennysosa, sallii normipallokupin käyttämisen iskarin "alapäässä"
-koko setti maavarapaloja taakse 0.25mm välein
-mustia aluruuveja "korkeissa" paikoissa, alustassa teräsruuvit
-kaikki alumiiniosat mustaksi anodisoituja
pelkkien "viriosien" hinta on kaupasta ostettua 70-100euroa, joten varustelin pitäisi olla useimpien mieleen.
Muutama kiva feature, joita autosarjaan sisällytän ovat:
-osittain esikasatut ja valmiiksi rasvatut vaimennustuubit
-valmiiksi niputettu diffi rasvoineen
Autot pitäisi olla valmiit toimitukseen ensi kuun puolivälissä, mikäli kaikki menee suunnitelusti. Viimeisiä komponentteja odotan saapuvaksi 2 viikon kuluessa.
Stay tuned - V-Dezignilta tulee myös uusi tuotesarja sisältäen diffirasvoja jne tuotteita!
-
Kuinka paljon vitonen tulee maksamaan ja onko lokakuussa valmistuva erä jo kokonaaan myyty?
-
299,90e on hinta autolle. Muutamia autoja on vielä varaamatta ja marraskuussa tulee lisää jos loppuvat.
-
Uusia tuotteita lisätty sivuille
http://www.v-dezign.net/ (http://www.v-dezign.net/)
-
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/295739_10150322441339213_223123974212_8175170_1109179731_n.jpg)
Boksit odottaa vielä loppuja kamoja sekä pakkausta. Mitäs dikkaatte?
Kiitokset Janne Aspiselle grafiikoista tarrojen kanssa!
-
Boksit odottaa vielä loppuja kamoja sekä pakkausta. Mitäs dikkaatte?
´
Vesi kielellä odotetaan postiluukun kolahdusta. :tongue:
-
http://www.aijaa.com/v.php?i=001828827982.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=001828827982.jpg)
Eka satsi hiilikuituosia on saapunut hetki sitten. Väittäisin, että markkinoiden paraslaatuisimmat hiilikuituosat (työstö + materiaali). Kivana lisäfeaturena kaikki osat on esihiottu ja "radiolevyn" twiikkiruuvin reiät on esikierteitetty. Toinen erä osia tulee toivonmukaan marraskuun aikana kunhan materiaalia saadaan lisää.
-
Boksit odottaa vielä loppuja kamoja sekä pakkausta. Mitäs dikkaatte?
Ihan kivan hillitty kun ei ole koko laatikko täynnä neonvärejä yms.
Ainut mitä itse laatikossa kaipaisin, on kuva siitä mikä laatikossa on.
Ellen nyt puhtaasti tietäis mistä on kyse, vaan näkisin laatikon kaupan hyllyllä niin laatikkoa vilkaisemalla ei heti kävisi ilmi mitä siellä on... (joku maton repimis väline)
-
Diffien pakkaamista ja esikasausta:
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/299774_10150333847194213_223123974212_8240659_1768292146_n.jpg)
-
Moottoripukkeja odotellessa, muut osat alkaa olla valmiina ja suurelta osin pakattu, tuossapa kuvia hiilikuituosista. Kuvat by HDAM
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150348288879213&set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=1&theater#!/photo.php?fbid=10150348288904213&set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=1&permPage=1 (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150348288879213&set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=1&theater#!/photo.php?fbid=10150348288904213&set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=1&permPage=1)
-
Viimein!
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/297047_10150364293979213_223123974212_8420661_121113991_n.jpg)
Ekan erän shippaus ensi viikolla, lisää tulee tän kuun aikana, hiilikuitu loppui kesken mutta V-Factory tehtaalla rapakon takana on jo uutta matskua joka tulee tän kuun aikana.
-
Lisää kuvia aiheeseen liittyen:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=3&saved (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150258555099213.336457.223123974212&type=3&saved)
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/298853_10150365547199213_223123974212_8427454_1985534809_n.jpg)
-
Haluan nyt muistuttaa etta henkan auto on 'pre-production' auto (pakattu 15minuutissa ruokatunnilla) joten muutama osa puuttui kyydista ja osaluettelo on toki taydennetty, ihan vain etta naki etta kaikki tarpeellinen olisi mukana, pari pussia jai kyydista. Aika vain on rajallista.
-
Laitetaanpas manuaali tännekkin dissattavaksi:
http://dl.dropbox.com/u/24363848/Carpet%20Ripper%20V%20manual%201.0.pdf (http://dl.dropbox.com/u/24363848/Carpet%20Ripper%20V%20manual%201.0.pdf)
-
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/390785_290209404343493_123074341057001_940582_1269070266_n.jpg)
Auto on kasassa ja ensitestit ajettu.
Kasaaminen meni kohtuu simppelisti. Manuaalissa on hyviä tipsejä, jotka ovat välttämättömiä tälleen ekaa autoa kasatessa. Muoviosat on CRC:n ja niitä joutuu vähän siistimään, että saa autosta herkän. Hiilari- ja alumiiniosat on laadukkaan oloisia.
Rakensin auton pakettisetuppiin ja sorvasin Mobgumssit takaa 43,5mm ja edestä 41,5mm kokoon. Seoksina oli eteen: 2xpink ja magenta, taakse: pink ja magenta. Iskarissa 40W UR:n öljy. Maavara edessä 3.8mm, takana 4mm. Sähköinä Spec-luokan sääntöihin menevät laitteet, eli moottorina 10.5t CS:n kone.
Ensitestit ajettiin Korialla, jossa on ymmärtääkseni Suomen asteikolla ihan hyvä pito. Ensijärkytys oli melko suuri, kun auto kääntyy aivan julmetusti. Krossissa tottunut, että auto kallistuu ennen, kuin se lähtee kääntyyn, mutta CR kääntyi välittömästi, kun antoi ratista käskyä. No kun siihen tottui ja uskalsi antaa vähän kaasua, niin ajo rauhottui. Pakettisetuppi toimi hyvin ja ajoin molemmilla yhdistelmillä (magenta-magenta & 2xpink-pink) samaa luokkaa olevia kierrosaikoja. Nopeimmaksi läpiksi eilen jäi 11,29s ja muut spec-kuskit ajoivat tuohon kahden kympän sisään best läpit myös. Tulosta ei tullut vielä ajettua.
Ensimmäiset kokemukset mattiksesta vaikutti kyllä tosi kivalta. Autot kulkee aika kovaa, mutta kontrolli on hyvällä tasolla näissä autoissa. Pikkusen kun saa treeniä, niin eiköhän se mollien kolistelu vähene. Treenit jatkuu tulevina viikonloppuina ja alkavaa mattiskautta odotellaan innolla. Ei muutaku kaikki mukaan ajamaan Spec-luokkaa!
Vesalle aplodit onnistuneesta suunnittelutyöstä. :cool:
-
RCTechissä keskustelua aiheesta:
http://www.rctech.net/forum/electric-road/542326-v-dezign-carpet-ripper-v-3.html (http://www.rctech.net/forum/electric-road/542326-v-dezign-carpet-ripper-v-3.html)
Ryan on jenkkilän VDZN tiimikuski, ensi kaudeksi. Kaveri vakuuttui autosta heti ensimetreillä ja on lupa odottaa hyviä tuloksia tulevissa kapinoissa. Ryan sijoittui viime vuonna podiumille IIC-kisoissa 1/12 stokkiluokassa (en muista oliko 13.5 vai 17.5) ja tänäkin vuonna oli parissa luokassa A-finaalissa.
-
Ensi viikolla taas autoja varastossa joulupukin konttiin uusi erä! Myös reilusti varaosia ja muita tarvikkeita back in stock!
-
Mainostetaanpas täällä, kun mainostilaa ei näytä saavan edes rahalla.
Eli autoja ensi viikolla taas varastossa, laakereita (1/12, touring ja krossikoot) metrisillä mitoilla, diffi- ja painelaakerirasvoja, tuubirasvoja mattoautoihin jne tarvikkeita löytyy heti toimitukseen, sähköpostia vaan
info@v-dezign.net
-
(http://koti.mbnet.fi/soozz/vdz/IMG_1617.JPG)
Talvihuolto suoritettu ja auto valmiina taas reeneihin! Kova polte ois päästä taas ajeleen =).
-
Viime viikonloppuna Carpet Ripper V autoilla ajettiin paalulle ja voittoon kauden ensimmaisessa SM-sarjan kilpailussa Seinajoella seka vakio- etta viritetyssa luokassa!
-
Parin viikon kisareissutouri takana, tuli piipahdettua jenkkien Snowbirds Nationaaleissa Floridassa.
Ripperin vauhti tuli todistettua nyt myös rapakon takana, jossa mukana oli suurin osa MM kärjestä kuten hallitseva tuplamestari Naoto ja kaikki jenkkien parhaat, japseista pari kovaa ja euroopasta Fischer ja Möbers sekä mä.
Virin alkuerissä irtosi 7. ruutu. Hiitissä oli 2 kolaria (joku oli parkissa keskellä mutkaa ja nostaja peitti näkyvyyden) joihin meni muutama sekunti, jolla olisi irronnut 3-4 ruutu ilman ylimääräistä ohjelmaa.
Finaalissa sain hyvän startin ja nousin pari sijaa ja ajoin sijalla 4-5 junassa ja odottelin milloin alkaa tapahtua, vauhti olisi riittänyt podiumille. Sittenpä alkoikin tapahtua, suoran päässä oli parin auton kolari ja koska siitä ei mitenkään varoitettu, ajoin siihen täyttä vauhtia ja kori vääntyi hieman, joten auto oli loppuerästä vaikeampi ajaa ja keuli suoralla. Maalisssa kuitenkin sijalla 6. ja vauhti oli kilpailukykyistä kärjenkin kanssa, kunhan ei tarvinut toimia aura-autona. Virissä oman haasteensa tuotti myös treenihiittien sekavuuus, kun ei voinut ajaa yhtään kierrosta täysillä, etupitojen sopiva määrä oli aina vaikea saada optimaaliseksi, kotimantereella euroopassa kun se on vähän tutumpaa. Finaalissa etupitoa oli karvan liian vähän mutta se näytti kuitenkin riittävän Paulin ja Kevenin vauhtiin kunnes oli tuo kolari.
Tulokset:
1. Paul Lemieux
2. Keven Hebert
3. Mike Blackstock
4. Paul Ciccarello
5. Andrew Knapp
6. Vesa Yli - V-Dezign Carpet Ripper V
7. Markus Mobers
8. Naoto Matsukura
9. Alexander Hagberg
10. Marc Fischer
13.5t luokassa missasin A-finaalin about sekunnilla, ja sijaan 7-8 ois ollut n 2sekuntia. Vauhti ois varmaankin helpostikkin riittäny finaalissa korkeelle, jos sinne ois päässy, mutta jenkkien treeniformaatti ei oikeen tukenut perinteiseen treeniformaattiin tottunutta, kun erän pituus oli 2min ja radalla oli vintage touringit, stokkituristit ja virimattoautot jne eli kaikki luokat yhtä aikaa. Stokeissa kun ekan 5-6min jälkeen vasta tietää, kulkee laitteet vaiko ei, lopussa kaikilla puutuu aina, 2s ero puutumisessa 8min ajossa on hyvin pieni ero, 2 piikkiä välityksessä ois voinu tehdä 5s eron, mutta sitä oli mahdotonta tuossa viidakossa testata. B-finaalissa 4. paikalta nousin 3. ja ajeltiin kärkikolmikon kanssa jonossa maaliin, finaalin puolivälissä olin jo ihan tuntumassa, mutta vauhtia ei ollut riittävästi että ois päässy rinnalle ja ohi, B-finaalin voittajathan nousee finaaliin noissa kisoissa.
-
Uusia vaimentajatuubeja nyt varastossa reilusti - tuubiosa on mustaksi eloksoitua alumiinia, mäntäosa liukasta muovia. Email for more information!
-
http://www.redrc.net/2012/02/vesa-yli-wins-finnish-112-nationals-rd2/ (http://www.redrc.net/2012/02/vesa-yli-wins-finnish-112-nationals-rd2/)
http://www.v-dezign.net/uutiset.html?33 (http://www.v-dezign.net/uutiset.html?33)
-
Näin kauden päätteksihän on hyvä ostaa uutta kalustoa...
Viikolla isäukko kävi Sabella aivan muilla asioilla. Oma "vanha" Asson R5.1 ovikiila oli löytänyt uuden kodin ja Saben hyllyssä oli yksi Carpet RIpper V, siitä se ajatus sitten lähti.
Eilisillan aikana saatiin pirssi kasaan. Asson keuloja pari kappaletta rakentaneena V-Dezignin/CRC:n keula oli hieman erikoisempi tuttavuus, asioita mietitty hiukan eri vinkkelistä. Pieniä, kirkkaita teflonshimmejä oli päässyt osiin tutustuessa hukuksiin, joten aktiivicasterpalan molemmin puolin valikoitui Asson peruja olevat shimmit. Saattavat olla ihan inahduksen verran paksummat yhteensä, kuin 2 ja 3kpl noita teflonishimmejä, mutta ei ainakaan paljoa.
Osat sopi kyllä toisiinsa hyvin, mutta herkäksi autoa ei "out of the box" voinut sanoa. Takalinkit olivat suorastaan kankeat. Rasvaa ja fiilaa niin kyllä se siitä...
Samoin ylätukivarret eivät itsestään putoilleet yläasennosta alas. Teflonrasvapurkki oli hyvä kaveri tässäkin.
Huomenna pääsee "mutteriajolle", uskon tämän olevan vähintäänkin kilpailukykyinen alusta siinä missä Asso tai CRC. Manuaalissa oli kyllä painotettu hienosti, että auton on oltava herkkä nivelistään, mutta jos ihan ensikertalainen tätä rakentaisi, voi olla että jäisi vähän liian tahmaiseksi. Tai sitten mulla oli vaan kehnompi säkä kitin suhteen ;)
Job well done, Vesa!
Jyrki Lehto
ATAK/UA
-
Ripperin keulassa on CRC:n osia, esim. alatukivarsien pallot on korvattu messinkipalloilla ja ylätukivarret ovat pitkät. Eli autossa on kaikki ne samat osat joilla tiimi ajaa, ilman että joutuu käyttämään 80euroa viriosiin, jotta saa autosta samallaisen kuin joilla kisat voitetaan. Etupäässä herkistelyä vaativat ylätukivarsien tappireiät (2mm poranterällä hoonausta) ja vanhoilla ohjauspaloilla toimitettujen autojen ohjauspalojen yläpivottien kanssa on toisinaan hieman jumia, laatuvaihtelut ovat noissa vanhoissa CRC ohjauspaloissa aika suuret. Uudemmissa kiteissä oli uuden geometrian ohjauspalat ja akselit 1/8" kokoa. Julkaisuhetkellä uudet ohjauspalat eivät olleet vielä saatavilla.
CRC "vakiotukivarsilla" ja delriinipivottipalloilla (osa palloista tiukkoja sekä tukivarteen että kunkkupulttiin, tai vastaavasti tosi klappinen tukivarteen nähden) keulan herkäksi tekeminen ois osoittautunut tekemättömäksi 19 kaverille 20:sta.
Takapäässä sivulinkkien kanssa kannataa olla tarkkana että ne ovat erittäin herkät. Jos ne kanittavat vähänkin, auto on twiikissä. Linkithän ovat asson osia koska valuosiin ei ole järkeä haalia omia osia näillä tuotantomäärillä. Jos linkit kanittaa, pieni o-rengas linkin päässä klipsun välissä tekee linkkeihin klapin (aukaisee lenkkiä) jolloin ongelmaa ei ole. Pelkillä ruuveilla saa myös linkkeilhin klappia (jota tarvii olla) kun pitää esim ruuvaria välissä kun kiristää ruuvin eikä vedä sitä liian tiukalle, vaan antaa ruuvin määrittää sen lenkin "koko".
Mattoautoissa tosiaan nuo toleranssit on n0.1mm tarkkuudella oltava että homma toimii.
Ainoat raportoidut ongelmat auton kanssa kasatessa ovat liittyneet linkkien jäykkyyteen ja etupään pivottien jäykkyyteen vanhan mallisilla ohjauspaloilla. Muutamiin kitteihin oli myös mennyt liian pienet ruuvit etupään ylätukivarren kiinnitystä varten.
Laita viestiä jos on kysyttävää!
-
Noniin, nyt kun on ollut poranterä lähempänä ja vähän Vampire Racingin Joint Greasea...
Se niistä ahtausongelmista, nivelet saa kyllä liikkuviksi juurikin noilla Vesan (ja manuaalin) mainitsemilla keinoilla, 2mm poranterällä hoonaa etuylätukivarret "suoriksi" ja linkkejä kiristää varovaisemmin. Lisäksi laitoin sivulinkkeihin tuota Vampiren nivelrasvaa, se kun paksumpana tököttinä myös pysyy paikassaan jonkin aikaa. Samaa rasvaa laitoin servosaverin palloihin, sai ohjauslinkistöäkin vapaammaksi.
Kiitos hyvistä tech tipseistä ja oikeasti opastavasta manuaalista, TLR:n ja Asson manuaalit menivät nurkkaan häpeämään... ;)
Jyrki Lehto
ATAK/UA
-
Kausi 2012 on saatu päätökseen. Tämän parempaan tulokseen ei valitettavasti päästy, muutama Ripperi enemmän ois vielä mahtunut kympin sakkiin, kun vain puolet ajoivat Ripperillä. :kiss:
Kiitos kuljettajille ja tukijoille!
C-12 SM-sarjan lopputulokset:
1. #2 Vesa Yli - Team V-Dezign
2. #1 Simo Ahoniemi
3. #3 Teemu Saarinen
4. #4 Panu Vehniäinen - Team V-Dezign
5. #7 Miko Teponoja - Team V-Dezign
6. #34 Pekka Koivula
7. #5 Tony Raikas
8. #33 Lari Jäppinen
9. #13 Sami Munck
10. #12 Henri Fredriksson - Team V-Dezign
CS-12 sarjatulokset:
1. #1 Janne Valtanen - Team V-Dezign
2. #18 Pasi Lento
3. #4 Antti Luoto - Team V-Dezign
4. #24 Marko Vähäkuopus
5. #5 Janne Liinkangas - Team V-Dezign
6. #26 Miika Laurila
7. #3 Sami Haapsaari
8. #23 Miikka Rahikainen - Team V-Dezign
9. #21 Janne Aspinen - Team V-Dezign
10. #19 Jari Virtanen - Team V-Dezign
-
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/581266_10150718680574213_223123974212_9648293_1099954362_n.jpg)
-
Kiinnostuneille löytyy pari kappaletta vähän ajettuja (1 kisa) "viitos" Rippereitä, myös uusia päivityskittejä saatavilla (CRC), kuten myös muita osia ja tarvikkeita.
-
Kiitän vielä omasta puolestani SM- ja CS-12 mattosarjaan osallistuneita Ripperikuskeja!
C-12 SM-sarjan lopputulokset
1. #2 Vesa Yli Team V-Dezign Carpet Ripper
2. #1 Simo Ahoniemi CRC
3. #3 Teemu Saarinen CRC
4. #4 Panu Vehniäinen Team V-Dezign Carpet Ripper
5. #7 Miko Teponoja Team V-Dezign Carpet Ripper
6. #34 Pekka Koivula "Larpent"
7. #5 Tony Raikas CRC
8. #33 Lari Jäppinen "Larpent"
9. #13 Sami Munck CRC
10. #12 Henri Fredriksson Team V-Dezign Carpet Ripper
11. #9 Jarno Siltanen CRC
12. #6 Antero Kivijärvi Team V-Dezign Carpet Ripper
13. #14 Miika Rinne Team V-Dezign Carpet Ripper
14. #11 Ari-Pekka Kyykkä XRAY
15. #10 Pauli Helin Team V-Dezign Carpet Ripper
16. #32 Juha Menna CRC
17. #28 Taneli Erkkilä Team V-Dezign Carpet Ripper
18. #31 Risto Koskinen Serpent
19. #17 Antti Ollinmäki CRC
20. #15 Tommi Torikka AE
21. #36 Teppo Savolainen
22. #35 Jani Hovi Team V-Dezign Carpet Ripper
23. #22 Niko Putkonen Serpent
24. #23 Harri Peltomaa CRC
CS-12 Sarjan Lopputulokset
1. #1 Janne Valtanen Team V-Dezign Carpet Ripper
2. #18 Pasi Lento CRC
3. #4 Antti Luoto Team V-Dezign Carpet Ripper
4. #24 Marko Vähäkuopus CRC
5. #5 Janne Liinkangas Team V-Dezign Carpet Ripper
6. #26 Miika Laurila XRAY
7. #3 Sami Haapsaari CRC
8. #23 Miikka Rahikainen Team V-Dezign Carpet Ripper
9. #21 Janne Aspinen Team V-Dezign Carpet Ripper
10. #19 Jari Virtanen Team V-Dezign Carpet Ripper
11. #20 Markku Rinne XRAY
12. #16 Jaakko Mursula
13. #25 Aake Kutvonen Yokomo
14. #11 Ari Lappi CRC
15. #27 Marko Eklund Team V-Dezign Carpet Ripper
16. #28 Aarre Sillanpää CRC
17. #22 Jussi Rinne Team V-Dezign Carpet Ripper
18. #15 Ilpo Koivisto CRC
-
http://www.vrcworld.com/news.aspx?id=541 (http://www.vrcworld.com/news.aspx?id=541)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/166748_10151477811443738_1931651315_n.jpg)
-
Ripperillä saavutettiin viime viikon EM-kotikisoissa EM-hopeaa, sekä sijat 5. ja 10. stokkiluokassa, ja sijat 6. ja 7. viriluokassa.
25% EM-kisojen A-finalisteista siis luotti kotimaiseen V*DZN laatuun! Kiitos!
http://www.autourheilu.fi/36865.aspx (http://www.autourheilu.fi/36865.aspx)
-
Noniin, herätellääs aihetta nyt kun pari ajokertaa on päästelty tällä kaudella.
Eli GT12 luokka tekee esiinmarssiaan ja vaikken sarjaan ehdi kisailemaan niin koitan toimia kirittäjänä Länsirannikon kisakuskeille...
Oma CR V nostettiin naftaleenista vuoden ajotauon jälkeen. Huolellinen putsaus, diffin huolto (levyjen hionta, rattaan vaihto, kuulien putsaus), tuubien ja iskarien öljyjen vaihto. Keulassa kaikki liikkui herkästi joten ei muuta kuin ajoon...
Alkuun ajoin suoraan Ripperin tehdassetupilla, mutta nopeimmat läpit on nyt ajettu seuraavilla muutoksilla:
Asson Kultainen sivujousi
Lyhyet ylätukivarret, keulan hiilikuitutuki katkaistu
Renkaina yli(kaksi)vuotiset MobGumsit, edessä magenta (sh32) ja takana pink (sh30), edessä 42mm ja takana 44mm. Pitoaineena SXT, taakse koko leveydeltä ja eteen 1/3.
Sivujouset vaihdoin kun pohja suttaantui ja kori raapi aika paljon rataan kiinni, keula nousi nopeimmissa kaarteissa todella paljon. Lyhyet ylätukivarret auttoivat mutkaan sisäänkääntymisessä todella paljon, tuo Protoformin PFM-12 kori kun oli tavattoman rauhallinen kääntymään. Toki siihen osasyyllinen voi olla nuo "ikäloput" renkaat. Nyt nekin ovat taas pehmenneet hyvin toimiviksi kun olen kahta settiä kierrättänyt joten yhdelle rengaskierrokselle tulee lähtöjä 3 tai 4 ajopäivän aikana ja siten pitoainetta niihin imeytyy kohtalaisesti.
Todella pienillä muutoksilla virikiilasta nopea etenijä tuohon GT-luokkaankin kuoriutuu, harmittaa melkoisesti ettei näillä näkymin sarjaa pääse kiertämään. 2017-kaudella sitten!
Jyrki Lehto
ATAK/UA
-
. . . Ja kun radan pito kasvoi siten, että auto kääntyy, niin nuo yllämainitut muutokset otin takaisin.
Asson sininen sivujousi, pitkä ylätukivarsi ja tällä kertaa hiilikuitutuki ehjänä.
Renkaat vaihtunut magenta-magenta seokseen ja kyllä tässä stock-luokassa kovempi takarengas pysyy "samanlaisempana" koko erän kuin pehmeä pinkki. Tasaisimmat erät olen ajanut Vesan varastoista löytyneillä silver- ja gold-seoksen renkailla, "for high traction" mainitsee valmistaja. Eli ovat tavallisia renkaita kovempaa seosta.
Mutta todella makea luokka tuo GT12 on, todella tasaisia kahinoita odotettavissa. Saatiin kerholla jo kymmenysten erolla laskettuja erätuloksia...
Jyrki Lehto
-
Mun suositus GT-12 luokkaan on JFT-rengastus ja seoksina jokin seuraavista:
Magenta-magenta
C35-C35 tai C40 eteen
S35-S35