RC10.FI

Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: JQ - 25.02.08 - klo: 22.55

Otsikko: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JQ - 25.02.08 - klo: 22.55
Ilmoittautuminen on avattu:

http://www.ombk.no/index.php?id=80,0,0,1,0,0

Kaikki messiin
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JQ - 25.02.08 - klo: 22.58
Laittakaa siihen lisenssi kohtaan: ingen
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Wimmu* - 25.02.08 - klo: 23.15
Nyt ilmoittautumisia laittamaan, jotta Suomella on vähintään yhtä suuri osallistuja joukko
kuin viimeksi ruåttissa.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Artsi* - 26.02.08 - klo: 12.34
Moi!

Laitettu on!
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: jp3006 - 26.02.08 - klo: 19.17
Jo 4 Suomalaista ilmoittautunut  :grin:

T-Jani
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Joel N - 26.02.08 - klo: 20.57
Jo 4 Suomalaista ilmoittautunut  :grin:
+1 :wink:

E: Homma selvä.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *HOKE* - 26.02.08 - klo: 21.29
Heti kun vaan jaksan kaivella ponderi numeron jne niin ilmottaudun messiin...
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Rubber - 26.02.08 - klo: 22.04
Tottakai pitää lähtee mukaan! Eli +1

Milläs muuten porukka on ajatellut mennä paikanpäälle?
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Hude - 26.02.08 - klo: 23.13
Mukana ollaan reissussa.........eli +1
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Spif - 26.02.08 - klo: 23.47
Tässä vielä Norjan pienoisautoiluvastaavan sähköposti kisaan liittyen:

Lainaus
Dear Friends

 

For your information: The organizer of the Nordic Championship 1:8 Off Road, Oslo Modellbilklubb, have opened the registration for this race.

Registration can be done at www.oslomodellbilklubb.no

Registration: http://www.ombk.no/index.php?signup
List of signed up drivers: http://www.ombk.no/index.php?participants

The official invitation will be sent you all when the Division of Radio Controlled Motorsport/Norwegian Motorsport Federation has approved it.

Rules: EFRA 2008-rules and the rules for Nordic Championship.
Please notice the agreement to use both mufflers approved by EFRA 2007 and the new three-chambered mufflers who will be approved in 2008.

Preliminary time table:

Friday – 2 rounds of timed practice

Satyrday – Qualification

Sunday – sub finals and final
Details will be announced in the official invitation.

 

 

MVH
Norges Motorsportforbund/Norwegian Motorsport Federation
Bent Magnussen
Regional Aktivitetsutvikler/Sportskonsulent

bent@motorsportforbundet.no

www.motorsportforbundet.no

Tlf/Phone: +47 984 97 675
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 29.02.08 - klo: 08.41
Oho! Jo 88 ilmoittautunutta, joista laskin 12 suomalaiseksi. Tällä tahdilla tulee kisa täyteen. Mikä sitten se täysi onkaan?
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 29.02.08 - klo: 19.04
Saadaan kunnon kisat.

Onko tuolla mahdollista majoittua radan kupeeseen?

Vois illalla grillata huoletta.  :wink:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Wimmu* - 29.02.08 - klo: 20.50
22 suomalaista ilmoittautunu!

Joseph Quagraine, UAU - Finland
Arto Heinonen, UAU - Finland
Tuomas Lintula, UAU - Finland
Jani Parjanen, TUA - Finland
Harri Peltomaa, Finland
Joel Nissinen, KongUA, Finland
Mika Huttunen, Finland
Ari Heinonen, UAU - Finland
Petri Mylläri, SaloUA - Finland
Tomi Björkman, TUA - Finland
Niko Andersson, Turku UA - Finland
Marko Eklund, TamUA - Finland
Heikki Valtonen, Finland
Jethro Lehtojärvi, TUA - Finland
Mikko Heikkilä, TamUA - Finland
Mikko Mäkinen, VMF - Finland
Jani Konka, UAU - Finland
Jaakko Hietaoja, Finland
Kaius Perttilä, UAU - Finland
Jasse Laatikainen, TUA Finland
Markku Honkanen, UAU - Finland
Jarno Siltanen, Jyvsrk - Finland
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: kaosti - 29.02.08 - klo: 23.23
+1. Pistin minuutti sit ilmon sisään.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Wimmu* - 01.03.08 - klo: 10.36
Virallinen kisakutsu on ilmestyny.Käykää lukemassa!
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: blaah - 01.03.08 - klo: 19.13
+1
Tällä kertaa ajamaankin  :tongue:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Jasse - 02.03.08 - klo: 12.51
Laitoin nyt sitten ilmon kuitenkin, vaikka mukaan lähteminen onkin melko epävarmaa vielä, näytti tuo 120 nimee täyttyvän aika nopeasti. :roll:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *HOKE* - 02.03.08 - klo: 13.37
No nyt on omakin nimi listalla...
Itselläkin hieman avoinna pääsenkö oikeasti edes lähtemään, mutta yritetään nyt kuitenkin.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: AkiM - 02.03.08 - klo: 21.15
No nyt on omakin nimi listalla...
Itselläkin hieman avoinna pääsenkö oikeasti edes lähtemään, mutta yritetään nyt kuitenkin.

Norjan kruunuja mukaan... ja paljon :grin:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Wimmu* - 02.03.08 - klo: 23.51
No nyt on omakin nimi listalla...
Itselläkin hieman avoinna pääsenkö oikeasti edes lähtemään, mutta yritetään nyt kuitenkin.

Hoke voi sitten ottaa tanskan kruunuja mukaan  :lol:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 03.03.08 - klo: 09.17
Muutamia huomioita:

- kisa on nyt käytännössä täynnä. Yksi paikka on vapaana! Voi tulla kitinää tästä, jos joku "hyvä" on ollut lomalla viime viikon. Tietysti nopeat syövät hitaat.
- Viime kauden pakaritkin käy! Hyvä niin.
- Aika-ajosysteemi mielestäni hölmö. Kaksi neljästä lasketaan. Harjoituksia kolme, jossa kolme nopeinta peräkkäistä kierrosta merkitsee uusiin eriin laiton. 3/5 on parempi. Nyt yritetään riskillä pari hyvää kierrosta, jossa kanssakoheltajien merkitys korostuu. Viime kisoissa samalla kuskimäärällä ajettiin 5 alkuerää.
- Aika-ajossa on 12 kuskia, mutta nousuissa 10. Eikös parempi olisi päin vastoin, jos alkueriä on vain neljä?

Eiköhän näistäkin kisat saada aikaiseksi.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 03.03.08 - klo: 15.18

Norjan kruunuja mukaan... ja paljon :grin:

Tarttee olla kaukaa viisas ja panostaa piffit kylmälaukkuun jo kotimaassa.

Tuli viimekesänä tippa linssiin turskien lihatiskin ääressä. :cry:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Jasse - 03.03.08 - klo: 16.20

Norjan kruunuja mukaan... ja paljon :grin:

Tarttee olla kaukaa viisas ja panostaa piffit kylmälaukkuun jo kotimaassa.

Tuli viimekesänä tippa linssiin turskien lihatiskin ääressä. :cry:

Pitää toppuuttaa Töcksforsissa ennen rajaa ja kävästä Maxi mat:issa ostoksilla. On suunnilleen 1/3 halvempaa sapuskaa siinä, mitä on Norjassa. Marinaadit (lihalle) tarvii sit ostaa jo suomesta. Ja mitään ihan hirveetä marinaadi kasaa ei kannata Norjaan sit laivalta laahata, pilsukopasta saa maksaa tullille sellasen 200 nok, muistaakseni ja et saa edes pitää rikoksentekovälineitä.

T: Rekalla Norjaan 3,5 vuotta.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Henkka. - 03.03.08 - klo: 21.26
Nopeesti oli kisa täyttyny :shocked:
Ollaan Kallen kanssa odotus listalla.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 05.03.08 - klo: 21.25
Onko kellään osunut silmiin edullista hotellia?

Mekatsuni ei kuulemma rupea telttailemaan.  :sad:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Jasse - 30.03.08 - klo: 21.53
No niin

Suru uutinen, siis itselleni, ei pysty lähteen. :cry:
Kalle onneksi oli venttalistan ekana, joten Suomalaisedustus pysyy edelleen kunnossa.
Toivottavasti Kallelle ei tule estettä osallistumiseen. :afro:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Wimmu* - 07.04.08 - klo: 08.13
http://www.ombk.no/index.php?infoletter1

Jokainen lähtijä on jo varmaan käynyt lukemassa.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 07.04.08 - klo: 09.09
Enpä ollut lukenut. Tuliko se sähköpostilla myös kaikille jo ilmoittautuneille?

Siis kaikkien pitää maksaa ilmo jo tämän kuun 25 päivään mennessä!

Kaikille maille varattu 29 paikkaa + isäntämaalle 20 extraa. Voi tulla Ruotsissa kinaa paikoista, jos muut saa paikat täyteen. Kisaajien määrää kasvatettu tosin 136 heeboon.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: blaah - 07.04.08 - klo: 09.15
Tuliko se sähköpostilla myös kaikille jo ilmoittautuneille?

Ei ainakaan tänne tullut mitää spostia..
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JQ - 07.04.08 - klo: 09.23
noni Vihmo olisko kannattanu ilmoittautua?
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 07.04.08 - klo: 13.15
Vihmohan pääsee mukaan jos haluaa. Kaikille maille tarjotaan 29 paikkaa. Joku ruotsalainen saa tehdä tilaa ...
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: -PM- - 07.04.08 - klo: 16.33
en mä osaa maksaa tota.. paljon nyt laitan ja mihin ja miten?!?!!  :evil:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Poinas2 - 07.04.08 - klo: 17.27
Riippuu kaiten verkkopankista, mutta ainakin Nordella löytyy erikseen "maksu ulkomaille" josta sitten valkataan tilisiirto. Saajan tilinumero on IBAN:  NO45 0530 4994 802. Siellä voi olla myös IBAN tms. merkintä eikä välttmäti lue just "saajan tilinumero". Sitten saajaksi tuo Oslo Modellklubb ja saajan pankkitiedoiksi riittää tuo BIC:    DNBANOKKXXX ja muistaa viestiin laittaa sen Norcid 2008.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 15.04.08 - klo: 12.20
11 Joseph, Finland/UAU
17 Arto Heinonen, Finland/UAU
29 Tuomas Lintula, Finland/UAU
43 Jani Parjanen, TUA
46 Harri Peltomaa, Finland
51 Joel Nissinen, KongUA, Finland
53 Mika Huttunen, Finland
67 Ari Heinonen, UAU - Finland
68 Petri Mylläri, SaloUA
72 Tomi Björkman, TUA - Finland
79 Niko Andersson, Turku UA
82 Marko Eklund, TamUA Finland
85 Heikki Valtonen, Finland
88 Jethro Lehtojärvi, TUA - Finland
89 Mikko Mäkinen, VMF/Finland
90 Jani Konka, UAU Finland
95 Jaakko Hietaoja, Finland
100 Kaius Perttilä, UAU Suomi
108 Markku Honkanen, UAU - Finland
111 Jarno Siltanen, Jyvsrk
117 Kalle Kyyrö, Finland/UAU
120 Tanskanen Henry, Finland/UAU

22 osallistujaa härmästä. Vielä muutama mahtuisi.

Meinaako porukat lähteä reissuun torstaina vai perjantaina?
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JQ - 15.04.08 - klo: 13.37
lennetään sinne torstaina heinoset ja  :afro:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 15.04.08 - klo: 14.20
Ja myö pe aamuna, ma iltana takas. Hotelli kutsussa mainittu.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Joel N - 15.04.08 - klo: 20.19
Me lähdetään jo keskiviikko-iltana laivalla kohti tukholmaa, sit sieltä torstai-aamuna kohti Osloa, ja illalla sitten kaiken järjen mukaan pitäisi olla siellä :azn:

Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 07.05.08 - klo: 17.24
Kuinka pitävä rata mahtaa olla kyseessä? Eikös tuolla ole ollut PM kisat muutama vuosi sitten? Tuskin savi on siitä muuttunut.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JQ - 07.05.08 - klo: 20.48
ei ollu ja kuulema ihan ***** rata. Jotain hiekkaa se vissiin oli.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: blaah - 17.05.08 - klo: 15.20
Kyselin kisäjärjestäjiltä katettujen mekkauspöytien tilanteesta, tässä vastaus tiedoksi muillekkin:

"We have tables for everyone. We have three different pit-aeras, all with roof and 230w. "
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 19.05.08 - klo: 10.03
Onkos jollain suhteita oikean rengasvalinnan tietämiseksi? Vielä kerkiäisi reagoimaan.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *HOKE* - 19.05.08 - klo: 10.18
Kyselin kisäjärjestäjiltä katettujen mekkauspöytien tilanteesta, tässä vastaus tiedoksi muillekkin:

"We have tables for everyone. We have three different pit-aeras, all with roof and 230w. "

Jaha... eli 230 Wattia löytyy... Onkohan verkkovirtaa saatavilla?   :p
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 19.05.08 - klo: 11.01
Ehkä se 230 w on heijastuma Ylen radiouutisista liittyen Kiinan maanjäristykseen. Se kun kuulemma tiputti sähkötehoa yli neljä miljoonaa Volttia.

Mutta edelleen mikä on The rengas.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 19.05.08 - klo: 11.43
Mutta edelleen mikä on The rengas.

Aikaisemmin baanalla huristelleet voisi valaista rengaspuolta. Josen "Jotain hiekkaa se vissiin oli" ei lupaa hyvää hyllyssä oleville Atomiceille.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 20.05.08 - klo: 21.51
Ei tule rata pölyämään. :undecided:

Vettä perjantaina.
Vettä lauantaina.
Vettä sunnuntaina.

http://www.norja.fi/misc/weather.aspx?lang=fi
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: blaah - 21.05.08 - klo: 16.32
sivuja päivitetty:
http://www.ombk.no/index.php?participants
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 22.05.08 - klo: 14.27
sivuja päivitetty:
http://www.ombk.no/index.php?participants

Erälistat ja aikataulu on ilmestynyt.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: jerzirccar1 - 22.05.08 - klo: 16.46
Ei tule rata pölyämään. :undecided:

Vettä perjantaina.
Vettä lauantaina.
Vettä sunnuntaina.

http://www.norja.fi/misc/weather.aspx?lang=fi

Mitäs kummastelua se on tähän vuoden aikaan. No eikös Norjassa aina sada.
Jerzi
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Artsi* - 24.05.08 - klo: 00.49
tänään ei satanu, katotaan jos huomen sit sataa.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *HOKE* - 24.05.08 - klo: 23.37
http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=3891
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 25.05.08 - klo: 01.15
hyvinhän siel menee!
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Poinas2 - 25.05.08 - klo: 21.44
Loppu sitten vähän heikommin:

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=3896

Näyttää toi Palsson olevan aika hyvässä vireessä tänä vuonna.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: jerzirccar1 - 25.05.08 - klo: 22.02
Loppu sitten vähän heikommin:

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=3896

Näyttää toi Palsson olevan aika hyvässä vireessä tänä vuonna.

Olisko hänen mutsilla sormet pelissä tänä vuonna :lol:
Jerzi
Otsikko: ..
Kirjoitti: MrOllinmaki - 26.05.08 - klo: 08.48
..
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JQ - 26.05.08 - klo: 17.32
mä johdin kunnes servosaver löysty noni 25-30min kohdalla. sit olin tokana ku ohjaus jumittui täysin ja keskeytin. Ku se löysty robban gustafsson otti kiinni ja meni ohi. Olis voittanu mut iskarin alapää hajos 10min ennen loppua. Linuksella ja svenssonilla oli sumppaillu. Finaalin ainoa ehjä suoritus oli Pålssonilla ja se riitti
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: jerzirccar1 - 26.05.08 - klo: 17.37
Miken ja sen mutsin tiedetään joo :lol:
Jerzi

PS Väitätkö JQ että sillä mutsilla ei ollut mitään sen voiton kanssa tekemistä. :huh:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: jounihi - 26.05.08 - klo: 20.08
Voisko joku opettaa mickelle uuden ilmeen!!! sillä on sama ilme ollut jo -90 luvulta lähtien. Näin se vaan menee et nopein kuski ei aina voita, tämä on kestävyys laji eikä 1 kierroksen eikä 5min kisa. Vanha legendaarinen sanonta -90 luvulta sanoo näin: näittekö miten kovaa se liikkuu, joo mut kun se ei kestä niin se on silloin p.... :cheesy:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Hude - 26.05.08 - klo: 23.26
Tässä muutama foto Oslon reissusta

http://hude.1g.fi/kuvat/Oslo%20M8-PM%202008/



ps.seuraavaksi ajetaan kotiradalla  :mrgreen:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 27.05.08 - klo: 10.01
Jaa, että oikein raporttia kaivataan. Pistetään jotain, mutta aika heikoksi jää, kun tapahtumat oli vastaavanlaiset.

Rata näytti helpolta ja pieneltä. Pienihän se oli, mutta muuttui haastavaksi, kun se hieman hajosi. Paras kohta radasta oli lyhyen pääsuoran päässä oleva kumpare, joka vei pidon autosta. Siinä punnittiin niin kuski kuin setuppikin. Tuollainen kohta kannattaa kopioida jollekin radalle. Muuten rataa ajettiin vain yhteen tyyliin, joten sikäli vähän tylsä.

Lämppäreistä jaettiin uusiksi tulevat alkuerät. Siinä oli meillä ja muillakin hieman ongelmia, koska omassa erässä oli turisteja joukossa. Jos n. 35 sekunnin radalla on melkein 10 sekunttia hitaampia kuskeja joukossa, jotka eivät osaa eivätkä halua antaa tilaa, niin kärsimään siitä joutuu. Onneksi edes yksi kolmen perättäisen läpin sarjan sai Tuomas kohtuudella vedettyä että pääsi kohtuulliseen erään. Kävin mouhoomassa joukkueen johtajan ominaisuudessa lämppärijaosta. Olivat kuulemma katsoneet viime vuoden pm tuloksia sekä kevään Tanskan reiskacupin tuloksia. Olikohan yhtään suomalaista reiskacupissa? En tiedä millä matikalla semifinalisti-Tuomas jäi noviisien erään. Kun pienellä radalla oli 12 kuskia, niin käytännössä joutui kolmen läpin puristuksessa ohittamaan saman auton kaksi kertaa ja niitä oli monta ohitettavaksi. Ajorytmin ja setupin löytyminen vaikeutuu, kun pitää liiaksi keskittyä muiden ajamiseen. Viimeisessä harjoituksessa, joka oli lauantai aamun alkajaisiksi, norjanKimit sitten jo vähän väistivätkin.

Toinen haitake oli pillin vaihtaminen koneeseen. Ajattelin, että ei siinä tarvitse kuin pari kertaa ruuveja säätää, mutta väärässä olin. Pilli ja kone tai säätäjä ja pilli+kone eivät olleet toisille luotuja. Otettiin vanha pilli käyttöön alkueriin. Ei pitäisi vaihtaa rekkuloita ennen kisaa. Tämä oli jo opittu, mutta piti silti lyödä otsaa norjaiseen käkkärämäntyyn paremman alaväännön toivossa.

Tarina jatkunee ...
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 27.05.08 - klo: 10.15
Mikäs Paukulle tuli?
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: micsa - 27.05.08 - klo: 11.11
Paukun auto sytty "tuleen" ja kone huusi ittensä ulos kisasta.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 27.05.08 - klo: 11.57
oho
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *HOKE* - 27.05.08 - klo: 12.02
WTF???

Tarkennusta pliis...
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Hude - 27.05.08 - klo: 12.43
Mitä sivusta seurasin niin vastarin akku meni kait oikosulkuun ja sulatti vastarin menevät johdot yhdeksi limpiksi......sit tuli se savu ulos millä noi sähkövermeet toimii,tuloksena vastari...akku...2kpl servoja meni  :sad:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 27.05.08 - klo: 13.26
siltähän se vähän kuulostikin... oliko lipo vai nimh ?
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: micsa - 27.05.08 - klo: 13.28
Jep, lauantain viimenen alkuerä ja olin nostamassa paukun erää kun auto sai hepulin just mun nostopaikan kohalla. Ei meinannu saada autoo kiinni ku meni karkuun niin pirusti, mutta sain sammumaan melkein heti kun kiinni saatiin. Sen jälkeen löin auton aidan päälle ja rupesin taas keskittyyn nostamiseen kun satuin oleen kaatoherkällä paikalla enkä huomannu sankkaa savua mikä tuli kopan alta. Ari juoksi paikalle ja siinä vaiheessa akku ja vastari piuhoineen oli sulanu pilalle...

Sitten tietoisella riskillä samalla huutaneella koneella sunnuntain finaaliin ja riski kostautui, ei pata tahtonu toimia. Ja akku oli nimh. 
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 27.05.08 - klo: 13.31
hmm, perin harmillista
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JK - 27.05.08 - klo: 14.15
Kisoista.

Perjantai saatiin ajaa hyvässä säässä. Baana oli ihan ookoo. Neloshyndä oli jostain kumman syystä hankala ja pysyi semmoisena läpi kisan omalta osaltani. Periaatteessa ei olisi pitänyt olla mikään paha paikka. Ei vaan osunut. Pitoa oli turhankin runsaasti tässä vaiheessaa.

Kaksi treeniä. Niissä yritettiin ajaa kolme mahdollisimman hyvää kierrosta putkeen. Sen kolmen kierroksen tuloksen perusteella heput jaettaisiin alkueriin. Touhu oli aikamoista hakemista. Nelosessa lähes jatkuvasti nurin. Sijoitus abaut 30. Suomalaiset levällään pitkin listaa.

Lauantai saatii aloittaa sateessa. Sama tahti jatkui läpi päivän. Mitään monsuunia ei kuitenkaan tullut. Ekan hiitin ajoin GRP:n pannulla tihkusateessa.
Ennen tokaa hiittiä tuli reippaampi kuuro ja radalle tuli paikoitellen lätäköitä. Pannu irti ja kulahtanut Hobaon pannu tilalle. Homma suju kohtuudella tihkussa, kunnes pannu sammui. Kulahtanut pannu hukkasi tyhjäkäyntinsä lämpöjen noustua.
Kolmanteen hiittiin Turun kisoissa ajettu Hobao kiinni. Puristuksia on joten koneen pitäisi käydä. Lämmittely meni hyvin. Pannu tosin oli turhan rikkaalla joten käskin mekaanikon kääntämään piikimmälle. Katin kontit! Heti varikolta lähtiessä huomasin pannun olevan entistä rikkaammalla. Ajanotto oli juuri alkamassa, joten säätämään ei enään kerinnyt. Mekaanikon manasin alimpaan hel*****in. Homma sujui vähän niin ja näin. Nelonen oli nyt sen takia vaikea, ettei auto jaksanut lentää nelosen ekan hypyn yli muuten, kuin bankin huipulta vauhtia hakemalla. Tämäkään ei riittänyt vikoilla kierroksilla vanteisiin kerätyn saven takia. Erän jälkeen tosin osoittautui neulan kääntyneen oikeaan suuntaan. Tulpalle vain tuli samalla hetkellä tunnit täyteen. Se hehkui, joskin heikosti.
Vika erä ajettiin samalla pannulla. Ajoittaiset sateen rippeet saivat pitämään paremmat koneet pakissa. Liian rikkaalla röpöteltiin tämäkin erä, vaikka säätää yritettiin. Lisäksi kuski teroili tässäkin erässä. Sateen pehmentämä baana alkoi saada röykkyjä alkuerien aikana.

Lopputulema alkueristä oli 1/16 finaali. Sijoitusta en muista. Ei mennyt ihan odotuksien mukaan. Kuitenkin kämmitkin poistamalla olisi kierroajasta pitänyt pystyä viilaamaan pari sekuntia.

No ei paniikkia. Sunnantaina oli taas poutaa. Kireämpi pannu kiinni ja finaaleihin. Muutama eka finaali pitäisi mennä helposti. Näin ainakin kuvittelin.

Finaalin lähtö meni perinteisen kaavan mukaan. Lähtöpaikka oli muistaakseni numero viisi. Eka mutka on neulansilmä vasemmalle. Kärki hidastaa mutkaan ja niin minäkin. Seuraava heppu ei hidasta vaan ajaa hanuriin. Keula kiinni sisäreunan putkeen ja toinen jamppa siiven ja takarenkaan välissä. Siitä lähdetään viimeisenä jatkamaan. Ei paniikkia tässä vaiheessa. Olen tosin ihemissäni sen kanssa miten radalla pitäisi ajaa. Liukasta ja isoja laineita. Hmma menee mummoiluksi ja lisäksi osallistun turhan moneen vekotinläjään. Myös lautaseinää nelosen vieressä tulee testattua liian usein. Puolessa välissä finaalia on nousupaikka kaukana. Silloin on pakko avata ajolinjaa ja alkaa roimimaan reippaammin. Auto pysyy yllättäen pyörillään ja porukkaa alkaa tulemaan perä edellä vastaan. Lisäksi muutamalla hepulla lieneen tekniikkamurheita. Lopputulos on kakkossija. Joten lopulta ei mennyt edes tiukalle.

Seuraavana 1/8 finaali. Lähtöpaikka on 9. Lähtö onnistuu hyvin. Kärki menee menojaan ja seuraavat tekee läjän. Perästä tulevan on helppo ohittaa kasa. Sijoitus ekan läpin jälkeen 3-5. Homma olisi muuten hanskassa, mutta nelonen ei suju. Vähän väliä auto rämise pitkin lautaseinää tai putoaa sisäreunan putken ohi. Ei ymmärrä. Mitään paniikkia ei ole, mutta ei vaan osu. Edellisessä finaalissa se ei vielä niin haitannut, mutta täällä haittaa. Siinä sitten väännetään nousupaikan tuntumassa aina, kun on päässyt jostain ohi niin tulee taas teroiltua hypyssä. Vaantö on hetkittäin tosi tiukkaa, mutta kohtuullisen siistiä. Yhden kerran iskee mehdoton kiusaus niitata kilpakumppani radan vasemmassa reunassa olevien tiukkojen mutkien jälkeen seinään. :evil: Hyvä osuma kylkeen mutta heppu ei valitettavasti jää seinään kiinni. Sen sijaan hän kiittää ja vetää hanuriin heti portaan alastulon jälkeen.  :police:  Sitten ajettiinkin taas ihan söpösti. Toivottavasti ei ollut finski kyseessä. Vikan viiden minuutin alkaessa olen neljäntenä. Nousu ei ole kaukana. Hyppäämisen pitäisi vain kokea ihmeparannus näillä hetkillä. Niin ei kuitenkaan käy vaan lisäriesana ohjausservosta menee ilmeisesti hampaat. Alkuun alkaa ohjaus pikkusen hidastua. Se nyt ei vielä ole kovin vakavaa. Tulee vaan turhia spinnauksia. Vikat pari kierrosta on jo toivottomia ja auto pitää pysäyttää mutkiin renkaiden kääntämisen ajaksi. Muutama jamppa pyhkäisee vielä ohi ennen finaalin päättymistä ja peli on sitten sillä selvä.

Nyt oli aikaa keskittyä seuraamaan muiden ajoja. Muutamia havaintoja. Valtaosa finskeistä putosi finaaleissa kämmien takia. Monella jampalla olisi riittänyt ajonopeus vielä jatkoon. Nelonen rokotti muitakin ja lisäksi vielä oli havaittavissa pahaa taipumusta osua kaikkeen mikä liikkuu tai on hetkellisesti liikkumatta. Muutaman kämmin jälkeen sorruttiin yliyrittämiseen ja lähdettiin ohittamaan toivottomissa paikoissa.

Lopulta oli finaalissa vain Jose. Vauhdin puolesta olisi voinut olla useampi mies.
Jose näytti jatkavan muiden suomalaisten viitoittamaa linjaa finaalin alussa ja kolisteli muiden kanssa.  :grin:  
Alussa kärjessä heiluivat Svensson, Gustafsson ja Thern. Ekaan tankkaukseensa mennessä Jose oli kuitenkin hoitanut itsensä jo kärkeen. Ruottalaiset olivat kämmänneet muutaman kerran ja lisäksi yhdellä heistä sammui kone. Olisiko ollut Thern? Muilla ei ollut jakoa kärkikamppailussa.
Lopun kaikki jo varmaan tietääkin. Neljän nopeimman särkiessä vehkeensä, Palsson pompotteli voittoon. Ei ollut mitenkään erikoisen näköistä menoa. Tasaista ja varmaa kuitenkin.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 27.05.08 - klo: 14.36
Hyvä rapsa Jani, kiitti
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Tuukka - 27.05.08 - klo: 15.53
Laitetaan lisää tarinaa.

Rata muuten oli ihan konkreettisesti vuoren rinteellä olevassa "riisin viljely" tasanteella. Siksi rata-alue oli pinta-alaltaan kovin pieni. Muilla tasanteilla oli asfalttirata ja sähkökrossibaana noin 50 metrin välein.

Jani tuossa jo pisteli lauantain ihanan sateisen säätilan, jonka seurauksena monet jätti toisen heatin ajamatta. Tuomas ajeli parhaan ajonsa ekassa alkuerässä ollen 11 vain muutaman sekunnin voittajasta jääneenä. Rata oli vielä tässä vaiheessa tasainen ja rata, kuten kerrottua, vain yhden tyylinen. Siksi kärjessä sekunnin osatkin ratkaisivat.

Toinen eräkin meni kaatamatta, mutta sijoitus hieman huonommin. Tässä vaiheessa kokonaistuloksissa sijalla 9, joka ymmärrettiin kyllä katoavaiseksi ilman parantamista. Sitä ei seuraavassa erässä tullut, mutta joku 20 sijoitus kylläkin. Kaatojakin taisi tulla. Neljänteen alkuerään Tuomas meni kaikki tai ei mitään tilanteessa, koska varttifinaali oli varma ja semipaikkaan vaadittiin sijoitusta 5-7. Toiseksi paras siitä tuli, mutta ei tarpeeksi hyvä. Alkueräsijoitus 19. Setuppia vaihdettiin, ratakin muuttui kuivemmaksi ja reikäisemmäksi, mutta vauhti pysyi jotakuinkin samana. Paras kierrosaika 1-2 sekunttia JQ:ta perässä, hölmöilyissä enemmän. Viimeisessä erässä joku Culmsee häiriköi. Ei antanut sitten millään tietä vissiin kolme kertaa ja kun ohi päästiin niin ei antanut rauhassa jatkaa vaan kolkutteli kylkiä ja perää. Annoin henk.koht palautetta ko menettelystä erän jälkeen. Ei kuulemma ymmärtänyt nopeammaksi vaikka takaa pyrki joku ohitse. No selitys sekin. Tílaa antoi, kun kuulutettiin antamaan. Itselle ei ollut merkitystä ko episodilla, mutta Culmsee itse jäi sekunnin kymmenyksiä suorasta neljännesfinaalipaikasta. Mahto ottaa kupoliin moinen juttu, kun vielä minäkin kävin torumassa.

Sunnuntaina oli aikaa pistää auto vimosen päälle kondikseen A-varttifinaaliin. Sade oli kuolettanut neljä laakeria sekä kaikki nivelet sontaan. Tuomaksen ajo oli vasta kahden aikaan, mutta melkein sinne saakka sai autoa raapia puhtaaksi. Sade ei ole mekkarin ystävä.

Finaaliin vielä kone piikimmälle lämmenneen sään takia, ja jos vaikka vielä vähän puhtia saisi koneeseen. Kolmospaikalta oli hyvät mahdollisuudet hyvään alkuun, mutta jo toisella kierroksella hän oli viimeinen omien mokien takia. Sitä seurasi kymmenen minuutin musta jakso, joka ei ollut kiinniotettavissa loppuosassa vaikka sitten olikin jo selvästi nousijanopeuksinen. Kuskilla ei pitänyt hermo ajaa omaa ajoansa. Kisat ohi osaltamme. Lopputuloksissa sama numero kuin viime vuonnna eli 24. Ajokaavio oli muuten 10 kuskilla.

Maanantaina oltiin turisteja. Nähtiin parit viikinkiveneet, monta alastonta kivistä ihmistä puistossa, Harald The King, uusi oopperatalo sekä koettiin autoruuhka motarilla. 

Haja-ajatuksia:
- Kisajärjestelyt ok, poislukien lämppärierät ja kuulutusten kuulumisen heikkous.
- JQ:n epäonni, 45 min finaalin olisi voittanut.
- Robbanin epäonni. Hyppäsi täydellisen hypyn oikean kohtaan, mutta joku toinen oli selällään vastaanottamassa. Ripustus jotenkin rikki.
- Kättelin voittaja Pålssonin vissiin ainoana henkilönä. Ystäviin hänellä riittää varmaan vain yhden käden nakkeihin. Onneksi äiti oli mukana.
- Ruotsalaiset anto pataan oikein kunnolla ja laajalla rintamalla. Tuomas suomalaisista neljäs vaikka sija siis 24!?
- Kisa oli selvästi liian aikaisin keväällä. Vauhti olisi riittänyt vaikka mihin, mutta varmuus ei. Enemmän harkkaa, tiukkoja kisoja, säätöjen ymmärtämistä, jotta ei tarvitse täällä itkeä maailman kovuutta.
- Oppi tuntemaan taas uusia naamoja ja nimiä. Ystäviä ei ole koskaan liikaa.
- Suomalaisilla oli taas kaikkein hauskinta! Kiitos siitä kaikille meille! Lisäksi ollaan hyviä häviäjiä, ainakin melkein kaikki! :cheesy:
- Ensi vuonna ...
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: MrOllinmaki - 27.05.08 - klo: 21.26
..
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *remppa* - 27.05.08 - klo: 21.48
Mukavaa luettavaa!! Kiitti Tuukka ja Jani!
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 27.05.08 - klo: 22.29
No ehdittekö jo analysoida miksi ne ruotsalaiset oli niin paljon parempia?
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: JQ - 27.05.08 - klo: 22.34
ei ne ollu parempia
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 27.05.08 - klo: 22.40
Tuukan kommentti kertoo toista, samoin tulosluettelo. Tanskalaisiakin taisi olla finaalissa 2 kun viime vuonna ei yhtään meidän kotikentällä.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Kaheli - 27.05.08 - klo: 22.41
Eikö tässä lajissa loppusijat olekaan paremmuusjärjestyksessä?  :p Yleensä se ykkönen on se paras ja muut järjestyksessä perässä.
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: -PM- - 28.05.08 - klo: 00.54
+ei hajonnu mitää
+os
+Suomalaisten sekava huumori
+ruotsalainen poliisi ei antanu sakkoja vaik ajettiin 110+ 90 alueel
-ehkä vähän ahdasta radalla
-norjalainen kahvi
-vesisade
-ei vaan osaa vielä
-hotellin palohälyytys yöllä
ps tulisivat suomeen kokeileen  :cheesy:
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: Mika R - 28.05.08 - klo: 22.25
http://www.neobuggy.net/modules/xcgal/thumbnails.php?album=86

Hyviä kuvia ja meikäläisiäkin näkyy
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: *Artsi* - 29.05.08 - klo: 02.07
Moi!

Kisa paikka ja sen ympäristö/koko alue oli aivan loistava mikä teki kisoissa parhaan PM kisa paikan jossa itse olen käynyt.

Itse kisaan.
Treenit meni opetellessa radan niksejä ja liika pidon poistamista koska pitoa oli todella paljon.

Alkuerät.
Alkuerä 1
Erä lähti todella hyvin liikkeelle ja vauhtiakin oli ja virheetön ajo viimiselle kierrokselle nelos hyppyriin asti josta hyppäsin pikkasen vinoon ja auto tippu hyppyrin alastulon ohi ja katolleen. Nostaja katteli jonnekkin muualle ja kun viimein huomasi autoni niin nosti sen väärälle puolelle rataa ja jouduin ajaa koko taka lenkin ja nelos hyppyrin uudestaan ja viimeinen kierros 13s hitaampi kuin muut. Auto oli todella hyvä ja nopea ajaa ja nostajan mokan kanssa sijoitus 32 ekan rundin jälkeen.

Alkuerä 2
Toisen eräkierroksen jätin väliin kun vettä tuli todella paljon eräni kohdalla.

Alkuerä 3
Kolmas erä lähti taas hyvin liikkeelle ja auto toimi hyvin sateellekin vaikka juuri mitään muutoksia en tehnyt ja erän loppu puolella nelos hyppyrin alastulossa auto kaatui ja tällä kertaa kyseinen nostaja ei ollut paikalla ollenkaan joten siellä tuli maattua katolleen todella pitkä aika ennekuin toinen nosta huomasi ja kävi nostanassa autoni. Kyseinen kaveri menetti parhaan tuloksensa mutta eipä paljoo lohduttanut siinä vaiheessa.

Alkuerä 4
Neljäs erä lähti taas hyvin märissä oloissa liikkeelle kunnen bensa letku hajos ja keskeytys.

Neljästä erästä kaksi laskettiin ja niissä kahdessa jotka ajoin niin oli nostaja sekoilua niin lähtö paikka seitsemän
1/8 B finaaliin.

1/8 finaali.
Oli pientä häslinkiä ennen lähtöä ja myöhästyin lähdöstä ja lähdin melkein puoli kierrosta muiden perään. Auto oli todella hyvä ja nopea ajaa ja alko armoton takaa ajo! Finaali eteni todella hyvin ja ohitin kaikki autot ja osan vissiin kaksikin kertaa ja olin ehdottomasti finaalini nopein mutta sain alku sekoilusta kierroksen penaltyn ja olin finaalin kuudes ja kolme nousi. Loppu sijoitus 37.

Kaikesta huolimatta jäi todella hyvä mieli kisasta koska auto oli todella loistava ja hyvä ajaa ja kun loppu tuloksiin lisätään se kierros mikä otettiin pois niin voi olla tyytyväinen kuinka ylös sitä listalla nousisi.

+++ Cen Matrix Pro (auto toimi loistavasti treeneistä eteenpäin koko ajan)
+ LRP Moottori     (toimi taas loistavasti satoi tai paistoi)
+ PMT renkaat      (sade rengas oli todella hyvä)
+ Rata             (tekninen ja siksi todella mukava ajaa)
+ Rata alue        (kaikki toimi loistavasti)
+ Huden Grilli     (pieni mutta sitäkin kuumempi)
+ Majoitus         (todella halpa ja hyvä)
- Nostaja          (uuno!)
-Suomalaisten huono onni/koko kisojen
Otsikko: Vs: 23-25.5 M8 PM KISAT, OSLO, NORJA
Kirjoitti: jerzirccar1 - 29.05.08 - klo: 02.10
Mene nukkumaan Arzi :lol:
Jerzi