RC10.FI
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Toikkanen - 10.04.08 - klo: 21.46
-
Yokomoni kuula diffi on alkanut oikkuilemaan eli se luistaa vaikka laittaa kuinka kireelle tahansa. Mikä avuksi? Ja auto on siis Yokomo mr4 sd ssg.
-
Huolto.
Pura ja tarkista kuulien ja levyjen kunto.
Ja vaihda tarvittaessa.
Säätöruuvin alla oleva jousikin voi olla poikki.
-
Jousi ei ole poikki ja kuulat on hyvän näköiset. Täytyy varmaan nuo levyt vaihtaa.
-
Käytithän kasauksessa laadukasta kuuladiffiin tarkoitettua diffirasvaa? Millään muulla et diffistä hyvää saa.
-
Käytin todella laadukasta kuulalaakeri rasvaa.
-
No siinä on vastaus ongelmiisi.
Ei mitään kuulalaakeri tai muutakaan rasvaa... Ainoastaan KUULADIFFIRASVAA.
Tämä on erikoisrasva jota saat vain rc-auto liikkeestä.
Tarkoitushan ei ole voidella diffiä mahdollisimman kitkattomaksi...
Ja kun käytännössä kaikkien rasvojen tehtävä on nimenomaan vähentää kitkaa niin mitäs luulet sillon kuuladiffin tekevän jos vähennät kitkaa???
No se luistaa.
-
No sittenhän syy selvisi. Kiitos Hoke.
-
onkos nyt sitten nää diffiöljyt sama asia, kuin kuuladiffirasva? Ja pitääkö niiden uida siinä diffiöljyssä vai miten paljon sitä laitetaan?
-
onkos nyt sitten nää diffiöljyt sama asia, kuin kuuladiffirasva? Ja pitääkö niiden uida siinä diffiöljyssä vai miten paljon sitä laitetaan?
EI.
Kuuladiffirasva kuuladiffeille, diffiöljy ratasdiffeille, eri paksuuksilla säädetään diffin jäykkyyttä.
-
kiitoksia, nyt alkaa hahmottumaan tää homma
-
semmonen kyssäri kun ensimmäistä kertaa asioin kuuladiffin kanssa. eli miten tiukalla ois hyvä olla kuula diffi? kasailen just uutta asson rc10b44 factory team autoa, jäi vähän epäselväks että missä se ois hyvä olla että ei heti rupee luistamaan. joku taulukko siinä ohjekirjassa oli mutta ei siitä saa erkkikään selvää. :mrgreen: t:erkki :tongue:
-
Kertoisko joku, mistä porukka tilaa kuuladiffirasvaa? Tuota rasvaa en löydä minkään kaupan sivustolta, tavallista diffirasvaa kylläkin löytyy..
-
Ainakin Racing Factoryssä on diffirasvaa joten soitto sinne. Asson diffirasvaan olen käyttänyt kun se kuuleman mukaan on parasta, pysyy diffi luistamattomana ja herkkänä pitkään.
-
Kertoisko joku, mistä porukka tilaa kuuladiffirasvaa? Tuota rasvaa en löydä minkään kaupan sivustolta, tavallista diffirasvaa kylläkin löytyy..
Ratasdiffeissä käytetään diffiöljyä ja kuuladiffeissä diffirasvaa.Eikös se niin ole?
No tuossa on sitä kuuladiffirasvaa :laugh: http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=887
-
asson kuuladiffirasvaa löytyy esim. liquidrc:stä, alle yhden dollarin postitusmaksulla. Sieltä viimeiksi ostin yhden tuubin.
-
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Oljyt-ja-rasvat?c=45&page=2 (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Oljyt-ja-rasvat?c=45&page=2) Tuolla on kuuladiffi rasvaa.
-
Kiitos kaikille vinkkaajille :wink:
Tilasin racingfactorylta http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Oljyt-ja-rasvat/Muchmore-V-Made-Ball-Diff-Grease-102376 rasvaa.
Vielä ei ole kokemusta kuuladiffin rasvauksesta, joten kuinka paljon tätä kuuluisi laittaa? Ihan siihen kuulien ja levyjen väliin?
-
Kiitos kaikille vinkkaajille :wink:
Tilasin racingfactorylta http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Oljyt-ja-rasvat/Muchmore-V-Made-Ball-Diff-Grease-102376 rasvaa.
Vielä ei ole kokemusta kuuladiffin rasvauksesta, joten kuinka paljon tätä kuuluisi laittaa? Ihan siihen kuulien ja levyjen väliin?
Levyjen ja kuulien väliin.Sen verran että on tarpeeksi :laugh:
-
Kiitos kaikille vinkkaajille :wink:
Tilasin racingfactorylta http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Oljyt-ja-rasvat/Muchmore-V-Made-Ball-Diff-Grease-102376 rasvaa.
Vielä ei ole kokemusta kuuladiffin rasvauksesta, joten kuinka paljon tätä kuuluisi laittaa? Ihan siihen kuulien ja levyjen väliin?
Kannattaa laittaa tippa sitä rasvaa siihen koloon ennen ku laittaa kuulan ja vielä toinen tippa ku kuula on paikoillaan. Niin että kuula ui siinä rasvassa, mutta rasvaa ei tursua kovinkaan paljon yli. Sitä sopivaa määrää voi hakea aina kun kasaa, jossain vaiheessa se löytyy kokemuksen kautta. Oletko putsannut sitä ratasta kunnolla? Kannattaa ihan vanhalla hammasharjalla ja fairyllä pestä, ja muistaa sitten huuhdella kunnolla ja kuivata / antaa kuivua myöskin.
semmonen kyssäri kun ensimmäistä kertaa asioin kuuladiffin kanssa. eli miten tiukalla ois hyvä olla kuula diffi? kasailen just uutta asson rc10b44 factory team autoa, jäi vähän epäselväks että missä se ois hyvä olla että ei heti rupee luistamaan. joku taulukko siinä ohjekirjassa oli mutta ei siitä saa erkkikään selvää. :mrgreen: t:erkki :tongue:
Ei ole mitään tiettyä kireyttä siinä mielessä montako kierrosta tarvitsee kiristää. Mulla on aina ollu periaate, että diffi ei saa ainakaan turistissa luistaa yhtään, eikä kyllä krosseissakaan, sitä varten on slipperi. Sen luistamisen voi tarkistaa niin, että pitää päärattaasta kiinni ja vääntää etu/takarenkaista. Nyt kun tarkemmin mietin, niin eihän tämä tietenkään krosseissa toimi, sillä välissä on vielä slipperi. Sun täytyy siis pitää kiinni esim. diffin hihnapyörästä tai vastaavasta, mikä nyt on vaan mahdollista. Kannattaa käyttää järkeä miten paljon vääntää, eli jos tuntuu et käsi menee verille kun pitää päärattaasta kiinni tai voimansiirto hajoaa, niin on liikaa voimaa. Yllättävän kovaa saa kuitenkin vääntää.
-
Kiitos kaikille vinkkaajille :wink:
Tilasin racingfactorylta http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Oljyt-ja-rasvat/Muchmore-V-Made-Ball-Diff-Grease-102376 rasvaa.
Vielä ei ole kokemusta kuuladiffin rasvauksesta, joten kuinka paljon tätä kuuluisi laittaa? Ihan siihen kuulien ja levyjen väliin?
Kannattaa laittaa tippa sitä rasvaa siihen koloon ennen ku laittaa kuulan ja vielä toinen tippa ku kuula on paikoillaan. Niin että kuula ui siinä rasvassa, mutta rasvaa ei tursua kovinkaan paljon yli. Sitä sopivaa määrää voi hakea aina kun kasaa, jossain vaiheessa se löytyy kokemuksen kautta. Oletko putsannut sitä ratasta kunnolla? Kannattaa ihan vanhalla hammasharjalla ja fairyllä pestä, ja muistaa sitten huuhdella kunnolla ja kuivata / antaa kuivua myöskin.
En ole vielä tuosta autosta avannut kertaakaan diffiä, mutta nyt on viisi akullista ajoa takana. Ja voisihan sitä huoltaa aikaisin, ettei tarvitse rasvan lisäksi muuta ostaa :azn: